الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-01-19, 01:50 PM   #1
zezo bose
صياد متقدم

الصورة الرمزية zezo bose

المدينه: جمهورية مصر العربية
zezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيدهzezo bose لديه مشاركات جيده
افتراضي موضوع فى غاية الاهمية

اخوانى وحبايبى الاعضاء وجب على تنبيهكم من موضوع فى غاية الاهمية وحقيقى مهم جدا جدا جدا طبعا كلنا عارفين موضوع قانون الاسلحة الجديد فيه بند فى جدول وهو يجرم الاسلحة ذات الماسورة المثقولة يعنى الغير مششخنة وفوجئت بقضية مضبوط فيها طبنجة صوت مفتوحة وبيها خزنة ذخيرة 9 مم فيها بلى وده طبعا قضية عند صديق ليا واحالتها النيابة وللاسف دخلت تحت التجريم فى العقوبة المنصوص عليها لان الطبنجة بعد ما اتعرضت على المعمل الجنائى ثبت انها مفتوحة ةوبيها ماسورة نحاس (طبة ) ودى هنا المشكلة مع الذخيرة كمان اللى هى معدلة ببلى ودى المصيبة الكبرى وطبعا صاحب القضية هيروح كده اونطة فوجب عليا تحذير احبائى واخوانى فى المنتدى لانه واجب عليا ان من لديه مسدس او طبنجة صوت معدلة او مفتوحة يتخلص منها او على الاقل ما يظهرهاش لحد او ما يعرفش حد لان لو حد بلغ عنك بردو هتبقى مشكلة اما الصوت المقفول ده عادى مافيهوش مشكلة ولا يفضل الظهور بيه فى اماكن عامة او تجمعات يعنى وتحياتى
zezo bose غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 12-01-19, 02:13 PM   #2
Timo Jean
صياد متقدم

الصورة الرمزية Timo Jean

المدينه: Cairo-Ain Shams
Timo Jean في بداية الطريقTimo Jean في بداية الطريقTimo Jean في بداية الطريقTimo Jean في بداية الطريقTimo Jean في بداية الطريقTimo Jean في بداية الطريقTimo Jean في بداية الطريقTimo Jean في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر MSN إلى Timo Jean إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Timo Jean إرسال رسالة عبر Skype إلى Timo Jean
افتراضي رد: موضوع فى غاية الاهمية

جزاك الله كل خير وربنا يسترها مع الجميع

تحياتي

م/محمد عبد الرحيم

غير متواجد حاليا بسبب الأمتحانات

ادعولي بظهر الغيب انا وكل طلبة المسلمين

7 5 3 9 3 8 4 1 1 0 _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ 4 1 1 7 0 2 0 1 0 1 0
Timo Jean غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-01-19, 02:22 PM   #3
koko22m
صياد نشيط

المدينه: القاهرة
koko22m مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zezo bose مشاهدة المشاركة
اخوانى وحبايبى الاعضاء وجب على تنبيهكم من موضوع فى غاية الاهمية وحقيقى مهم جدا جدا جدا طبعا كلنا عارفين موضوع قانون الاسلحة الجديد فيه بند فى جدول وهو يجرم الاسلحة ذات الماسورة المثقولة يعنى الغير مششخنة وفوجئت بقضية مضبوط فيها طبنجة صوت مفتوحة وبيها خزنة ذخيرة 9 مم فيها بلى وده طبعا قضية عند صديق ليا واحالتها النيابة وللاسف دخلت تحت التجريم فى العقوبة المنصوص عليها لان الطبنجة بعد ما اتعرضت على المعمل الجنائى ثبت انها مفتوحة ةوبيها ماسورة نحاس (طبة ) ودى هنا المشكلة مع الذخيرة كمان اللى هى معدلة ببلى ودى المصيبة الكبرى وطبعا صاحب القضية هيروح كده اونطة فوجب عليا تحذير احبائى واخوانى فى المنتدى لانه واجب عليا ان من لديه مسدس او طبنجة صوت معدلة او مفتوحة يتخلص منها او على الاقل ما يظهرهاش لحد او ما يعرفش حد لان لو حد بلغ عنك بردو هتبقى مشكلة اما الصوت المقفول ده عادى مافيهوش مشكلة ولا يفضل الظهور بيه فى اماكن عامة او تجمعات يعنى وتحياتى
بجد انا اتخنقت من القانون العقيم بتاعنا دا - يعنى ولا عارفين يحموا الناس ولا راضيين يسيبوهم يحموا نفسهم بأبسط الطرق - انا بجد مش بنام من كتر الاخبار المزعجة اللى الواحد بقى عايش فيها - طيب انا مش عايز البلد كلها و عايز امشى منها انا و اسرتى و اهلى - حتى دى كمان قافلينها فى وشنا - انا مش فاهم هما عايزيين ايه بظبط - ولا يرحموا ولا يسيبوا رحمة ربنا تنزل - هو علشان انا مصرى ( موكوس ) مكتوب عليا العيشة الزل جوة بلدى و براها - حاجة زبالة بجد بجد

رحمتك يا رب
koko22m غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-01-19, 03:36 PM   #4
Alex General
صياد نشيط

المدينه: الاسكندرية عروسة البحر
Alex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدى

بصو بقى يا جماعه نهايه الكلام القانون حاجه والدنيا اللى احنا عايشين فيها حاجه تانيه خالص
يعنى انا عمرى ما اتخانقت مع حد قبل كده ولا حسيت انى محتاج حمايه اصلا بس اللى حصل السنة اللى فاتت ميرضيش حد الناس كانت قلقانه جداااا ميرضيش حد ان الناس تحط كراسى ورا الباب او سرير وتنام عليه عشان اهلها يحسوا بالامان
ميرضيش حد ان بنى ادم محترم يمسك سكينه ويقف فى الشارع عشان يخوف البلطجيه
انا جيبت مسدس صوت بيضرب بلى وسايبه فى البيت وموش همشى بيه فى الشارع اصلا بس لو حد دخل عليا البيت هعمل معاه الصح ولو المسدس موش موجود فى سكينه او ساطور ولو منعوا دول فى رجل مكنسه او لوح قزاز مكسور او اى حاجه تطولها ايديا
بلاش نخوف الناس من القانون والكلام ده عشان القانون لو موش بيعرف يحمى يبقى فى حاجه اسمها حق الدفاع الشرعى عن النفس
انا كان فى خناقه فى الشارع وبهدلولى العربيه
تخيل شعورى بقى وانا واقف فى البلكونه والناس بتتخانق بسلاح ابيض وبتخبط بيه على عربيتى وانا اصلا معرفشى مين بيضرب مين وعمالين يرموا مولتوف على بعض وانا حسيت العربيه هتولع قدامى وانا واقف اتفرج
كل اللى عملته فى عمرك كله هيولع قدامك وموش هتعرف تعمل لحد حاجه
انا نفسى صعبت عليا يومها جداااا وكنت قرفان من البلد كلها
انا طبعا نزلت فى وسط السيوف والخناقه واخدت العربيه بعيد
ومفكرتش اصلا اخد المسدس اضرب بيه بلى او حتى صوت
ومراتى سئلتنى ماخدتهاش ليه؟؟؟!!! ونزلت من غير حاجه خالص
وكان ردى عليها ان دى بس عشان لو حد عتب باب البيت غير كده لا

فى قاضى هيحكم عليا عشان قتلت او عورت واحد دخل بيتى بالعافيه؟؟؟ انا شخصيا معتقدش بس برضوا وقتها هبقى يا قاتل يا مقتول !!!!
Alex General غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-01-20, 02:46 PM   #5
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

المدينه: القاهرة
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى

للاسف موضوع ملوش حل خاللللللللص
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links