الموضوع: مسدسات صوت
غير مقروء 11-02-03, 07:33 PM   #50
Jasmine Khattab
صياد جديد

الصورة الرمزية Jasmine Khattab

المدينه: مدينة نصر
Jasmine Khattab مستواه غير معروف
افتراضي رد: مسدسات صوت

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر مشاهدة المشاركة
الاستاذة الفاضلة
على فكرة اسهل حاجة شراء مسدس صوت ومن خلال المنتدى حتوصلى للاحسن ان شاء الله.بس وجود مسدس الصوت مع النساء عامة يفقد مصداقيتة لان الناس مش متعودة انها تشوف واحدة ماسكة مسدس .نصيحتى ليكى احسن حاجة الاليكترك شوك.او الاسبراى. اما بالنسبة للمسدسات الصوت لازم تروحى وتشاهديهم بنفسك لان الحجم والوزن بيفرق كتير فى شيلهم فى الشنطة.والسلام عليكم
أولا على فكرة أنا لا أستاذة ولا حاجة وشكراً لك على اهتمامك بالرد
ثانياً: الـ Electric Shock للأسف لا يباع في المحلات بمصر ويحتاج أن يكون لي قريب في أمريكا مثلاً أقدر أشتريه من خلاله وكمان حمله يعتبر جريمة لأنه يعتبر سلاح أبيض (ده على قد معرفتي على الأقل) والـ Spray أيضاً نفس المشكلة على الرغم من أني سألت عليه في صيدليات زي العزبي وقالي أن فيه لكن أولاً غالي ثانياً يعتبر أيضاً مش قانوني على ما أعتقد ثالثاً لازم أكون قريبة جدا من المهاجم علشان يحدث الأثر اللازم والمهاجم اللي قدامي كمان مش هيفهم أنا ماسكة أيه
لكن المسدس شكله معروف وكون أن مفيش بنات بتشيله ده اللي مخليني عايزة أجيبه أكثر يعني (عامل مفاجأة) لمهاجمي ليس إلا
خاصة مع الأحداث المؤسفة اللي بتمر بها البلد دلوقتي وغياب الأمن حتى الشرطة لا تستطيع الثقة فيها إذا كانت شرطة أم لا وحتى لو شرطة تخاف تتعامل معاها أصلاً
فأعتقد أن السلاح حالياً يعتبر أمان لاي بنت وعلى فكرة الفكرة ديه كان كل زمايلي في الشغل وصحابي مش مقتنعين بيها بس بعد اللي حصل في البلد كل البنات قرروا أنهم لازم يشيلوا سلاح من أي نوع
هز الطبيب رأسه ومال وابتسم
وقال : ليس سوى قلم
فقلت: لا يا سيدي
هذا يد، وفم
رصاصة ، ودم
وتهمة سافرة تمشي بلا قدم
Jasmine Khattab غير متواجد حالياً