غير مقروء 15-06-28, 06:39 AM   #3
nour eltoureny
مشرف سوق المنتدى

المدينه: الاسكندرية
nour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريق
افتراضي رد: خايف اتثبت وعايز حاجه ادافع بيها عن نفسى

السلام عليكم انا اخوك نور الطوريني
انا ليا موضوع هنا في المنتدي بيضم اسالة كتير عن انواع المسدسات و افضلها للدفاع عن النفس بصلك في بصة يمكن يفيدك http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=48802
ثانيا احب اوضح لحضرتك انو ياريت تشتري حاجه مشابهه للبريتا 92 لو حتجيب صوت
ثالثا وده الاهم ان ياريت يكون وضع حمل مسدس الصوت وضع استثنائي وليس دائم
رابعا واجب عليك تحاول استخراج رخصة انشاله لمسدس حلوان دنشواي القديم مش مهم يكون ماركه او نوع او حاجه مهمه بموجب طبيعه عملك ولو حضرتك صعب تستخرج رخصة سلاح او في ظروف خاصة اي ان كانت واجب علي جهه العمل انها تمشي في استخراج رخصة ليك او تطلع شخص مسلح بحي معاك في الطريق وده واجب عليهم هم حمايه اموالهم مش انت الي حتعرض نفسك لمسؤليه فلوسهم وكمان حمايتها
ولو حتشتري حي متستخدمهوش غير لما تقعد مع حد فاهم وعنده خبره يفهمك تشيله ازاي وتستخدمه ازاي وتحافظ عليه وتتعود علي مسكته وكده علشان ديما يكون مستعد معاك لا قدر الله لو حصلت حاجة ودي ناصيحتي لك
اما باه لو حتشتري صوت فاشتري زوراكي 918 او ايكول فيرات ماجنوم او بلو اف 92 او بروني 92 او ايكول سبيشيال 99 وده انا ارشحه ليك مقام اول لان حجمه مناسب مش كبير جدا زي الباقي وشبيه للبريتا شيتا 85 الحي وماسورته قصيره فحيكون صوته عالي واستخدم الطلقات الذهبي مش الفضي لان الفضي بتخرب المسدس وبتهببه جامد وممكن تسبب عطل لا قدر الله انت ادخل شوف الموضوع حيكون فيه تفاصيل اكبر من كده
nour eltoureny غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس