غير مقروء 12-01-03, 12:51 PM   #46
koko22m
صياد نشيط

المدينه: القاهرة
koko22m مستواه غير معروف
افتراضي رد: حول مسدس الصوت الى بندقيه خرطوش

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact مشاهدة المشاركة
لو الموضوع اتلغى لخطورته يبقى يا ريت مواضيع البلى برضوا تتلغى لخطورتها

كله فيه خطورة مهما كانت نسبة الخطورة

بس ده حل كويس لناس كتير عندها من زمان مسدسات صوت محترمة ماسورتها مقفولة

هذا التعديل اللى ممكن يتوظف فى الخير او فى الشر زى البلى تمام

ولو الاخ كوكو22ام كان لسه معاه المسدس الساقية بتاعه و كان مقفول قبل ما يفتحه, كان دخل قال قصيدة غزل فى حق العضو مونتى

و لو على خطورة تفجير البارود , فكأس الصواريخ يمنع اى اذى من الوصول للمستخدم , وتتمتع اى فوهة مسدس صوت بسمك رهيب يستحمل البارود التعبان اللى فى الصواريخ المضروبة بتاعة الموسكى

التجربة فى السلاح اقوى بكتير من العلم , مع احترامى الكامل للعلم فى السلاح
استاذى الفاضل ايه اللى حضرتك كاتبه دا ؟؟؟
الحكاية انى لو مكنتش هعرف افتح مسدسى الساقية كنت هعمل حاجة من اتنينيا اما هبيعه و اشوف حاجة مفتوحة يا اما كنت هغير لماسورة و اخلق لها مجرى تركب فيها فى جسم المسدس لانى لما اشتريت مسدس صوت ساقية كان عندى واحد تانى 6 مللى مصرى كنت منفذ فيه فكرة انى احط رش نمرة 2 على وش الطلقة و دا لسة عندى لغاية اللحظة دى و الفكرة دى كانت من وحى تفكيرى من قبل ما اكون عضو فى هذا المنتدى اصلا و غير كدا انا لما احب اخاطر اخاطر بفلوس مش بأمنى و امن الناس اللى معايا و علشان اثبت لسيادتك انى مش بوشين خد عندك بقى الاقتراح دا - ايه رأيكم لو اتعمل كأس صوراريخ طبق الاصل كأس الصواريخ اللى هتحطوا فيه القذيفة دى بس السماكة اعلى و الماسورة اطول ؟؟ ( يعنى على الاقل يكون طوله حوالى 15 سنتى ) دا هيزود عامل الامان و التوجيه بنسبة 90 % و يمكن اكتر لأن فى الحالة دى هيكون الانفجار موجه - علشان محدش بس يقول عليا انى بوشين بس انا مصر على كلامى اللى قولته و بأكد خطورة الكلام اللى مكتوب فى الموضوع دا
koko22m غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس