الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=51)
-   -   هل هناك دهان للبندقيه رمسيس (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=9578)

amr naser 11-05-30 07:16 PM

هل هناك دهان للبندقيه رمسيس

هل يوجد دهان للبنادق الهوائيه وبلاخص بندقيه رمسيس ياريت الافاده وشكراااااااااااااا

omarara 11-05-30 07:37 PM

رد: هل هناك دهان للبندقيه رمسيس

أنا سئلت السؤال ده :(
فيه ناس قالت لى دوكو وانا مش مقتنع بصراحة
فلو حد يعرف علب الرش بتاعت البنادق ديه بتتباع فيين ياريت يفيدنا تكون كويسة وبتطلعش فى الايد وتكون لون مطفى

koktal 11-05-30 07:57 PM

لا ممكن بالجملكا اللى بيدهن بيها الاثاث الخشب عند اى استورجى .. انا عن نفسى بعمل كدا ومقشرتش معايا خالص ومحافظ عليها ..

omarara 11-05-30 08:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koktal (المشاركة 108255)
لا ممكن بالجملكا اللى بيدهن بيها الاثاث الخشب عند اى استورجى .. انا عن نفسى بعمل كدا ومقشرتش معايا خالص ومحافظ عليها ..

لأ انت فهمتنى غلط انا بتكلم عن جسم المعدن مش الدبشك الخشب
مش عارف صاحب الموضوع يقصد انهى

koktal 11-05-30 08:16 PM

اااه معلش يا باشا .. دى بردو بدهنها لاكيه اسود بس مع الاحتكاكات المستمرة او الضغط المتكرر بتقشر للأسف .. وأنتظر الاجابة السليمة مثلك ..

amr naser 11-05-30 10:10 PM

ياريت حد يعرف مكان الدهان ضرورى لان الطلب عليه كبير وشكرا

التلميذ 11-05-30 10:34 PM

فية صبغة للسلاح تباع عند أى محل سلاح سعر العبوة فى حدود 125 جنية بس لازم تقوم بعملية سنفرة وتنظيف البندقية أولا بطريقة صحيحة

omarara 11-05-30 10:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة التلميذ (المشاركة 108378)
فية صبغة للسلاح تباع عند أى محل سلاح سعر العبوة فى حدود 125 جنية بس لازم تقوم بعملية سنفرة وتنظيف البندقية أولا بطريقة صحيحة

125 جنيه !!!!!!
بجد !
وديه بتكون سبراى ولا ايه ؟
والالوان ايه برضوا
وغالية كده ليه :)

التلميذ 11-05-30 10:54 PM

غالية علشان دى صبغة سلاح أصلى ودى في منها حاجة عاملة ذى الجل لونها أبيض بس بمجرد ما تدهن بيها السلاح ( طبعا بعد السنفرة والتطهير ) بيبدأ لونة يتغير تدريجياً إلى الأسود المطفى (مع التكرار) وفية منها سائل لونة أزرق يؤدى نفس الغرض ونصحتى ليك ريح دماغك ونظف البندقية وزيتها كويس وإنتفع بيها على هذة الحالة
وأى إسبراى دوكو هترشة عليها هيكون زى قلتة وهيخلى شكلها بين إنة مدهون بلإضافة إنة لازم يتجرح تانى
ريح دمممممممممممممممممممممممممممممماغك

omarara 11-05-30 10:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة التلميذ (المشاركة 108393)
غالية علشان دى صبغة سلاح أصلى ودى في منها حاجة عاملة ذى الجل لونها أبيض بس بمجرد ما تدهن بيها السلاح ( طبعا بعد السنفرة والتطهير ) بيبدأ لونة يتغير تدريجياً إلى الأسود المطفى (مع التكرار) وفية منها سائل لونة أزرق يؤدى نفس الغرض ونصحتى ليك ريح دماغك ونظف البندقية وزيتها كويس وإنتفع بيها على هذة الحالة
وأى إسبراى دوكو هترشة عليها هيكون زى قلتة وهيخلى شكلها بين إنة مدهون بلإضافة إنة لازم يتجرح تانى
ريح دمممممممممممممممممممممممممممممماغك

لأ اصله مصدى ومركونه ومتبهدله من 5 سنين

التلميذ 11-05-30 11:08 PM

خلاص توكل على الله وهات الصبغة وإتعلم فيها . ومفيش حد بيتعلم ببلاش هههههههههههههههه
وإسم الصبغة لو حبيت تجيبها (Perma Blue) و سلام يا صاحبى

osha966 11-05-31 12:12 AM

1 مرفق
- طبعا أخى الكريم توجد أنواع متعددة لصبغات السلاح .وهى مواد كيماوية تتحول للون الأسود عندما تتفاعل مع المعدن ومع الهواء ..وهى فى الغالب مواد سامة لذا ينصح بالحرص عند الأستخدام .. ياريت تشاهد الملف المرفق فيه التفاصيل عن النوع الموجود فى مصر وسعره من 150 ل 200 جنيه حسب الضمير ؟؟

mero1x 11-05-31 01:08 PM

يا باشا ادينى بندقية وعليها علبتين رش برو ماجنوم وانا اصبغهالك واديهالك زيرو

0127687466

omarara 11-05-31 01:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mero1x (المشاركة 108817)
يا باشا ادينى بندقية وعليها علبتين رش برو ماجنوم وانا اصبغهالك واديهالك زيرو

0127687466

انت يعنى هتاخد البندقية ولا هتاخد علبتين الرش ههههههههههه
خلاص انا هكلم حضرتك اول لما افضى على طول إن شاء الله بس قل لى انت فيين عشان انا فى اكتوبر

mero1x 11-05-31 10:24 PM

اكيد هاخد لبندقية وهديلك علبتين الرش كادو :)

انا يا باشا فى التجمع الاول القاهرة الجديدة ولو انت عايز الحمض وتطليها بنفسك مفيش مشكلة

الساعة الآن 09:23 PM