الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   ايه الى بيحصلنا ده شهداء بورسعيد (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=23179)

كابتن محمود دياب 12-02-02 10:29 PM

ايه الى بيحصلنا ده شهداء بورسعيد

انا خلاص هاتجنن مابقتش عارف مين الصح ومين الغلط بقينا بنقتل فى بعضنا احنا يامسلمين بنقتل فى بعضنا فين حرمة الدين فين حرمة النفس
روحتى فين يامصر؟
ليه ياولاد الكلب ياخونة والله لو شفتكم لافسخكم بايديا
حسبى الله ونعم الوكيل حسبى الله ونعم الوكيل

كابتن محمود دياب 12-02-02 10:33 PM

رد: ايه الى بيحصلنا ده شهداء بورسعيد

ĴΘĶЄЯ 12-02-02 10:34 PM

حسبى الله ونعم والوكيل

كابتن محمود دياب 12-02-02 10:34 PM

كابتن محمود دياب 12-02-02 10:35 PM

كابتن محمود دياب 12-02-02 10:36 PM

خلاص مابقاش فى دم

amr naser 12-02-03 12:29 AM

لا اله الا الله
محمد رسول الله

m7moud 12-02-03 02:08 AM

يجماعة والله مصر مفيش فيها أمل , خلاص متنتظروش منها حاجة

magdyfer3on 12-02-03 11:11 AM

لا والله فيها كل الأمل بس الصبر
وصبر جميل

صائد البوم 12-02-03 11:34 AM

والله انا شايف ان الكوره دي ماهي الا قله ادب وكلام فاضي وبفتخر اني بكره الكوره طول عمري وعمري ملعبتها الا مرتين تلاته وانا صغير . وبصراحه لقيت انها يتكسر الناس وبضيع الوقت وبتنشر العداوه وبتهدر المال وكل حاجه وحشه في الكوره وكمان اللعيبه بتوعها معظمهم بيكونو صيع ( اسف في اللفظ) بس الحكايه انهم فشله وشاطريين في اللعب
. وللاسف شعب مصر معظمه خايب . شويه اهلويه وشويه زملكويه وشويه اسمعلاوي وبور سعداوي ومعرفش يعني ايه الالترس دي وهلمه جره ..... كلام فااااااااااضييييييي. وهجس وملهاش اي لزمه وانا لا بسمعها ولا بطيق اشوفها ولا اعرف الاهلي من الزمالك . والحمد لله عايش مرتاح وتمام التمام وكل يوم بزيد يقين ان الكوره دي قله ادب. وخيبه ما بعدها خيبه .
انا عارف ان كلامي مش هيعجب ناس كتييييييير (كرويين وبتاع ) بس دي وجه نظري ولو اعترض عليها 99% والمصيبه انهم بيقولو علي الي ماتو دول شهداء .ههه. شهداء ايه بس . دول عيال خايبيين ومضحوك عليهم . ايه الي وداه وسفره وبهدله في الجو البرد ده وفي حاله الامن المنعدمه وشايف ان الوضع ميطمنش من الاول . ايه الي وداه . لا هو طالب علم ولا بيدافع عن اهله ولا عرضه ولا حاجه خالص تؤهله انه يكون شهيد . دا الي بيموت في الحرب دفاعا عن بلده ممكن يكون شهيد وممكن لأ . دي حاجه يعلمها الله مش اي حد نسميه شهيد . الي ماتو دوول اللقو بايديهم في التهلكه مش اكتر من كده . وكمان ممكن ربنا يعاقبهم بسبب تقصيرهم في حق انفسهم وظلمهم انفسم. وشكرا
محدش يزعل مني . بس دي وجهه نظري

احمد قبيصى احمد 12-02-03 11:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdyfer3on (المشاركة 300058)
لا والله فيها كل الأمل بس الصبر
وصبر جميل

انا متفق معك جدا ان الكره دى مضيعه للوقت وكلام فارغ .... الا لو انت بتلعب بغرض انك تبقى رياضى وتخدم دينك وقضيتك وطبعا دا مبيحصلش الا من حرم ربى
انا بكره الكوره اوى وبستغرب للناس اللى بتشتم وتسب وتلعن عشان مطش كوره وياريت منتخب مصر فالح فحاجه دا هو دورى وكااس وزباله على المستوى الدولى ..........وللاسف الناس مغيبه وبتتسلى وخلاص

وفعلا عملوا احصائيه وجدوا ان معظم الفوووت بووولرس لعييبه الكره يعنى هم اغبى ناس فى المعلومات و الثقافه العامه

اما عن موضوع الشهاده فنحتسبهم شهداء عند الله لانهم مكنوش يعرفوا انهم رايحين لمهلكهم
ويمكن حد مات منهم وهو بيدافع عن نفسه اعن صاحبه نصره للظلم فالنوايا يعلمها الله

ولكنى اظنها اقل درجات الشهداء لانهم ماتوا فى مطش كوووره

وربنا يرحم الجمييع ويامننا فى اوطانا

sakr elbwady 12-02-03 12:55 PM

Re: ايه الى بيحصلنا ده شهداء بورسعيد

استاذ محمود
معظم الذىن ماتوا من دور اولادى معلش سامحنى مش قادر اكمل

م محمد

BOB20102008 12-02-03 01:36 PM

حسبيا الله ونعم الواكيل فى كل من قتل نفس بغير حق

كابتن محمود دياب 12-02-03 03:13 PM

يا جماعة الى ماتو دول اكيد كان فيهم الى بيدافع عن نفسه او عن اخوه فالعلم عند الله فى موضوع الشهادة
وانا كمان باكره الكورة ومش بتابعها ويارب كل المسؤلين عن الكورة يولعو بجاز وسخ

lilkapo 12-02-03 06:48 PM

اقتباس:

ليه ياولاد الكلب ياخونة والله لو شفتكم لافسخكم بايديا
حسبى الله ونعم الوكيل حسبى الله ونعم الوكيل
الله يسامحك وعلى فكرة انا بورسعيدى وافتخر بانى منها وعلى فكرة اقدر ارد عليك بنفس اسلوبك لكن يكفى ربنا يسامحك ويسامح كل جاهل بالحقيقة وان كان على انك راجل وتقد تفسخ بايدكك فانا على استعداد اجى لحد عندك واشوف دة بنفسى بس ربنا يسامحك

كابتن محمود دياب 12-02-03 09:38 PM

بالنسبة للاستاز ليل كابو
هل انا جيبت سيرة اى بورسعيدى فى الموضوع؟
ثانيا انت جاهل عن الحقيقة لان البورسعيدين مش هما الى عملو كده ؟
ثالثا انا اقدر افسخ اى حد نصين وده شغلى لكنى والحمد لله باعرف ربنا كويس؟
رابعا لو انت فعلا جيتلى قاصد خير انا اكرمك اخر كرم ولو قاصد شر انا مش هاقدر امسك فى بيتىبس لو عايز تتحدانى انا ممكن ارتب مقابلة بينا ونتقابر على بساط فى اى نادى او فى مبنى الاتحاد نفسه ونتنازل منازلة شريفة
ياريت تقراه الكلام كويس وتشوف انا موجه الكلام لمين لان البورسعيدية طول عمرهم جدعان وكانو زمايلى فى صاعقة وعمرى ماشفت منهم حاجة وحشة...

H_SRM 12-02-03 10:42 PM

يا جماعة اخي وليد والاخ محمود

الوضع صعب والله علينا كمصريين اوي وبورسعيدية بوجه الخصوص لان بورسعيد بلد اتظلم سنين طويلة وحست بظلم اكتر بان اتربط في رقبتها دم ناس مصريين وهما يستحيل كبورسعيدية يكونوا عملوا حاجة كدة عشان كدة يا اخ محمود فيه ضغط علينا ومخنوقين والله

ولازم نهدا كلنا واحنا عارفين مين ولاد الكلب اللي ورا ده كله

وجزاكم الله كل خير

البلد محتاجانا والله كلنا

وليد سامى 12-02-03 10:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lilkapo (المشاركة 300255)
الله يسامحك وعلى فكرة انا بورسعيدى وافتخر بانى منها وعلى فكرة اقدر ارد عليك بنفس اسلوبك لكن يكفى ربنا يسامحك ويسامح كل جاهل بالحقيقة وان كان على انك راجل وتقد تفسخ بايدكك فانا على استعداد اجى لحد عندك واشوف دة بنفسى بس ربنا يسامحك

يا راجل انت فهمت غلط هو ماجبش سيرة بورسعيد وبيشتم الفلول الى عملوا كدة على فكرة انت عصبى ومتوتر بسبب الاحداث الله يكون فى عونك وعوننا جميعا

Max.1 12-02-03 11:28 PM

ربنا يصبرهم و الله و ان شاء الله مكانهم الجنه

كابتن محمود دياب 12-02-04 02:28 AM

انا ماغلطش فى حد وكلنا متوترين واعصابنا مشدودة بس لازم نحافظ على هدوئنا
وانا باتقدم بالاعتزار عن اى شىء صدر منى بقصد او بدون قصد

الساعة الآن 04:59 PM