الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-05-05, 03:57 PM   #1
koktal
صياد قديم

الصورة الرمزية koktal

المدينه: جمهورية مصر العربية
koktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريق
افتراضي موضوع ارى انه لازم انشوروا فى جميع اقسام المنتدى

فعلا الاسلحة النارية هنا فى المنتدى كترت جدا ودى حاجة فعلا مش كويسة تلاقى اى خناقة دلوقتى بيستخدموا فيها جميع الاسلحة النارية من فضلوكوا عايزين المنتدى للصيد بس مش لحاجة تانية يغنى مش موضوع جميل انى اتغزل واعجب بسلاح نارى وكرابيج على شوية شوم على شوية صواعق وتلاقى واحد بيقول امتا يرفعوا عننا الحظر ونجيب سلاح (حظر ايه بس اللى يرفعوه وهتجيبه تعمل بيه ايه اصلا هوا لعبة !!!! دى ضغطة وحدة منه تقتل بشر ياخوانا!!) معرفش بتتكلموا هنا عن الاسلحة النارية اكنها حاجه عادية .....فى النهاية أرجوا من حضراتكم ان المنتدى يكون للصيد بس مش اكتر لان الخناقات بقت كتير والقتل زاد جدا والدعاية زادت اوى للحاجات دى احنا هدفنا الاساسى الاهتمام بهواية الصييد >>>ارجوا ان محدش يتضايق من كلامى مع احترامى ليكو جميعا والله
koktal غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-05-05, 04:07 PM   #2
Mr_mody
صياد متقدم

المدينه: الاسكندرية
Mr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: موضوع ارى انه لازم انشوروا فى جميع اقسام المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koktal مشاهدة المشاركة
فعلا الاسلحة النارية هنا فى المنتدى كترت جدا ودى حاجة فعلا مش كويسة تلاقى اى خناقة دلوقتى بيستخدموا فيها جميع الاسلحة النارية من فضلوكوا عايزين المنتدى للصيد بس مش لحاجة تانية يغنى مش موضوع جميل انى اتغزل واعجب بسلاح نارى وكرابيج على شوية شوم على شوية صواعق وتلاقى واحد بيقول امتا يرفعوا عننا الحظر ونجيب سلاح (حظر ايه بس اللى يرفعوه وهتجيبه تعمل بيه ايه اصلا هوا لعبة !!!! دى ضغطة وحدة منه تقتل بشر ياخوانا!!) معرفش بتتكلموا هنا عن الاسلحة النارية اكنها حاجه عادية .....فى النهاية أرجوا من حضراتكم ان المنتدى يكون للصيد بس مش اكتر لان الخناقات بقت كتير والقتل زاد جدا والدعاية زادت اوى للحاجات دى احنا هدفنا الاساسى الاهتمام بهواية الصييد >>>ارجوا ان محدش يتضايق من كلامى مع احترامى ليكو جميعا والله
استاذي الفاضل كلامك اكثر من رائع و انا كنت علقت علي الموضوع دة و قلت ان اي مشاركة في موضوع من اي عضو يتاجر او يعلن عن اي سلاح ليس لهة علاقة بهواية الصيد يتم الغاء المشاركة و انذار اولا و اذا تكررت مرة اخري وقف العضوية
Mr_mody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-05, 07:20 PM   #3
البطل
صياد متقدم

الصورة الرمزية البطل

المدينه: مدينة السادات
البطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر AIM إلى البطل إرسال رسالة عبر Yahoo إلى البطل

أيوه فعلا كله بيتكلم عن الاسلحه النارية والمنتدى ده مندتي للصيد مش للاسلحة النارية وأشكر الاستاذ الفاضل بتنبيه عن الاسلحة النارية بالمنتدى
البطل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-05, 09:50 PM   #4
الادارة
منتدى الصيد فى مصر

اوسمتي

الادارة تم تعطيل التقييم

الموضوع يتوقف بشكل اساسي على السلوك الذي يتم استخدام السكين به .. فاذا ما تم استخدام السكين او السلاح الناري بشكل مخالف للقانون فهناك روادع قانونيه لمنع ذلك .. منع نشر المواضيع المتعلقه بالاسلحه الناريه او غيرها لن يحد من انتشار الجريمه او الرغبه فى امتلاك الاسلحه .. ومطالبات المواطنين بفتح باب التراخيص لامتلاك السلاح هي مطالب مشروعه ومن حق اي انسان ان يمتلك سلاحاً .. سلطه الدوله هي سلطه تنظيميه ولا يحق لدوله تعطي الحقوق لمواطنيها ويتمتع فيها مواطنها بحريته ان تمنعه من امتلاك وحيازه الاسلحه الناريه .. والتجارب والامثله واضحه للعيان .. يمكن لسيادتكم مراجعه قوانين امتلاك الاسلحه فى الدول العربيه وبقيه دول العالم اذا كنت مهتماً .. هذه سياسه المنتدى واحببنا توضيحها ..
الادارة غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-06, 12:44 AM   #5
Mr_mody
صياد متقدم

المدينه: الاسكندرية
Mr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الادارة مشاهدة المشاركة
الموضوع يتوقف بشكل اساسي على السلوك الذي يتم استخدام السكين به .. فاذا ما تم استخدام السكين او السلاح الناري بشكل مخالف للقانون فهناك روادع قانونيه لمنع ذلك .. منع نشر المواضيع المتعلقه بالاسلحه الناريه او غيرها لن يحد من انتشار الجريمه او الرغبه فى امتلاك الاسلحه .. ومطالبات المواطنين بفتح باب التراخيص لامتلاك السلاح هي مطالب مشروعه ومن حق اي انسان ان يمتلك سلاحاً .. سلطه الدوله هي سلطه تنظيميه ولا يحق لدوله تعطي الحقوق لمواطنيها ويتمتع فيها مواطنها بحريته ان تمنعه من امتلاك وحيازه الاسلحه الناريه .. والتجارب والامثله واضحه للعيان .. يمكن لسيادتكم مراجعه قوانين امتلاك الاسلحه فى الدول العربيه وبقيه دول العالم اذا كنت مهتماً .. هذه سياسه المنتدى واحببنا توضيحها ..
كلام مقنع جدا ولكن المنتدي اسمة الصيد في مصر ففي ماذا يستخدم الالكتيرك شوكر في عملية الصيد؟ و في ماذا تستخدم اميريكان ستيك في عملية الصيد؟ من رأيي الشخصي ان كل ما ليس له علاقة بالصيد يمكن الغاء الموضوع و بما ان موجود فرع في المنتدي جديد يسمي الاسلحة النارية فهذا شيء جميل من ناحية الفصل في الاقسام و ايضا اوافق ان الدولة اعطت كل انسان الحرية و الحق في اقتناء سلاح حي ولكن رايي ايضا و اعتقد كتير من الاعضاء يوافقني الرأي ان مواضيع الاسلحة النارية كثرت منما جعلنا لا نشعر بانة منتدي يتعلق بالهواية الجميلة و هي الصيد..
وتقبلوا مروري و شكرا علي اهتمامكم
Mr_mody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-12, 08:35 AM   #6
arch79
صياد جديد

arch79 مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_mody مشاهدة المشاركة
كلام مقنع جدا ولكن المنتدي اسمة الصيد في مصر ففي ماذا يستخدم الالكتيرك شوكر في عملية الصيد؟ و في ماذا تستخدم اميريكان ستيك في عملية الصيد؟ من رأيي الشخصي ان كل ما ليس له علاقة بالصيد يمكن الغاء الموضوع و بما ان موجود فرع في المنتدي جديد يسمي الاسلحة النارية فهذا شيء جميل من ناحية الفصل في الاقسام و ايضا اوافق ان الدولة اعطت كل انسان الحرية و الحق في اقتناء سلاح حي ولكن رايي ايضا و اعتقد كتير من الاعضاء يوافقني الرأي ان مواضيع الاسلحة النارية كثرت منما جعلنا لا نشعر بانة منتدي يتعلق بالهواية الجميلة و هي الصيد..
وتقبلوا مروري و شكرا علي اهتمامكم
نسيت حضرتك كمان الاعلان عن الشوم والاعلان عن الكرابيج السودانى مش فاهم انا ايه علاقته بالصيد؟؟ ولا الصياد هيصطاد اليمامه ولا الحمامه ويعذبها الاول شويه وبعدين يطبخها او يسويها؟؟؟
arch79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-12, 09:17 AM   #7
ahmadkader
صياد قديم

ahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريق

قد أختلف مع حضرتك بخصوص الأسلحة النارية قليلا ، لأنه فيه أسلحة نارية للصيد زى الموريس و الخرطوش ، و فيه سكاكين و خناجر للصيد و الغطس ، و فيه محدثات صوت و صواريخ إشارة مهمة للى بيطلع صيد فى مناطق صحراوية ، و فيه خناجر قتالية مهمة عشان اللى بيطلع سفارى ، الطريقة بقى اللى الناس بتستخدم بيها الحاجة مش هى اللى تخلينا نقاطع الحاجة ، تقبل مرورى
ahmadkader غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-12, 12:54 PM   #8
hesham[MaFya]a
ادمن صفحة المنتدى

الصورة الرمزية hesham[MaFya]a

المدينه: cairo
hesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدىhesham[MaFya]a من كبار اسرة المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى hesham[MaFya]a

عندك حق فى كل كلمة والله!
غير مقروء 11-05-13, 09:06 PM   #9
دكتور عابدينوف
صياد متقدم

دكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدى

طيب انتا راجل بتحترم القانون دا كويس بس تمنه حياتك لان غيرك مش محترمه وشايل السلاح وهيموتك بيه ياريت لو وجهة نظرى غلط حد يقنعنى
دكتور عابدينوف غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-18, 11:47 PM   #10
د.حسام
صياد جديد

الصورة الرمزية د.حسام

المدينه: دمنهور - اسكندريه
د.حسام مستواه غير معروف

السلام عليكم
انا معك قلبا وقالبا فعلا مش المفروض ان يتم بيع او شراء على المنتدى لاى نوع من الاسلحه الممنوع اقتنائها الا بشكل قانونى يعنى مثلا حد بيبيع سلاح نارى بترخيص لحد يحمل ترخيص
بس الحقيقه اللى انا مش موافق عليه
ان كمان الكلام ممنوع ماينفعش نحجر على حد ونمنعه من الكلام عن حتة سلاح حتى لو هيتغزل فيها مش القانون يمنعه يرخص واحنا نمنعه يفضفض
انا مثلا مراتى بتغير من اى حتة سلاح كمان ملاقيش مكان افضفض فيه دى ماتبقاش عيشه
وتقبلوا مرورى
د.حسام غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-19, 12:11 AM   #11
mrasool
صياد نشيط

الصورة الرمزية mrasool

المدينه: القاهرة
mrasool مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الادارة مشاهدة المشاركة
الكلام دا تمام جدا
وياريت يبطلو يتحججو بحكاية حظر السلاح النارى علشان مايستخدمش فى جرائم القتل مع العلم ان اللى عاوز يقتل حد بيكون حواليه فى كل مكان كذا حاجة ممكن يستخدما فى قتل اللى قدامو
المشكلة مش فى الاداة اللى فى ايد الانسان سواء كان سلاح نارى او غيرو المشكلة كلها فى الانسان اللى بيستخدم الاداة اللى فى ايدو
والسلاح النارى زى ما ممكن يستخدم فى القتل ممكن كمان يستخدم لردع بلطجى بيحاول يتهجم على فى سيارتى او فى طريقى والردع مش معناه انى اقتلو برضو
اللى بيستخدم السلاح ممكن يصيب اللى بيهاجمو فى اماكن غير قاتلة الفكرة كلها هاتستخدمو ازاى
mrasool غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-19, 12:16 AM   #12
mrasool
صياد نشيط

الصورة الرمزية mrasool

mrasool مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.حسام مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
انا معك قلبا وقالبا فعلا مش المفروض ان يتم بيع او شراء على المنتدى لاى نوع من الاسلحه الممنوع اقتنائها الا بشكل قانونى يعنى مثلا حد بيبيع سلاح نارى بترخيص لحد يحمل ترخيص
بس الحقيقه اللى انا مش موافق عليه
ان كمان الكلام ممنوع ماينفعش نحجر على حد ونمنعه من الكلام عن حتة سلاح حتى لو هيتغزل فيها مش القانون يمنعه يرخص واحنا نمنعه يفضفض
انا مثلا مراتى بتغير من اى حتة سلاح كمان ملاقيش مكان افضفض فيه دى ماتبقاش عيشه
وتقبلوا مرورى
مش كدا والنبى
mrasool غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-19, 12:27 AM   #13
yassersn
صياد متفاعل

الصورة الرمزية yassersn

yassersn مستواه غير معروف
Thumbs up رد: موضوع ارى انه لازم انشوروا فى جميع اقسام المنتدى

معك كل الحق وأنا أؤيدك تماماً واعطي صوتي لهذا الموضوع

ياسر النبراوي
[/SIZE]
yassersn غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-19, 07:45 AM   #14
arch79
صياد جديد

arch79 مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrasool مشاهدة المشاركة
الكلام دا تمام جدا
وياريت يبطلو يتحججو بحكاية حظر السلاح النارى علشان مايستخدمش فى جرائم القتل مع العلم ان اللى عاوز يقتل حد بيكون حواليه فى كل مكان كذا حاجة ممكن يستخدما فى قتل اللى قدامو
المشكلة مش فى الاداة اللى فى ايد الانسان سواء كان سلاح نارى او غيرو المشكلة كلها فى الانسان اللى بيستخدم الاداة اللى فى ايدو
والسلاح النارى زى ما ممكن يستخدم فى القتل ممكن كمان يستخدم لردع بلطجى بيحاول يتهجم على فى سيارتى او فى طريقى والردع مش معناه انى اقتلو برضو
اللى بيستخدم السلاح ممكن يصيب اللى بيهاجمو فى اماكن غير قاتلة الفكرة كلها هاتستخدمو ازاى
بعيدا بس عن الموضوع انا معنديش طبعا سلاح حى والحمدلله لكنى غاوى الموضوع طبعا فحبيت ابدى اعجابى بس بصورة البروفايل بتاع حضرتك المسدس الجلوك انا امبارح كنت فى البنك وهنا فى السعوديه تسليح الشرطه معاهم المسدس من نفس النوع فشفت ظابط كان داخل البنك بيخلص حاجه ليه وعينى كانت هتطلع على المسدس الى معاه لانه كان جلوك ويعنى كنت شويه وهقوله ممكن اشوفه هههههههههه
arch79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-19, 10:14 PM   #15
blow c06
صياد متقدم

blow c06 مستواه غير معروفblow c06 مستواه غير معروفblow c06 مستواه غير معروف

ياجماعه عايزين نتكلم بموضوعيه من غير سذاجه.. الى عايز يقتل او يستعمل السلاح غلط مش فارقه معاه الرخصه.. هو كده كده سوابق.. الى فارقه معاه الرخصه ده الى عايز يدافع عن نفسه و عارف مسئولية السلاح.. انا بانادى بفتح ترخيص السلاح لاى مواطن شريف فوق 25سنه و ليس له سجل اجرامى... زى دول العالم كلها.. عايزين لما اسرائيل تدخل مصر تلاقى شوية عيال ميعرفوش حتى يعمرو السلاح... هنحارب بالشوم.. لازم نكون جاهزين لاى ظرف سواء من بلطجيه او اسرائيل او اى حاجه طارئه
blow c06 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-20, 02:02 AM   #16
waleedrd
صياد متفاعل

المدينه: القاهرة / النزهة
waleedrd مستواه غير معروف

أخوانى الاعزاء , لو تلاحظوا ان الموضوعات ده انتشرت بعد الثورة وده بسبب الانفلات الامنى وحرية الراى اللى كان النظام الفاسد مانعها , ومن وجهى نظرى ان كل حاجة هتهدى بعد فترة وهيرجع المنتدى لسابق عهده ,
ما تستعجلوش
waleedrd غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-20, 09:38 AM   #17
gamopt80
صياد قديم

الصورة الرمزية gamopt80

gamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blow c06 مشاهدة المشاركة
ياجماعه عايزين نتكلم بموضوعيه من غير سذاجه.. الى عايز يقتل او يستعمل السلاح غلط مش فارقه معاه الرخصه.. هو كده كده سوابق.. الى فارقه معاه الرخصه ده الى عايز يدافع عن نفسه و عارف مسئولية السلاح.. انا بانادى بفتح ترخيص السلاح لاى مواطن شريف فوق 25سنه و ليس له سجل اجرامى... زى دول العالم كلها.. عايزين لما اسرائيل تدخل مصر تلاقى شوية عيال ميعرفوش حتى يعمرو السلاح... هنحارب بالشوم.. لازم نكون جاهزين لاى ظرف سواء من بلطجيه او اسرائيل او اى حاجه طارئه
والله انت قولت الي عايز اقوله, انت عارف المشكله عندنا ايه اننا بنحب نبقى اوصيه على غيرنا
يعني واحد معاه سلاح مش عايز حد تاني يشيل او يرخص سلاح غيره
والحكومة لازم تطلع عينك في ترخيص سلاح دا لو عرفت تطلعه, وياريتهم بيحمونا
واديكم شوفتوا في ايام الثوره لما كنا في الشوارع ماسكين شوم والبلطجيه بسلاح ! ماهي الحكومة كانوا مستخبيين في البيوت وسايبينا ليهم, ومكنش في حاجه مديانا ثقه شويه غير الكام واحد الي كان معاه طبنجات في الشارع
مش لو كل مواطن شريف فعلا معاه سلاح كان فكر بلطجي يهوب ناحية اي بيت!!
gamopt80 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-20, 10:38 AM   #18
blow c06
صياد متقدم

ياباشا الدول المقدمه كلها بتطلع ترخيص سلاح فى اسبوع و محل السلاح الى بيعملهولك كمان مش انت... و فى بلاد بيرخصوا الى كمان... احنا لازم نكون مستعدين للمقاومه الشعبيه سواء فى وش اسرائيل او اى عدو اخر من الداخل او الخارج
غير مقروء 11-05-20, 10:59 AM   #19
koktal
صياد قديم

الصورة الرمزية koktal

koktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريق

والله انا قلت وجهة نظرى اللى شايف انها صح بس واضح ان التجاوب مع الموضوع بسيط وضعيف..
وناس بتتهمنى بالسذاجة!!!!! ...

على العموم متشكر لمداخلتكم
غير مقروء 11-05-20, 11:37 AM   #20
gamopt80
صياد قديم

الصورة الرمزية gamopt80

gamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريق

koktal وجهة نظرك محترمها جدا, وانت فيك الخير انك بتنصح وخايف على الناس
والكل من حقه يقول وجهة نظره بدون اساءه لشخصك المحترم
وانا عن نفسي بتكلم بشكل عام مقصدكش ابدا والله
gamopt80 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-20, 01:13 PM   #21
blow c06
صياد متقدم

انا والله ماقصد حضرتك بالسذاجه... انا اتكلمت كده من وجهة نظرى و من المناقشات الى حصلت قبل كده فى الموضوع ده و انا اسف لحضرتك جدا اذا كنت فاكر انى قصدتك باكلمه دى
غير مقروء 11-05-20, 02:01 PM   #22
koktal
صياد قديم

الصورة الرمزية koktal

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blow c06 مشاهدة المشاركة
انا والله ماقصد حضرتك بالسذاجه... انا اتكلمت كده من وجهة نظرى و من المناقشات الى حصلت قبل كده فى الموضوع ده و انا اسف لحضرتك جدا اذا كنت فاكر انى قصدتك باكلمه دى

حصل خير... انا اللى اسف على الفهم الخاطئ..ويا سيدى اتفضلوا قولوا اللى انتو عايزينو .. تحياتى لك وللأخ gamopt80
غير مقروء 11-05-20, 04:05 PM   #23
محمد المهدى
صياد نشيط

محمد المهدى مستواه غير معروف

الاخوة الافاضل بعد اذن حضرتكم اى منتدى محترم هدفة
1 التعارف الجاد المثمر للافادة لجميع الاعضاء
2 التناصح و الخير للكل و ليس غير ذالك
3
محمد المهدى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-21, 12:51 PM   #24
koktal
صياد قديم

الصورة الرمزية koktal

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد المهدى مشاهدة المشاركة
الاخوة الافاضل بعد اذن حضرتكم اى منتدى محترم هدفة
1 التعارف الجاد المثمر للافادة لجميع الاعضاء
2 التناصح و الخير للكل و ليس غير ذالك
3

اكرمك الله بس 3 فين ههه .. تحياتى
غير مقروء 11-05-21, 11:54 PM   #25
smsmn8888
صياد قديم

الصورة الرمزية smsmn8888

smsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريق

مع احترامي للجميع
لو حضرتك طالع تصطاد ببندقية رش الفجر مثلا وطلعت في مكان جميلة وفي زراعة او مناظر خلابة وانت بدون سلاح يبقي معلش ولا هترجع ولا هتشوف صيد تاني
يا راجل حرام عليك تا البلطجة في كل حتة فيكي يا محروسة تا الدنيا خربانةةةةةةةةةةة وحضرتك بتقول الاسلحة معلش هو حضرتك عايش في مصر ؟؟؟؟؟
غير مقروء 11-05-21, 11:58 PM   #26
adel_7768
صياد متقدم

الصورة الرمزية adel_7768

المدينه: المنوفيه
adel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى adel_7768

وانا اؤيد حضرتك في الموضوع ده
غير مقروء 11-05-22, 12:13 AM   #27
essam assem
صياد قديم

الصورة الرمزية essam assem

المدينه: cairo
essam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريق

السلام عليكم اعضاء المنتدى الكرام واللة يا جماعة انا عارف ان الاخوة اللى زعلانة من كثرة مواضيع عرض الاسلحة النارية والصاعق والسكاكين بس انا عايز اقول حاجة احنا فى مرحلة استثنائية يعنى فى ناس كتيرة عمرها اصلا ما مسكت سلاح لا حى ولا صوت اصلا بس خزب عنهم اترو يشلو الكلام دة عشان يحمو اولادهم وبيوتهم وممتلاكتهم من البلطجية المنتشرين انا معنى كلامى مش اباحة عرض الكلام دة لاكن يا جماعة عايزين نبقى صرحة مع بعض انتم كلم عارفين ان اغلب الاعضاء الجدد ومن طمنهم انا اتعرفنا على المنتدى بعد الثورة عن طريق البحث على النت يا اما عن سلاح او صاعق او اى حاجة للدفاع عن النفس وكان الموضوع دة ايجابى من وجة نظرى الشخصية لان فى ناس كتيرة اعجبت بالمنتدى وبى خبرات الناس اللى موجودة فية وكان امامهم حاجة من اتنين ياما ينمى الهواية القديمة اللى هية الصيد او يبداء يتعلم الصيد وبالفعل بداءت ناس كتيرة الفترة السابقة فى شراء بنادق صيد منها الحماية الشخصية ومنها الصيد والهواية القديمة ومن هنا اقدر اقول انى هيا فترة وهتعدى ان شاء اللة على خير وساعتها نبقى نقفل الباب دة خالص ومنتكلمش غير فى هواية الصيد ومستلزماتة فقط وهنكون ان شاء اللة كسبنا اعضاء كتيرة لينا فى المنتدى لذالك بطلب من السادة الاعضاء بعدم النفور من العروض والطلابات الخاضة بالصاعق وادوات الحماية الخفيفة دية على الاقل وعلى البائع التاكد من الشارى انة ميكنش بلطجى ونقوم بعمل تسويق للهواية الجميلة الصيد للاعضاء الجدد الباحثين على مستلزمات الحماية بالرد الجميل المجذب وبعمل المواضيع الخاصة بالرماية والصيد خلا الفترة المقبلة واسف على الاطالة وتحيــــــــــــاتى للجميـــــــــــــع اخوكم فى اللة ابو فارس
غير مقروء 11-05-22, 12:16 AM   #28
hosam hamza
صياد قديم

الصورة الرمزية hosam hamza

hosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيدهhosam hamza لديه مشاركات جيده

الله ينور يا مدير

hosam hamza غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links