غير مقروء 12-07-07, 09:08 PM   #8
omarmagic
صياد قديم

الصورة الرمزية omarmagic

المدينه: الاسكندرية
omarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريقomarmagic في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى omarmagic
افتراضي رد: Re: استفسار مهم ارجو الاجابه من ذوى الخبره فقــــط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebeto مشاهدة المشاركة
بما ان حضرتك يا استاذ عمر عندك خبرة في الكلاب انت اللي جبته لنفسك ههههههههههههههههه
انا عندى كلبين بلاك جاك كنت فاكرهم جيرمان بس طلعوا بلاك جاك في الرخصة ههههههههههههههه
دلوقتي عمرهم حوالي 7 شهور
بيخافوا لو حد زاولهم مثلا او حاجة و بيهيجوا علي الاطفال او اي حد قدام البيت قريب من البوابة
دلوقتي ينفع ادربهم طاعة و شراسة ولا كبروا خلاص ؟ و فين ؟؟؟
بص ياباشا هوا ينفع يتدربو عادى بس لو اتدربو من وهما صغيرين كان يبقى احسن وممكن تدربهم فى كلية الشرطة والحصة ب20 جنيه او ممكن تجبلهم مدرب مخصوص بس هيكلفك اكتر من تمن الكلاب نفسهم
وحكاية انهم بيخافو لو حد زاولهم انا اظن انك مكنتش بتنزلهم وتوريهم الشارع ونزلتهم مرة واحدة فاهما بالنسبالهم الشارع ده عالم جديد فبيخافو من اى حاجة انا مثلا لو فيه كلب صغير بنعمل الاتى بنجيب واحد غريب ونربط الكلب كويس ونمسك الشخص الغريب ده عصاية ونلف على ايده واقى ونخليه يهيج الكلب وايدربه بالعصايه على خفيف ونشوف رد فعل الكلب لو الكلب مهجش عليه بنسيب الكلب ونخليه يجرى وراه وينتشه من البنطلون ويجرى وراءه ونخليه يبين انه خايف من الكلب علشان الكلب ثقته تزيد فى نفسه (يتمرع هههههههه) وهكذا لحد مايبقى شرس وابقى قابلنى لو حد عرف يكلمه بعد كدة هههههههههه
وياريت تلحق توديهم يتدربو واكسب وقت بسرعة وان شاء الله تلحق تدربهم
وان شاء الله يجيبو نتيجة وانا تحت امرك ياكبير لاى استفسار