الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-12-21, 04:05 PM   #1
mando alex
صياد جديد

mando alex مستواه غير معروف
Angry الكناس منجم احسن ولا ايكول جاكال

مشكله كل واحد عاوز يجيب مسدس ينفع يستخدمه في فرح وفي الدفاع عن النفس الله واعلم الايام الجيه هتكون عمله ازي وفنفس والوقت كل وحد فينا نفسه يجيب مسدس يكون احسن حاجه وسعره يكون كويس و ده مش عيب واخر حاجه يعتبر وصلتلها النوعين دول الكناس منجم و ايكول جاكال طبعا كده كده وهو مسدس صوت فالمهم انهو احسن في (ضرب البلي ) والصوت والخامهومش مهم انه بيضرب الي او لاء
mando alex غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 13-12-21, 05:35 PM   #2
ميشو الحاوى
صياد نشيط

المدينه: مصر
ميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريقميشو الحاوى في بداية الطريق
افتراضي رد: الكناس منجم احسن ولا ايكول جاكال

الجاكال ديوال يكسب طبعا بدون كلام
أَحْبِبْ مَنْ شِئْتَ ؛ فَإِنَّكَ مُفَارِقُه , وَاعْمَلْ مَا شِئْتَ ؛ فَإِنَّكَ مَجْزِيٌّ بِهِ , وَعِشْ مَا شِئْتَ ؛ فَإِنَّكَ مَيِّتٌ , وَاعْلَمْ أَنَّ شَرَفَ الْمُؤْمِنِ قِيَامُهُ بِاللَّيْلِ , وَعِزُّهُ اسْتِغْنَاؤُهُ عَنِ . النَّاسِ .
ميشو الحاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-21, 05:51 PM   #3
lord of the war
Banned

lord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيده

الجاكال اكييييييييييييييييد
lord of the war غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-22, 05:57 AM   #4
gamo200
صياد نشيط

المدينه: حدائق الاهرام
gamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى gamo200

الجاكال طبعا
غير مقروء 13-12-22, 06:33 PM   #5
زكى
صياد متفاعل

المدينه: القاهرة - مدينة نصر
زكى مستواه غير معروف

الجكااال مفيش مقارنة اصلا
زكى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-22, 06:36 PM   #6
mando alex
صياد جديد

الجاكل ده احسن من الكناس طييب وهو بيحتاج اغير في حاجه او افتح في حاجه علشان اضرب بيه بلي ولا ايه[/size]
غير مقروء 13-12-22, 08:28 PM   #7
alsaher
صياد متفاعل

المدينه: حيث تحتم علي الوجود.
alsaher مستواه غير معروفalsaher مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى alsaher

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mando alex مشاهدة المشاركة
الجاكل ده احسن من الكناس طييب وهو بيحتاج اغير في حاجه او افتح في حاجه علشان اضرب بيه بلي ولا ايه[/size]
في مسدسات صوت بتيجي ماسورتها مفتوحة من المصدر وفي بتيجي مقفولة بصليبة من النص لو مقفولة حتضطر تفتحها لكن حاول تشتريه مفتوح من المصدر اسأل قبل ما تشتري..
والخطوة التانية وهي فكل المسدسات لازم تعملها تغير الطبة الي في اخر المساورة بطبة اقوى واطول تكون واصلة لبيت النار,
وتعريف الطبة : هي عبارة عن ماسورة جوة الماسورة والهدف منها الحفاظ على ماسورة المسدس الاصلية لانها مش مصممة لتمرير مقذوفات نارية..
اتمنى اكون افدتك, تحياتي.
alsaher غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-22, 08:42 PM   #8
mando alex
صياد جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alsaher مشاهدة المشاركة
في مسدسات صوت بتيجي ماسورتها مفتوحة من المصدر وفي بتيجي مقفولة بصليبة من النص لو مقفولة حتضطر تفتحها لكن حاول تشتريه مفتوح من المصدر اسأل قبل ما تشتري..
والخطوة التانية وهي فكل المسدسات لازم تعملها تغير الطبة الي في اخر المساورة بطبة اقوى واطول تكون واصلة لبيت النار,
وتعريف الطبة : هي عبارة عن ماسورة جوة الماسورة والهدف منها الحفاظ على ماسورة المسدس الاصلية لانها مش مصممة لتمرير مقذوفات نارية..
اتمنى اكون افدتك, تحياتي.
شكرا لاهتمامك بس انا بتكلم علي مسدس معين (ايكول جاكال) هو محتاج ايه او خطواطه علشان يضرب بلي وتكلفه الطبه ايه ومنين (مع العلم اني معرفش اي حاجه في المسدس يعني ولا بيت نار ولا بيت تلج ههههههههههههههه
وشكرا لاني استفد منك معلومات
غير مقروء 13-12-22, 08:47 PM   #9
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
شكرا لاهتمامك بس انا بتكلم علي مسدس معين (ايكول جاكال) هو محتاج ايه او خطواطه علشان يضرب بلي وتكلفه الطبه ايه ومنين (مع العلم اني معرفش اي حاجه في المسدس يعني ولا بيت نار ولا بيت تلج ههههههههههههههه
وشكرا لاني استفد منك معلومات
هههههههههههههههههههه ياسيدي بسيطة حتفهم كل شي اول ما يكون المسدس معاك اهم خطوة وانت بتشتري دلوقتي قول للبياع عايزه يكون ماسورته مفتوحة من المصدر أكد عليه فكدا,
وتكلفة الطبة بتكون بسيطة من 20 ل 50 جنيه حسب الي حيعملها بس انا معرفش احد بيعملها لكنها حاجة بسيطة اهم شي وانت بتشتري ركز على النقطة الاولى زي ما قلتلك ان الماسورة تكون مفتوحة.
غير مقروء 13-12-22, 08:49 PM   #10
alsaher
صياد متفاعل

وانا عن نفسي بفضل الكناس وحشتريه مش معنى كدا انه احسن من الايكول لكن سعره مقبول وبما انه اول شي حتشتريه خليه سعره معقول واديك حتتعلم فيه كل شي وهو كمان سلاح ممتاز ولا بأس بيه.
غير مقروء 13-12-22, 10:01 PM   #11
mando alex
صياد جديد

اقتباس:
وانا عن نفسي بفضل الكناس وحشتريه مش معنى كدا انه احسن من الايكول لكن سعره مقبول وبما انه اول شي حتشتريه خليه سعره معقول واديك حتتعلم فيه كل شي وهو كمان سلاح ممتاز ولا بأس بيه.
يا باشا انا مش عارف اشكرك ازي بجد بجد الف شكر للمعلومات القيمه دي
غير مقروء 13-12-22, 10:07 PM   #12
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
يا باشا انا مش عارف اشكرك ازي بجد بجد الف شكر للمعلومات القيمه دي
ياسيدي انت تأمر بس.. وبعدين انت فاكر المعلومات كدا لسواد عيونك بكرة حتبقى استاذ دكتور في علم السلاح وحنحتاج خدماتك ماتقلقش.
غير مقروء 13-12-22, 10:11 PM   #13
alsaher
صياد متفاعل

لو احتجت اي معلومة تانية او واجهتك مشكلة في اي شي وانت بتشتري اسألني ولو انا اشتريت الكناس قبلك وعرفت احد اجيب منه طبة حوافيك بالجديد عن كل المعلومات.
غير مقروء 13-12-23, 09:32 PM   #14
mando alex
صياد جديد

اقتباس:
لو احتجت اي معلومة تانية او واجهتك مشكلة في اي شي وانت بتشتري اسألني ولو انا اشتريت الكناس قبلك وعرفت احد اجيب منه طبة حوافيك بالجديد عن كل المعلومات.
يا باشا كده كتير عليه والله الف شكر يا دوكتور
غير مقروء 13-12-24, 01:29 PM   #15
mzkader
صياد متقدم

الصورة الرمزية mzkader

المدينه: القاهرة
mzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيدهmzkader لديه مشاركات جيده

الجاكال و الفرات أفضل فى البلى لكن لو صوت بس خليك فى الكناس أرخص
غير مقروء 13-12-26, 12:37 AM   #16
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

مع إحترامي لكل الأساتذة الافاضل أنا كان معايا الجاكال السريع وبعته بعد 10 شهور ومن قبلها ظهرت مشاكله مع إني كنت جايبه من محل واحد حبيبي وبلدياتي وهو بقى مسدس شعبي مع كل الناس بالعبيط يعني ومفقوس قوي وسمعة عالفاضي بجد عشان شبه البريتا 92 وده سبب ارتفاع سعره ومشاكله ظهرت مع اصحابي كمان والشاكوش بتاعه فيه بلية بتقع من كتر الضرب وخلي بالك هو بيبقى حلو في الاول أوعى يغرك زي ماأنا أتغريت فيه لقلة خبرتي ساعتها...
المهم الحمدلله خلصت منه وأسال مجرب وإن شاء الله توكل على الله وهات الكناس برضو شبه البريتا 92 وهيبة وجامد ويشرف ونادر محدش ماسكه كتير ... وحكاية إنه أرخص من الجاكال والفيرات هي الشركة منزله سعره كده والكلام ده مكتوب على المواقع الأجنبية والله العظيم إن شركة كرال بتنافس وبتخفض الأسعار ومميزة في خاماتها وموديلاتها وماسورته مفتوحة من المصدر وكفاية إن ماسورته بيمسك فيها المغنطيس ولمعته هادية ماتنرفزش زي الجاكال أو الفيرات وفينيشه أعلى وشركة كرال اللي مصنعه أقدم واشهر ومميزة عن باقي الشركات ووزنه أتقل وصوت عالي بجد زي الحي وجرب... وبينفع في كل حاجة من الآخر وهات الكرال كناس ماجنوم الأسود الفردي وسعره مابين 1100 : 1200 جنيه في حدايق القبة والسريع بتاعه (ملوش لازمه) موجود في العتبة ووسط البلد وسعره نار ب1000 جنيه زيادة ومعاملة المحلات متأرنانين قوي وهو هو كله واحد اللي في السوق والله العظيم لفيت قبل ماشتريه وقارنت واسمع كلام دكتور alsaher وبرضو لوعايز معلومات زيادة عن الكناس تابع موضوعاتي ولما تشتريه ابقى فرحنا وإستفتي عقلك وقلبك ولو أفتوك الناس وربنا يسترها علينا و عليك
amrhady غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-26, 01:52 AM   #17
Target Store
تاجر مسجل بالمنتديات

المدينه: مكرم عبيد - مدينة نصر - القاهرة
Target Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريق

البلو-اف92 افضل من الكناس فى الخامة و الفينيش و سعره قريب من الكناس
الجاكال دوال سعره اعلى بكتير و اعطاله كتير خصوصا مع استخدامه فى ضرب الآلى بكثرة
الجاكال دوال كومبكت افضل من الجاكال دوال فى كل حاجة
Target Store غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-27, 02:23 PM   #18
mando alex
صياد جديد

والله انا مقتنع بالكناس وخلاص انا قريب جدا هجيبه بس في نوعين وعاوز اعرف ايه الفرق مبينهم وانه احسن الصور هسبكم مع الصور
غير مقروء 13-12-27, 06:39 PM   #19
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
والله انا مقتنع بالكناس وخلاص انا قريب جدا هجيبه بس في نوعين وعاوز اعرف ايه الفرق مبينهم وانه احسن الصور هسبكم مع الصور
حبيب قلبي إن شاء الله توكل على الله وهات الكناس الفردي الأسود اللي في الصورة الأولى وهو أحسن من الآلي حتى لو بتفكر في موضوع البلي ده لأن الآلي مع البلي ممكن يعطل أو في اي مسدس تاني آلي غير الكناس وخلي بالك ولو لقيت الآلي هو هو والفردي نفس الشكل بس فرق المفتاح اللي بيغير بين الوضعين وكمان الآلي رافع سعره عن الفردي بحوالي 1000 جنيه ... ومن الآخر الألي بيعطل في أي مسدس مع الصوت مابالك مع البلي وعايز فلوس كتير للطلقات الصوت لوحدها مش البلي كمان...اللي بيضربهم في ثانيتين الخزنة كلها...
ده غير إن الفردي والآلي في محلات وسط البلد والعتبة رافعة نار زي ماقلتلك (إبعد عن المحلات دي) وماتخفش من اللمعة اللي في الصورة ده من الزيت بتاع المصنع لأنه جديد والإضاءة متسلطة عليه بس... لكن هو في الحقيقة نص لمعة زي البلو c06

وعلى فكرة صحيح البلو 92 والله العظيم وقسم يحاسبني عليه ربنا إني شفته خاماته زبالة ولكن الكناس ماجنوم والريتاي بأنواعه أنضف مافي السوق حاليا وأسعارهم معقولة ومتهاودة...
لكن الكناس الفردي الأسود أكتر شبه بالبريتا 92 وهيبة وملو الإيد وخامات جامدة ومفتوح من المصدر هو بس ماسورته جواها طبة بتتفك بمفك صغير ... وعيش يازميلي ...
وربنا يسهلك وتفرحنا ويسترها عليك ويكفيك شره وإحنا معاك...

ونصيحة من أخوك اشتري من أبوسيف في حدائق القبة بجوار التوحيد والنور أسعاره حلوة وهادية وده بسبب لأن المحلات كتيرة في المنطقة وده سبب نزول الأسعار وبرضو البضاعة اللي في السوق كلها واحد لكن أبوسيف بصراحة ناس محترمة وذووق وبضاعتهم زي الفل بجد وجربهم ...

وربنا عالم إني ماليش أي مصلحة معاهم وانا من المنيا الصعيد وأول مرة أتعامل معاهم وعرفتهم بس من المنتدى وصفحتهم على الفيس وإنهم ناس جد ومحترمين وبيعاملوا ربنا في البيع والشراء والله يباركلهم...

ونصيحة إحذر موضوع البلي اليومين دول لأن البلد مقلوبة وكمان لما تيجي تشتري مش كل المحلات تحب تتكلم فيه لأنه بيعتبروه ضد القانون... وربنا يسترها ويعديها على خير يارب.
وآسف على الإطالة...
أخوك المخلص
عمرو هادي
غير مقروء 13-12-31, 08:58 PM   #20
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrhady مشاهدة المشاركة
حبيب قلبي إن شاء الله توكل على الله وهات الكناس الفردي الأسود اللي في الصورة الأولى وهو أحسن من الآلي حتى لو بتفكر في موضوع البلي ده لأن الآلي مع البلي ممكن يعطل أو في اي مسدس تاني آلي غير الكناس وخلي بالك ولو لقيت الآلي هو هو والفردي نفس الشكل بس فرق المفتاح اللي بيغير بين الوضعين وكمان الآلي رافع سعره عن الفردي بحوالي 1000 جنيه ... ومن الآخر الألي بيعطل في أي مسدس مع الصوت مابالك مع البلي وعايز فلوس كتير للطلقات الصوت لوحدها مش البلي كمان...اللي بيضربهم في ثانيتين الخزنة كلها...
ده غير إن الفردي والآلي في محلات وسط البلد والعتبة رافعة نار زي ماقلتلك (إبعد عن المحلات دي) وماتخفش من اللمعة اللي في الصورة ده من الزيت بتاع المصنع لأنه جديد والإضاءة متسلطة عليه بس... لكن هو في الحقيقة نص لمعة زي البلو c06

وعلى فكرة صحيح البلو 92 والله العظيم وقسم يحاسبني عليه ربنا إني شفته خاماته زبالة ولكن الكناس ماجنوم والريتاي بأنواعه أنضف مافي السوق حاليا وأسعارهم معقولة ومتهاودة...
لكن الكناس الفردي الأسود أكتر شبه بالبريتا 92 وهيبة وملو الإيد وخامات جامدة ومفتوح من المصدر هو بس ماسورته جواها طبة بتتفك بمفك صغير ... وعيش يازميلي ...
وربنا يسهلك وتفرحنا ويسترها عليك ويكفيك شره وإحنا معاك...

ونصيحة من أخوك اشتري من أبوسيف في حدائق القبة بجوار التوحيد والنور أسعاره حلوة وهادية وده بسبب لأن المحلات كتيرة في المنطقة وده سبب نزول الأسعار وبرضو البضاعة اللي في السوق كلها واحد لكن أبوسيف بصراحة ناس محترمة وذووق وبضاعتهم زي الفل بجد وجربهم ...

وربنا عالم إني ماليش أي مصلحة معاهم وانا من المنيا الصعيد وأول مرة أتعامل معاهم وعرفتهم بس من المنتدى وصفحتهم على الفيس وإنهم ناس جد ومحترمين وبيعاملوا ربنا في البيع والشراء والله يباركلهم...

ونصيحة إحذر موضوع البلي اليومين دول لأن البلد مقلوبة وكمان لما تيجي تشتري مش كل المحلات تحب تتكلم فيه لأنه بيعتبروه ضد القانون... وربنا يسترها ويعديها على خير يارب.
وآسف على الإطالة...
أخوك المخلص
عمرو هادي
انا فعلا بدات اميل للبلو اف92 من الصور بس ما شفتوش على الواقع شكله عاجبني لكن انت خبرة ورايك يحترم وبتقول خامته وحشه واكتر من شخص قال كدا وفنفس الوقت في ناس بتقول خامته افضل من الكناس.. بدات احتار
وكلامك في الصميم بخصوص "البلي والمحلات" ماتروحش تقول لصاحب المحل عايز بلي حتى لو عايزه يساعدك فشيء زي الطبة او حاجة تانية اطلبها منه منغير ما تقوله "بلي" هو حيفهم.. عشان نفسيته وعشان برضه ما يشكش انك مخبر.
غير مقروء 13-12-27, 07:42 PM   #21
mando alex
صياد جديد

شكرا يا عمرو علي المعلومات وانا فعلا هجيب الكانس بس انا عاوز اعرف ايه الفرق بين الصورتين مع العلم الاتنين فردي مش الي
غير مقروء 13-12-27, 09:19 PM   #22
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
شكرا يا عمرو علي المعلومات وانا فعلا هجيب الكانس بس انا عاوز اعرف ايه الفرق بين الصورتين مع العلم الاتنين فردي مش الي

بص ياباشا الفرق إن الصورة التانية قديمة وللإصدار التاني والكتابة اللي عليه بالشكل اللي انت شايفه في الصورة وهو آلي للعلم (عذرا تصحيح معلومة) لأن أنا عندي بقية مجموعة الصور دي وفيها صورة المسدس ده من الجنب التاني وفيه مفتاح تغيير الاوضاع فردي وآلي وأبقى ابحث عليهم على جوجل صور معلش لأني والله ماعرفش أرفع الصور أما الصورة الأولى أحدث وللإصدار الثالث وهو النوع الفردي زي اللي معايا بالكتابة اللي عليه بالشكل اللي في الصورة سواء فردي أو آلي لأني شفت الآلي في العتبة ووسط البلد بنفس الشكل فرق المفتاح لتغيير الأوضاع فقط وأصلا الصورة دي متاخدة من محل أبوسيف للصيد البري وهو معندوش الآلي بس ممكن يجيبهولك وعلى فكرة هو ده أغلب اللي موجود في السوق وهو ممتاز وفينيشه نضيف وجامد ووالله الآلي حبيب قلبي ملوش ثلاثة لازمة لأنه زي مقلتلك أعطاله أكثر ومستهلك للطلقات والفلوس ومفقوس لأن عمره وانا فاهمك بتفكر في ايه إن صوته يبقى زي البندقية الآلي عمره ماهايكون بنفس الصوت لأنه بيضرب بسرعة قوي والكلاشينكوف مش كده بل أبطأ ومش هايفيدك في البلي بالعكس إن البلي محتاج النوع الفردي مهما كان نوع طبة البلي او الصوت أو تعديلها لأنك بتركب حاجة مش في مكانها أصلا ومن الآخر زي عملية التجميل الغير مضمونة أو زي ماتقلبه حي وده قمة الفشل في التركيب في غير المكان مهما كان اللي هايصنعه محترف أسلحة... وبرضو هتلاقي صور على النت للإصدار الأول الحفر وده مش هتلاقيه وهو كان بيبقى مقفول من قدام بمسمار بلاستيك وماسورته مخرومة في النص عشان تطلع النار بد من قدام لأنه إصدار أوروبي تقريبا...
وربنا يصلح الأحوال في البلد وماتحتجش البلي ووالله أنا فكرت في موضوع البلي برضو بس خفت ومازلت خايف ... لأني اتمسكت بالريتاي بارون اللي معايا ورجعته الحمدلله بعد 3 شهو و بيت ليلة حلوة في القسم والحمدلله ربنا سترها معايا... والواحد مابيتعلمش ببلاش ياصاحبي...
وبس والكلام مش هيخلص يازميلي في المواضيع دي...
وإن شاء الله ربنا يسترها علينا ويعطينا خير المسدسات الصوت والبلي ويكفينا شرهم...
ومعلش أنا راغاي أصلي أنا وحداني وأصحابي قليلين ومابصدق حد يكون هاوي الحاجة اللي بحبها وضامنها والضمان على الله ياصاحبي وأحب أفيد الناس معايا في كل كبيرة وصغيرة...
غير مقروء 13-12-28, 12:33 PM   #23
Maestro
صياد متفاعل

المدينه: القاهرة
Maestro مستواه غير معروف

اقتباس:
بص ياباشا الفرق إن الصورة التانية قديمة وللإصدار التاني والكتابة اللي عليه بالشكل اللي انت شايفه في الصورة وهو آلي للعلم (عذرا تصحيح معلومة) لأن أنا عندي بقية مجموعة الصور دي وفيها صورة المسدس ده من الجنب التاني وفيه مفتاح تغيير الاوضاع فردي وآلي وأبقى ابحث عليهم على جوجل صور معلش لأني والله ماعرفش أرفع الصور أما الصورة الأولى أحدث وللإصدار الثالث وهو النوع الفردي زي اللي معايا بالكتابة اللي عليه بالشكل اللي في الصورة سواء فردي أو آلي لأني شفت الآلي في العتبة ووسط البلد بنفس الشكل فرق المفتاح لتغيير الأوضاع فقط وأصلا الصورة دي متاخدة من محل أبوسيف للصيد البري وهو معندوش الآلي بس ممكن يجيبهولك وعلى فكرة هو ده أغلب اللي موجود في السوق وهو ممتاز وفينيشه نضيف وجامد ووالله الآلي حبيب قلبي ملوش ثلاثة لازمة لأنه زي مقلتلك أعطاله أكثر ومستهلك للطلقات والفلوس ومفقوس لأن عمره وانا فاهمك بتفكر في ايه إن صوته يبقى زي البندقية الآلي عمره ماهايكون بنفس الصوت لأنه بيضرب بسرعة قوي والكلاشينكوف مش كده بل أبطأ ومش هايفيدك في البلي بالعكس إن البلي محتاج النوع الفردي مهما كان نوع طبة البلي او الصوت أو تعديلها لأنك بتركب حاجة مش في مكانها أصلا ومن الآخر زي عملية التجميل الغير مضمونة أو زي ماتقلبه حي وده قمة الفشل في التركيب في غير المكان مهما كان اللي هايصنعه محترف أسلحة... وبرضو هتلاقي صور على النت للإصدار الأول الحفر وده مش هتلاقيه وهو كان بيبقى مقفول من قدام بمسمار بلاستيك وماسورته مخرومة في النص عشان تطلع النار بد من قدام لأنه إصدار أوروبي تقريبا...
وربنا يصلح الأحوال في البلد وماتحتجش البلي ووالله أنا فكرت في موضوع البلي برضو بس خفت ومازلت خايف ... لأني اتمسكت بالريتاي بارون اللي معايا ورجعته الحمدلله بعد 3 شهو و بيت ليلة حلوة في القسم والحمدلله ربنا سترها معايا... والواحد مابيتعلمش ببلاش ياصاحبي...
وإن شاء الله ربنا يسترها علينا ويعطينا خير المسدسات الصوت والبلي ويكفينا شرهم...
ومعلش أنا راغاي أصلي أنا وحداني وأصحابي قليلين ومابصدق حد يكون هاوي الحاجة اللي بحبها وضامنها والضمان على الله ياصاحبي وأحب أفيد الناس معايا في كل كبيرة وصغيرة...
وده رقمي لو احتجت أي معلومة 01001828494
أخوك
عمرو هادي
ليك رسالة على الخاص يا عمرو باشا
Maestro غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-31, 09:02 PM   #24
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
وده رقمي لو احتجت أي معلومة 01001828494
أخوك
عمرو هادي
عقلية.. ولخصت فعلا مسألة الالي بمقارنته بالالي الحقيقي كلامك مضبوط 100 % والاعطال كثير فعلا وزي ما قلت البلي ما يستحملش مبالغة لانه في غير محله من الاصل
غير مقروء 13-12-27, 10:59 PM   #25
mando alex
صياد جديد

يعني يا باشا اول صوره ده اصدار جديد والصوره التانيه اصدر قديم
اصل انا لما شفته في المحل كان زي الفي الصوره التانيه وكان عامل 1200 فانا عاوز اعرف انه اصدار احسن من التاني والالوان السود احسن و الفضي من وجهات نظرك وانا اسف تعبتك معايه وعلي فكره انا هجيبه فردي مش الي
غير مقروء 13-12-29, 12:54 AM   #26
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
اصل انا لما شفته في المحل كان زي الفي الصوره التانيه وكان عامل 1200 فانا عاوز اعرف انه اصدار احسن من التاني والالوان السود احسن و الفضي من وجهات نظرك وانا اسف تعبتك معايه وعلي فكره انا هجيبه فردي مش الي
ياباشا مفيش تعب ولا حاجة بس الفكرة إني أنا يوم 2\12\2013 اللي فات كنت في القاهرة ورحت عند احمد منسي وقلي الكناس ماجنوم 2800 جنيه مسالتوش على الآلي ولا فردي وعند بوندي قلتلي البنت المذة اللي هناك اللي هتقنعك تشتري بالعافية إن الألي 2300 جنيه والفردي 1800 جنيه واللي أنا شفته في المحلين سواء فردي او آلي بنفس الشكل اللي في الصورة الاولى والله اللي عليه التاج بس هي الإضاءة بتختلف بجد وبعدها رحت عند شيخون وشفت الفضي الفردي وماخدتوش لأني كنت عايز الأسود طبعا وعرفت بعدها إن الاسود اغلى لأنه عليه طلب زيادة واوقع من الفضي وهو ارتياح نفسي برضو وبعدها رحت لأبوسيف لقيته هو هو الاسود واشتريته 1100 + 25 الزيت = 1125 جنيه بس والحمدلله...
وعلى فكرة الإصدار التاني كان بيعلق عند شد الأجزاء وما بتقفش واسال titos صاحبنا معاه وله تجربة اكتر مني لنه شريه قبلي بشهر برضو ... ومن الآخر ده مسدس صوت وينفع بلي ووالله كله حلو واللي في السوق كله واحد.
وربنا يوفقك...واي خدمة
غير مقروء 13-12-31, 09:05 PM   #27
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
الاصدار الجديد احسن حتعرفه من خزنته 19
واللون على حسب ذوقك يرجع الموضوع لكن انا بفضل الاسود لانه يميل اكتر للحقيقي في الصوت والاسود مؤثر اكثر فمصر متعودين عليه يعني
غير مقروء 13-12-28, 06:56 PM   #28
mando alex
صياد جديد

???????????????????????????????????????????????
غير مقروء 14-01-01, 05:18 PM   #29
mando alex
صياد جديد

ربنا يخليكم يا شباب وبجد شكرا كتير
غير مقروء 14-01-03, 01:58 AM   #30
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
الاصدار الجديد احسن حتعرفه من خزنته 19
واللون على حسب ذوقك يرجع الموضوع لكن انا بفضل الاسود لانه يميل اكتر للحقيقي في الصوت والاسود مؤثر اكثر فمصر متعودين عليه يعني
اقتباس:
انا فعلا بدات اميل للبلو اف92 من الصور بس ما شفتوش على الواقع شكله عاجبني لكن انت خبرة ورايك يحترم وبتقول خامته وحشه واكتر من شخص قال كدا وفنفس الوقت في ناس بتقول خامته افضل من الكناس.. بدات احتار
وكلامك في الصميم بخصوص "البلي والمحلات" ماتروحش تقول لصاحب المحل عايز بلي حتى لو عايزه يساعدك فشيء زي الطبة او حاجة تانية اطلبها منه منغير ما تقوله "بلي" هو حيفهم.. عشان نفسيته وعشان برضه ما يشكش انك مخبر.
اقتباس:
عقلية.. ولخصت فعلا مسألة الالي بمقارنته بالالي الحقيقي كلامك مضبوط 100 % والاعطال كثير فعلا وزي ما قلت البلي ما يستحملش مبالغة لانه في غير محله من الاصل
اقتباس:
ربنا يخليكم يا شباب وبجد شكرا كتير

ياجدعان البلو92 متهيألنا إنه حلو شكلا لأنه أكثر شبه بالبيريتا92 الحي من حيث التفاصيل لكن إمسكو وبصو عليه وقارنوه بالكناس ماجنوم والريتاي بأنواعه وحتى الجاكال والفيرات هما كلهم افضل منه شكلا وخامات وفينيش ولمعته تنرفز زي الجاكال والفيرات يعني من الآخر الكناس ماجنوم الفردي الأسود والله العظيم شكل وفينيش وخامات وصوت مرعب بجد عن تجربتي وسعة خزنة يغني عن الآلي
-((وهو أكثر شبه بالفعل بالبيريتا سينتورون beretta centurion الحي وده اللي بيسلموه لضباط الجداد اللي بيتخرجوا من الكلية اليومين دول))-
وكمان شركة كرال المصنعة مش عايزة كلام عنها... من الآخر حكاية وهيبة ويشرف في اي وقت ومكان ولأي غرض وانتو فاهمني بلي او زلط او طوب حتة او مية ...
-((بس نصيحة بلاش بلي الله يخليكم))-
يعني ماشاء الله شغال يونيفرسال ومن الآخر ماشاء الله حاجة تعيش ومضمونة والضمان على الله ومش هانشتري كل شوية وسعره معقول وتمنه فيه ووالله شوية عليه...
فبلاش تردد ولا تاخدوا بالشكل ولا السمعة الكدابة ولا بغلو الأسعار اللي عالفاضي من الآخر للأنواع التانية اللي مابقتش زي الاول ولما يكون في إيدك حاجة نادرة ومحترمة ومضمونة ومتجربة وتشرف أفضل من غيرك طبعا فاهمني ...
وإن شاء الله توكلوا على الله وهاتوه وخلصوني بقى وفرحوني عشان نعمل الرابطة لمالكي الكناس ماجنوم الفردي الاسود أو أي لون بقى ...
وربنا يباركلنا فيهم ويعطينا خيرهم ويكفينا شرهم بجد في ظل ظروف البلد المنيلة دي...

يلا سلام ... وكل سنة وانتو طيبين وإن شاء الله سنة سعيدة علينا كلنا يارب... اللهم آمين...
أخوكم المخلص الرغاي
عمرو هادي

sponsor links