الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   major lion 8mm في منه حي (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=44409)

أبومريم 14-01-08 08:52 AM

major lion 8mm في منه حي

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/i...p-VOloh7AYuDYw

هل في منه حى فعلا و سعره كام و لو هو صوت بس سعره كام؟

abo amar 14-01-08 11:35 AM

رد: major lion 8mm في منه حي

الماجور ليون يا ريس مسدس صوت 8 مل وده صوت بس وما دون ذلك نصب واحتيال لان انا سمعت كتير ان فيه ناس كتير بتبيعو علي انو حي باربع الاف جنيه وكلام فاضي ده كله نصب والله يا جماعه ومفيش حاجه اسمها مسدس صوت يتقلب حي حتي لو ضرب طلقه مش هيضرب التانيه وهينفجر يا ريت ناخد بالنا يا جماعه علشان انا بسمع الكلام ده كتير وبستغرب ان لسه لحد دلوقتي واحنا في سنه 2014 وناس بتسال عن مسدساا ت صوت تتقلب حي

ĴΘĶЄЯ 14-01-08 03:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo amar (المشاركة 541844)
الماجور ليون يا ريس مسدس صوت 8 مل وده صوت بس وما دون ذلك نصب واحتيال لان انا سمعت كتير ان فيه ناس كتير بتبيعو علي انو حي باربع الاف جنيه وكلام فاضي ده كله نصب والله يا جماعه ومفيش حاجه اسمها مسدس صوت يتقلب حي حتي لو ضرب طلقه مش هيضرب التانيه وهينفجر يا ريت ناخد بالنا يا جماعه علشان انا بسمع الكلام ده كتير وبستغرب ان لسه لحد دلوقتي واحنا في سنه 2014 وناس بتسال عن مسدساا ت صوت تتقلب حي

++++++++++++++1

fishtic 14-01-08 04:49 PM

اللي بيبيعه على انه حي يابو عمار مبيخلهوش يضرب حي
بيركب مقذوف نحاس للطلقه ال 8 مللي الصوت بتبان انها حي وعيار مكتوب تحتها 8 مللي
مع ان مفيش حي 8 مم من الاصل

أبو علي 14-01-08 05:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 541876)
اللي بيبيعه على انه حي يابو عمار مبيخلهوش يضرب حي
بيركب مقذوف نحاس للطلقه ال 8 مللي الصوت بتبان انها حي وعيار مكتوب تحتها 8 مللي
مع ان مفيش حي 8 مم من الاصل

الميجور ليون هو التونا .. كل اللي بيتعمل فيه انه بيفتح الماسورة فقط .. او احيانا بيغيروا الماسورة .. الطلقة ال8 مم بيتقص منها جزء من اعلي 1-2 مم .. و بيتركب عليه مقذوف نحاس .. و الطلقة بتتباع بسعر خزعبلي .. و يمكن للعين المجردة معرفة ان الطلقة صناعة ورش لان المقذوف مبيكونش متماثل في القياسات (عند التدقيق مبتلاقيش طلقتين زي بعض ابدا في شكل المقذوف )...
الشاهد : مفيش ميجور ليون حي ..

abo amar 14-01-08 07:54 PM

والله يا جدعان ربنا يعفينا من اللى بنسمعه ده ده اسمه نصب واحتيال رسمى

أبو علي 14-01-08 08:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo amar (المشاركة 541891)
والله يا جدعان ربنا يعفينا من اللى بنسمعه ده ده اسمه نصب واحتيال رسمى

تمام ..
مش نصب و احتيال بس ..
ده أذي رسمي ..
السلاح ده ممكن يأذي حامله قبل ما يأذي حد تاني لو قع في ايد غير مقدرة حجم المسئولية اللي في ايديها ..ازهاق روح لا يتطلب اكتر من ثانية واحدة
ربنا يعافي الجميع

lord of the war 14-01-08 10:28 PM

ده اكبر حاله نصب واكبر مقلب لو واحد عايز يدافع بيه عن نفسه لان المقذوف كتير ه 2 متر وممكن متر ومش هليسع حتي

أبومريم 14-01-09 12:26 PM

تسلم الأيادي يا رجالة

madkour 14-05-04 09:09 PM

بجد اجدع واحلى ناس فى المنتدى والواحد كل يوم بيكتسب خبره وطبعا ال يعرفك اكثر انه متعدل بص فى الماسورة من الداخل لو الماسورة مفهاش خشخنه يبقى متعدل

elmasrey123 14-05-04 10:15 PM

تم حزف الموضوع لانه يتحدث عن تعديل المسدس

Mr_mody 14-05-05 03:59 AM

اقتباس:

و النعمة جبت من الأخر! انا مش مصدق ازاي فية ناس بتقول صوت يتعدل حي! اذا كان الرصاصة الحي كمية البارود فيها مختلفة تماما عن الصوت لان الطلقة تندفع بقوة البارود و حتي لو ضرب طلقة ولا خمسة حينفجر حينفجر لان الخامة غير الخامة!

مورو 14-05-06 01:53 PM

اقتباس:

وفعلا يا ابو عمار ناس بتبيع الحاجت دي على انها حي وكل دا نصب طبعا وحصل قدامي موقف بالصدفه واحد بيبيع مسدس كان شبيه للفرات تقريبا انه بيضرب طلقه 9 مللي جواها 3 بليات ورا بعض وبيبيعه ب 5000 واللي بيشتريه عاوزه بأي طريقه والكلام دا كان اوقات الثورة وكان في الشارع عادي كده وكنت موجود عند سمكري سيارات مع صديق وبقول لصاحبي دول نصابين صاحبي عمل عليهم حوار انه ظابط وقاله الطبنجه دي مسروقه ومافيش حاجه اسمها 3 بليات والكلام دا والراجل اللي كان بيبيع خدني على جنب وبيقولي هديكم 1000 جنيه بس سيبوني اكل عيش ههههههههه والراجل فعلا اللي كان هيشتري قالهم انا هجيب الفلوس واجي روحت وراه وفهمته انه بيشتغله ولحقت الراجل قبل مايتنصب عليه

KASWARA635 17-01-25 04:24 AM

والله أعلم :

الأيكول تونا هو النموزج الصوتي للميجور ليون الحي اللي عليه علامة رأس الأسد وهو مسدس خطير وصغير عيار 8 ملي ميري

KASWARA635 17-01-25 04:31 AM

هذا هو الميجور ليون ال8 ملي مسدس صغير وخطير وهذا النموزج الصوتي منه المغلق الماسورة

https://www.youtube.com/watch?v=NW50HKdGawo

ibrahimovitshan 17-01-25 03:50 PM

شرح ممتع
:ordi::ordi::ordi:

KASWARA635 17-01-27 03:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kaswara635 (المشاركة 587300)
هذا هو الميجور ليون ال8 ملي مسدس صغير وخطير وهذا النموزج الصوتي منه المغلق الماسورة

https://www.youtube.com/watch?v=nw50hkdgawo

لو معلوماتي غلط لو سمحتم حد يصحح لي المعلومات

KASWARA635 17-01-27 03:12 AM

مؤكد اي مسدس صوت تقليد يوجد له نظير حي فاحد يفيدنا ما هو أصل الأيكول تونا هل الربع الأسباني ولا البورتفيليو الايطالي ولا مجري ولا أيه

KASWARA635 18-07-06 03:07 AM

1 مرفق
اقتباس:

هذا مسدس ميري غير متداول مع العامة وهو 8 ملي فعلا والصومت منه 9 ملي والصورة هي دي منه

KASWARA635 18-07-06 03:08 AM

اقتباس:

هذا مسدس ميري غير متداول مع العامة وهو 8 ملي فعلا والصوت منه 9 ملي تركي و هذه صورة الحي منه

الساعة الآن 02:24 PM