غير مقروء 11-05-19, 01:27 PM   #14
Zero
صياد متقدم

الصورة الرمزية Zero

Zero مستواه غير معروف
افتراضي رد: الكلام دة بجد ولا ناس بتفتى ؟ و فكرة بخصوص القضاء على البلطجة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader مشاهدة المشاركة
خلاصة القول يا جماعة ، و لو إنى مبحبش المساهمة فى المواضيع بتاعة تعديل مسدسات الصوت و البلى و خلافه عشان مبرتحلهاش ،،، بصوا يا جماعة : زى مانتم عارفين إن الرش مصنوع من الرصاص ، و مش أى رصاص كمان ، مصنوع من حاجة خفيفة جدا عشان يبقى سهل دفعه بواسطة بنادق ضغط الهواء ، و زى مانتم عارفين إن الرصاص سريع التأثر بالحرارة ، فإذا حد فكر يضع رشاية أمام كمية النار اللى خارجة من طلقة صوت اللهم إن الرشاية هتتحول ل فطيــــــــــــرة ، و الله العظيم ما بهذر حد يجربها كدا و يقولنا لقى إيه ،، اللهم هل بلغت
أنا أساسا ضد حمل السلاح الحى و كمان بنادق الرش لكن مكنتش متخيل أن تأثير المسدس الرش أقوى من البندقية الرش أنا فكرته برضة كبيره عصفورة ولا بتاع و على فكرة أنا معلوماتى بسيطة أوى فى السلاح عشان كدة والله ناوى أدوخكم فى كام سؤال كدة و الحمد لله أننا عرفت أن الموضوع خطر للدرجة دى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr mohamed kamal مشاهدة المشاركة
أخى العزيز رش البنادق الهوائية مصنوع من عنصر القصدير و ليس الرصاص ,رمز الرصاص الكميائى و عدده الذرى pb 82,أما القصدير رمزه الكميائى وعدده الذرى sn 50,كما أن عنصر الرصاص سام , تحياتى

دا الموضوع طلع متختخ أوى يا جدعان
و سام أية دا المفروض نعمل حمله ضد تحويل المسدسات الصوت للرش أو الحى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة android man مشاهدة المشاركة
كلامك مظبوط 100% بس لي ملاحظة صغيرة وانا حاليا بصنع بندقية لنفسي وفي مرحلة التجارب زمان كنت بجرب الرش رقم 2 مع الرصاص ال9ملي وفعلا الرصاصة تبخرتقبل ما تطلع من الماسورة وما تبقي فتافيت صغيرة خالص ولا انصح بتجربتها في البيت
تقبلو مروري
أية فيلم الرعب دة يا جدعان
الحمد لله أن الجميع بخير حتى الأن يا ترى مين أتحول أو أتعور أو أتشوح بسبب تجربه طلقة حيه أو طلقة رش

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader مشاهدة المشاركة
تمام و شكرا على المعلومة و بكدا يبقى حضرتك أكدت كلامى أكتر إن طلقة الرش عمرها ما هتتحمل الحرارة خالص ، و عن تجربة و الله العظيم
شكرا على الرد و تحياتى ليك يا أستاذ أحمد قادر

حملة مقاطعة للأسلحه حتى رجوع الأسعار كما كانت قبل الثورة
××× أهــم موضـــوعــــاتى ×××
من أجمل مسدسات الصوت و الحيه و البنادق المعدله و بألوان جميله "ممنوع الدخول للمرضى"
صور من أشهر المسدسات في العالم(جلوك) + تقرير كامل عن المسدس
صور لعشاق السيج ساور SIG SAUER Lover
Zero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس