الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الورشة (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=63)
-   -   مشكله فى المسدس وارجو الرد سريعا (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=43122)

AhmeD EslaM 13-10-07 03:43 PM

مشكله فى المسدس وارجو الرد سريعا

انا الطبنجه حصل فيها مشكلتين
الاولى الطلقه اتخشرت فى المساوره
والتانيه الخزنه مش عاوزه تقفل
وعاوز حل سريع او مكان جد بيصلح الحاجات دى

elmasrey123 13-10-07 04:11 PM

رد: مشكله فى المسدس وارجو الرد سريعا

بسيطة ان شاء الله واحده واحده بس علشان نفهم نوع المسدس واصدارة ويعنى ايه الطلقة حشرت فى الماسورة
ولو هى صوت يبقه قصد حضرتك ان ظرف الطلقة الى هو الفارغ فى قلب بيت النار مش راضى يطلع صح
دى النقطة الولى النقطة التانية الخزنة مبتقفلش ازاى قد حضرتك انها بتتقع لوحدها اما بتركبها ولا ايه ياريت توضيح اكتر ولو متاح صور علشان نقدر نفيدك وكله باذن الله

TheLegnedkiller 13-10-07 04:16 PM

برجاء توضيح اكتر يا كبير

AhmeD EslaM 13-10-07 04:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 530630)
بسيطة ان شاء الله واحده واحده بس علشان نفهم نوع المسدس واصدارة ويعنى ايه الطلقة حشرت فى الماسورة
ولو هى صوت يبقه قصد حضرتك ان ظرف الطلقة الى هو الفارغ فى قلب بيت النار مش راضى يطلع صح
دى النقطة الولى النقطة التانية الخزنة مبتقفلش ازاى قد حضرتك انها بتتقع لوحدها اما بتركبها ولا ايه ياريت توضيح اكتر ولو متاح صور علشان نقدر نفيدك وكله باذن الله

هو اولا مش بتاعى علشان كدا محدتش نوعو
ثانيا ههى فعلا الفارخ بتاع الطلقه
ثالثا الخزنه مابتدخلش للاخر

ميشو الحاوى 13-10-07 04:29 PM

اولا ان شاء الله متقلقش والمشكله تكون بسيطه
ثانيا حل مشكله حشر الطلقه هتجيب زيت وتحط نقطه بسيطه حوالين الطلقه ومن اعلى الماسوره هتجيب مفك عاده
وتدخل المفك عند حافه الطلقه من جوه الماسوره وتخبط عليها بشاكوش صغير خبطات بسيطه مش جامد عشان
الماسوره متتأثرش ويحصلها حاجه لغايه ما الطلقه تطلع من عند بيت النار وبعدها تمسح الزيت ده وتنضف المسدس من جوه كويس وبالنسبه لموضوع الخزنه انت بتركبها وهى فيها طلق ولا وهى فاضيه؟؟ واذا كنت بتركبها وهى فيها طلق حاول تقلق عدد الطلق وجرب ركبها تانى
وايه نوع المسدس

AhmeD EslaM 13-10-07 05:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى (المشاركة 530636)
ثانيا حل مشكله حشر الطلقه هتجيب زيت وتحط نقطه بسيطه حوالين الطلقه ومن اعلى الماسوره هتجيب مفك عاده
وتدخل المفك عند حافه الطلقه من جوه الماسوره وتخبط عليها بشاكوش صغير خبطات بسيطه مش جامد عشان
الماسوره متتأثرش ويحصلها حاجه لغايه ما الطلقه تطلع من عند بيت النار وبعدها تمسح الزيت ده وتنضف المسدس من جوه كويس وبالنسبه لموضوع الخزنه انت بتركبها وهى فيها طلق ولا وهى فاضيه؟؟ واذا كنت بتركبها وهى فيها طلق حاول تقلق عدد الطلق وجرب ركبها تانى
وايه نوع المسدس

طيب تمام ياباشا بس هى بتباقى من غير طلق

وولو انا معرفتش مافيش اى عنوان حد كويس بيعمل الحاجات دى

elmasrey123 13-10-07 05:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميشو الحاوى (المشاركة 530636)
وايه نوع المسدس

كلام حلو وجميل بس ممكن يطلع المسدس مقفول
فك الاجزاء ياعمده خالص كعب الطلقة حيبقه ظاهر اسحبه ببنسه اما الجزء المتعلق بالخزنه اتفق معاه فى الموضوع دة بس ممكن اضيف كمان حاجة زيت الزرار بتاع الخزنه ونضفة واقعد دوس عليها كانك بتستخدمة كذا مرة وان شاء الله مشكلتك هاتتحل

AhmeD EslaM 13-10-07 05:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 530643)
كلام حلو وجميل بس ممكن يطلع المسدس مقفول
فك الاجزاء ياعمده خالص كعب الطلقة حيبقه ظاهر اسحبه ببنسه اما الجزء المتعلق بالخزنه اتفق معاه فى الموضوع دة بس ممكن اضيف كمان حاجة زيت الزرار بتاع الخزنه ونضفة واقعد دوس عليها كانك بتستخدمة كذا مرة وان شاء الله مشكلتك هاتتحل

كلام جميل جدا ياراجاله وانا هجرب اهو واقلوكو

الساعة الآن 03:00 AM