غير مقروء 12-04-13, 04:17 PM   #17
mero1x
صياد متقدم

الصورة الرمزية mero1x

mero1x في بداية الطريقmero1x في بداية الطريقmero1x في بداية الطريقmero1x في بداية الطريقmero1x في بداية الطريقmero1x في بداية الطريق
افتراضي رد: تجميع طلبية بنادق pcp

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فارس بلا جواد مشاهدة المشاركة
السلام عليكم اخوانى اعضاء منتدى الصيد فى مصر لى احد الأصدقاء من اصحاب محلات السلاح المعروفين فى مصر وكنت أتحدث معة عن مشكلة عدم وجود بنادق pop فى مصر مع العلم انها مطلب كثير من الصيادين فى مصر وتأكدت منة ان مفيش أى مشكلة فى قانونية امتلاك هذا النوع من البنادق لانها فى النهاية بتدرج تحت الاسلحة الهوائية وسؤال صديق عن أنة لا يبيع هذا البنادق فقال أنة بيتعامل مع السوق ومتطلباتة وأنة خايف لو جاب مثل هذا البنادق متتبعش او على اعتبار ان الصيادين المصرين مش هيفهم اصلا نوعية هذا البنادق وكيفية التعامل معها المهم بعد ما اكدتلة ان الوضع دلوقتى مختلف تماماً وبعد ثورة الاتصالات اللى إحنا فيها وطبعا فى ظل وجود الانترنت والمنتديات المختلفة المهتمة بالصيد تقريبا كل الصيادين عندهم معلومات جامدة عن نوعية هذة البنادق وطبعا تعتبر أمنية لامتلاك احد من هذا البنادق المهم عشان مطولش عليكم صديق تاجر السلاح هذا قال لا لو جمع تلى طلبية محترمة من هذا البنادق مع تاكيد عليها وبدون دفع فلوس هيبعت يجبها فورا من برة ووعد أنة يبعها بأسعار مناسبة وغير مبالغ فيها طبعا ان قلت أبعت هات فورا وعلى ضمنى لأنة متأكد ان أغلبنا نفسة يمتلك واحدة منهم لأكن صديق فإلى معاش لازم تتأكد بنفسك ان الناس فعلا عايزة مثل هذا البنادق في أريت يا جماعة اللى مهتم بشراء بندقية من نوعية pop يتفضل يدخل يعمل مشاركة ويكتب اذا كان محتاج ونوع البندقية وانا ان شاء الله اقوم بعرض علية الانواع المطلوبة ومعرفة منة سعر بيعها فى مصر وبردو عشان نعمل حسابنا وتشوف اخبار الأسعار هتون عاملة إزاى أسف على الإطالة ومنظر مشاركاتكم وشكرا

والله يا بشمهندس احمد انا مش عارف اشكرك ازاى على المبادرة الجامدة دى

وانا بصراحة كان فية 2 من اصدقائى طالبين بنجامين دسكفرى وانا بصراحة مع السعر دةلو صديقك صدق هحتاج واحدة لنفسى يعنى ان شاء الله تعمل حسابى فى 3 بنادق بنجامين .

وطلب تانى يا ريت تسعى فية كنت محتاج جهازين رؤية ليلي لأن للأسف الجهاز اللى كان عندى بعتة فلو يعرف صديقك يدخلهم يا ريت تقولى على السعر وربنا يسهل ويعرف يخدمنى فيهم .

واخيراً وليس اخراً احب اشكر حضرتك على الخطوة دى وربنا يتمها على خير
وتحياتى لشخصكم الكريم