غير مقروء 12-10-10, 02:00 PM   #19
mo_rateb
صياد متقدم

الصورة الرمزية mo_rateb

المدينه: القاهرة
mo_rateb في بداية الطريقmo_rateb في بداية الطريقmo_rateb في بداية الطريقmo_rateb في بداية الطريقmo_rateb في بداية الطريقmo_rateb في بداية الطريقmo_rateb في بداية الطريقmo_rateb في بداية الطريق
افتراضي رد: نصيحة لكل مصرى بالزات من يحملون اسلحة للدفاع

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the ghost مشاهدة المشاركة
كلام جميل وتقريبا انت اكدت كلامى بس انت بتشجع على حمل السلاح الغير مرخص وطبيعى انك مش بتتعرض للجان كتير لانك جوه البلد اما الطرق السريعة اللى المفروض السلاح بيتشال فى الوقت ده بيبقى فيه لجان واذا العربية اتفتشت او انت اتفتشت اى حاجة هتطلع سواء بقى جراب انكل او سرى وانت راجل عندك ظروف ومعاك عذرك وان شاء الله كام يوم والظروف دى تعدى وترجع عادى انا بس عاوز اوضح الناس اللى شايلة المسدس الغير مرخص او البلى على الفاضى والمليان واى مشوار مستنين الحرامى او البلطجى وزعلانين على الترخيص وانا منهم برده لا تفتكره يعنى ان انا مرخص ومش عاوز غيرى يرخص وبالنسبة لسعر السلاح المرخص الغالى هتلاقى اللى يناسبك فى كتير اقل من 10 تلاف بس رخص انت ودور هتلاقى ان شاء الله ومتبصش للحاجات العالية واوقات برده لمرخص مش بينفع انت ممكن تكون مرخص ووقت ما تحتاجه يكون مش معاك السلاح
يا افندم انا مش بشجع الاسلحة الغير مرخصة على الفاضية و المليان و لكن لظروف مثل ظروفى مثلا يبقى لازم سلاح سواء مرخص او لا انا لو حاجة افضل ماشى بها على طول لو مش مرخص كفاية قوى سلف ديفينس محترم مفعوله رائع. بالنسبة لموضوع الاسعار انا مش لاقى حتى الحلوان اقل من 10 و ياريت لو فى قدام حضرتك تبلغنى و حتى لو رخصتها مثلا مش همشى بها و مش هعتمد عليها انا بتعرض لمواجهات بالسلاح كتير معايا طبمجة سميث 16 طلقة ممتازة هل يعقل اسيبها و امشى بحلوان 8 طلقات؟ لكن انا مجرد محتاج حاجة تتحط على الرخصة لو عندك ياريت تكلمنى 01147083361
mo_rateb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس