الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-05-20, 03:59 AM   #1
محمود توحيد
صياد متفاعل

المدينه: حلوان
محمود توحيد غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه
Exclamation الى كل من يملك .........

السلام عيكم ورحمة الله وبركاتة
انا عارف ان المواضيع اللى بتخص الكرال اتكررت كتير بس انا عاوز اللى جربها وعاشرها يطرح السلبيات والايجابيات بدقة ويقول بعض المواقف اللى قابلتة معاها وذلك لافادة الناس اللى لسة محتارين فيها لحد دلوقتى واعلم ان كل افادة لك عليها اجر وثواب
محمود توحيد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-05-20, 09:14 AM   #2
محمود صالح
صياد نشيط

الصورة الرمزية محمود صالح

المدينه: الجيزة - العجورة
محمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمود صالح
افتراضي رد: الى كل من يملك .........

السلام عليكم
انا كنت بتكلم مع اخ فى المنتدا عندة كرال وبام
شكر فى الكرال وقال لاكن بعد 50م بيختلف النيشان لانة بيعمل كرف
وهى قوية وخفيغة وحسيت بقيمة الخفة بعد ما ربنا رزقنى البى اس 7
ونصيحة الموضوع مش ماركة البندقية الموضوع اللى بيريحك وترتحلو هو اللى هيجيب معاك نتيجة لاءن الموضوع بيتوقف على ادائك والرزق الذى يرسلة الله لك

حياتى كلها لله

محمود صالح
evom88@yahoo.com
e_vom88@hotmail.com
evom88@gmail.com
0103720740-0148666629-0110207451
محمود صالح غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-20, 12:32 PM   #3
gekas_la
صياد متفاعل

gekas_la مستواه غير معروف

يا استازى الفاضل انتو ليه محدش مقتنع ان البندقيه دى خصاره فيه الفلوس انا جبته وبعته بعد 4 ايام ومحدش كمان واخد باله خالص من كميه العروض اللى بتنزل على الكرال وكل واحد عارض البندقيه يقولك لسه مكملتش علبت رش ولسه مكملتش شهر اصل هجيب حاجه تانيه اللى بيجيب البندقيه دى بس عشان سعرها معقول وبيقولو 240 متر يعنى قوته زى الديانا ال 52 وتيجى تضرب بيه تسمع قنبله بتضرب وفى الاخر الرشه بتطلع مش قويه الناس اللى فعلن عنده الكرال ياريت بكل امانه ينصحو الناس بالصح مش البندقيه قويه جدا وجباره والناس تشترى وبعدين تلاقى الناس دى عايزه تبعه يبقه منين الكلام ده مظبوط
بوص حضرتك هتلاقى ان الكرال وهيه جديده الحديد بياكل فى بعضه وانت بتكسر البندقيه تانى حاجه زناد سىء للغايه يكرهك فى البنادق السوسته اتكسرت بعد 4 ايام من الاستعمال معايا ده عن تجربه وانا قولت اللى يرضى ضميرى واللى عايز يرمى فلوسه هوه حر
بالتوفيق باى
gekas_la غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-20, 01:35 PM   #4
omarara
صياد متقدم

الصورة الرمزية omarara

المدينه: 6 أكتوبر
omarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر به

عندنا كرال جديدة بقالها تقريباً شهر وقوية اوى بس ساعات بتعمل حركات مش ولابد ساعات
لما تيجى تكسر تلاقيها مش عاوزة تعمر وتقعد ترجع تانى مكانها وتفضل كده شوية
وبعدين كتيير اوى الامان بيحجر وميرداش يشتغل !!!
بس هى دقيقة عكس ما يقال عنها وقوية بس فيها مشاكل
omarara غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-20, 03:47 PM   #5
محمود صالح
صياد نشيط

محمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريق

بص يا سيدى الفاضل احنا محدش بيضلل الناس انت لما لقيت فيها عيوب جامدة كنت غيرتها علطول من اللى جيبها منه
ثانيا : البندقية دىة بزات مفيش حاجة فيها اسمها حلوة ووحشة لان من الواضح انها انت ونصيبك ممكن تلقيها تمام وزى الفل واما تكون فيها عيوب وبردة ممكن العيوب دية تتصلح مش اللى هى مفيش فيها حل
وثالثا : اللى بيقول انها حلوة وخلاص كل واحد بيقول العيب اللى شافة فيها وفى الاخر اللى هيشترى اما يوافق على العيوب دية واما انة ياخد بالة وهو بيشترى علشان ميدبس فى واحدة فيها عيب ويأما مش هيفكر فيها اساسا

واخر حاجة انك ممكن تلاقى واحد بيقول على عيب كبير فيها وواحد تانى بينكر العيب دة لانة مش عندة وبيشكر فى نفس الشئ

حياتى كلها لله

محمود صالح
evom88@yahoo.com
e_vom88@hotmail.com
evom88@gmail.com
غير مقروء 11-05-20, 04:50 PM   #6
sameer
صياد قديم

الصورة الرمزية sameer

المدينه: الإسكندرية
sameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريق

انا عن نفسي شغالة معايا زي الفل وبالنسبة للنشان انا جبتلها سكوب وبالنسبة في موضوع انها مش عايزة تتعمر وبتفوت الكلام ده في الاول بس بعد كدة خلاص وموضوع الاحتكاك ده انتا المفروض تزيت مكان الاحتكاك ده و ما فيش مشاكل وساعات الزيت بيتبخر فانا جبت ازازة الزيت وجبت قطارة فاضية وحطيت فيها شوية زيت وشيلتها في جيبي اول لما الزيت بيطير وتحس بالاحتكاك ده اديها نقطتين وخلاص وموضوع كسر السوستة يبقا اكيد اللي بيكسر كان بيتعافى عليها المفروض تكسر بالراحة مش مرة واحد وما تسيبهاش متعمرة اكتر من دقيقة ولو لا قدر الله و اتكسرت السوستة غيرها بسوستة جامو شادو 1000 بتركب عليها كويس

انما بالنسبة لموضوع الزناد والامان دول الله اعلم
sameer غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-21, 01:29 AM   #7
amrmaged829889888
صياد متفاعل

الصورة الرمزية amrmaged829889888

المدينه: الاسكندريه
amrmaged829889888 مستواه غير معروفamrmaged829889888 مستواه غير معروف

يعنى نجيبها ولا منجيبهاش ؟؟؟
غير مقروء 11-05-21, 10:49 AM   #8
omarara
صياد متقدم

الصورة الرمزية omarara

المدينه: 6 أكتوبر
omarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر بهomarara عضو نفتخر به

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmaged829889888 مشاهدة المشاركة
بص القنصل كان كاتب ان اغلب العيوب ديه فى الدبشك الفايبر الاسود وهو بالفعل اللى عندنا دبشك اسود فايبر
فيه دبشك بنى شبيه بالخشب ده واخد iso على كلام استاذنا القنصل
فابعد عن الاسود
omarara غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-21, 11:06 AM   #9
محمود صالح
صياد نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmaged829889888 مشاهدة المشاركة

بص يا سيدى
جبها بس يأما تاخد حد معاك بيفهم كويس فى البنادق وعيوبها
او تكتب كل العيوب اللى سمعتها وانت بتجيب البندقية شوف فيها حاجة منهم ولا
واكيد هتلاقى اكتر من واحدة مفيهاش عيوب

حياتى كلها لله

محمود صالح
evom88@yahoo.com
e_vom88@hotmail.com
evom88@gmail.com
غير مقروء 11-05-21, 01:48 PM   #10
mlikhunter
صياد متفاعل

المدينه: العراق
mlikhunter مستواه غير معروف

اخوان الكرال جربتها جيده وقويه ومالقيت مشكله فقط بالنيشان وركبت ناظور وخلصت وضروري التزييت
وممكن في ناس يحبو يبدلو السلاح او ممكن يستفادو ماديا
لكن هي كبندقيه وبسعرها جيده
mlikhunter غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-21, 01:50 PM   #11
sameer
صياد قديم

الصورة الرمزية sameer

sameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mlikhunter مشاهدة المشاركة
اخوان الكرال جربتها جيده وقويه ومالقيت مشكله فقط بالنيشان وركبت ناظور وخلصت وضروري التزييت
وممكن في ناس يحبو يبدلو السلاح او ممكن يستفادو ماديا
لكن هي كبندقيه وبسعرها جيده

الله ينور عليك اخي الحبيب
غير مقروء 11-05-21, 03:11 PM   #12
yassersn
صياد متفاعل

الصورة الرمزية yassersn

المدينه: القاهرة
yassersn مستواه غير معروف
Cool رد: الى كل من يملك .........

أنا كمان جبت الكرال وتخلصت منها بعد اسبوع لأن در الفعل بتاعها كان بيخلي النيشان مش مظبوط وكل مرة أجي أستعملها لازم أعيد ضبط النيشان, وأنا برضه مع الرأي أن كل واحد بيرتاح لنوع معين لأن في ناس عملت شغل ممتاز مع الكرال, وربنا يوفقك الجميع

ياسر النبراوي
[/SIZE]
yassersn غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-21, 03:44 PM   #13
احمد فتحي
صياد متقدم

المدينه: الاسكندريه
احمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى احمد فتحي

انا الحمد الله البندقيه معايه بقلها شهر والحمد لله زي الفل بنزل بيها اليمام من الدور الثالث وممكن تجيب اكتر من كده كمان وبتنزل مقفوله بس انصح تجيب تليسكوب وتزيتها هتبقي مدفع والله علي مااقول شهيد ههه
غير مقروء 11-05-22, 03:11 PM   #14
mlikhunter
صياد متفاعل

المدينه: العراق
mlikhunter مستواه غير معروف

نهارك زي الفل يااخ سمير
حتى بعض الاخوان يتكلمو عن الدشبك البلاستك ...والله انا اتعجب لانه الي عنديدشبك اسود وصقيل ومافي اي مشكل انا ممكن اقول ان الفرز الاول او الاصليه مش التقليد يكون التاج بلون ذهبي
رميت حمامه من بعد 20 م ونزلت خلصانه ورميت علبه زيت السيارات المعدنيه من بعد 20 م وثقبتهه وخرجت من الجهه الثانيه. انا مش اقول انها افضل من الديانا او الكامو لكن هي كويسه وجديده بالسوق
mlikhunter غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-23, 12:10 AM   #15
sehso
صياد جديد

المدينه: الأسكندريه
sehso مستواه غير معروف

أخى العزيز
كل العيوب اللى زكروها الاخوه موجوده فعلا لكن أمكن التغلب عليها يعتى السوسته موجوده وسهل تغييرها أما بالنسبه للنشان الذى يتغير بعد ضبطه فذلك بسبب أحتكاك مسمار الشيز اليمين بالدبشك عند التعمير فيغير الضبط ولتلافى ذلك تركب ورده بين المسمار الايمن اللى ماسك الدبشك بالبندقيه والورده تركب بين الدبشك والبندقيه لتبعد الدبشك قليلا عن الشيز وجرب وشوف النتيجه
وعلى فكره انا لسه موقع بيها غراب على بعد 35متر من على سطح عماره حتى حصلت حاجه غريبه لقيت أكتر من 40 غراب اتلمو وقعدو يدورو لمدة نص ساعه حول السطح اللى وقع فيه الغراب لكن معرفتش ليه لان السطح اللى وقع فيه الغراب أعلى منى لو حد عنده تفسير لذلك ياريت ينورنا
sehso غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-23, 02:15 AM   #16
محمود صالح
صياد نشيط

على فكرة انا بردة معاية الدبشك الاسود وزى الفل ومفيش حاجة فى الدبشك خالص
وموضوع النيشان هتلقية فى معظم البنادق واعرف واحد معاة البى اس وبردة بيقول ان النيشان بيحتاج بضبط كل شوية

حياتى كلها لله

محمود صالح
evom88@yahoo.com
e_vom88@hotmail.com
evom88@gmail.com
غير مقروء 11-05-23, 07:20 AM   #17
sameer
صياد قديم

الصورة الرمزية sameer

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mlikhunter مشاهدة المشاركة
نهارك زي الفل يااخ سمير
حتى بعض الاخوان يتكلمو عن الدشبك البلاستك ...والله انا اتعجب لانه الي عنديدشبك اسود وصقيل ومافي اي مشكل انا ممكن اقول ان الفرز الاول او الاصليه مش التقليد يكون التاج بلون ذهبي
رميت حمامه من بعد 20 م ونزلت خلصانه ورميت علبه زيت السيارات المعدنيه من بعد 20 م وثقبتهه وخرجت من الجهه الثانيه. انا مش اقول انها افضل من الديانا او الكامو لكن هي كويسه وجديده بالسوق
نهارك زي العسل

ربنا يباركلك فيها يا رب وتجيب بيها بط وارانب
غير مقروء 11-05-23, 07:45 AM   #18
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

المدينه: القاهرة
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى

طالما ان فيها عيوب زى مالاعضاء حكموا والبعض امكن تجاوزها والبعض لا يبقى ايه لازمة شراها ليه اشترى بندقية وبعدين اتلافى عيوبها وعالجها بعد كيدا وان كان الاتجاه الاغلب ان كتير مش عاجباهم واللى عجباه بيقول معايا من شهر وطبعا مش بينزل كل يوم فى الشهر يعنى ليسة مجربهاش طالما البندقية فيها قولان ليه الواحد يغامر بفلوسة ويجبها وبلاش يكون عامل السعر هو المقياس لان فيه مقولة بتقول الرخيص غالى بمعنى ان مثلا 1500 ثمنها انت موفرتش بل خسرت جزء كبير منهم لو اضطريت تبيعها وخصوصا بعد السمعة اللى مش حلوة اللى هى واخدها هيبقى بيعها صعب ممكن تستنى وتجيب مثلا البام فى حدود 2000 تقريبا يعنى سعرها قريب والكل شكر فيها عيبها تقلها غير كيدا مفيش وقوية خد بالك مش كل يوم هتشترى بندقية
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links