الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الصيد العام (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=1)
-   -   موقف صعب جدااااااااا (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10491)

محمد ياقوت 11-06-14 10:23 PM

موقف صعب جدااااااااا

الاخوه الاعزاء --- من مده بسيطه كنت فى مشوار قرب الاميريه حوالى الساعه 7 المغرب كنت واقف فى اشاره اول صف فيها سواق ميكروباص طلع بالعربيه وقفل نص الشارع عسكرى مرور كلمو بكل ادب وقالو لو سمحت ارجع شوى تفتح الطريق كده هتعطل الناس السواق نزل شتمو وضربو نزلت من العربيه وخلصناهم من بعض المهم واحد تانى سواق ميكروباص نازل يضرب مع زميلو انا مسكتو وخدتو بعيد شوى وقلتلو اركب عربيتك ومشى الموضوع خلاص (قام ساببلى الدين وشتمنى) قلت عييييب لم نفسك ومشى (قام مكرر الشتم ) قمت وكلو علقه موت موت وسبتو فى الارض ورايح اركب العربيه وامشى واحد من اناس اللى بتتفرج قلى خلى بالك فتح مطواه لفيت لقيت الواد بيجرى عليا وفعلا ماسك مطواه بسرعه مسكت الطبنجه لانى ديما معايا فى الحزام ورفعتها فى وشو بينى وبينو حوالى 2 متر وقف فى مكانو وقلت لو قربت سم هديهالك فى راسك واحد من الناس مسكو ومسك ايدو انا قربت منو ومسكتو وعلى راسو بكعب الطبنجه جاب دم ومسكتو كملت عليه فى الارض كان فى ظابط ب تلات نجوم واقف من بعيد والله بيتفرج لما لقى الواد فى الارض جه وحط رجلو على رقبتو و قلى امشى اركب العربيه وامشى فعلا روحت ركبت وانا ماشى فتحت الزجاج وقلتلو اهو عندك كمل عليه قالى وانت ماخلصتناش منو ليه مالوش ديه
بصراحه مشيت المهم بعدها خطر عليا كام سؤال
1 -- لو محدش كان حزرنى منو ومن المطواه كان ايه الوضع
2 -- لو مش معايا الطبنجه كان هيقف مكانو
3 -- لو مكنتش ضربتو وعجزتو كان ايه الوضع
4 -- لو كان ماسمعش تحزيرى وقرب منى هل كنت هضربو بالطبنجه (فيها طلق بلي)
خلاصه الكلام لاقدر الله لو حد تعرض لاى اعتداء مش اول حاجه تستعمل الطبنجه لو تقدر تعجز المعتدى باليد او اى وسيله (شومه )مثلا او حتى حزام الملابس اعتقد انو يكون احسن المهم تكفى نفسك شر المعتدى بدون اصابات بالغه ليه وليك --- وكفانا الله الشر

هشام عزب 11-06-14 10:27 PM

رد: موقف صعب جدااااااااا

لا حول ولا قوه الا بالله اللهم اهدنا ووفق بين قلوبنا

الأفوكاتو 11-06-14 10:33 PM

الحمد لله عدت علي خير وجت سليمة ، والله هو الموضوع مش موضوع قوة ولا موضوع أعصاب ولا موضوع حظ ، ولكن هو التوفيق من عند ربنا ، وما يقدره الله لك ، والحمد لله ربنا دائما بيسترها لأن الله ستــــــــــــــــــار
احمد الله كثيرا علي اي حال
خالص تحياتي للجميـــــــــــــــــــــــــــع

Mohamed Mahmoud 11-06-14 10:35 PM

الحمدلله والف سلامة عليك

jamayka 11-06-14 10:42 PM

الحمد لله ان ربنا سترها و عداها على خير و المهم ان الناس يتعلمو ازاى يتصرفو فى المواقف المشابهة لان المفروض رد الفعل يكون مدروس

tarekvb 11-06-14 10:44 PM

ربنا يخلصنا من البلطجية

lilkapo 11-06-14 10:51 PM

ربنا يسترها شكلنا دخلين على الاسوء والله التفائل الزايد دة وان زوبعة وهتعدى كلام انا مش هاضمو الناس خلاص كلها بقت فتوات والبقاء للاقوى وعندى احساس اننا دخلين على مصيبة كبيرة وربنا يخيب ظنى وربنا يستر

smsmn8888 11-06-14 11:05 PM

مخلصتناش منو لية مالوش ديةةة
هي دي الحقيقة الان يا جماعة البلطجية دمهم حلاللل يعني لم بيتهجم عليك واحد بلطجية لو قتالتة مش لي دي وتا كلام الجيش من زمان لدرجة ان في واحد اتهجمو علية في طريق المعمورة وكان مع مراتة وبنتة وقالولة هات واحدة منهم طبعا دون تردد ساب مراتة تنزل وبمجرد نزولها طلع الطبنجة وطاخ اول واحد في دماغة اول واحد اتهجم علية والتانين واحد في رجلة و التالت في بطنة واتصل بالجيش لان الطبنجة مترخصة لم جي الجيش طبعا لقو جثة والتانين فيهم النفس اول كلمة قالوها خالص عليهم الاول وامشي واحنا هنظف المكان وانت مشوفتناش وتا فعلا الذي حصل
وياليت ميطلعش علينا واحد يقول حرام والكلام الذي لا يستحقوة هولاء الحيوانات
الجيش والشرطة مش عايزين مسجونين يكفيهم ما عندهم فا الجثة بتترمي وخلاص لكن المسجون عايز راعاية بقي وهم اصلا مش فاضيين ؟؟؟؟؟ دي نهاية كل بلطجي في مصر انشاء اللة

sadaany 11-06-14 11:05 PM

موضوع جامد ربنا يحفظك فعلآ حسن التصرف فى الاوقات دى توفيق من ربنا ولو حصل حاجه من الافتراضات اللى حضرتك زكرتها كان الموضوع كبر بس جزاك الله خير على فعلك وياريت الناس كلها كده

smsmn8888 11-06-14 11:06 PM

وبصراحة برافوووووو عليك بس بجد يا راجل كدا تزعل الضابط منك مش احنا بنقول نساعدهم هي دي المساعدة مش تموت وتخلص وتخلصهم هما كمان

don'tshoot 11-06-14 11:10 PM

الحمد لله ان ربنا نجاك وربنا يهدي العيال دي أو ياخدهم ويريحنا منهم... وكويس انك علمتو الأدب

tamer el-henawy 11-06-14 11:17 PM

اولاً حمد الله على سلامتك وجة سليمه .
نفسى حد من الشرطة يرد على الاسئلة الى حضرتك طرحتها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حيكون ايه الموقف؟؟؟؟
تحياتى

gamopt80 11-06-14 11:41 PM

الحمد لله ان ربنا سترها معاك

عادل 11-06-14 11:48 PM

حمدالله على السلامة
وربنا يحفظنا جميعاويكفينا شرهم

mrasool 11-06-14 11:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsmn8888 (المشاركة 121692)
هي دي الحقيقة الان يا جماعة البلطجية دمهم حلاللل يعني لم بيتهجم عليك واحد بلطجية لو قتالتة مش لي دي وتا كلام الجيش من زمان لدرجة ان في واحد اتهجمو علية في طريق المعمورة وكان مع مراتة وبنتة وقالولة هات واحدة منهم طبعا دون تردد ساب مراتة تنزل وبمجرد نزولها طلع الطبنجة وطاخ اول واحد في دماغة اول واحد اتهجم علية والتانين واحد في رجلة و التالت في بطنة واتصل بالجيش لان الطبنجة مترخصة لم جي الجيش طبعا لقو جثة والتانين فيهم النفس اول كلمة قالوها خالص عليهم الاول وامشي واحنا هنظف المكان وانت مشوفتناش وتا فعلا الذي حصل
الجيش والشرطة مش عايزين مسجونين يكفيهم ما عندهم فا الجثة بتترمي وخلاص لكن المسجون عايز راعاية بقي وهم اصلا مش فاضيين ؟؟؟؟؟ دي نهاية كل بلطجي في مصر انشاء اللة

يا سيدى يفتحولنا الترخيص واحنا نخلصهم منهم واللى يعتدى على حد غير البلطجية يبقو يحسبوه
والف حمدلله على سلامتك يا استاذ محمد

mido axis 11-06-15 12:04 AM

الحمد الله انها جت سليمة و بجد موقف رجوولى و ربنا يخلصنا من البلطجية

محمد ياقوت 11-06-15 12:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrasool (المشاركة 121733)
يا سيدى يفتحولنا الترخيص واحنا نخلصهم منهم واللى يعتدى على حد غير البلطجية يبقو يحسبوه
والف حمدلله على سلامتك يا استاذ محمد

ياسيدى بلاش ترخيص للحى --- يرخصولنا الطبنجات الصوت والبلي الحديد وتكون قانونية

boody 11-06-15 12:30 AM

والله العظيم انت راجل جدع لو كنت سبتة من البداية كان عمل اكتر من كدة
بس حمد الله على سلامتك وان شاء الله كتير حيعملوا زيك فى المواقف المشابهه
والسلام عليكم

البطل 11-06-15 12:33 AM

الحمد الله انك كويس وبخير ...... الهم اجعل مصر أمنه مستقره وابعدها عن الفاسقين الظالمين

mahmoud11144 11-06-15 01:00 AM

الحمد للة انها عدت علي خير والف حمد الله علي سلامتك ياباشا
واحمد ربنا انة وجدلك شخص نبهك من هذا البلطجي
ولولا هذا الشخص لتغيرت الاحوال للاسوا الحمد لله علي سلامتك ياباشا
ولولا انك انسان محترم وصالح ما كنش عدت علي خير
الحمد لله علي كل شئ وخلي بالك منة لانة ممكن يعملك كمين في اي مكان وخد حزرك في اي مشوار تطلعة
وهذا حفاظا علي سلامتك ........
الف حمدلله علي السلامة يا كبير...

Android man 11-06-15 01:01 AM

الحمد لله انك بخير
بجد موقف لا تحسد عليه ووالله انا مش عارف لو كنت مكانك كنت هعمل ايه
ربنا سترها معاك للنهايه والظابط بردو موقفو مش تمام كان مفروض يدخل مش يقف يتفرج

Rawsha 11-06-15 01:07 AM

الحمد لله ان الموقف عدى وحضرتك على خير
وربنا يكرمنا والفتره دى تعدى
ده العيال عندنا بقو شايلين مطاوى من ساعة المطاوى الصينى ام 15 جنيه دى نزلت
الواحد مس عارف يعمل ايه بصراحه
بس ربنا يسترها علينا جميعا

the hacker 11-06-15 01:13 AM

الحمد لله انها جت سليمه و ربنا يسرطر علينا و على البلد

سيدخالد 11-06-15 02:19 AM

الحمد لله ربنا ستر ها ....................وعدت على خير وتخيل لو كان الاخ معاه فرد خرطوش كان حصل ايه.....قدرالله ماشاء فعل

dr mohamed kamal 11-06-15 02:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد ياقوت (المشاركة 121652)
الاخوه الاعزاء --- من مده بسيطه كنت فى مشوار قرب الاميريه حوالى الساعه 7 المغرب كنت واقف فى اشاره اول صف فيها سواق ميكروباص طلع بالعربيه وقفل نص الشارع عسكرى مرور كلمو بكل ادب وقالو لو سمحت ارجع شوى تفتح الطريق كده هتعطل الناس السواق نزل شتمو وضربو نزلت من العربيه وخلصناهم من بعض المهم واحد تانى سواق ميكروباص نازل يضرب مع زميلو انا مسكتو وخدتو بعيد شوى وقلتلو اركب عربيتك ومشى الموضوع خلاص (قام ساببلى الدين وشتمنى) قلت عييييب لم نفسك ومشى (قام مكرر الشتم ) قمت وكلو علقه موت موت وسبتو فى الارض ورايح اركب العربيه وامشى واحد من اناس اللى بتتفرج قلى خلى بالك فتح مطواه لفيت لقيت الواد بيجرى عليا وفعلا ماسك مطواه بسرعه مسكت الطبنجه لانى ديما معايا فى الحزام ورفعتها فى وشو بينى وبينو حوالى 2 متر وقف فى مكانو وقلت لو قربت سم هديهالك فى راسك واحد من الناس مسكو ومسك ايدو انا قربت منو ومسكتو وعلى راسو بكعب الطبنجه جاب دم ومسكتو كملت عليه فى الارض كان فى ظابط ب تلات نجوم واقف من بعيد والله بيتفرج لما لقى الواد فى الارض جه وحط رجلو على رقبتو و قلى امشى اركب العربيه وامشى فعلا روحت ركبت وانا ماشى فتحت الزجاج وقلتلو اهو عندك كمل عليه قالى وانت ماخلصتناش منو ليه مالوش ديه
خلاصه الكلام لاقدر الله لو حد تعرض لاى اعتداء مش اول حاجه تستعمل الطبنجه لو تقدر تعجز المعتدى باليد او اى وسيله (شومه )مثلا او حتى حزام الملابس اعتقد انو يكون احسن المهم تكفى نفسك شر المعتدى بدون اصابات بالغه ليه وليك --- وكفانا الله الشر

أستاذ محمد الموضوع ده وموقف الضابط السلبى ,له مغزى كبير ,هو طبعا شايف العسكرى بينضرب و هو عارف مدى الاحتقان ضد الشرطة ,فهو خاف على نفسه ,بل فكر إن العسكرى ده لو مات مش مشكلة بل سوف يجعل الناس تتعاطف مع الشرطه عندم ينزل الخبر بلطجى يقتل عسكرى مرور ,ثانبا عندما حضرتك يا أستاذ محمد تدخلت فقال أستنى لما واحد يخلص على الثانى ولما رأى أنك أجهزت عليه وأصبح لابد من تدخله فعل ومش بعيد إنه ينسب الموضوع لنفسه ويأخذ مكافئة ,نصيحة يأ أستاذ محمد بلاش المسدس لانه شيطان ,وبلاش تتدخل فى خناقة مع بلطجية من هذا النوع حفاظا على نفسك فى ظل الظروف الحالية التى تمر فيها البلاد ,وده مش جبن لا سمح الله وإنما إبعد عن الشر ,أنت شفت الشرطة تتبع هذا المنطق ,و ربنا يحفظنا جمبعا

sherothebest 11-06-15 02:35 AM

رغم ان البلطجية دول بنى ادميين بس دول فعلا بالطريقة دى اللى حضرتك بتقولها ليس لهم شرعا الا شىء واحد هو " حد الحرابة " واعتقد ان موقفى مش هيختلف كتير لو كان الموضوع ده حصل معايا وحتى لو كان السلاح غير مرخص

silver_5000 11-06-15 03:16 AM

اقتباس:

اولا يا محمد بك الحمد لله ان ربنا سلمها المرة دى و يا رب يسترها كل مرة
ثانيا معلش يا كبير اقبل كلامى , انت غلطان انك طلعت الطبنجة لعدة اسباب منها انك كان ممكن لا قدر الله تموته و ده ماكنش اللى انت عايزه , او ممكن لو ظابط ولا حاجة اتلككلك و عملك حوار و انت فاهمنى طبعا و و و , باختصار متزعلش منى , انت غلطان
ثالثا انت اكيد اللى كنت ف الموقف و عارف ابعاده كويس بس الطبنجة البلى بالذات مش للمواقف دى , دى لحالة اللى قدامك معاه سلاح نارى و لا قدر الله بعد الشر عنك بيثبتك , ساعتها كل المصايب تهون قصاد حياتك انما انها تبقى اول حاجة تطلع دى بلاش منها يا ريس

و اتمنى بجد ميكونش كلامى زعلك

BooGY 11-06-15 09:39 AM

اولا يا جماعة الف حمد لله على سلامة الاستاذ محمد ياقوت
ثانيا الاستاذ محمد عمل الصح لان البلطجى ده افتكر نفسه قوى لمجرد ان معاه مطواة وفاكر ان اللى قدامه اعزل فكان عايز يفترى لكن لما لقى اللى قدامه اقوى منه رجع زى الكلب مكانه لانهم ماشيين بمبدأ القوى ملهوش اللى اقوى منه
ثالثا ا/ سيلفر 5000 بيقول كله يهون قدام حياتك ما هو كان هيقتله هو حضرتك فاكر انه كان هيزغزغه ولا حاجة
رابعا وده الاهم كككككككككككككككككلنا عمالين نقول يا رب يفتحوا التراخيص يا رب يفتحوا التراخيص هما هيفتحوا التراخيص دى لمين ان شاء الله مش لكل مصرى والبلطجى ده جنسيته ايه مش برضو مصرى ايه اللى يضمن لسيادتكم ان يكون 80% من البلطجية الفعليين غير مسجلين ويحق ليهم الحصول على رخصة سلاح وابقى تعالى فى موقف مشابه بعد كده لما كل واحد من الناس الكويسة والبلطجية معاه سلاح مرخص على السواء وييجى البلطجى يقتل الانسان الكويس ده طبعا هيتقال دفاع عن انفس وربنا وحده اعلم مين اللى كان بيدافع عن نفسه ومين اللى كان بيعتدى وربنا يعدينا منها على خير ويسترها على مصر واهلها الطيبين

silver_5000 11-06-15 09:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boogy (المشاركة 121971)
اولا يا جماعة الف حمد لله على سلامة الاستاذ محمد ياقوت
ثانيا الاستاذ محمد عمل الصح لان البلطجى ده افتكر نفسه قوى لمجرد ان معاه مطواة وفاكر ان اللى قدامه اعزل فكان عايز يفترى لكن لما لقى اللى قدامه اقوى منه رجع زى الكلب مكانه لانهم ماشيين بمبدأ القوى ملهوش اللى اقوى منه
ثالثا ا/ سيلفر 5000 بيقول كله يهون قدام حياتك ما هو كان هيقتله هو حضرتك فاكر انه كان هيزغزغه ولا حاجة
رابعا وده الاهم كككككككككككككككككلنا عمالين نقول يا رب يفتحوا التراخيص يا رب يفتحوا التراخيص هما هيفتحوا التراخيص دى لمين ان شاء الله مش لكل مصرى والبلطجى ده جنسيته ايه مش برضو مصرى ايه اللى يضمن لسيادتكم ان يكون 80% من البلطجية الفعليين غير مسجلين ويحق ليهم الحصول على رخصة سلاح وابقى تعالى فى موقف مشابه بعد كده لما كل واحد من الناس الكويسة والبلطجية معاه سلاح مرخص على السواء وييجى البلطجى يقتل الانسان الكويس ده طبعا هيتقال دفاع عن انفس وربنا وحده اعلم مين اللى كان بيدافع عن نفسه ومين اللى كان بيعتدى وربنا يعدينا منها على خير ويسترها على مصر واهلها الطيبين

حبيب قلبى يا بوجى باشا انا اللى اقصده ان لو اللى ادامك معاه سلاح نارى ف ده مفيهوش هزار و ساعتها لازم تضربه بالنار و ف مقتل لان حياتك قصاد حياته , انما مادام معاه مطواة و لا سنجة حتى اقدر اعجزه من غير سلاح نارى , يعنى انا مثلا معايا المسدس البلي ف العربية و جنزير حديد تقيل برضه ف العربية , بحيث ان كل موقف و ليه السلاح اللى ينفع فيه , و عموما انا معاك ف مجمل كلامك ان احنا عايزين نخلص من البلطجة مش من البلطجية لان مهما حصل يا جماعة احنا مش ف غابة , مش اللى معاه سلاح اقوى يموت التانى , و حتى لو هو ده مبدأ البلطجية ليه مبدأهم هما اللى يبقى صح مادام احنا عارفين انهم غلط ليه نعمل زيهم , وخد بالك ان زي مانت بتقول ان فتح باب التراخيص هيخلى السلاح الحى متاح اكتر ادام البلطجية , يا ريت تكون فاهمنى يا جميل , و خليك فاكر " الاختلاف ف الرأى لا يفسد للود قضية "

كريم الشامي 11-06-15 10:04 AM

الف حمدالله علي سلامتك و ربنا يسترها علينا

BOB20102008 11-06-15 10:07 AM

تصرف حكيم والحمد لله على سلمتك دى اهم حاجه

بس فعلن هما ملهمش ديه

وبعدين ربك بيسطرها معنا الحمدلله

abdalla nabel 11-06-15 10:30 AM

اولا الف حمدلله علي سلمتك ثانيا جتلك فرصة تفوتها دة كان لازم تخلص منة عشان نقلل عدد البلطجية زي ما الظابط قال ثالثا العملية حكمة وعقل وتوفيق من ربنا يعني حتي لو المسدس حي وليك نصيب في اي شي هتشوفو والحمد لله علي كل شي وشكرا

smsmn8888 11-06-15 10:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr mohamed kamal (المشاركة 121853)
أستاذ محمد الموضوع ده وموقف الضابط السلبى ,له مغزى كبير ,هو طبعا شايف العسكرى بينضرب و هو عارف مدى الاحتقان ضد الشرطة ,فهو خاف على نفسه ,بل فكر إن العسكرى ده لو مات مش مشكلة بل سوف يجعل الناس تتعاطف مع الشرطه عندم ينزل الخبر بلطجى يقتل عسكرى مرور ,ثانبا عندما حضرتك يا أستاذ محمد تدخلت فقال أستنى لما واحد يخلص على الثانى ولما رأى أنك أجهزت عليه وأصبح لابد من تدخله فعل ومش بعيد إنه ينسب الموضوع لنفسه ويأخذ مكافئة ,نصيحة يأ أستاذ محمد بلاش المسدس لانه شيطان ,وبلاش تتدخل فى خناقة مع بلطجية من هذا النوع حفاظا على نفسك فى ظل الظروف الحالية التى تمر فيها البلاد ,وده مش جبن لا سمح الله وإنما إبعد عن الشر ,أنت شفت الشرطة تتبع هذا المنطق ,و ربنا يحفظنا جمبعا

معلش مع احترامي لو كل واحد كان عمل الكلام تا ايام الثورة كونا كلنا لبسنا طرح مع احترامي
الكلام تا مش
لازم يكون لينا دور في بناء هذا الوطن من جديد ولو كلنا حطينا ايدينا في ايد بعض صدقني البلطجة هتتنسف في مصر
ايام الثورة كلنا كونا في الشارع مش واحد بس كبار وصغيرين لو بلطجي داخل يعمل نمرة مكنش بيطلع اصلاا لو قولنا لا معلش اصلا تا بلطجي وماسك مطوة واتفرجنا علية كان اة الذي هيحصل

hema777h 11-08-29 04:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsmn8888 (المشاركة 121692)

بااااااييد رايك 100% وانت جبت الخلاصة

hoka 11-08-29 05:11 PM

انا ليا عند حضرتك سؤال وجاوبنى بصراحه شديده
لو لا قدر الله حضرتك كنت ضعيف حبتين وهو اللى ضربك وانت اتنرفزت زيه وقمت جريت ع العربيه وطلعت الطبنجه وهو واخد فرقه صاعقه وضربك بردو وخلاك ع الارض
الظابط كان هايعاملك زى ما عامله؟؟
انا مش بقول ان حضرتك غلط بس الغلط ان الظابط يحط رجله على رقبته لانه فاكر انه فقير وسواق ميكروباص ومحدش هايزعل علشانه............... للاسف ده اللى بوظ الداخليه قبل الثوره ان على راى الرسول (ص) لو اخطأ الشريف فيهم تركوه ولو اخطأ الضعيف فيهم اقامو عليه الحد
ياريت يا افندم لو حصل كده تانى ولو حتى هو بلطجى وابن ستين فى سبعين ما تسيبش بتاع الرشطه يعامله كده لانه بكره هايتجرأ ويحط رجله على رقبتنا كلنا ونرجع تانى لنظام فاسد احنا السبب فيه
والاحتمالات اللى حضرتك حطيتها هارد واقولك لو ربنا كاتبلك السلامه هايبعتلك ملك يدافع عنك ولو كاتبلك الهلاك كانت هايدخل عليك بكلاشينكوف ووسط مليون ومحدش هايوقفه ولا يحذرك
قول الحمد لله وخد حذرك دايما ربنا يكتبلك ويكتبلنا السلامه داينا
سلام عليكم

deutscher Sniper 11-08-29 05:41 PM

اولا الف سلامة على حضرتك ورايي من راى حوكا وكان فين الاخ الظابط لما كل دة حصل كان اية تدخلة انة يلمع الجزمة وبس يعنى لا جرى ولا حاول يتفادى الموقف ولا حس انة لابس ميرى ولا مكانة حمايتك ولو اضطرة الامر للموت علشان يادى واجبة ويحافظ على امنك وامنى بجد انا مقتنع بان ديل الكلب عمرة ما ينعدل مع احترامى الشديد للكلب احنا محتاجين ظباط من الفضاء عشان نتعدل مع الوف المواقف مع الظباط اللى اتضربوا ادام عيون الناس من بلطجية ومجتلوش الجرأة انة يرفع شلاحة ولا يمكن مكنش بيعرف يستخدمة منقدرش نقول ان بلدنا ماشية بالدراع قبل وبعد وفى كل وقت ولو حتى حكمنا الشيخ الشعراوى الله يرحمة ..

واخيرا اسف على الاطالة

ahmedalim 11-08-29 06:02 PM

الحمد لله عدت علي خير وجت سليمة

mo_rateb 11-08-29 06:21 PM

اقتباس:

الحمد لله انها جت سليمة معاك يا استاذ محمد و ربنا يكرمك على جدعنتك

خالدحامد 11-09-01 03:47 AM

الف سلامة عليك استاذ محمد والحمد الله انك بخير انتة عارف انا من غيرك احتاس هههههههههههههههه بس بطل والله

محمد ياقوت 11-09-01 05:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدحامد (المشاركة 188289)
الف سلامة عليك استاذ محمد والحمد الله انك بخير انتة عارف انا من غيرك احتاس هههههههههههههههه بس بطل والله

هههههههههههههههههههههههه وانا مستغناش عندك ابدا يا خالد انت اخى الصغير وانا تحت امرك فى اى وقت وانت عارف كويس انى اخدمك بعيونى

medo_hunt2012 11-09-01 07:55 PM

والله برافو عليك على فكر اغلب سواقين المكروباص بلطجيه وبيبقاش معاهم رخص ربنا يرحمنا

خالد أبو الفتوح 11-09-01 09:15 PM

الحمد لله إلا إنت طلعت منها على خير والف سلامة ليك

بلوسى 11-09-04 02:51 PM

حمد على سلامتك

الساعة الآن 07:25 PM