الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > مقتنيات الاعضاء
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

مقتنيات الاعضاء مقتنيات الاعضاء الاخرى الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-09-13, 03:46 AM   #1
3elwan
صياد جديد

الصورة الرمزية 3elwan

3elwan مستواه غير معروف
افتراضي الجيتار الألكتروني electric guitar

يا جماعة أنا عجبني ال electric guitar اللي هوا الجيتار الألكتروني و عاوز أشتري واحد
يرييت لو حد بيفهم فيه يفيدني يعني أجيبو منين و بكام ولازم أجربو الأول قبل مجيبو و لا مش لازم و أتعلمو فين و كل دا
3elwan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-09-13, 07:17 AM   #2
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

المدينه: القاهرة
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: الجيتار الألكتروني electric guitar

باذن الله تلاقى الاجابة
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-13, 12:05 PM   #3
ahmed6394
صياد قديم

الصورة الرمزية ahmed6394

المدينه: القاهرة ’ الزيتون
ahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريقahmed6394 في بداية الطريق

فى محلات الات موسيقية كتير ومعظمهم وسط البلد و التعليم فى اي مركز

{صعب تسمع يوم سكوتنا}

ahmed6394 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-13, 12:20 PM   #4
S.S
صياد متفاعل

الصورة الرمزية S.S

المدينه: القاهره
S.S مستواه غير معروف

طيب قول انت منين عشان الناس تقولك اقرب مكان ليك
عموما في محل ادوات موسيقيه قريب من شغلي بعدي عليه كل يوم في 12 أو 14 مش فاكر شارع شهاب المهندسين
S.S غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-13, 12:24 PM   #5
scorpion
صياد نشيط

الصورة الرمزية scorpion

المدينه: الاسكندريه
scorpion مستواه غير معروف

نصيحه من اخ
باين من كلامك انك لسه متعرفش حاجه عن الجيتار ولسه عايز تتعلم
وعلشان تعرف تلعب اليكتريك او بيز (جيتار كهربا ) لازم تبتدي الاول علي جيتار كلاسيك (اسبانيش)
وبعد كده تدخل علي البيز
scorpion غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-13, 01:40 PM   #6
مورو
صياد قديم

اوسمتي

الصورة الرمزية مورو

المدينه: القاهرة , شبرا مصر
مورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدى

بص ياباشا من الاخر عاوز تتعلم جيتار اسبانش في مكان جامد جدا في الزمالك هوا ساقية عبدالمنعم الصاوي قيمة الكورس في الشهر حوالي 60 او 70 جنيه مش فاكر بالظبط وهوا مرة كل اسبوع وتليفونات الساقية هي :-
0020100999994-------------0020100999995----------27368881------------------27366178-------27374448
العنوان :- نهايه شارع 26 يوليو الزمالك
بس لازم تكون عضو في الساقية علشان تتعلم اي نشاط والعضويه ب30 سنويا والاوراق المطلوبه صورة شخصية + صورة بطاقة
واماكن بيع الجيتار هما هايقولولك تجيب منين بس عامة بيتباع في شارع محمد على في وسط البلد وكان في كارفور ب 220 او 250 جنيه
اتمنى اني اكون افدتك
مورو غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-14, 01:12 AM   #7
S.S
صياد متفاعل

الصورة الرمزية S.S

المدينه: القاهره
S.S مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مورو مشاهدة المشاركة
بص ياباشا من الاخر عاوز تتعلم جيتار اسبانش في مكان جامد جدا في الزمالك هوا ساقية عبدالمنعم الصاوي قيمة الكورس في الشهر حوالي 60 او 70 جنيه مش فاكر بالظبط وهوا مرة كل اسبوع وتليفونات الساقية هي :-
0020100999994-------------0020100999995----------27368881------------------27366178-------27374448
بس لازم تكون عضو في الساقية علشان تتعلم اي نشاط والعضويه ب30 سنويا والاوراق المطلوبه صورة شخصية + صورة بطاقة
واماكن بيع الجيتار هما هايقولولك تجيب منين بس عامة بيتباع في شارع محمد على في وسط البلد وكان في كارفور ب 220 او 250 جنيه
اتمنى اني اكون افدتك
ده سعر الاسباني في كارفور ب 240 أما الالكتروني بيبتدي ب 900 جنيه و انت طالع لحد 6000 و كسور
S.S غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-14, 01:19 AM   #8
أحمد عطاالله إبراهيم
صياد قديم

الصورة الرمزية أحمد عطاالله إبراهيم

المدينه: الإسكندرية
أحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيده

طب يا رجالة والله انا كنت عايز ابيع جيتارى الخص بيا وهوا والله عزيز عليا جدا وانا مش هقدر افرط فيه ابدا مهما حصل بس اعمل ايه نفسى ف سكوب نضيف لبندقيتى الجيت ومضطر افرط فيه وهوا معاه جرابه بس الكارتونة بتاعته صراحة ضاعت منى .. بس الجيتار لما جيبته حطيته ديكور فى البيت وماستخدمتهوش خالص لانى مش بعرف اعزف اساسا وكنت جايبه عشان اتعلم عليه بس دخل دماغى اوى موضوع الاسلحة و الصيد وكدا فركنته ووالله هوا اسبانى وكلاسيك

وانا عايز ابيعه ومضطر لكده عشان خاطر هشتر السكوب ده وبصراحة كده هوا فيه خدش صغير جدا جدا جدا فى الخشب بتاعه من فوق من عند تظبيط شد الاوتار كده من الركنة عالاحيطة وبصراحة هوا قيم جدا جدا جدا ونضيف جدا ولسه بريحته والله ولسه فابريكة زى ما بيقولوا وانا ناوى ابيعه باذن الله مع جرابه وانا كنت شارى الجراب ب 50 جنيه .. ف انا باذن الله هبيعه على 300 جنيه بس والله ده سعر نهائى والحالة تحكم والمعاينة باذن الله فى الاسكندرية والبيع برضه فيها
أحمد عطاالله إبراهيم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-14, 01:54 AM   #9
3elwan
صياد جديد

الصورة الرمزية 3elwan

3elwan مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد عطاالله إبراهيم مشاهدة المشاركة
طب يا رجالة والله انا كنت عايز ابيع جيتارى الخص بيا وهوا والله عزيز عليا جدا وانا مش هقدر افرط فيه ابدا مهما حصل بس اعمل ايه نفسى ف سكوب نضيف لبندقيتى الجيت ومضطر افرط فيه وهوا معاه جرابه بس الكارتونة بتاعته صراحة ضاعت منى .. بس الجيتار لما جيبته حطيته ديكور فى البيت وماستخدمتهوش خالص لانى مش بعرف اعزف اساسا وكنت جايبه عشان اتعلم عليه بس دخل دماغى اوى موضوع الاسلحة و الصيد وكدا فركنته ووالله هوا اسبانى وكلاسيك

وانا عايز ابيعه ومضطر لكده عشان خاطر هشتر السكوب ده وبصراحة كده هوا فيه خدش صغير جدا جدا جدا فى الخشب بتاعه من فوق من عند تظبيط شد الاوتار كده من الركنة عالاحيطة وبصراحة هوا قيم جدا جدا جدا ونضيف جدا ولسه بريحته والله ولسه فابريكة زى ما بيقولوا وانا ناوى ابيعه باذن الله مع جرابه وانا كنت شارى الجراب ب 50 جنيه .. ف انا باذن الله هبيعه على 300 جنيه بس والله ده سعر نهائى والحالة تحكم والمعاينة باذن الله فى الاسكندرية والبيع برضه فيها
عاوز ألكترك يباشا
غير مقروء 11-09-14, 02:07 AM   #10
3elwan
صياد جديد

الصورة الرمزية 3elwan

3elwan مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion مشاهدة المشاركة
نصيحه من اخ
باين من كلامك انك لسه متعرفش حاجه عن الجيتار ولسه عايز تتعلم
وعلشان تعرف تلعب اليكتريك او بيز (جيتار كهربا ) لازم تبتدي الاول علي جيتار كلاسيك (اسبانيش)
وبعد كده تدخل علي البيز
صح أنا سمعت كدا برضو بس يعني مينفعش اجيب ألكترك علطوول ؟
غير مقروء 11-09-14, 02:08 AM   #11
3elwan
صياد جديد

الصورة الرمزية 3elwan

3elwan مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مورو مشاهدة المشاركة
اتمنى اني اكون افدتك
شكرا يباشا
غير مقروء 11-09-14, 02:23 AM   #12
أحمد عطاالله إبراهيم
صياد قديم

أحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيده

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=15546
غير مقروء 11-09-14, 03:18 AM   #13
scorpion
صياد نشيط

الصورة الرمزية scorpion

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3elwan مشاهدة المشاركة
صح أنا سمعت كدا برضو بس يعني مينفعش اجيب ألكترك علطوول ؟
ينفع تسوق عربيه من غير ما تتعلم السواقه ؟؟
ههههههه
هي نفس الفكره تقنيه العزف علي البيز (الالكترك ) لازم تتاسس في الكلاسيك علي الاقل تعرف تترجم النوته وتلعب كوردات وبعد كده تبتدي تتعلم البيز وعلشان مكنش كداب الموضوع مش سهل يعني لو مش غاوي حتزهق وحتخسر فلوسك علي الفاضي لان الموضوع طويل لحد ما ايدك تاخد علي المسطره وتعرف تطلع من كورد لكورد
وربنا يوفقك وانا من اسكندريه لو عايز اي حاجه انا تحت امرك
غير مقروء 11-09-14, 04:56 AM   #14
3elwan
صياد جديد

الصورة الرمزية 3elwan

3elwan مستواه غير معروف

طب أنا عندي عود ينفع أتعلم عل عود الأول ؟
غير مقروء 11-09-14, 05:27 AM   #15
scorpion
صياد نشيط

الصورة الرمزية scorpion

هههههههههههههههه
لا يا باشا مينفعش
لان العود اله وتريه صحيح لكنها شرقيه فيها ربع تون و الجيتار اله غربيه ودي ليها طريقه ودي طريقه تانيه
غير مقروء 11-09-14, 06:25 AM   #16
3elwan
صياد جديد

الصورة الرمزية 3elwan

3elwan مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion مشاهدة المشاركة
هههههههههههههههه
لا يا باشا مينفعش
لان العود اله وتريه صحيح لكنها شرقيه فيها ربع تون و الجيتار اله غربيه ودي ليها طريقه ودي طريقه تانيه
خلاص بقي أجيب الكلاسيك جيتار و أمري لله
غير مقروء 11-09-14, 02:38 PM   #17
مورو
صياد قديم

اوسمتي

الصورة الرمزية مورو

المدينه: القاهرة , شبرا مصر
مورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدىمورو عميد بالمنتدى

على فكرة التعليم على العود أصعب من الجيتار
مورو غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-14, 03:14 PM   #18
أحمد عطاالله إبراهيم
صياد قديم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3elwan مشاهدة المشاركة
خلاص بقي أجيب الكلاسيك جيتار و أمري لله
يا باشا فى الموضوع ده انا عارض جيتار للبيع ممكن حضرتك تاخده وتتعلم عليه وباذن الله ربنا يوفقك وتجيب ال اليكتريك

الموضوع اهو

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=15546
غير مقروء 11-09-14, 03:15 PM   #19
أحمد عطاالله إبراهيم
صياد قديم

وهوا كلاسيك برضه
غير مقروء 11-09-16, 02:56 AM   #20
Mr_mody
صياد متقدم

المدينه: الاسكندرية
Mr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدى

Best Guitar brands:Jackson,B.C rich,Dean,Ibanez,Washburn,Gibson bas da tb3n testab3edo l2n da 2a2al wa7ed used b 10,000 L.E

3ayez wa7ed Electric kois w se3ro ma32ool shof el Ibanez ,Ana m3aia ibanez GRG170DX kan 3amel 1500 men ma7el fe Cairo mesh faker esmo now belzabt bas law 3ayez ma7elat nedefa i can help you in that
Mr_mody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-16, 04:29 AM   #21
3elwan
صياد جديد

الصورة الرمزية 3elwan

3elwan مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr_mody مشاهدة المشاركة
Best Guitar brands:Jackson,B.C rich,Dean,Ibanez,Washburn,Gibson bas da tb3n testab3edo l2n da 2a2al wa7ed used b 10,000 L.E

3ayez wa7ed Electric kois w se3ro ma32ool shof el Ibanez ,Ana m3aia ibanez GRG170DX kan 3amel 1500 men ma7el fe Cairo mesh faker esmo now belzabt bas law 3ayez ma7elat nedefa i can help you in that
thx awe ana hgeb el classic 1st , wb3den hwa el guitar s3b wla momken at3lmo ?
غير مقروء 11-09-16, 04:16 PM   #22
mano kun
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mano kun

mano kun مستواه غير معروف

mesh lazem tet3alem 3ala acoustic abl el electric momke tet3alem 3ala electric 3ala tool w law 3ayez tel3ab bass guitar dah ba2a maloosh da3wa bel etneen 5ales w zay ma2lak mr_mody a7san no3ee momken tegebhom bc rich w ibaez w finder w yamaha mesh w7sheen bardo w se3rohom ma32ool
mano kun غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-16, 04:21 PM   #23
mano kun
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mano kun

mano kun مستواه غير معروف

tet3alem tel3ab 3al guitar sahl b mogarad ma te3raf el basics w el chords w ba3d keda el ba2y practice w azel tabs le a3'any w etmaran kteer kol youm
mano kun غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-16, 10:01 PM   #24
3elwan
صياد جديد

الصورة الرمزية 3elwan

3elwan مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mano kun مشاهدة المشاركة
tet3alem tel3ab 3al guitar sahl b mogarad ma te3raf el basics w el chords w ba3d keda el ba2y practice w azel tabs le a3'any w etmaran kteer kol youm
shokrn 3l m3lomat de
غير مقروء 11-09-17, 12:42 AM   #25
Mr_mody
صياد متقدم

المدينه: الاسكندرية
Mr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mano kun مشاهدة المشاركة
mesh lazem tet3alem 3ala acoustic abl el electric momke tet3alem 3ala electric 3ala tool w law 3ayez tel3ab bass guitar dah ba2a maloosh da3wa bel etneen 5ales w zay ma2lak mr_mody a7san no3ee momken tegebhom bc rich w ibaez w finder w yamaha mesh w7sheen bardo w se3rohom ma32ool
La2 ya mano lazem el awal classic 3lshan yel3b electric l2n el fretboard bta3et el classic gher el electric 5ales heya arf3 w asghr w el strings m3mola men el nickle w howa law sawab3o ma5shanetsh 3la el classic momken law awel mara yel3b 3la electric sawab3o tewg3o gedan w ay 7ad 3ayez yel3b bass aw electric lazem yet3lm 3la el classic w b3d keda howa w ra7to ba2a yel3b bass aw la2 bass aw la2..ana lama bd2t 23dt 3 shohoor classic b3d keda ana m3 nafsy n2lt 3la el electric w 3lshan kont al3b makto3a 3lieh 23dt bta3 shahr w nos btmrn 3lieh bas 3lshan edy ta5od 3lieh
Mr_mody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links