1. youtube
  2. new
الإعلانات
الإعلانات


الصيد البري وادواته معلومات عن الصيد البري فى مصر ومستلزماته.

إضافة رد
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع

غير مقروء 11-03-07, 06:18 AM   #11
DR SNIPER
صياد متقدم
الصورة الرمزية DR SNIPER
 
DR SNIPER مستواه غير معروفDR SNIPER مستواه غير معروف DR SNIPER غير متواجد حالياً

موضوع اكتر من رائع ربنا يزيدك من علمه وينفعك وينفع بيك

  رد مع اقتباس


غير مقروء 11-03-07, 06:48 AM   #12
mahmoud el masry
صياد متفاعل
الصورة الرمزية mahmoud el masry
 
mahmoud el masry قام ببعض الاخطاء mahmoud el masry غير متواجد حالياً

والله العظيم فنان

التوقيع: الألفاظ هي الثياب التي ترتديها أفكارنا
  رد مع اقتباس


غير مقروء 11-03-07, 09:22 AM   #13
(seco)
صياد جديد
 
(seco) مستواه غير معروف (seco) غير متواجد حالياً

فعلا فنان و المشروع 100 100
و شكلها حلو
بس للأسف مش هتبقى متينة لأنها معمولة من صفيحة منشار يعني مش متينة
بس شكرا على الموضوع المميز

  رد مع اقتباس


غير مقروء 11-03-07, 09:34 AM   #14
msa_79
صياد متقدم
 
msa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريق msa_79 غير متواجد حالياً

فكرة جميلة وبصراحة اللي عملها فنان وعنده صبر ووقت
احب اضيف نقطة واحد صديقي قالها ليا بيستخدموها في المصانع لجعل الشفرات لا تتلم الا بعد وقت طويل
بعد سن السكينة تقوم بتسخينها علي نار حامية حتي تحمر تماما ثم تبردها في ماء مخلوط بالصودا الكاوية( البوتاس)
ده بيكون عليها الحد طبقة قوية تجعلها لا تتلم الا بقعد فترة طويلة
وتقبل احترامي

  رد مع اقتباس


غير مقروء 11-03-07, 09:55 AM   #15
مؤنس محمد
صياد متفاعل
الصورة الرمزية مؤنس محمد
 
مؤنس محمد مستواه غير معروفمؤنس محمد مستواه غير معروف مؤنس محمد غير متواجد حالياً

بصراحة جميلة جدا بس متعبة انا بمشى بالمثل الي بيقول شراء العبد ولا تربيتة ولاكن مشكور على الموضوع انتا فنان وتقبل تحياتى

  رد مع اقتباس


غير مقروء 11-03-07, 11:07 AM   #16
BASiC
صياد نشيط
 
BASiC مستواه غير معروف BASiC غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى BASiC

الله ينور يا باشا شغل عالي أوي ومعروف طبعا حلاوة ومتعة الصناعة اليدوية ......
وبالنسبة للصعوبة فممكن تعمل التصميم وتروح لأي حداد يقطعهولك بالشكل اللي أنته عايزه (بس طبعا مش هيبقى بالدقة العالية )
تشتغل فيها شوية وبعدين تروح لحد بيسن سكاكين يسنهالك ويبقى فاضل المقبض بس ده بقى خشب وهوة اللي بيدي الشكل النهائي تعمله بمزاج وبراحتك كده .....
عايزين المرة الجاية ازاي تعمل صنية بطاطس متقطعة بالسكينة اللي عملتها ......ههههه بهزر طبعا ........
ربنا يباركلك .....

التوقيع: YOU CAN'T HAVE EVERYTHING .......WHERE WOULD YOU PUT IT ........!!!
  رد مع اقتباس


غير مقروء 11-03-07, 12:32 PM   #17
محمد متولى
Banned
 
محمد متولى مستواه غير معروف محمد متولى غير متواجد حالياً

فنان تقدر تعمل سكينة توم براون ؟

  رد مع اقتباس


غير مقروء 11-03-08, 10:51 AM   #18
lastworld
صياد نشيط
الصورة الرمزية lastworld
 
lastworld مستواه غير معروف lastworld غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة professional sniper مشاهدة المشاركة
ماشاء الله موضوع جميل جدا , بسعلى شان الواحد يعمل سكينه محتاجه مجهود كبير جدا , وياريت على كده وبس الواحد هيجيب الادوات اللى هنصنع بيها السكينه دى منين ولو جبناها هتكون مكلفه , فالواحد يشتري سكينه وخلاص
اما لو الواحد موضوع التصنيع ده عنده متسع من الوقت وعنده هوايه وممكن يصنع اكثر من سكينه يبقى يشترى الادوات دى .
والله ولى التوفيق,,,
hoa da el klam el mazbot
ma el wa7ed yegeb wa7da ashal
tqbal mrore

  رد مع اقتباس


غير مقروء 11-03-08, 07:31 PM   #19
BooGY
صياد نشيط
الصورة الرمزية BooGY
 
BooGY مستواه غير معروفBooGY مستواه غير معروفBooGY مستواه غير معروف BooGY غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى BooGY

فنان والله يا مستر فيجو والسكينة جميلة اوى وانا اليومين دول كنت بفكر فى الموضوع ده وزى ما تكون قرأت افكارى بس انا ليا رأى تانى فى التصميم ...... أذواق بقى بس بجد تسلم ايديك

التوقيع: كلما ازداد علمى ازدادت مساحة معرفتى بجهلى
  رد مع اقتباس


غير مقروء 11-03-08, 07:58 PM   #20
صائد البوم
صياد نشيط
الصورة الرمزية صائد البوم
 
صائد البوم مستواه غير معروفصائد البوم مستواه غير معروف صائد البوم غير متواجد حالياً

جميل بس لو الصين تعلم هتنزل سكينه شكلها حكاايه وبجنيه ونص وتعالي بص.ههههه

التوقيع: لا اله الا الله * محمد رسول الله
  رد مع اقتباس

إضافة رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
عرفنا بنفسك!!! Mahmoud El-Behairy الصيد العام 6 11-02-16 01:15 PM
مفاجئة غير متوقعة man.man115 الصيد العام 3 10-12-16 09:51 AM
ممكن تعملها بنفسك man.man115 ورشة الاسلحه 25 10-11-25 06:20 PM


الساعة الآن 10:26 PM

الإعلانات