غير مقروء 13-05-31, 04:01 AM   #5
دكتور عابدينوف
صياد متقدم

دكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: عندي بعض الاسئلة بخصوص الكرال لو سمحتم

السوستة فعلا بتتكسر وضعيفة ولازم تتغير وانا معايا غالبا مش متاكد لسة اتكسرت بعد حوالى الف رشة وهاغيرها باذن الله
متهيالى مفيش حاجة اسمها جلبة معدن لان الخامات المطاط عشان احكام الهوا اثناء الدفع
كبار خبراء الكرال بيقولوا الجلبة البلاستك لازم تتغير بمعدن ولكن استنتاجى المتواضع ان البلاستك يمتص بعض الطاقة خصوصا مع السوستة القوية الى هتغيرها فيحمى الكانون ان التيلة الى ورا تشرمه لان كتير وصفوا حديد الكرال بانه ضعيف وان كان مش ضعيف بالدرجة دى يعنى بس مقارنة بالحاجات الاعلى ضعيف
اما الدليل الكبار بيقولوا يبقى معدن بطول البستون عشان اتزان السوستة وحماية ليها برضو دا على حسب مافهمت
اما عن السعر سيبك من المحلات شوف تجار المنتدى هنا وادينى 10 ايام لو ماكنتش لسة اشتريتها اكون انا رجعت من القاهرة اسالك فالمحل الى اشتريتها منه ب 1200 فى عز ماكان سعرها 1350 اقل واجب وعند محلات ابو ضيف 1650
اتمنى اكون افدتك