الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > ادوات صيد الاسماك

ادوات صيد الاسماك ادوات ومستلزمات صيد الاسماك.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-03-27, 01:35 PM   #1
momen brakoda
صياد نشيط

المدينه: الاسكندرية
momen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيدهmomen brakoda لديه مشاركات جيده
افتراضي بنادق هاربون للبيع(المحلى ام المستورد)

[b]السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اولا احب اعرف نفسى لحضرتكم انا مؤمن براكودا(بكالريوس تجارة جامعة الاسكندرية)
جديد فى الصيد البرى بس الحمد لله رب العالمين محترف صيد بحرى الحمد لله رب العالمين هذا من فضل ربى
احب ان اعرض منتجى للبيع وهو بندقية هاربون محلية الصنع وذى ما بيقولوا المحلى ام المستورد هههههههههه
اولا المكونات:-
1-المقبض خشب شكلة العام اورجينال شيك + سعرة حنين جدا+سهل الصيانة وتغيير الزناد يعن الصيانة فى البيت وذلك لقلة متخصصصى الصيانة
2-العلبة(اللسان و الزناد)مصنوع من النحاس الخالص والزناد كمان من النحاس نفس فكرة البالكو القديم ويمكن احسن احسن لية اقولك لان اللسان اللى بيمسك السيخ عريض جدا وبياخد عمر طويل عشان يتاكل دة ولو تاكل اصلا +الامان عند الضرب قولى لية اقولك لان مجموعة الزناد معمولة يدوب على قد السيخ يعنى مفيش مجال للتفليت نهائياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا وتحدى
3-الماسوة محملة وكويسة ويوجد جميع الاطوال اللى انتا عايزها
4-مقدمة هنالك نوعان المونيوم والثانى بلاستيك(الامونيوم كويس فى صيد الشعب المرجانية والمثلثات فى اسكندرية او كما يقال عاليها شواكيش لصغر حجم المقدمة اما(البلاستيك المقوى دى بتبقى ضبل وكويسة جدا فى الشغل على العايم لانك بتركب استكين مش واحد ومحتاج سرعة وقوة ونفس طبعاههههههههه)
5-بالنسبة للاستك ودة على حسب شغلك انتا سواء بلوكات او شعب او عايم او حصوة)
6-السيخ عندى 6مم ودة لشغل الوعر والشعب وطبعا انا بحب الاستلستين ودة طبعا عشان ميصديش بعد جدة ويعصلك كمان عند التعمير++فى كمان 8مم لشغل العايم و7مم لشغل الحصوة العايم وعلى المدرجات الصخرية

احب اقول لكل اعضاء الجروب اناا فى الصيد لما بدات الموضوع كانت البنادق رخيصة دلوقتى الناس كرهة الصيد البرى والبحرى بسبب غلو الاسعار واحب اضيف انا الاول والاخر هاوى ومحترف الحمد لله صيد بحرى فقط وعرضى دة تحدى لتجار الهاربون بالاسكندرية وجميع تجار ادوات الصيد فى جمهورية مصر العربية

هننزلكم الصور باذن الله تعالى للتقييم انتظروووا الصور والاسعار والله يكرم ويسهل باذنة وامرة

ملحوظة هام جداااااا....انا بحب تعامل مع الغطاسين ام التجار فلا ودة لسبب طبعا لتداول الخبرات والافكار وثانيا لعدم غلاء سعرها(انا بحمد الله اقل سعر فى السوق وشكرا ومعلش طولت عاليكم)
ت/01272924725
[/b]
momen brakoda غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم