غير مقروء 11-12-12, 11:24 PM   #14
Qoldus
صياد نشيط

الصورة الرمزية Qoldus

المدينه: مدينة نصر- القاهرة
Qoldus مستواه غير معروفQoldus مستواه غير معروفQoldus مستواه غير معروف
افتراضي رد: قوة ودقة بنادق ضغط الهواء ( الرش )...الجزء الأول

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed is mahmoud مشاهدة المشاركة
ممتاز ممتاز يا استاذنا و كل مواضيعك جميلة )
بارك الله فيك و ان شاء الله متتأخرش علينا فى اللى بعده
و احلى تقييم
تقبل تحياتى
الله يبارك فيك أخي الحبيب...ده بس من ذوقك...ما أقدرش أتاخر أبدا...ما أتحرمش منك ولا من تقييمك...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebrahem مشاهدة المشاركة
تحياتنا لك ولمدفعك
خالص تحياتي لك مني...ومن مدفعي...دعواتك ربنا يهدي سره ويفضل صاحي كده عى طول ودقيق...شرفتني ونورت الموضوع...تحياتي...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amin hegazy مشاهدة المشاركة
دائما سلسه مواضيعه ممتازة فعلا ربنا يباركلك وتفيد الاعضاء
وياريت تعمل تجربه على الكرال التركى او تقوى ايه رايك فيها
شرفتني ونورت موضوعي...والكرال من فضل الله عندي منها بندقيتين الفايبر البني بلون الخشب...وإن شاء الله هأعمل عنها موضوع للتقييم...تحياتي...
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hosam hamza مشاهدة المشاركة
تسلم إيديك وعينيك...ورجليك...مشكور لذوقك ومجاملتك الرقيقة...تقبل تحياتي...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sadaany مشاهدة المشاركة
الله عليك ياعم الصيادين ربنا يباركلك وياريت متتاخرش علينا فى بقيت المجموعه وياريت تقيم البندقيه من 10 نقاط تقييم كلى يعنى البام مقارنه ببيقيه المجموعه التى سيتم سردها ان شاء الله تاخد كام من 10
شرفتني ونورتني حبيب قلبي...جاري التنفيذ...طلباتك أوامر...بس يا رب تكون راضي عني...وتشملني برعايتك...تحياتي...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوتو مشاهدة المشاركة
جيد أخى
لتعم الفائده من فضلك
1- تفاصيل عن التلسكوب المستخدم فى التصوير وسعره وكيفية التصوير به
2- بعد كام ضربه تمت الإصابات مثال ( عشر ضربات والإصابه خمسه فى الهدف)
3- البندقيه على يد حضرتك أم مرتكزه على شىء
4- كيفية تقدير المسافه
وشكرا على إشراكنا فى تجربتك ومجهودك
بارك الله فيك أخي العزيز...كلام جميل زي الفل...ما يقولوش غير قناص وصياد محترف...
1- التيليسكوب المستخدم في التصوير أنا كاتب تفاصيله بالفعل...وسعره مش غالي مكلفني 1250 جنيه...المفروض بيركب عليه أدابتور للتصوير بالكاميرا...ماجبتهوش لإني مافكرتش إني هأستعمله...وأنا بحكم خبرتي في التصوير ظبطت كاميرا التليفون عليه وصورت والنتيجة زي ماشفت كده...
2- والله وأنا واقف أول رشة جت تحت والثانية جت فوق رحت قاعد وثبتت البندقية على حامل تيليسكوب الأقمار ( ثقيل وثابت ويتحمل ) الرشة الثالثة نشنت على حرف الـ i...والرشة الرابعة نشنت على حرف الـ f...يعني قعدت وثبتت البندقية في الرشة الثالثة والرابعة...بالنسبة لتقدير المسافة عندي تيليسكوب أمريكاني ماركة كوناس مثبته على الجامو هانتر 1250 مقاس 3_12*40 ( فيه قياس مسافات ) إداني تقريبا 250 قدم يعني تقريبا تعادل 77 متر...أرجو أن أكون قد أوضحت وأجبت على أسئلتك وأفدتك...شرفتني ونورت موضوعي...

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a.seif مشاهدة المشاركة
تسلم ايديك يا استاذنا و بارك الله لك
كل التحيه و التقدير لشخصك الكريم
بارك الله فيك أخي العزيز وأشكرك لمرورك العطر وتعقيبك الجميل...تقبل خالص تقديري وإحترامي وتحياتي لشخصك الكريم...