1. youtube
  2. new
الإعلانات

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-04-09, 04:17 PM
الصورة الرمزية DeCo
DeCo DeCo غير متواجد حالياً
صياد نشيط

المدينه: بجانب عش اليمام
DeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى DeCo
افتراضي مرجع الصيد فى مصر لبنادق ضغط الهواء

بسم الله الرحمن الرحيم

فى الفترة الى فاتت قامت الثورة فى مصر وارتفعت اسعار كل شى ومنها البنادق وفى الفترة
وفى الفترة الى فاتت برده كتر الكلام على البنادق نفسها .الى يقولك لا الكرال وحشه والى يقولك دى حلوة والى يقولك السوسته والى يقولك مبيركبش عليها تليسكوب....................
ا شياء كتير تجعل الصيادين فى حيرة مستمرة لا تتوقف .ومن هنا جدت فكرة انشاء موضوع
بحيث يدخل كل عضو فى المنتدى يذكر بيانات بندقيته من طولها*سعرها*سرعتها*مميزاتها*عيوبها * واى ملاحضات تخصها ولو احسن يرفع كمان صورة لها
ومن هنا.دلوقتى انا واحد عمرى ماشفت بندقية ومعايا مبلغ معين وعاوز اشترى ادخل للموضوع ده واشوف مشاركات الاعضاء بخصوص الانواع واعرف كل شى يخص البندقية الى عاوز اشتريها واتكل على الله وانزل اشترى وكمان لو مشكلة واجهة عضويدخل يشوف غيره حلها ازاى ويستفيد منه

غير مقروء 11-04-09, 06:53 PM   #2
talha
صياد نشيط

talha في بداية الطريقtalha في بداية الطريقtalha في بداية الطريقtalha في بداية الطريقtalha في بداية الطريقtalha في بداية الطريقtalha في بداية الطريقtalha في بداية الطريقtalha في بداية الطريق talha غير متواجد حالياً

فكرة حلوة بس ياريت تفعل

غير مقروء 11-04-09, 07:07 PM   #3
salas0010
صياد متقدم
الصورة الرمزية salas0010

salas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدىsalas0010 من كبار اسرة المنتدى salas0010 غير متواجد حالياً

موضوع ممتاز اخى الغالى بس من الضرورى ان كل واحد يقول مواصفات بندقيته وعيوبها ومميزاتها بموضوعيه يعنى من غير تحيز لنوع معين علشان مع صاحب المشاركه ولك منى كل الشكر والتقدير٠

غير مقروء 11-04-10, 01:46 PM   #4
DeCo
صياد نشيط
الصورة الرمزية DeCo

DeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريق DeCo غير متواجد حالياً

تشكرو يا جماعة على المرور لكريم والفكرة لن تفعل الا بيكم انتم وارجو المساندة من الاعضاء الكبار مثل الاستاذ جمال والاستاذ عادل وغيرهم للرقى بهذا المنتدى العضيم الذى جعل رياضه الصيد تزدهر بداخلى ولكم كل التحية

غير مقروء 11-04-10, 02:22 PM   #5
rock
صيــــــــاد محتــــــرف
الصورة الرمزية rock

rock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيده rock غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى rock

السلام عليكم ... ازيكم ... انا معايا هانتر 440 ... بندقيه جميلة المظهر ... سرعتها 230 م/ث ... 750 قدم فى الثانيه ... دبشك زان احمر ... امان ... قنطرة زناد وقنطرة ناشينكان امامى حديد ... ميكانيزم البندقيه هايل ... قويه جدا مع الاهداف الثابته ... وزنها كويس 3كجم ... طولها 117 سم ... والعيوب : سن نملة الدبانه كبير نوعاما ...مبتفكش التعمير بس انا سعيد جدا مع الحركه دى ... وطبعا لازم لما تجيبها جديده تخلى بالك عشان البندقيه متتجرحش منك ... عملت جراب الكعب ليها ... والحمد لله تمام ومشيه معايا زى الفل ... تحياتى .

التوقيع:
وكل الانبياء تقول نفسى **********واحمدنا ينادى من ورائى .

صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم

غير مقروء 11-04-10, 02:40 PM   #6
tiesto
صياد متفاعل

tiesto مستواه غير معروف tiesto غير متواجد حالياً

السلام عليكم
انا الموضوع عجبنى و عندى خبره معقوله فحبيت اشارك
انا عندى بندقيه تل مجرى عتله موديل قديم من حوالى 20-25 سنه بتاعت واحد قريبى اشتراها لما كان صغير و هوا كبر و اتجوز و خلف و كان راكنها بقالو حوالى 5-8 سنيين فا عرضت عليه اخده منه و ادهالى تقريبا كل حاجه فيها كانت بايظه ما عدا عوج الماسوره بس الحمد لله بمساعده اصدقاء و اهل الخبره رجعت لحاله المصنع انا معرف ايه الموديل بتاعها ولا سرعتها ولا اي معلومات غير انها تل مجرى عتله نمره 2 و نفسى اعرف عنها اي حاجه هيا بتستخدم فى الجيش للتدريب على الرمايه قبل الحى بس بصراحه يا جماعه هيا قوتها متوسطه و نشنها معقول و استطعت افصل بيها راس يمامه فى الدور الرابع وانا على الارض و الطلقه البرو ماجنوم بتدخل 1 سم فى الخشب تقريبا من بعد 2 متر ده افضل حال ليها وصلتله معاها و انا شايف ان العيوب اللى صلحتها فيها مقبوله جدا نظرا لعمرها و معدل استخدامها و مفيش تقريبا حاجه فى الحجات الجديده بالبساطه و السهوله و القوه بتاعتها و تقريبا كلفتى فى حدود 400 جنيه عشان ترجع للمستوى المطلوب كالجديده و نحمد الله على كل شيء و لو حد يفيدنا بمعلومات عنها ياريت و لو حد محتاج اى استفسار عنها انا تحت امره
السلام عليكم

غير مقروء 11-04-10, 02:45 PM   #7
messam
صياد متقدم
الصورة الرمزية messam

messam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريق messam غير متواجد حالياً

مشاء الله ربنا يخليهالك ويباركلك فيها

التوقيع: محمد أبو فارس

القناص القديم

فريق الشرقية للصيد والرماية

غير مقروء 11-04-10, 03:10 PM   #8
messam
صياد متقدم
الصورة الرمزية messam

messam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريق messam غير متواجد حالياً

انا عندى نوريكا جت عيار .177 دبشك بنى محروق- كسر - سرعتها 305 م/ث - وزنها 2.9 كيلو - طولها تقريبا 125 سم - الرش المناسب جامو ماتش - أمان - أنسيابية ورشيقة - كعب كاوتش - مشاء الله دقيقة فى التصويب - محتاجة شخص حريف نشان وبيعرف يثبت كويس أثناء الضرب

التوقيع: محمد أبو فارس

القناص القديم

فريق الشرقية للصيد والرماية

غير مقروء 11-04-10, 03:13 PM   #9
msa_79
صياد متقدم

msa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريق msa_79 غير متواجد حالياً

موضوع جميل فعلا
انا بقا معايا نوريكا مارفيك نمرة 2
الصناعة أسباني
الوزن 3.3 كجم
الطول1.175 م
السرعة 250 م/ث
بصراحه البندقية قوية جدااا مدفع فعلا ونيشان دقيق جداا
مميزاتها القوة والخفه والدقة والخامات عالية الجودة
العيوب الدبشك ضعيف من المكان اللي بيتربط فيه المسمارين الاماميين مما يسبب حدوث شرخ في المنطقه الامامية من الدبشك
المسامير الامامية بتتفك كل فترة وده تم التغلب عليه بتغييرهم وتركيب ورد
غير كده البندقية ممتازة

غير مقروء 11-04-10, 03:28 PM   #10
DeCo
صياد نشيط
الصورة الرمزية DeCo

DeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريق DeCo غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rock مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ... ازيكم ... انا معايا هانتر 440 ... بندقيه جميلة المظهر ... سرعتها 230 م/ث ... 750 قدم فى الثانيه ... دبشك زان احمر ... امان ... قنطرة زناد وقنطرة ناشينكان امامى حديد ... ميكانيزم البندقيه هايل ... قويه جدا مع الاهداف الثابته ... وزنها كويس 3كجم ... طولها 117 سم ... والعيوب : سن نملة الدبانه كبير نوعاما ...مبتفكش التعمير بس انا سعيد جدا مع الحركه دى ... وطبعا لازم لما تجيبها جديده تخلى بالك عشان البندقيه متتجرحش منك ... عملت جراب الكعب ليها ... والحمد لله تمام ومشيه معايا زى الفل ... تحياتى .
الف شكر يا استاذ روك على التواصل واتمنى لك كل خير........................

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم