الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-04-08, 02:48 AM   #1
ahmed yasser
ادمن صفحة المنتدى

الصورة الرمزية ahmed yasser

المدينه: الزقازيق
ahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ahmed yasser
افتراضي حد بيربي حسون او دواجن !

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....... في نوع من الدود المفروض الحسون بياكله والفراخ الصغيره بتاكله لانو بيكون فيه نسبة بروتينات عاليه وبرضو بيتكاثر بسرعه والدود دا اسمه meal worm بالعربي قبابي او دود الخنافس وللاسف ماعرفش بيتباع فين فياريت لو حد يعرف اجيبه منين او لو موجود في الطبيعه بيكون فين وشكرااا
ahmed yasser غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 13-04-08, 03:18 AM   #2
EL MOGY
صياد متفاعل

المدينه: EL MANSORA
EL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدىEL MOGY من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: حد بيربي حسون او دواجن !

معرفش انا ممكن أفيدك ولا لأ بس أنا أعرف ان في دود مجفف بيجي للسمك والسلاحف من محلات الحيوانات و أسماك الزينة روح و اسأل ينفع ياكلوه كده أو عندهم حي أصلا وربنا يوفقك
EL MOGY غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-04-08, 10:44 AM   #3
ahmed yasser
ادمن صفحة المنتدى

ahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدىahmed yasser من كبار اسرة المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة el mogy مشاهدة المشاركة
معرفش انا ممكن أفيدك ولا لأ بس أنا أعرف ان في دود مجفف بيجي للسمك والسلاحف من محلات الحيوانات و أسماك الزينة روح و اسأل ينفع ياكلوه كده أو عندهم حي أصلا وربنا يوفقك
لا مش دا التاني دود صاحي وبيتربي عشان كدا وبيتكاثر بسرعه جدا ياعني لو معاك 5 مثلا في ظرف اسبوعين ممكن يبقو حوالي 500 علي العموم شكرا لمرور حضرتك
غير مقروء 13-04-10, 11:07 AM   #4
مورو
صياد قديم

اوسمتي

الصورة الرمزية مورو

المدينه: القاهرة , شبرا مصر
مورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدى

عندك صورة ليه ياكبير
انا اعتقد ممكن يكون دود الارض اللي بيستخدم كطعم لصيد السمك
غير مقروء 13-04-10, 11:35 AM   #5
ahmed yasser
ادمن صفحة المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مورو مشاهدة المشاركة
عندك صورة ليه ياكبير
انا اعتقد ممكن يكون دود الارض اللي بيستخدم كطعم لصيد السمك
لا مش هو دود الارض اللي بتكلم عليه تقريبا بييجي استيراد

sponsor links