الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الورشة (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=63)
-   -   قطع الغيار (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=701)

نادرموريس 08-11-13 09:01 PM

قطع الغيار

ياريت ياجماعه الي عنده قطع غيار يكتبها ممكن نحصل تبادل بين افراد المنتدي كمثال انا عندي بنادق كتير مكهنها وعندي قطع غيار وفي نفس الوقت محتاج قطع غيار بعض البنادق فمن الممكن يحصل تبادل بين افراد المنتدي وبردو اي بنادق قديمه مش شغاله ممكن ناخد منها قطع غيار

نادرموريس 08-11-13 09:03 PM

رد: قطع الغيار

واي بنادق قديمه حد عايز يبعها

mico10 09-04-18 03:21 AM

انا محتاج زناد نوركا

mico10 09-04-18 03:22 AM

محتاج زناد نوركا mod 61 كلمنى 0125385631

وليد الشيمى 09-04-29 11:47 PM

يوجد تيل مجرى

galal khalifa 09-04-30 08:34 AM

سوستة فالك 33 لفة زي الديانا بالضبط

نادرموريس 09-05-02 03:17 PM

سوسته الفالك موجوده عند فؤاد برسوم وده محل تصليح في المنصوره وفي واحد كمان في دمياط

نادرموريس 09-05-02 03:27 PM

انا عندي بساتم لو حد عاير اسباني ورمسيس وتل

avn311 09-05-04 11:45 AM

ياريت يا مان تقولى على مكان مين فى دمياط او المنصوره بيصلح البنادق او عمتا بيبع قطع غيار

Pellet-Master 09-05-04 05:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نادرموريس (المشاركة 5797)
سوسته الفالك موجوده عند فؤاد برسوم وده محل تصليح في المنصوره وفي واحد كمان في دمياط

فين في دمياط

نادرموريس 09-05-08 09:38 PM

بالنسبه للمنصوره فس شارع بورسعيد

محمد سعيد ج 09-12-10 07:57 PM

فى حد معاه قطع غيار(ماسوره) رمسيس نمره 1 علشان البندقيه عطلانه عندى بقالها كتير لما اتخنقت بعد اذنكوا الى عنده او يعرف حد عانده ماسوره زياده يكلمنى 0123691735 ويكون له والكم جزيل الشكر

نادرموريس 09-12-18 12:23 AM

الي في المنصوره في شارع بورسعيد اما الي في دمياط مش عارف اوصف مكانه بالظبط

احمد عواض 10-01-05 02:04 AM

لو حد محتاج يصنع قطعة غيار فى مصر يتصال بية 0120779523
و الله ولى التوفيق
مع العلم ان امكانيات التصنيع فى مصر متواضعة ولاكن باختصار احسن من مافيش و الله الموفق

احمد عواض 10-01-05 02:12 AM

انا على استعدا التام لسفر اى محافظة في سبيل تنفيذ قطعة الغيار المطلوبة

محمد طه 10-01-05 09:18 AM

انا عندي بندقية norica twin وهي فيها مشكلةانها الماسوره بتعتها كان داس عليها سيارة وتم استعدالها لكن عمرها مجابت اي حاجة بعد كده

لو اي حد يعرف يعدلها او يشوف لها اي حل اكون شاكرا

محمد طه 10-01-05 09:20 AM

والي عايز يشوفها ده رابط ليها

http://www.galeon.com/todoaire/nortwin/nortwin.htm

احمد عواض 10-01-05 10:59 AM

السلام عاليكم ورحمة الله
جزاكم الله كل الخير ياستاذ محمد طه على تشجيعك ليه وبارك لك لله فى رزقك
ارجو وضع صور واضحة للمسورة و البندقية على ان تكون اكثر من صورة و اكثر من ذاوية و الله الموفق
ثانيا احنا ممكن نبدل المسور بمسورة اخرة تكون قريبه من التصميم الاصلى مع اجراء بعض التعديلات حتى تصبح جاهزة لضرب مرة اخرة ولكن اولا وقبل كل شيئ لابد من رؤية المسورة و البندقيةاولا
و الله الموفق

wael_496 10-01-26 09:25 PM

أنا عايز زناد نوركا جيت

ebiednakhnoukh 19-05-07 08:28 PM

هل يوجد تصليح لبندقيه شادو 1000 اتشرخ الجزء السلفلى لبيت الرش

HeinzCat 19-08-02 08:45 AM

ظ‚ط·ط¹ ط§ظ„ط؛ظٹط§ط±

شكرا لك اخي طراد منكسر على طرحك ... وهو موضوع ليس بجديد .. فقد سبق طرحه ولقد طرحته الهيئة على لسان رئيسها على الهواء مباشرة في اكثر من مرة وآخرها في برنامج استراتيجيات حيث ذكر أن قطع الغيار في السلطنة تزيد بنسبة تصل الى 40 عن دول الجوار وأضاف أن هذه القطع مصدرها هو الوكيل في السلطنة ... فلماذا هذا التفاوت ؟
وقد سبق الرد على موضوع قطع غيار السيارات ، ولكن يبدو أن بعض الأعضاء غير متابع لما هو حاصل ، وعموما نوجز لك الرد فيما يلي :
أولا : حماية المستهلك ليس لديها أحد أكبر من القانون ومن أراد أن يتحقق فليتفضل بزيارة الهيئة ليرى حجم القضايا ضد وكالات السيارات بنفسه ، والكثير منها تم حكمه لصالح المستهلك ، وبالتالي فنرجو أن يكون الطرح في مستوى المسؤولية ... مع الاشارة إلى أننا في الهيئة قد سبق أن طرحنا مسألة ضعف قانون حماية المستهلك وعدم وجود عقوبات صارمة ، وقد تم تعديل القانون ولكنه لدى الجهات المختصة لم يرى النور منذ زمن طويل ، وهذا ليس دور الهيئة فالتشريع واصدار القوانين ليس من سلطة واختصاص الهيئة .
ثانيا : حالة سوق الغيار هذه وارتفاع أسعارها عن دول الجوار ليس حالة جديدة فمنذ زمن بعيد وهذا حالها ، وقبل أن توجد الهيئة وبالتالي فالقانون لم يخول الهيئة تخفيض الأسعار بل الحد من ارتفاعها ومن لديه أي شكوى على ارتفاع سعر سلعة فليتفضل بتقديم شكواه مدعمة بالأدلة وإذا لم تتصرف الهيئة فله الحق في اتخاذ ما يراه ....
ثالثا : الهيئة أعدت تقريرا متكاملا حول ارتفاع أسعار السيارات ورفعته للجهات المختصة لاتخاذ ما يلزم ، ونحن بانتظار الرد والتوجيه .
رابعا : الهيئة ومن يعمل بها هم مستهلكون مثلكم ولكن العمل يتم وفق النظام والقانون لأن أي خروج على الأنظمة والقوانين لا يقبله أحد
وبالتالي فنحن نتمنى من الأخ طارح الموضوع أن يرسل ما لديه من اثباتات على الخاص أو يشرفنا بزيارة صالة المراجعين بالهيئة أو بأي من فروعها مع احضار الفواتير وسيجد ما يسره بإذن الله .
نرجو من جميع الأخوة التعاون معنا لما فيه خير الجميع ، فنحن وجدنا لأجلكم وخدمتكم ودمتم بخير بإذن الله تعالى

الساعة الآن 09:58 AM