الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الصيد العام (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=1)
-   -   عاوز الاسعار تنزل؟ (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=48263)

ابومسلم2005 15-03-28 07:14 PM

عاوز الاسعار تنزل؟

لو عاوز الاسعار تنزل ادخل واكتب مشاركة وقل رايك بكل ايجابية وكل واحد يكتب رايه ممكن نوصل لحل
انا عندى فكرة ومتردد اكتبها فهكتبها في الاخر لما تبدؤا انتو الاول لاني حاسس انها مش هتتنفذ بس هكتبها

aliessam97 15-03-28 11:26 PM

رد: عاوز الاسعار تنزل؟

انا عندي فكره حلوه احنا نروح نشتغل و نحسن اقتصاد البلد فا سعر الجنيه يغلي و الدولار يرخص و فا السلاح المستورد يرخص :d :d
هههههههههههههه ده استهبال طبعا مش رأي :d
انا عندي رأي حلو وياريت يتنفز والله هيفدنا احنا وهيفيد المنتدي وهيفيد التجار بردو ان شاء الله وهو مستوحي من اراء هنا بردو بعني اتعرضت قبل كده وهي ان نعمل كروت كده زي البطاقة الشخصية و يبقي مكتوب فيها اسم المنتدي و صوره الشخص واسمه وعدد المشاركات مثلا و اهم حاجا تكون مينفعش تتزور و كل ما الواحد يعدي 1000 مشركه مثلا يبقي ليه نسبه خصم مثلا التجار ممكن يتفقو مع بعض و يحددوها والواحد مثلا اول ما يعمل الكرنية ده تتكتب فيه عدد المشاركات و لما تزيد عن 1000 ممكن يجددوا و يبقي كرت معروف لدي تجار تم الاتفاق معهم مسبقا وده هيفيدنا احنا و هيفيد المنتدي في انه هينشط المنتدي وهيخلي الناس تشارك علشان تزيد عدد مشاركتها وهيفيد التجار في ان لما السعر يرخص الناس الي هتشتري اكتر و هتحب تستفاد من نسبه الخصم ديه وبكده المنتدي هيتشهر و العضاء هيكترو و تجرنا المحترمين الي هنا هيتشهروا ويضربوا السوق كلو :d :d

ابو يوسف المصري 2 15-03-29 04:19 PM

انا عندي فكره احلي بس هي بعيييييييييد جدا عن الصيد والرمايه والمنتدي كله
الفكره بأختصار هي ان سعر الجنيه يزيد في السوق والطريقه المتاحه لينا احني المصريين تتلخص في قناه السويس حد هيقولي ازاي
هقولك لو التعامي بقي بالجنيه المصري بدلا من الدولار الي هو عندنا عمله صعبه زي ما بيقولوا
لو بدأنا نتعامل بالجنيه المصري واي سفينه تعدي تدفع نصف القيمه بالجنيه المصري النصف بس هتلاقي سعر الجنيه في ظرف شهرين بقي اغلي من الدينار الكويتي الي هو 25 جنيه مصري وبكده الجنيه بالنسبه ليهم هيكون عمله صعبه زينا مع الدولار .
ودي فكره بدلا من زياده الاسعار ورفع الدعم وزياده الضرائب .
اتمني يكون تفكيري صح والله الموفق

محمد حامد بلتاجى 15-03-29 05:22 PM

من وجهة نظرى المتواضعه
ان الطريقه الوحيده لنزول الاسعار هى الاحجام عن الشراء .ونبدأ حملة خللوها . نقل فيها للتجار خللو البضاعه بتاعتكم . لان صراحة الاسعار بقت غير منطقيه مطلقا قال الواحد علشان يصطاز يلزمو اقل شىء 4000 جنيه علشان يشيل حاجه يثق فيها

ابومسلم2005 15-03-29 05:32 PM

كدا بقى معانا ثلاث افكار اجمل من بعض من هيزود ونتنقاش بردو فيهم

عوض 15-03-29 05:51 PM

ان ادارة المنتدى تتعاقد مع تاجر معين ومفيش حد من المنتدى يشترى من غيره مقابل ان يوفر للاعضاء اقل سعر فى مصر

ابومسلم2005 15-03-29 05:53 PM

اربعة مين الخامس

هشام سمير 15-03-29 06:27 PM

انا فكرتى كويسه جداً بس محتاجه ناس ثقه
وعندى فكره تانيه ممتازه والله
هطرحها فى موضوع مخصص

ابومسلم2005 15-03-29 06:30 PM

كدا نقدر نقول بقت ستة
وانا مستعد

صابر 15-03-29 07:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو يوسف المصري 2 (المشاركة 574205)
الفكره بأختصار هي ان سعر الجنيه يزيد في السوق والطريقه المتاحه لينا احني المصريين تتلخص في قناه السويس حد هيقولي ازاي
هقولك لو التعامي بقي بالجنيه المصري بدلا من الدولار الي هو عندنا عمله صعبه زي ما بيقولوا
لو بدأنا نتعامل بالجنيه المصري واي سفينه تعدي تدفع نصف القيمه بالجنيه المصري النصف بس هتلاقي سعر الجنيه في ظرف شهرين بقي اغلي من الدينار الكويتي الي هو 25 جنيه مصري وبكده الجنيه بالنسبه ليهم هيكون عمله صعبه زينا مع الدولار .

:rir::rir::rir::rir::rir:
مفيش فرق أصلا وحجم الطلب على الجنية لعبور قناة السويس ح يكون ما يعادل 6 مليار دولار في السنة... هو نفس المبلغ ح يدخل مصر سواء دفعوا بالجنيه أو الدولار ، والمبلغ أقل من إنه يكون له تأثير على سعر الصرف، بل بالعكس ح يخلي نسبة كبيرة من الدولار تخرج من يد الحكومة وتروح للسوق السوداء

ابومسلم2005 15-03-29 07:47 PM

بصوا يجماعة انا معرفش حاجة فى موضوع الجنيه ده بس ممكن نعمل لكل فكرة موضوع منفصل ونقتل الفكرة من البحث ولما نستقر على احسن فكرة من كل الجوانب نبدء التنفيذ

aliessam97 15-03-30 08:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حامد بلتاجى (المشاركة 574206)
من وجهة نظرى المتواضعه
ان الطريقه الوحيده لنزول الاسعار هى الاحجام عن الشراء .ونبدأ حملة خللوها . نقل فيها للتجار خللو البضاعه بتاعتكم . لان صراحة الاسعار بقت غير منطقيه مطلقا قال الواحد علشان يصطاز يلزمو اقل شىء 4000 جنيه علشان يشيل حاجه يثق فيها

انت لما تعمل حملة زي ديه يبقي انت كده بتضر التجار وهما ملهمش زنب
التاجر ده عايز يربي عيالو ويصرف عليهم فا لما انت متشتريش منو يبقي كده بتخسرو
السلاح بيجي من بره غالي اصلا مش التجار الي بتغلي
هو فعلا فيه تجار كتير بيفترو وبيغلو الاسعار بس دول ملناش دعوه بيهم بقي احنا خلينا مع تجرنا المحترمين هنا وعيزين نوصل لحل يفيدنا احنا و التجار بتوعنا :)

aliessam97 15-03-31 11:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 574228)
بصوا يجماعة انا معرفش حاجة فى موضوع الجنيه ده بس ممكن نعمل لكل فكرة موضوع منفصل ونقتل الفكرة من البحث ولما نستقر على احسن فكرة من كل الجوانب نبدء التنفيذ

طب انت مقولتلناش الفكره الي عندك يا ابو مسلم :)
قولها كده يمكن تبقي احسن من الافكار ديه كلها

عاطف الشاذلى 15-03-31 08:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 574177)
لو عاوز الاسعار تنزل ادخل واكتب مشاركة وقل رايك بكل ايجابية وكل واحد يكتب رايه ممكن نوصل لحل
انا عندى فكرة ومتردد اكتبها فهكتبها في الاخر لما تبدؤا انتو الاول لاني حاسس انها مش هتتنفذ بس هكتبها

اخى الحبيب ابو مسلم اعتقد ان توجيه السؤال بشكل منطقى يكون للسادة التجار وليس للاعضاء
و بالنسبة للاعضاء فهم لا يملكون سوى ان يجتهدوا فى اختيار تاجر يراعى الله فى تجارته وهامش ربحه ، لان بصراحة توجد محلات تضع هامش ربح فقط بما يساوى الثمن الاصلى للقطعة وده مثال
كنت بدور على قطعة معينة وهى ناقصة فى السوق ( الرشاش اللى كنت عاملله موضوع طلب شراء )
فكنت فى الجيزة ودخلت عند السجلابى وزى بقيت المحلات مش موجودة ...ماشى
اتفرجت شوية فى المحل وسألته عن سعر الريتاى بارون hk اول ما قاللى الرقم كان نفسى اديله بالقلم على وشه يعنى ايه مسدس تمنه من 650 الى 800 على اقصى تقدير والباشا يقوللى 1350 يعنى ضعف تمنه
وهى دى عينة التجار اللى تستاهل يتعمل لها ديليت من الحياة اصلا
وبقول تانى الاخوة التجار اقدر منا جميعا على الرد على هذا السؤال . واسف للاطالة

ابومسلم2005 15-03-31 08:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاطف الشاذلى (المشاركة 574310)
اخى الحبيب ابو مسلم اعتقد ان توجيه السؤال بشكل منطقى يكون للسادة التجار وليس للاعضاء
و بالنسبة للاعضاء فهم لا يملكون سوى ان يجتهدوا فى اختيار تاجر يراعى الله فى تجارته وهامش ربحه ، لان بصراحة توجد محلات تضع هامش ربح فقط بما يساوى الثمن الاصلى للقطعة وده مثال
كنت بدور على قطعة معينة وهى ناقصة فى السوق ( الرشاش اللى كنت عاملله موضوع طلب شراء )
اتفرجت شوية فى المحل وسألته عن سعر الريتاى بارون hk اول ما قاللى الرقم كان نفسى اديله بالقلم على وشه يعنى ايه مسدس تمنه من 650 الى 800 على اقصى تقدير والباشا يقوللى 1350 يعنى ضعف تمنه

يا عم عاطف السؤال موجه صح لان بعض التجار هم المشكله بس مش كلهم وانا اليوم كنت في القاهرة مع تاجر ووعدني انه هيجيب فايروخ 100 والسعر لن يتجاوز ال ===الف جنيه والحل فى ايد الاعضاء المشترين فقط
ولي تجربة سابقة قبل ذلك مع تاجر في المنتدى هنا وكان سعره في المعقول يعنى مش كل التجار طماعين ولا كل المشترين ناصحين:balon:

ابومسلم2005 15-03-31 08:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aliessam97 (المشاركة 574295)
طب انت مقولتلناش الفكره الي عندك يا ابو مسلم :)
قولها كده يمكن تبقي احسن من الافكار ديه كلها

انا فكرتى مش جامدة اوى بس ممكن تغير وهقلها بعدكم كلكم لما كل الناس تقول فكرتها حتى ولو كانت مكررة

عاطف الشاذلى 15-03-31 09:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 574312)
يا عم عاطف السؤال موجه صح لان بعض التجار هم المشكله بس مش كلهم وانا اليوم كنت في القاهرة مع تاجر ووعدني انه هيجيب فايروخ 100 والسعر لن يتجاوز ال ===الف جنيه والحل فى ايد الاعضاء المشترين فقط
ولي تجربة سابقة قبل ذلك مع تاجر في المنتدى هنا وكان سعره في المعقول يعنى مش كل التجار طماعين ولا كل المشترين ناصحين:balon:

لو فكرتك هتحل ازمة ارتفاع الاسعار هطالب بمنحك .... نوبل .... عن جدارة
وفى انتظار كلامك يا كبير

aliessam97 15-03-31 09:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاطف الشاذلى (المشاركة 574310)

ما انا قولتلك يا عاطف بيه السجلابي بصابييييين
وبعدين ان من شهر ونص تقريبا سألت علي البارون هناك قلي 1300 ماشاء الله غلي :rir:
بقي 1350

aliessam97 15-03-31 09:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 574314)
انا فكرتى مش جامدة اوى بس ممكن تغير وهقلها بعدكم كلكم لما كل الناس تقول فكرتها حتى ولو كانت مكررة

في انتظار الفكره بفارغ الصبر :)

عاطف الشاذلى 15-03-31 09:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aliessam97 (المشاركة 574318)
في انتظار الفكره بفارغ الصبر :)

وانا مستنى الفكرة بفارغ الطلق هههههههه

ابومسلم2005 15-03-31 11:31 PM

بلاش الطلق احنا رجالة
هههههههههههههههههههههههه

:rir::rir::rir::rir::rir::rir:

عاطف الشاذلى 15-03-31 11:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 574354)
بلاش الطلق احنا رجالة

اقصد فارغ الطلق بتاع المسدس
بس مقبولة منك يا مولانا هههههههه

aliessam97 15-03-31 11:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 574354)
بلاش الطلق احنا رجالة

هههههههههههههههههههههههههههههههه :lf:

ابومسلم2005 15-04-01 07:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاطف الشاذلى (المشاركة 574356)
اقصد فارغ الطلق بتاع المسدس
بس مقبولة منك يا مولانا هههههههه

متفهمنيش صح قصدي متفهمنيش غلط

فكرى الفساخ 15-04-01 01:12 PM

بصراحة .. عمر الاسعار ما حتنزل . علمتنا الأيام ذلك . وعلى الزبون البحث عن التاجر القنوع ويشترى منه
احتياجاته . ونحن على احر من الجمر لسماع الفكرة العبقرية من استاذ أبو مسلم .

ابومسلم2005 15-04-01 04:17 PM

مفيش عبقرية ولا حاجة
الموضوع للمناقشة عشان كل واحد يقول رايه ويشارك ممكن الاسعار تهدى شوية فين الديانا 56 لما كانت ب10000 واكتر ودلوقتي ب6000 عند بعض الناس

ابومسلم2005 15-04-01 07:51 PM

ولا عصا سحرية ولا غيره ولكن من مبدء ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بانفسهم
عايز الواقع يتغير لازم تفكيرك يتغير ولو تفكيرك اتغير افعالك هتتغير ولو افعالك اتغيرت حياتك هتتغير

ابومسلم2005 15-04-02 09:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aliessam97 (المشاركة 574179)
انا عندي فكره حلوه احنا نروح نشتغل و نحسن اقتصاد البلد فا سعر الجنيه يغلي و الدولار يرخص و فا السلاح المستورد يرخص :d :d
هههههههههههههه ده استهبال طبعا مش رأي :d
انا عندي رأي حلو وياريت يتنفز والله هيفدنا احنا وهيفيد المنتدي وهيفيد التجار بردو ان شاء الله وهو مستوحي من اراء هنا بردو بعني اتعرضت قبل كده وهي ان نعمل كروت كده زي البطاقة الشخصية و يبقي مكتوب فيها اسم المنتدي و صوره الشخص واسمه وعدد المشاركات مثلا و اهم حاجا تكون مينفعش تتزور و كل ما الواحد يعدي 1000 مشركه مثلا يبقي ليه نسبه خصم مثلا التجار ممكن يتفقو مع بعض و يحددوها والواحد مثلا اول ما يعمل الكرنية ده تتكتب فيه عدد المشاركات و لما تزيد عن 1000 ممكن يجددوا و يبقي كرت معروف لدي تجار تم الاتفاق معهم مسبقا وده هيفيدنا احنا و هيفيد المنتدي في انه هينشط المنتدي وهيخلي الناس تشارك علشان تزيد عدد مشاركتها وهيفيد التجار في ان لما السعر يرخص الناس الي هتشتري اكتر و هتحب تستفاد من نسبه الخصم ديه وبكده المنتدي هيتشهر و العضاء هيكترو و تجرنا المحترمين الي هنا هيتشهروا ويضربوا السوق كلو :d :d

الفكرة الاولى دى ممتازة يعنى لااستهبال ولا حاجة اننا نشتغل ونحسن بس الفكرة دي مميزة جدا لكن على المستوى العام ولن تعود على البنادق بشئ لان كل ما الجنيه يغلى كل حاجة هترخص يعنى اللى عنده اى دخل تجارة او خلافه هتكون نفس النسبة
اما الفكرة الثانية بتاعت الكارنيه دى شبه معمولة يعنى لما بتقول لتاجر انا فلان من منتدى الصيد في مصر معاكم بيعمل لك تخفيض بس مش كتير حاجة كده زى جبر الخواطر مش فارقة كتير من 7000 ل 6800 متين جنيه مثلا مش حاجة
وتبقى الفكرة جميله شكرا لصاحبها

ابومسلم2005 15-04-02 09:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو يوسف المصري 2 (المشاركة 574205)

نفس الكلام على الفكرة دى هو اللى على سبقتها ان ده مش هيعود علي الصيد بحاجة هيعود على البلد كلها يعنى اسعار البنادق هتفضل غالية مقارنة بسعر الاسواق العالمية وان كانت ارخص من الاول

ابومسلم2005 15-04-02 09:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حامد بلتاجى (المشاركة 574206)
من وجهة نظرى المتواضعه

استاذ محمد الفكرة بتاعتك جميلة ومنطقية جدا وتعتبر نصف الحل
شكرا ليك

ابومسلم2005 15-04-02 10:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عوض (المشاركة 574214)
ان ادارة المنتدى تتعاقد مع تاجر معين ومفيش حد من المنتدى يشترى من غيره مقابل ان يوفر للاعضاء اقل سعر فى مصر

لا حلوة بجد يا استاذ عوض ومختصرة ويكون الدفع مقدم عشان التاجر يعرف يوفر الحاجة ويجبها وميشلش هم الفلوس وهم الربح لان لو الفلوس فلوسه هيعوز يكسب اكبر مكسب ولو الفلوس بتعتنا هيرضى بالقليل

ابومسلم2005 15-04-02 10:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير (المشاركة 574219)
انا فكرتى كويسه جداً بس محتاجه ناس ثقه
وعندى فكره تانيه ممتازه والله
هطرحها فى موضوع مخصص

عم هشام فين افكارك الاتنين فين الموضوع منزلش ليه ولا هو لابس طاقية لخفة ههههههههههههه
:rir:

ابومسلم2005 15-04-06 06:47 PM

ايه مش عاوزين الاسعار تنزل
خلاص كرال تركى مطلوب 3000 + مصاريف الشحن =500 وبدون ناشينكانات (بتتباع لوحدها)

عاطف الشاذلى 15-04-06 10:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 574569)
ايه مش عاوزين الاسعار تنزل
خلاص كرال تركى مطلوب 3000 + مصاريف الشحن =500 وبدون ناشينكانات (بتتباع لوحدها)

حقيقى عرض ممتاز يا ابو مسلم بس الكلام ده كاش ولا بالتقسيط :rir::rir::rir::lf::lf::lf:

ابومسلم2005 15-04-06 10:17 PM

لا كاش وفيه كمان مفاجأت اشترى اتنين كرال يتخصم منك تمن واحدة وتاخد بدلها علقة سخنة كمان هدية وبقى سلملي على بتوع حقوق البتنجان
:omlt::omlt::omlt:

عاطف الشاذلى 15-04-06 10:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 574579)
لا كاش وفيه كمان مفاجأت اشترى اتنين كرال يتخصم منك تمن واحدة وتاخد بدلها علقة سخنة كمان هدية وبقى سلملي على بتوع حقوق البتنجان
:omlt::omlt::omlt:

طب وعلى ايه كفاية واحدة يا عم الحاج
الطيب احسن وبناقص العلقة

ابومسلم2005 15-04-06 10:38 PM

اصل بص احنا عاوزين الحاجة تبقى في المعقول بس وكمان من غير ضرر للتجار المحترمين
بس الناس مصممة على السلبية رحمة الله على الشيخ الشعراوى عندما قال لحسنى (شعب اسف ان يكون سلبيا)
انا عاوز الناس تشارك عشان نوصل لحل يعنى واحد زى ممكن ميقدرش يجيب بندقية للهواية ب7000 بس في غيرى يقدر
بعد كدا ستقتصر الهواية على الاغنياء فقط ومحدودى الدخل يشربوا بانجو عشان ينسوا ولو الباجو غلي هو كمان يشربوا من المجارى مش من البحر عشان البحر بقى هو كمان بتاع اللى معاهم

adel152 15-04-07 03:00 PM

((إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ))

ابومسلم2005 15-04-07 04:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 (المشاركة 574593)
((إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ))

احلى كلام واصدقه واحسنه واتمه
شكرا على مرور حضرتك
بس يعنى نعمل ايه بردوا

ابومسلم2005 15-04-07 08:10 PM

انت فين يا عم هشام

ابومسلم2005 15-04-16 08:42 PM

طيب ما هى اسباب ارتفاع الاسعار اصلا ؟
لان لو وضعنا ايدينا على السبب فى ارتفاع الاسعار ممكن نعرف نعالجها

aliessam97 15-04-17 09:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 574950)
طيب ما هى اسباب ارتفاع الاسعار اصلا ؟
لان لو وضعنا ايدينا على السبب فى ارتفاع الاسعار ممكن نعرف نعالجها

كل حاجا بتغلي في البلد ديه مش السلاح لوحده :)

ابومسلم2005 15-05-03 09:12 PM

فين الناس راحت

عاطف الشاذلى 15-05-03 09:15 PM

موجودين يا كبير
بس تقريبا الاقتراحات خلصت:joi::joi::joi:

ابومسلم2005 15-05-03 09:21 PM

الاهم من كده نريد اننا نختار اقتراح واحد قابل للتنفيذ ونبدء في تنفيذه

عاطف الشاذلى 15-05-03 09:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 575602)
الاهم من كده نريد اننا نختار اقتراح واحد قابل للتنفيذ ونبدء في تنفيذه

والله يا مولانا مع كامل احترامى لكل الاراء انا لازلت شايف ان الاقتراح الافضل هو انك تختار التاجر الافضل اللى بيبيع بالسعر الافضل وبس

ابومسلم2005 15-05-03 09:43 PM

انا مع رأيين الراي الاول ا محمد خلف فتح الاستيراد بالتعاون مع محامين شرفاء واكيد كلنا عارفين ده لو تم ايه اللي هيحصل من المميزات وايضا الحرب حتى اخر طلقة
وهذا الافضل
الثانى ان لم نستطع ذلك يبقى الخطة البديلة راى ا- محمد حامد وهو خللوها خلوها تصدي عندكم

ديدا 17-02-12 01:32 PM

زياده الاسعار في الفتره اللي فاتت كل التجار بتبررها انها بسبب زياده سعر الدولار مقابل الجنيه ولكن ده غالبا بردو في جشع من التجار

نعمة 17-03-21 06:59 PM

مشكووووووووووووووووووووووووووووووين وررررررررررررررررررررائع

موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

أعراض الحمل في الأسبوع الأول
كيف أعرف أني حامل؟
فساتين سهرة
مكياج عيون
صور مكياج
صور عيون
ميك اب

الساعة الآن 12:32 AM