الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=51)
-   -   مهم للمبتدئين اوضاع التنشين بالبندقيه الهوائيه (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=48429)

احمد سعيد متولى 15-04-24 09:33 AM

مهم للمبتدئين اوضاع التنشين بالبندقيه الهوائيه

السلام عليكم اخوانى الكرام
وانا بقلب على اليوتيوب لقيت الفيديو ده وهو عن اوضاع التنشين
وقلت لازم اجيبه هنا علشان الكل يستفاد
وتقبلوا منى
https://www.youtube.com/watch?v=XUL_SFPf9d4

ابومسلم2005 15-04-24 07:32 PM

رد: مهم للمبتدئين اوضاع التنشين بالبندقيه الهوائيه

تسلم يا حج احمد وشد حيلك بقى عايزين نشوف الجثث مترمية على الارض ومنعرفش نعدها من كترها

احمد سعيد متولى 15-04-24 07:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 575271)
تسلم يا حج احمد وشد حيلك بقى عايزين نشوف الجثث مترمية على الارض ومنعرفش نعدها من كترها

هههههههههههه
ربنا يسترها عليا
هاجيب لاهلى الشلل قريب بسبب الصيد والبنادق

ابومسلم2005 15-04-24 07:58 PM

ليه بس خير اللهم اجعله خير
اوعى تكون في الدراسة وبتسيب المذاكرة وعايز تطلع تصطاد

احمد سعيد متولى 15-04-24 11:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 575274)
ليه بس خير اللهم اجعله خير
اوعى تكون في الدراسة وبتسيب المذاكرة وعايز تطلع تصطاد

لا انا معايا دبلوم ومتزوج كمان بس احنا فى قريه والناس واخده فكره غلط عن الصيد والرمايه ومش عارفين ان الهوايه دى اصلها هواية بشوات

ابومسلم2005 15-04-25 11:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد سعيد متولى (المشاركة 575288)
لا انا معايا دبلوم ومتزوج كمان بس احنا فى قريه والناس واخده فكره غلط عن الصيد والرمايه ومش عارفين ان الهوايه دى اصلها هواية بشوات

اولا دى مش هواية بشوات دى هواية سيدنا اسماعيل صلى الله عليه وسلم وهواية الفرسان
ثانيا نحن مامورون باحياء هذه الهواية من ربنا ومن نبينا قال الله واعدوا لهم ما استطعتم من قوة وفسر النبي صلى الله عليه وسلم كلمة القوة قال الا ان القوة الرمي شدد على ان المقصود بالقوة الرماية وليس الانتخابات والسياسة والكذب كما فعل بعض الناس
ثالثا هو ده اللى حصل معايا بردو شبيه بكده كل اللى كانو بيصطادوا فى القرية قبلى كانو معروفين عيال فاضية عيال حرمية وبيصطادو حمام الناس عينى عينك يا راجل حتى اللمبات اللى على العمدان مسلمتش منهم فكنت كل ما اطلع اصطاد ابقى حاطط ايدى على قلبى ليه احسن يكون حد منهم اصطاد حمام وانا اللى اخد الشتيمة والتهزئء بس الحمد لله كانت بتعدى لانى كنت معروف من القرية واللى ما كانش يعرفنى كان بيبقى عارف ابويا او اخوانى الكبار ولما يشوف اللى انا مصطاده يلاقيه كله يمام مفيش عصفورة ولا حمام كان بيسكت
فانت توكل على الله واطلع ومتخفش

احمد سعيد متولى 15-04-25 02:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 (المشاركة 575303)
اولا دى مش هواية بشوات دى هواية سيدنا اسماعيل صلى الله عليه وسلم وهواية الفرسان
ثانيا نحن مامورون باحياء هذه الهواية من ربنا ومن نبينا قال الله واعدوا لهم ما استطعتم من قوة وفسر النبي صلى الله عليه وسلم كلمة القوة قال الا ان القوة الرمي شدد على ان المقصود بالقوة الرماية وليس الانتخابات والسياسة والكذب كما فعل بعض الناس
ثالثا هو ده اللى حصل معايا بردو شبيه بكده كل اللى كانو بيصطادوا فى القرية قبلى كانو معروفين عيال فاضية عيال حرمية وبيصطادو حمام الناس عينى عينك يا راجل حتى اللمبات اللى على العمدان مسلمتش منهم فكنت كل ما اطلع اصطاد ابقى حاطط ايدى على قلبى ليه احسن يكون حد منهم اصطاد حمام وانا اللى اخد الشتيمة والتهزئء بس الحمد لله كانت بتعدى لانى كنت معروف من القرية واللى ما كانش يعرفنى كان بيبقى عارف ابويا او اخوانى الكبار ولما يشوف اللى انا مصطاده يلاقيه كله يمام مفيش عصفورة ولا حمام كان بيسكت
فانت توكل على الله واطلع ومتخفش

الله الله انا كنت خايف من الموضوع ده بس بعد الكلمتين دول فهمت ان دى مش مجرد هوايه
ربنا ينور عليك

هشام سمير 15-05-07 02:59 PM

رضى الناس غاية لا تنال ..
وبعدين سيبك من كلام الناس على رأى جورج وسوف كلام الناس لا بيقدم ولا يأخر
ما دام اللى انتا بتعمله مش غلط ومقتنع بيه سيب اللى يقول يقول وبأخلاق فى حياتك الطبيعيه هتجبر اللى يعرفك ان يحترمك ويحترم هوايتك

الساعة الآن 11:11 AM