غير مقروء 12-07-02, 01:53 AM   #35
NEW_Year
ادمن صفحة المنتدى

اوسمتي

المدينه: في بلاد الله الواسعة
NEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدىNEW_Year عميد بالمنتدى
افتراضي رد: الكلب بتاعي ارجو التقييم

اولا احب اقولك الف مليون مبروك عليك ياباشا
ثانيا بالنسبة للتقليب الكلب مش تحت المتوسط ولا حاجة الكلب مستوي متوسط ولكن مش تحت المتوسط
الكلب سعرة يعملة في حدود ال 450 جنية وانا اسف كدا اوعي تزعل مني انت اخويا انا بقولك علشان كل انسان لما بتجيلة هدية بيحب يعرف قيمتها علشان في بعض الناس بتحب ترد الهدايا في اي مواقف تانية
ولكن بالنسبة للتدريب الشراسة اولا لازم تدربة طاعة بعد كدا شراسة وانت بتقول انو 6 شهور يعني سنة مناسب جدا للطاعة والشراسة
وعاوز اقولك علي شيئ اوعي تكرة الكلب بتاعك لان دا الحاجة الوحيدة الي هتلقيها حاسة بيك وانا اسف جدا في اللفظ دا ممكن اكون قولت كدا من كتر حبي في الكلاب
لو كلب بلدي واهتميت بية احب اقولك انو احسن من اي كلب لازم تهتم بكلبك علشان كلبك يهتم بيك
انا بربي كلاب من وانا صغير ووالدي رحمة الله كان بيربي كلاب هواية من سلالة الماستيف والبول ماستيف والروت
ولكن انا مغرم بالجيرمان شيبرد اللونج هير

بالنسبة لرد الباشا الي بيقول تقليب متوسط وبيسال هل في كسحة ؟
حضرتك منين بتقول انو تقليب متوسط ومنين بتسال انو فية كسحة ؟
اولا تقليب متوسط او بمعني اصح زي ما الناس بتمسي تقليب شعبي دا بيكون التقليب علي القد
ودا مش بيكون متوفر في الكلاب دي طبعا

ثانيا علشان تبان الكلب فية كسحة ولا لا لازم يتصور صورة من الجمب بدون ما صاحب الكلب يرجع رجلة لورة
( وقفة شو ) او يشد الطوق فالكلب يظهر فية كانو كسحة
طبعا عرابي باشا بيربي كلاب فاكيد فاهم كلابي بوقفة الشو يعني اية
علي اي حال معلش اني طولت عليك في الكلام
بس الكلب لذيذ وربنا يخليهولك واهتم بية واكلة كويس واي تطعيمات ادهالة وروشة كدا علشان يحبك اكتر واكتر
انا الكلب بتاعي كان صاحبي وربنا ساعات كنت اقعد اتكلم معاة لدرجة اني عندي في البيت كانو يقولوا عليا دي مجنون دا ولا اية بيكلم حيوان ؟؟ بس عادي بقي هي حب للكلاب مش اكتر
يلا سلام عليكم