الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-04-01, 03:42 PM   #1
monismod
صياد متفاعل

المدينه: 6 أكتوبر - بعد البراميل
monismod مستواه غير معروف
افتراضي مسدس الصوت يسبب رعب للأهالى وليس للبلطجية

أنا عايز أقولكم على مشكلة بقت حاصلة دلوقتى .. إن بعد فترة البلطجية اللى انتوا عارفينها زاد الطلب على مسدسات الصوت والمسدسات الحية .. وأصبح عدد كبير من الناس يمتلك إما هذا أو ذاك .. والحمد لله مش كل المناطق فى مصر بها تهديد بلطجية .. ولكن كل المناطق بها مسدسات صوت وحى .. وطبعاً اللى عنده مسدس يا إما عايز يهوش البلطجية اللى بتفكر تخش المنطقة فا يضربلوا طلقتين فى عز السكون وفى منتصف الليل .. يا إما معندوش بلطجية فى المنطقة ولله الحمد .. بس الراجل لقى نفسه فى إيدوا مسدس وعلبة طلق .. طب أعمل بيهم إيه ؟ ما أنا أكيد هاضرب مش هاعد ساكت كده .. لحد ما حد ياخد منى المسدس .. اللى أصبح لعبة فى إيدى .. وفيه مشكلة كمان حاصلة .. إن لما حد يطلع البلكونة ويضرب 3 طلقات فى الهواء .. هاتلاقى اللى قاعد فى البيت وعنده مسدس قام اتنطر من على السرير وهو مرعوب إنه يكون بلطجى ولا حاجة .. وبيخرج البلكونة بحذر شديد .. ولما ما يلاقيش حد قدامه يقوم يضربله 3 طلقات هو كمان ..... الـ 6 طلقات بقى بتوع الشخص الأول والثانى دول صحوا الشخص الثالث اللى راجع من شغله تعبان ونايم مقتول .. فا بيصحى أخيراً وبياخد مسدسه ويطلع من ورا شيش غرفة النوم ويفرقعله 3 طلقات هو كمان ( يا ولاد الكلب على الله أشوف حد فيكوا هنا ) .. هو طبعاً جايب الشجاعة دى اللى هيا من وراء الشيش علشان هو لسة صاحى ولسة دماغه ما اشتغليتشى .. والظاهرة الأخيرة إنه شباب المنظقة اللى هما أصحاب بطبيعة الحال .. كلهم عندهم مسدسات صوت .. فا بيطلع هانى يضربلوا 4 طلقات متقطعين بطريقة الشيفره .. فا يسمعه وائل .. فا يطلع يرد عليه بـ 5 طلقات بطريقة تانية .. يقوم يرد عليهم سامح اللى معاه مسدس صوت بيشتغل رشاش ويفضيله خزنة فى لحظة .......

فا ينتج عن كل اللى حصل ده إيه ؟ إن الناس اللى فى البيوت اللى هما الناس اللى مش فى اللعبة دى والأطفال والنساء يحسوا إن فيه بلطجية فى المنظقة وإنهم بيضربوا نار على الناس ويعتقدوا إنهم كمان شوية هايطلعوا ليهم البيت يسرقوهم ويقتلوهم .. ويقدوا ليلة سودا منتظرين الموت .. وطبعاً لو فيه أطفال هايفضلوا يصرخوا فى حالة هيستيرية طول الليل ..

أنا عايز أفهمكوا حاجة .. انتوا لو قضيتوا ليلة معا الناس المرعوبة دى هاتكسروا المسدسات اللى عندكوا دى كلها .. حتى مش هاترضوا تبيعوها حتى .. علشان ماحدش يأذى بيها حد تانى .. أنا مش بقول إن حالة الرعب دى عند كل الرجالة .. بس هى أكيد عند كل الأطفال والنساء .. فكر قبل ما تضرب طلقة من مسدسك بعد كده فى الناس اللى هاتسمعها ..

شكراً
monismod غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-04-01, 03:46 PM   #2
بدر
صياد قديم

الصورة الرمزية بدر

المدينه: 6 اكتوبر
بدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: مسدس الصوت يسبب رعب للأهالى وليس للبلطجية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monismod مشاهدة المشاركة
أنا عايز أقولكم على مشكلة بقت حاصلة دلوقتى .. إن بعد فترة البلطجية اللى انتوا عارفينها زاد الطلب على مسدسات الصوت والمسدسات الحية .. وأصبح عدد كبير من الناس يمتلك إما هذا أو ذاك .. والحمد لله مش كل المناطق فى مصر بها تهديد بلطجية .. ولكن كل المناطق بها مسدسات صوت وحى .. وطبعاً اللى عنده مسدس يا إما عايز يهوش البلطجية اللى بتفكر تخش المنطقة فا يضربلوا طلقتين فى عز السكون وفى منتصف الليل .. يا إما معندوش بلطجية فى المنطقة ولله الحمد .. بس الراجل لقى نفسه فى إيدوا مسدس وعلبة طلق .. طب أعمل بيهم إيه ؟ ما أنا أكيد هاضرب مش هاعد ساكت كده .. لحد ما حد ياخد منى المسدس .. اللى أصبح لعبة فى إيدى .. وفيه مشكلة كمان حاصلة .. إن لما حد يطلع البلكونة ويضرب 3 طلقات فى الهواء .. هاتلاقى اللى قاعد فى البيت وعنده مسدس قام اتنطر من على السرير وهو مرعوب إنه يكون بلطجى ولا حاجة .. وبيخرج البلكونة بحذر شديد .. ولما ما يلاقيش حد قدامه يقوم يضربله 3 طلقات هو كمان ..... الـ 6 طلقات بقى بتوع الشخص الأول والثانى دول صحوا الشخص الثالث اللى راجع من شغله تعبان ونايم مقتول .. فا بيصحى أخيراً وبياخد مسدسه ويطلع من ورا شيش غرفة النوم ويفرقعله 3 طلقات هو كمان ( يا ولاد الكلب على الله أشوف حد فيكوا هنا ) .. هو طبعاً جايب الشجاعة دى اللى هيا من وراء الشيش علشان هو لسة صاحى ولسة دماغه ما اشتغليتشى .. والظاهرة الأخيرة إنه شباب المنظقة اللى هما أصحاب بطبيعة الحال .. كلهم عندهم مسدسات صوت .. فا بيطلع هانى يضربلوا 4 طلقات متقطعين بطريقة الشيفره .. فا يسمعه وائل .. فا يطلع يرد عليه بـ 5 طلقات بطريقة تانية .. يقوم يرد عليهم سامح اللى معاه مسدس صوت بيشتغل رشاش ويفضيله خزنة فى لحظة .......

فا ينتج عن كل اللى حصل ده إيه ؟ إن الناس اللى فى البيوت اللى هما الناس اللى مش فى اللعبة دى والأطفال والنساء يحسوا إن فيه بلطجية فى المنظقة وإنهم بيضربوا نار على الناس ويعتقدوا إنهم كمان شوية هايطلعوا ليهم البيت يسرقوهم ويقتلوهم .. ويقدوا ليلة سودا منتظرين الموت .. وطبعاً لو فيه أطفال هايفضلوا يصرخوا فى حالة هيستيرية طول الليل ..

أنا عايز أفهمكوا حاجة .. انتوا لو قضيتوا ليلة معا الناس المرعوبة دى هاتكسروا المسدسات اللى عندكوا دى كلها .. حتى مش هاترضوا تبيعوها حتى .. علشان ماحدش يأذى بيها حد تانى .. أنا مش بقول إن حالة الرعب دى عند كل الرجالة .. بس هى أكيد عند كل الأطفال والنساء .. فكر قبل ما تضرب طلقة من مسدسك بعد كده فى الناس اللى هاتسمعها ..

شكراً
الاخ الكريم
ةالله عندك حق فى الكلام دة بس هي فترة والمسدسات هتفقد بريقها عند الناس وترميها فى الدولاب ولما يتزنق فى قرشين يبيعو
تحياتى
غير مقروء 11-04-01, 03:54 PM   #3
monismod
صياد متفاعل

أ/ بدر
أتمنى من الله إن الفترة دى تنتهى بسرعة
شكراً على مرورك
غير مقروء 11-04-01, 03:56 PM   #4
بدر
صياد قديم

الصورة الرمزية بدر

المدينه: 6 اكتوبر
بدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدى

هتعدى ان شاء الله وساعتها مسدسات الصوت هتلاقيها مع العيال الصغيرة فى الشارع وما ادراك العيال الضغيرة يعنى كل واحد هيكون معاة تمن طلقات هيشتريهم بدل صواريخ وبمب العيد هههههه
غير مقروء 11-04-01, 04:24 PM   #5
a.helwan
صياد متفاعل

المدينه: حــلــوان
a.helwan مستواه غير معروف

والله انا كنت بفكر اشتري مسدس صوت بس بقي مع كل النااااااااااااااس دلوقتي وملوش لازمه وغير كدا الاسعار عاليه جدا مش عارف علي ايه .
غير مقروء 11-04-01, 11:54 PM   #6
juDge911
صياد متفاعل

الصورة الرمزية juDge911

المدينه: جمهورية مصــــر العربية
juDge911 مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى juDge911

والله عندك حق يا اخى الى انت بتقوله ده بيحصل كتير
juDge911 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-02, 12:05 PM   #7
ادم عبد ربه
صياد متفاعل

الصورة الرمزية ادم عبد ربه

ادم عبد ربه مستواه غير معروف

الاخوة الاعزاء
انا قلت الكلام قبل كده بس ضحكت اصحابى لما مرة عملوا السيناريو اللى حضرتك بتحكيه ده بالضبط وقلتلهم اعتقد ان مفيش حرامى هييجى مش علشان خايف من السلاح الموجود انما هيخاف من الصداع اللى هيجيله من كتر ضرب النار
ادم عبد ربه غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-02, 02:36 PM   #8
AizO
صياد جديد

الصورة الرمزية AizO

AizO مستواه غير معروف

السلام عليكم

ما تقلق اخى الكريم ان شاء الله غمه وهتعدى

انا عايزك بوقت ضرب النار فكر بالشئ الايجابى

وحاول تقنع اللى حوليك بنفس الشئ دا اللى هو

انه فعلا بيبعد اى بلطجى ويخليه يفكر الف مره قبل ما ياخد قرار فى السرقه او اى شئ اخر

وطبعا الشئ ان زاد عن حده يتحول ضده بس هانت ان شاء الله

والله الموفق
غير مقروء 11-04-02, 05:30 PM   #9
monismod
صياد متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ادم عبد ربه مشاهدة المشاركة
الاخوة الاعزاء
انا قلت الكلام قبل كده بس ضحكت اصحابى لما مرة عملوا السيناريو اللى حضرتك بتحكيه ده بالضبط وقلتلهم اعتقد ان مفيش حرامى هييجى مش علشان خايف من السلاح الموجود انما هيخاف من الصداع اللى هيجيله من كتر ضرب النار
انت كلامك صح يا استاذ آدم
وفى الأول وفى الآخر الحافظ هو الله سبحانه وتعالى ، مش مسدس الصوت ولا المسدس الحى
غير مقروء 11-04-02, 05:34 PM   #10
monismod
صياد متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aizo مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

ما تقلق اخى الكريم ان شاء الله غمه وهتعدى

انا عايزك بوقت ضرب النار فكر بالشئ الايجابى

وحاول تقنع اللى حوليك بنفس الشئ دا اللى هو

انه فعلا بيبعد اى بلطجى ويخليه يفكر الف مره قبل ما ياخد قرار فى السرقه او اى شئ اخر

وطبعا الشئ ان زاد عن حده يتحول ضده بس هانت ان شاء الله

والله الموفق

نفسى بقى الوقت ده يجى والناس تذهق من اللعبة اللى فى إيديها ، أنا مش بتكلم عن نفسى قوى فى الموضوع ده .. أنا متخيل الناس اللى مش فاهمة موضوع لعبة مسدسات الصوت واللى بيدور من حوليها .. الأطفال والنساء .. ربنا معاهم ويعدى الأيام دى على خير ويحفظنا جميعاً.

شكراً لمشاركتك وربنا يبارك فيك

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم