الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الورشة (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=63)
-   -   مشكلة فى الطلق الالمانى (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=11171)

الشبح المصرى 11-06-25 02:24 AM

مشكلة فى الطلق الالمانى

حصلت حاجة غريبة معايا معايا مسدس فيرات وكنت مركب طبة وبضرب بلى 2 وزهقت من موضوع الاجزاء حطيت بلية خمسة نص وضربت بيه شد اجزاء بس لاقيت الطلق بيتنفخ فى بيت النار وبيبقى صعب يخرج ولاحظتها فى كل الطلقات ايه السبب ياترى؟ وهل البلية الخمسة ونص دى مؤذية للماسورة؟ وشكرا

superman2 11-06-25 07:33 AM

رد: مشكلة فى الطلق الالمانى

==============

mazenger 11-06-25 09:02 AM

سيدى الفاضل حفاظا على سلامتك بلاش تتتاقل المقذوف

الشبح المصرى 11-06-25 09:02 AM

انا متفق معاك فى نقطة ومختلف معاك فى نقطة اولا متفق معاك فى ان الطلقة التركى اقوى من الالمانى من ناحية خسم الطلقة ولما بيحصل حمل عليها بتتنفخ ومختلف معاك فى كبر حجم المقذوف ياذى الماسورة البلية الصغيرة هى اللى تاذى الماسورة اكتر لانها بتخبط فى الماسورة كتير وهى طالعة اما المقذوف الكبير بيكون طالع فى مسار مستقيم وبيبقى الحمل على الماسورة فى تحمل الضغط فقط

blow c06 11-06-25 09:09 PM

استعمل البلى التشيكى gop و جرب و شوف

الشبح المصرى 11-06-26 02:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blow c06 (المشاركة 132594)

ايه الفرق بينه وبين البلى العادى والاقيه فين؟

sadaany 11-06-26 04:05 AM

ياريت مكانه وسعره

الشبح المصرى 11-06-27 02:06 AM

اخى الغالى بلو سى فعلا كلامك صح ولما غيرت الطلقة اشتغلت معايا كويس والحمد لله

Zero 11-06-27 02:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blow c06 (المشاركة 132594)

زى ماقالوا أية الفرق و فين و الكام بكام ؟

ebrahem 11-06-27 04:40 PM

الحمد لله لقينا عضو بيتكلم عن الانبعاج الى بيحصل للفارغ للطلقة الالمانى بعد الضرب ، فارغ الطلقة بينبعج وكمان ممكن يحصل فيها شروخ طولية خفيفة ودة ميخوفش طبعا والطلقة بتتنطر مع بلية مقاس 3 .. تحياتى

ebrahem 11-06-27 04:49 PM

لكن الطلقة التركى زى ما شفنا فى فيديو الاستاذ "صدقنى" خامتها انشف من الالمانى ودة بيخليها ممكن تتكسر من الخلف ودة مش كويس على جسم المسدس وعلى ابرة ضرب النار والى بيستخدم المسدس كمان

blow c06 11-06-27 07:40 PM

انا شايف ان الطلق التشيكى احلى من الالمانى بس انا مجربتش ال rws و مش لاقيه.. طبعا فى ناس كتير هنا رايها مخالف بس التجربه خير برهان.. انا جبته من ا.هيثم من اسكندريه و تقريبا كانت الطلقه ب 5 جنيه.. مش فاكر اوى لانى جبت علبه من شهرين كده و مش محتاج غيرها.. انا شايلهم للعوزه بس و مش بضرب بيهم.. الطلقه قويه و البليه بتخرج منها قويه و مش بتحشر فى الماسوره ولا بتتشرخ زى ال uma الالمانى

hema777h 11-07-13 06:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blow c06 (المشاركة 134666)
انا شايف ان الطلق التشيكى احلى من الالمانى بس انا مجربتش ال rws و مش لاقيه.. طبعا فى ناس كتير هنا رايها مخالف بس التجربه خير برهان.. انا جبته من ا.هيثم من اسكندريه و تقريبا كانت الطلقه ب 5 جنيه.. مش فاكر اوى لانى جبت علبه من شهرين كده و مش محتاج غيرها.. انا شايلهم للعوزه بس و مش بضرب بيهم.. الطلقه قويه و البليه بتخرج منها قويه و مش بتحشر فى الماسوره ولا بتتشرخ زى ال uma الالمانى

طيب ممكن نتقل عليك في طلب ممكن تعرف العلبة بكاااام من الطلق التشيكي ال9 مللي وشكرااااااااااااااااااااااااااجزيلا ليك

الساعة الآن 02:34 PM