الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-03-24, 10:46 PM   #1
unknown
صياد متقدم

الصورة الرمزية unknown

المدينه: السويس - بورسعيد - المنصورة
unknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريق
افتراضي ايهم افضل؟؟

الموضوع كله انى محتار بين الأربع بنادق دول فياريت يا اخوانى تفيدونى فى ايهم الأفضل من حيث القوة والخامة وقلة الأعطال وتوافر قطع الغيار والأسعار ان امكن

جامو شادو ماتيك

جامو هنتر 440

نوريكا كويك

نوريكا جيت

تحياتى
غير مقروء 11-03-24, 11:29 PM   #2
hokaboka
صياد نشيط

hokaboka مستواه غير معروف
افتراضي رد: ايهم افضل؟؟

هيا بنادق حلوة...بس قدسمة..تكنولوجيا السبعينات بسعر النهاردة؟!!!! عامل زي اللي بيشتري رولز رزيس موديل 70 ودافع فلوس اد كده ... انا رائي...ولا واحدة...هاتلك حته bsa r10 او حاجة ضغط هوا وخزنة وتكون الماني او انجليزي او اسباني..ليه؟

في رائيي الحاجات دي احسن والمستقبل ليها...ليه؟ عشان 1. مش كل شوية عمال تكسر وتشد في عتلة لما تتطلع عينك ..مشحونة جاهزة يا معلم..والشحنة تضرب بيها نص علبة رش ...2. خزنة جاهزة مش اقل من عشر طلقات يعني مش كل شوية تحط الرشة ورا الرشة (ايه الشلل ده!)..3. حجم اصغر بكتير...4. وزن اقل بمراحل..5.قدرة وسرعة وطاقة لا تقل عن الكسر والعتلة باي حال وراجع بنفسك موقع bsa

احنا في مصر التجار بيجيبوا عفانة بره ويبعهوا هنا بالاف واحنا ندفع زي الهبل..
hokaboka غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-25, 12:26 AM   #3
unknown
صياد متقدم

الصورة الرمزية unknown

المدينه: السويس - بورسعيد - المنصورة
unknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hokaboka مشاهدة المشاركة
هيا بنادق حلوة...بس قدسمة..تكنولوجيا السبعينات بسعر النهاردة؟!!!! عامل زي اللي بيشتري رولز رزيس موديل 70 ودافع فلوس اد كده ... انا رائي...ولا واحدة...هاتلك حته bsa r10 او حاجة ضغط هوا وخزنة وتكون الماني او انجليزي او اسباني..ليه؟

في رائيي الحاجات دي احسن والمستقبل ليها...ليه؟ عشان 1. مش كل شوية عمال تكسر وتشد في عتلة لما تتطلع عينك ..مشحونة جاهزة يا معلم..والشحنة تضرب بيها نص علبة رش ...2. خزنة جاهزة مش اقل من عشر طلقات يعني مش كل شوية تحط الرشة ورا الرشة (ايه الشلل ده!)..3. حجم اصغر بكتير...4. وزن اقل بمراحل..5.قدرة وسرعة وطاقة لا تقل عن الكسر والعتلة باي حال وراجع بنفسك موقع bsa

احنا في مصر التجار بيجيبوا عفانة بره ويبعهوا هنا بالاف واحنا ندفع زي الهبل..
با صديقى كلامك جميل لكن انا بتكلم على حدود امكانياتى مقدرش اشترى حاليا بندقية صيد بـ 6000 جنيه او اكثر وانا لسة بحاول استرجع هواية قديمة
غير مقروء 11-03-25, 09:49 AM   #4
rock
صيــــــــاد محتــــــرف

الصورة الرمزية rock

المدينه: الجيزه
rock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى rock

ومين اللى قال ان البنادق دى خفيفه ... البنادق دى وزنها ملايقل عن 4 ك ... وحضرتك لو بتسال على الاعطال وقلتها يبقى هنتر 440 ... بندقيه ممتازه ... والجيت برضه جامده ... بس انا عايز اقول حاجه ... البنادق البى سى بى هى المستقبل ماشى ... لكن فيه بنادق بتضاهيها وتعمل بالنظامين (الجازرام ) (نيترو جاز ) وان كان على التعمير فحضرتك هتضرب 10 رشات وبعدين هتفضل تعمر الخزنه كلها اكون انا ضربت 10 رشات بالاضافه للى ضربته معاك ... ممكن تحس بالفرق ... لما تجيب بندقيه عاديه وبالتعديل ممكن تخليها راسها براس اى بندقيه ... والبى سى بى اللى بينصح الاخ الكريم بيها سعرها 1250 دولار .... يعنى عقبال ماتجيلك هنا التاجر هياخد منك 15 الف بالمصلحه والمنفاخ ... فكر كويس ... تحياتى .

صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم
rock غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-10, 03:59 PM   #5
mohdsakr
صياد جديد

mohdsakr مستواه غير معروف

momken 2a3raf se3r el hunter 440 kam
mohdsakr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links