غير مقروء 13-09-20, 02:23 AM   #7
sheko88
صياد جديد

المدينه: ميت غمر - الدقهلية
sheko88 مستواه غير معروف
افتراضي رد: اعادة تعبئة طلقات الصوت الفارغة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion007 مشاهدة المشاركة
العمليه مش صعبه واله حاجه بس بالنسبه لامكانيتنا احنا كمصريين تبقى مستحيله فى اوربا و امريكا الناس الى بتهوى ضرب النار بتعيد تجميع الفارغ و تعبيه تانى على ميزان حساس و بمعااير مختلفه بس عندهم العده و الادوات و الامكانيات اللازمه و انا شفت صوت فمختلفه من حيث الكتير جدااااااااا للموضوع ده بيجيبو الفارغ يحطوه على الميزان و يحطو البارود و يركبو الكبسوله و المقزوف و رف يجيب الو بعدين مفيش حد هيرلاص ترجع طلقه تانى اما بالنسبه للحنا مش هنعرف نجيب الكبسن اطلقه الصوت فتكون مختلفه و بعدي احنا مش هنعرف نجيب الكبسولات سيبوكم من البارود و ان احنا نقفل الطلقه ده كله سهل و بعدين انا لاحظت حاجه فى الطلقات الفضى لما بتنفجر الكعب بيطير و بيظهر مسلس صغير معدنى ماسك فى بنز فى كعب الطلقه انا على ما اعتقد ان البنز ده بيكون زى الطارق لما بينضرب عليه بالشاكوش بيفجر البارود الى جوه يعنى ممكن ميكنش فى كبسوله من اساسه و الى شاف الطلقه من جوه فاهم انا اقصد ايه و ده من وجهه نظرى الشخصيه و يمكن تكون غلط و ممكن تكون صح
و افتكر انى مره شوفت على الجزيره الوثائقيه من حوالى 5 سنين حلقه عن الموضوع ده ان فى واحد زود مقدار البارود فى طلقه و لما ضرب اتجاهه اختلف و خبطط فى سقف غرفه التمرين و غيرت مسارهه 360 درجه و اصابت الشاب الى مسئول عن الصاله و كان قاعد خلف الرامى و القضيه حيرت المباحث الفدراليه سنتين اذاى كل الى بيضرب بيضرب للامام و هوه كان خلفهم و اذاى الطلقه جت فيهه و لما عملو التحرييات و استخدمو برنامج على الكمبيوتر و فضلو يدورو لقو ان الرصاصه طلعت منن المسدس خبطط فى الحيطه طارت فى السقف و انحرفت و نزلت اصابت الشاب المسكين انتو عارفيين اسلوب الجزيره فى الحجات الى زى دى مبيسبوش نمله تعدى
ارجو انى اكون افدتكم
ط
انا زيك مقتنع انه مفيش حاجة صعبة لو حولنا على الرغم من انى مبتدء جدا ف الاسلحة
انا بستخدم الطلق الفضى واخدت بالى من النقطة الا انت اشرت اليها وان شاء الله بكره هحاول ارفع صورة لشكل الفارع وشكرا لمشاركتك الفعالة