غير مقروء 11-06-17, 10:17 AM   #13
Android man
صياد متقدم

الصورة الرمزية Android man

المدينه: port said , egypt
Android man في بداية الطريقAndroid man في بداية الطريقAndroid man في بداية الطريقAndroid man في بداية الطريق
افتراضي رد: خطوات شراء منتج ( سكوب او غيرة ) من الانترنت

اخي الفاضل نشكرك بشدة علي توضيح لنا كيفية الشراء ولكن لي تعقيب علي حتة مش فاهمها

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Peace Missile مشاهدة المشاركة
رابعا : عمليه الشراء : تشترى المنتج وتدفع الفلوس عن طريق الانترنت كارد ولا يتم تحويل المبلغ الى البائع الا بعد تاكيدك ان المنتج وصل وقمت باستلامه .
وبعد كدة بيبدا االبائع فى تاكيد الدفع ودة بياخد 24 ساعه وبعدين يبدا فى شحن المنتج وبيجيلك رساله ان المنتج اتشجن ودة مش بياخد وقت بردة كمان 24 ساعه والبائع بيعطيك Tracking Number للاوردر او رقم تتبع تقدر تتبع بيه الاوردر بتاعك وصل فين .. خرج من الصين .. وصل مطار القاهرة .. غادر مطار القاهرة الى مكان التسليم النهائى .... وهكذا ...ز
االمفروض اني هذفع الفلوس من الانتر نت كارد ولا يتم تحويل المبلغ الى البائع الا بعد تاكيدك ان المنتج وصل وقمت باستلامه .
وازاي وبعد كدة بيبدا االبائع فى تاكيد الدفع ودة بياخد 24 ساعه وبعدين يبدا فى شحن المنتج وبيجيلك رساله ان المنتج اتشجن ودة مش بياخد وقت بردة كمان 24 ساعه
يعني انا استلم المنتح من البريد واوقع الاستلام وبعد كده الفلوس تتبعت للبائع ولا ايه بلظبط

واستفسار اخر
كنت ارغب في شراء ريموت كنترول لطائرة وثمنة في مصر غالي جدا كألعادة وعلي بعض المواقع مثل هوبي كينج ب180 دولار ولاكن في هذا الموقع لاقيتو بأغلي من كمد كتير فايه الفرق
واستفسار اخر
ما المراد بلارقام والاسعار الي في الصورة المرفقة

واخيرا خالص هل كل المنتجات الي علي الموقع dhgate صيني
الصور المصغرة للصور المرفقة
اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	Capture.jpg‏
المشاهدات:	384
الحجـــم:	20.8 كيلوبايت
الرقم:	14851  
و ابتغ بذلك وجه الله عسى ان يقيك الله ميتة السوء
اذا هممت بالقاء بقايا الطعام في حاوية القمامة فاجعل نيتك ان تكل منها الدواب
و ابتغ بذلك وجه الله عسى ان يرزقك الله من حيث لا تحتسب