غير مقروء 11-11-13, 05:00 PM   #326
hema777h
تاجر مسجل بالمنتديات

hema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريق
افتراضي رد: طبة او ماسورة الاصليه للضرب البلى للحماية لجميع المسدسات المفتوحة من المصدر

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 1stlotengargidrees مشاهدة المشاركة
احمد مازنجر باشا
انا عندي ريتاي بارون سبيشيال اديشن فضي في اسود لسا شاريه من اسبوعين من دكتور اشرف السعدني و قمت حضرتك بالتعديل و تركيب الطبة الطويلة
لي بعض الملاحظات ارجو منك تقبلها:
1.الطبه علي وش الماسورة بالظبط, يعني قلاووظ كاس الصواريخ مش باين و كدا اي عسكري شرطة يقدر يعرف انو متعدل, المفروض ان الطبة تغطس شوية عشان تداري التعديل, صح ولا ايه؟؟
2.المسدس فقد الوتوماتيك في الصوت و بالتالي يجب شد الاجزاء كل طلقة, هل دا طبيعي؟؟؟
3.المسدس مضربش اوتوماتيك في البلي, هل دا طبيعي برضو؟؟؟
4.المسدس حشر مرتين, مرة في الصوت و مرة في البلي
5.الطلقات التركي الفضي بعد الضرب الكبسولة بتنفصل عن جسم الطلقة و طبعا مبتطلعش بره مع الفارغ و دا ممكن يبقا شبب لحشر الطلقة التالية علما ان المسدس حشر في الصوت بطلقات صفرا الكابسولة بتاعتها محصلش فيها زي الفضي
هل هناك حلول لهذة الملاحظات؟؟ارجو الافاده
انا اسف اني نشرت هذه الملاحظات هنا و لكن ذلك لاستفادة الجميع
شكرا علي مجهودك الرائع
بالنسبئة للملحوظة نمرة 5 هي دي مفتاح المشكلة معاااااااك انها من نوع اسمو باكس pax وانا كنت اتعرضت للمشكلة دي مع الفولجا نصحك تجيب الطلقات الي في علبة صفراااا ثواني هرفعلك صورتها ولو اختجت منها قولي ولو احتجت طلقات ابعتلي علي الخاص ان شاء الله ومفيش اي مشكلة ان شاء الله
والبنسبة للطلقات الصفراء في انواع منها ضعيفة جدااااااااا لدرجة انها عندي في الرررروام مش بترد الاجزاء خالص
48 شارع بغداد امام فندق بيروت
محافظة القاهرة
يسعدنا توفير خدمة الشحن الي جميع الاعضاء في جميع المحافظات
وتكلفة الشحن علي حسب المحافظة

01000131401
01093635793

التعديل الأخير تم بواسطة مشرف عام 1 ; 11-11-21 الساعة 05:50 PM
hema777h غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس