الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   هو النوفا ملجورا ايطالي ولا مصري ؟ (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=33419)

the necromancer 12-08-29 12:46 PM

هو النوفا ملجورا ايطالي ولا مصري ؟

السلام عليكم

زي العنوان كده حابب اعرف البريتا النوفا ملجوري ده مصري ولا ايطالي
وعموما في البريتا اعرف ازاي مصري ولا ايطالي لو الاتنين قدام وماسورة متحركة؟

وشكرا ليكم

the necromancer 12-08-29 06:28 PM

رد: هو النوفا ملجورا ايطالي ولا مصري ؟

ارجو الرد للأهمية

Alex General 12-08-29 08:31 PM

بقالى فترة عاوز اعرف فعلا الفرق بين المصرى والايطالى واسعارهم

mohamedatia 12-08-29 11:11 PM

3 مرفق
شوف الصور ديه وانت تعرف الفرق
هو الفرق مش كبير فى الشكل لكن الفرق فى الخامات و الحفر الى مكتوب عليها

Alex General 12-08-30 12:04 AM

دى صور الايطالى ولا المصرى؟؟

قناص الظلم 12-08-30 05:58 AM

اول صوره من اليمين دى البرتا الحى - مالناش دعوه بيها التانيه دا الايطالى عليه سيريال نمبر تحت الاجزاء الصوره للمسدس المتصور على فرومايكا دا اصدار حديث صينى بيتباع عند فتح الله اسكندريه كما افادنا استاذ سرسور والصوره دى من احد مواضيعه - المصرى نفس شكل الايطالى ولكن اخف فى الوزن قليلا ومعاليهوش سيريال نهائى مكتوب صناعه مصنع نوفا مولجرا - الايطالى بترو بيرتا

قناص الظلم 12-08-30 06:02 AM

السعر متوسط 800 جنيه وفى واحد كان طالب 1200 فى مسدس خرده بدون ذكر اسماء من 6 شهور عالمنتدى - نسيت حاجه اصلى معى الاصدارين الايطالى والمصرى امان واحد فى نفس المكان لكن الايطالى امان اجزاء بس لانه قدييم الحديث او المصرى امان زناد واجزاء بحكم التطور دا من بق احد الطفشجيه العواجيز لانى كنت فاكر فيه عيب

mahmoudsaid 12-08-30 06:13 AM

جزاك الله خيرا على المعلومة

the necromancer 12-08-30 02:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedatia (المشاركة 427224)
شوف الصور ديه وانت تعرف الفرق
هو الفرق مش كبير فى الشكل لكن الفرق فى الخامات و الحفر الى مكتوب عليها

شكرا على الصور

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم (المشاركة 427466)
السعر متوسط 800 جنيه وفى واحد كان طالب 1200 فى مسدس خرده بدون ذكر اسماء من 6 شهور عالمنتدى - نسيت حاجه اصلى معى الاصدارين الايطالى والمصرى امان واحد فى نفس المكان لكن الايطالى امان اجزاء بس لانه قدييم الحديث او المصرى امان زناد واجزاء بحكم التطور دا من بق احد الطفشجيه العواجيز لانى كنت فاكر فيه عيب

جزاك الله خيرا على المعلومات
اصلي كنت بشتري امبارح بريتا نوفا ملجوري قديمه وكنت بتخانق مع الراجل عشان موضوع الامان ده وانا اقوله بايظ وهو يحلف ان هو كده وانا فضلت وراه لغاية ما نزلت من تمنه بسبب الامان ده :d
انت كده طمنتني هو فعلا امان للكوبري فقط والشاكوش لو مرفوع ممكن الزناد يضرب عادي

من ناحية مكتوب نوفا ملجورا واكتشفت ان الناحية التانية مكتوب بيترو بيرتا وميد ان ايطالي بس كانوا ممسوحين وبالعافية شوفتهم عشان كده كنت شاكك في المسدس ومعليهوش سريال

بس سؤال اخير كده نستفيد منك , حضرتك بتقول هنا :
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم
المصري معاليهوش سيريال نهائى مكتوب صناعه مصنع نوفا مولجرا

ده معناه ان المصري برضه مكتوب عليه نوفا ملجورا ؟ طيب والناحية التانية مكتوب عليه ايه ؟

قناص الظلم 12-08-30 06:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the necromancer (المشاركة 427644)
شكرا على الصور

جزاك الله خيرا على المعلومات
اصلي كنت بشتري امبارح بريتا نوفا ملجوري قديمه وكنت بتخانق مع الراجل عشان موضوع الامان ده وانا اقوله بايظ وهو يحلف ان هو كده وانا فضلت وراه لغاية ما نزلت من تمنه بسبب الامان ده :d
انت كده طمنتني هو فعلا امان للكوبري فقط والشاكوش لو مرفوع ممكن الزناد يضرب عادي

من ناحية مكتوب نوفا ملجورا واكتشفت ان الناحية التانية مكتوب بيترو بيرتا وميد ان ايطالي بس كانوا ممسوحين وبالعافية شوفتهم عشان كده كنت شاكك في المسدس ومعليهوش سريال

بس سؤال اخير كده نستفيد منك , حضرتك بتقول هنا :

ده معناه ان المصري برضه مكتوب عليه نوفا ملجورا ؟ طيب والناحية التانية مكتوب عليه ايه ؟

عليه كلمه باتنتد بالانجليزى - تشد الاجزاء الزناد سايب ولا يضرب ولو رفعت الامان الزناد ثابت ولا بينزل عالفاضى معلومه بس الاصدارين ممتازين ماتخفش منهم بس هات طلقات غاليه عشان مايعلقش

هاوى بس غاوى 12-08-31 03:00 AM

Re: رد: هو النوفا ملجورا ايطالي ولا مصري ؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم (المشاركة 427461)
اول صوره من اليمين دى البرتا الحى - مالناش دعوه بيها التانيه دا الايطالى عليه سيريال نمبر تحت الاجزاء الصوره للمسدس المتصور على فرومايكا دا اصدار حديث صينى بيتباع عند فتح الله اسكندريه كما افادنا استاذ سرسور والصوره دى من احد مواضيعه - المصرى نفس شكل الايطالى ولكن اخف فى الوزن قليلا ومعاليهوش سيريال نهائى مكتوب صناعه مصنع نوفا مولجرا - الايطالى بترو بيرتا

+++++++++++++1

Alex General 12-08-31 05:48 PM

ربنا يخليك يا باشا ويكرمك بالمعلومات القيمه دى
طيب هل الاصداريين فيهم متحرك وثابت وهل متحرك وثابت دى متبانشى الا وهوه مفكوك ولا ليها علامه من بره؟ ولو عاوز اجيب واحد انهو اقيم؟

mohamedatia 12-08-31 07:42 PM

الاصدارين ممتازين وخامتهم كويسه
اما علشان تعرف ان الماسوره متحرك شد الاجزاء وعلقه ثم امسك الماسوره وحركه شوف هتتحرك ولا لأ
لان الاصدارين فيهم ماسوره ثابته وايضا متحركه ومبتفرقش فى السعر سعرهم واحد تقريبا
شوف عند فتح الله هتلاقى عنده انشاء الله
والسعر هيكون فى حدود 1200 جنيه يعنى ارخص تقريبا من التركى وهتلاقيها 9 مم كمان مش 8 مم
موفق ان شاء الله

الساعة الآن 01:05 PM