الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-08-08, 02:45 AM   #1
kghazy
صياد متفاعل

kghazy مستواه غير معروف
افتراضي إلى حاملى الأسلحة النارية المرخصة من غير رجال الشرطة والجيش

أنا بصراحة من ساعة الحادثة الزفت بتاعة شمال سيناء وأنا مش عارف أنام من كتر ما أنا مش فاهم حاجة. وبتابع الأخبار فى كل حته علشان أحاول أفهم بس بتلغبط أكتر بالذات لما أسمع أن أمريكا بتعرض مساعدة مصر، وده معناه إن الموضوع أكبر بكتير من اللى أحنا شايفنه على الوش. أنا خايف كمان تحصل مصيبة على مستوى الجبهة الداخلية وإنفلات أمنى وحوادث فى كل المحافظات فى ظل الهبل الداخلى اللى أحنا عايشين فيه. يارب ميحصلش حاجه إن شاء الله بس الاحتياط واجب وأحنا لازم يكون لينا دور فى دعم الشرطة والجيش لا قدر الله لو الإنفلات الأمنى رجع تانى زى ما ساعدنا الجيش أيام الثورة فى الشوارع. ونظرا لانتشار السلاح دلوقتى فلا قدر الله اللجان الشعبية لو رجعت ممكن تبقى دموية. الغرض أن أنا فتحت الموضوع ده علشان أنا مؤمن أننا لازم نكون مستعدين لا قدر الله لو حصل حاجه ولازم تكون عندنا خطة طوارئ علشان نستخدم أسلحتنا المرخصة فى حماية بلدنا مش نحمى نفسنا وبس. أنا مش عارف ممكن نعمل أيه بالظبط بس على الأقل نتعرف ببعض ونعرف المناطق الجغرافية اللى بنغطيها. أنا فاكر أيام الثورة وأنا بشارك فى حماية الشارع وكان نفسي أعرف الشوارع التانية فيها ناس زيي معاها أسلحة نارية مرخصة ولا لأ علشان ننسق نبتشيات مع بعض بس ساعتها أتضح أن كله بيفتى ويطلع أشاعات وكان ناقص يقولوى فلان شايل دبابة فى بيته
kghazy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 12-08-08, 02:50 AM   #2
kghazy
صياد متفاعل

kghazy مستواه غير معروف
افتراضي رد: إالة حاملى الأسلحة النارية المرخصة من غير رجال الشرطة والجيش

أنا أقصد أن الموضوع يكون أسمه " إلى جاملى ...." بس اتكتبت غلط .. معلش
kghazy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-08-08, 04:19 AM   #3
mr vigo
صياد قديم

الصورة الرمزية mr vigo

mr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيده

ربنا يكرمك يا غازي على شعورك النبيل

بس بإذن الله مش حنوصل للموضوع ده وحيعدو على خير وربنا يحفظ مصر وأهلها
غير مقروء 12-08-08, 06:37 PM   #4
bodygard 34
صياد متقدم

الصورة الرمزية bodygard 34

المدينه: zagazig
bodygard 34 في بداية الطريقbodygard 34 في بداية الطريقbodygard 34 في بداية الطريقbodygard 34 في بداية الطريقbodygard 34 في بداية الطريقbodygard 34 في بداية الطريقbodygard 34 في بداية الطريقbodygard 34 في بداية الطريقbodygard 34 في بداية الطريقbodygard 34 في بداية الطريق

الضرب بيد من حديد وبكل قوه ..على رأس كل من تسول له نفسه بالتلاعب بأمن هذا الوطن الغالى ومحاولة التقليل من شأن وقدرة جيشنا العظيم ...هو الحل الامثل لأستقرار الحاله الامنيه ..داخل او على حدود البلد..وما يحدث داخل سيناء الان هو ما سيجعل الامور تعود لأستقرارها ان شاء الله
bodygard 34 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-08-08, 08:11 PM   #5
ashraf_f
صياد قديم

الصورة الرمزية ashraf_f

المدينه: القاهرة
ashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدىashraf_f من كبار اسرة المنتدى

البلد دلوقتى اتملت سلاح مرخص وغير مرخص و معدل و نسبة الشر الى الخير 1فى الالف اطمن كل السلاح اللى مع الشرفاء مستعد و التأمين المرة دى و ربنا ما يجيبها اساسا هيكون اقوى بكتير قوى عن ايام الثورة
غير مقروء 12-08-09, 06:42 AM   #6
NILE MAN
صياد متفاعل

المدينه: مصر
NILE MAN مستواه غير معروف
افتراضي رد: إلى حاملى الأسلحة النارية المرخصة من غير رجال الشرطة والجيش

البلد متوترة سياسيا و أمنيا بسبب الصراع بين النظام القديم و مريديه و النظام الجديد و مريديه - اعتقد ان ساعة الحسم الثورى اقتربت كثيرا و رب ضارة نافعة - فحينما توجد التضحيات وجدت المكاسب الحقيقية - كلنا على ثقة اننا مستعدون للدفاع عن الوطن و انشاء الله اننا جميعا لمنتصرون شعبا و جيشا.
NILE MAN غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم