الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-08-27, 10:39 AM   #1
Hamo.Alex
صياد نشيط

المدينه: Alex,AgamY
Hamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Skype إلى Hamo.Alex
Unhappy موقف غريب ومحتاج تفسير بالله عليكم !!

انا النهاردة نزلت انا وواحد صاحبي بعد الفجر نجري علي البحر عندنا في العجمي المهم نزلنا وروحنا البحر وجرينا وكلة تمام وواقفين علي الشط بنستريح وفجأة اتنين شباب معديين ومعاهم كلب جيرمن شيبرد المهم كان ماشي عادي وجة عندنا وراح الكلب طلع جري علي المية تحس انة شاف حاجة وقعد يهو هو جااااامد جاااااامد اوي وصحابة مشيو بيحسبوة هيجي وراهم فضل يهو هو كتييير اوي وبصوت عالي وهو باصص للبحر وصحابة ينادو علية ولا هو هناا فضل يهوهو بتاع 5 دقايق مش راضي يروح لصحابة وفجأة بصلي انا وصاحبي والمرعب اني والله ما كنت شايف نني العين بتاعة عينة والله حمرا دممممممم دممم بمعني الكلمة حمررا خالص النني الاسود كان احمر فضل يبص ليا انا وصاحبي ويقرب مننا ويهوهو جامد برضو انا مش عارف اعمل اية فضلت انا وصاحبي نستعيذ بالله من الشيطان وهو برضو مش بيسكت وانا كل لما ابص لعينة اترعب ماحولتش اجري علشان مايجريش ورايا وفجأة جة لزق فينا وهو بيهوهو وفضل يلف حوليا انا وصاحبي وراح مرة واحدة طلع جري علي صاحبة حسيت ان اتكتبلي عمر جديد والله

انا بقي مستغرب حد يفسر اي حاجة
Hamo.Alex غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 13-08-27, 11:27 AM   #2
دكتور عابدينوف
صياد متقدم

دكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: موقف غريب ومحتاج تفسير بالله عليكم !!

حاجة غريبة الصراحة
غير مقروء 13-08-27, 11:48 AM   #3
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

المدينه: القاهرة
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى

شكله شاف حاجة او حس بحاجة طبعا محدش هيعرف ايه هى
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-27, 12:29 PM   #4
abo amar
صياد قديم

اوسمتي

الصورة الرمزية abo amar

المدينه: القاهرة
abo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدى

طبعا بعد الاستعاذه من االشيطان من الممكن والله اعلم انو يكون انت او صاحبك فيكو مس شيطاني او ما شابه ربنا يعفيكو فالكلب من المخلوقات التي تري الجن او تحس بيه فهذا ما اراه والله اعلي واعلم
abo amar غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-27, 01:14 PM   #5
محمد خلف
مشرف قسم الصيد البرى

المدينه: بورسعيد
محمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد خلف

الكلاب عندها حاسه سمع جباره
غير حاسه الشم الي كلنا عارفين قوتها عندهم
دا غير انهم بيشوفو الجن
الي حصل دا ممكن يكون لان الكلب سمع صوت او شاف حاجه ميقدرش يعرفها غيره
انما انه اجى عليكو بالطريقه دي و فضل يهوهو و مهجمش عليكو
ممكن يكون بيستنجد بيكو
و عنيه ممكن تكون تعبانه اصلا
و الكلاب الجرمان عنيها عسلي ممكن في الشمس تبان حمرا
رايي الشخصي
ممكن يكون سمع حد بيغرق
دا مجرد راي مش اكتر
انتظره ..
محمد خلف غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-27, 01:16 PM   #6
ahmedafefy
صياد متفاعل

ahmedafefy في بداية الطريقahmedafefy في بداية الطريقahmedafefy في بداية الطريقahmedafefy في بداية الطريقahmedafefy في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The Small HunteR مشاهدة المشاركة
انا النهاردة نزلت انا وواحد صاحبي بعد الفجر نجري علي البحر عندنا في العجمي المهم نزلنا وروحنا البحر وجرينا وكلة تمام وواقفين علي الشط بنستريح وفجأة اتنين شباب معديين ومعاهم كلب جيرمن شيبرد المهم كان ماشي عادي وجة عندنا وراح الكلب طلع جري علي المية تحس انة شاف حاجة وقعد يهو هو جااااامد جاااااامد اوي وصحابة مشيو بيحسبوة هيجي وراهم فضل يهو هو كتييير اوي وبصوت عالي وهو باصص للبحر وصحابة ينادو علية ولا هو هناا فضل يهوهو بتاع 5 دقايق مش راضي يروح لصحابة وفجأة بصلي انا وصاحبي والمرعب اني والله ما كنت شايف نني العين بتاعة عينة والله حمرا دممممممم دممم بمعني الكلمة حمررا خالص النني الاسود كان احمر فضل يبص ليا انا وصاحبي ويقرب مننا ويهوهو جامد برضو انا مش عارف اعمل اية فضلت انا وصاحبي نستعيذ بالله من الشيطان وهو برضو مش بيسكت وانا كل لما ابص لعينة اترعب ماحولتش اجري علشان مايجريش ورايا وفجأة جة لزق فينا وهو بيهوهو وفضل يلف حوليا انا وصاحبي وراح مرة واحدة طلع جري علي صاحبة حسيت ان اتكتبلي عمر جديد والله

انا بقي مستغرب حد يفسر اي حاجة
حاجه غريبه فعلا
ahmedafefy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-27, 03:24 PM   #7
صياد جديد

BLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيدهBLANK لديه مشاركات جيده

مفيش اى حاجة غريبة ولا حاجة
اى كلب جيرمن بيهيج اوى عينه بتحمر عادى جدا و الكلاب بتشوف و بتسع حاجات الانسان مبيشفهاش ولا بيسمعها و ممكن يكون شاف جن مثلا او حس بيه
انا شخصيا عندى كلب جيرمن و لو جه جنب البحر بالليل ساعات بيتشد انتباهه ناحية البحر اوى و بيهيج جدا و بيعمل نفس اللى الكلب ده عمله بالضبط
BLANK غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-27, 05:51 PM   #8
ابن الوطن
صياد متفاعل

ابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريق

اكيد شاف جن مثلا ومن المعروف ان فية انواع كتيرة من الجن
يعنى فية الجن الهوائى والترابى والنورانى والمائى
فممكن جدا يكون شاف الجن اللى بيعيش فى البحر
دة راى
ابن الوطن غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-27, 05:58 PM   #9
ابن الوطن
صياد متفاعل

ابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريق

طب بالمناسببة صحيح اخى الكريم صاحب الموضوع وكل الاعضاء اصحابنا وحبيبنا المحترمين
فية محل بتاع حيوانات وطيور زينة هو فى شارع جانبى كدة فى روكسى المهم لقيتة عارض قرد الرباح
اللى هو الضخم دة اللى على طول بنشوفة فى الجبلاية فى جنينة الحيوانات المهم بقولة بكام قالى بالف ونص
المهم كان فية واحد واقف بيتفرج علية فبيقولى انتا عايز تشترية قالتلة اة اية المشكلة خصوصا انة يعتبر رخيص قالى اوعى
قلتلة لية كدة قالى لانة عجوز علشان كدة عايز يبعة بالف ونص عشان يخلص منة بسرعة
ثانيا قالى انة خطير جدا بصراحة انا بصيت كدة لقيت لية انياب كبيرة فعلان فاية راى السادة الاعضاء
ابن الوطن غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-28, 02:02 AM   #10
Hamo.Alex
صياد نشيط

المدينه: Alex,AgamY
Hamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريقHamo.Alex في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Skype إلى Hamo.Alex

الف شكر علي الردود يا احلي ناس في الدنيا وانا رايح البحر تاني النهاردة وهشوف هيحصل اية
Hamo.Alex غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-28, 02:07 AM   #11
TheLegnedkiller
مشرف الاقسام العامه&القسم الاسلامى

اوسمتي

الصورة الرمزية TheLegnedkiller

المدينه: ارض الله الواسعه
TheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى TheLegnedkiller

بص يا كبير انا هقولك علي حاجه شفتها في الكتاب بتاعي

البحر ده مسكن لانواع الجن المعين وهو ما يسمي بالجن العوام

وده مسكنه البحر وممكن تلاحظ بليل الحاجات ديه بس

اما علي حكايه ان الكلب يعمل كل الحاجات ديه

تقريبا زي ما الاعضاء المحترمين قالم احتمال شاف جن

او ممكن يكون حاسس بحاجه منهم

بس علي فكره الجن مش بيخاف من الكلاب

الجن بيخاف من الذئاب فقط

وان شاء الله خير

بس ياريت بلاش تروح البحر بليل تاني بعد كده لواحدك
غير مقروء 13-08-28, 02:13 AM   #12
TheLegnedkiller
مشرف الاقسام العامه&القسم الاسلامى

اوسمتي

الصورة الرمزية TheLegnedkiller

المدينه: ارض الله الواسعه
TheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى TheLegnedkiller

كمان في نقطه ناس كتير نست تتكلم فيها

ان الكلب بيشم رائحه الخوف في جسم الانسان

والكلب لو حس بكده اكيد طبعا مش هيسيبك

وكمان الكلب اكتر حاجه تنرفزه وتضايقه انك تبص علي عينه وهو واقف حتي مع صاحبه مده كبيره

لان ده بالنسباله انت بتتحداه كده
غير مقروء 13-08-28, 01:07 PM   #13
محمد خلف
مشرف قسم الصيد البرى

المدينه: بورسعيد
محمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد خلف

توضيح بسيط
الكلب مش بيشم ريحه الخوف
الكلب بيشم ريحه الادرينالين الي الجسم بيفرزه في حاله الخوف
الي كتير ميعرفوش عن حاسه شم الكلاب انها بتفصل محتويات الريحه
يعني لو احنا مثلا بنشم ريحه كيكه
الكلب بيشم الدقيق و البيض و السكر و كده يعني
انتظره ..
محمد خلف غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-08-28, 05:13 PM   #14
احمد حسن ادريس
صياد نشيط

احمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريق

الله اعلى واعلم ربنا يستر
احمد حسن ادريس غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links