الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الصيد البحري والنهري > صيد السمك
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

صيد السمك معلومات عن انواع الاسماك وكيفيه واماكن الصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 14-04-27, 09:40 PM   #1
ebrahem
صياد متقدم

ebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريق
افتراضي لمن عندة استعداد لتاجير سنارة

ارجو التواصل لتاجير سنارة ثﻻثة ايام والمكان مدينة نصر
ebrahem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 14-04-28, 11:57 AM   #2
ebrahem
صياد متقدم

ebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريقebrahem في بداية الطريق
افتراضي رد: لمن عندة استعداد لتاجير سنارة

اى حد يا جماعة راكن سنارتة ومبستفيدش بيها يأجرهالى 3 ايام رايح البحر اï»»حمر وبفكر اجرب حظي انا جبت فعï»» الخيط البï»»ستيك والخطاطيف مقاسات مختلفة وناوى اصنع العوامة .. والبوصة متوفرة ومش مهم المكنة بس لو حدحب يخلى غيرة يستفيد بحاجة مركونة مستعد ادفع 50 جنية واجرها 3 ايام بس الموضوع ودى لكنة بية او من غيرة هسقط سنانير وباقل التكاليف كمان ولمدد مش طويلة وهوافيكم بالنتايج لو طلعت بحاجة تشرف بأمر الله وبوجة الشكر لأصحاب المواضيع المثبتة الى اعطونا افكار مبدأية ضرورية..
غير مقروء 14-04-28, 06:25 PM   #3
AboMosllam007
صياد جديد

AboMosllam007 مستواه غير معروف

حضرتك معاك القصبة وبتقول مش مهم الماكينة أمال حضرتك عايز اية فى الصنارة ؟؟؟
AboMosllam007 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-04-28, 07:44 PM   #4
ebrahem
صياد متقدم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abomosllam007 مشاهدة المشاركة
حضرتك معاك القصبة وبتقول مش مهم الماكينة أمال حضرتك عايز اية فى الصنارة ؟؟؟
انا كنت عاوز أأجر سنارة كاملة على بعضيها ومش ﻻقى تجاوب .. فشرحت ان الموضوع مش كيميا يعنى وبيها او من غيرها اقدر ادبر امورى ..انا راجل داخل على اربعين سنة..وكنت عاوز اعلم وﻻدى حاجة جديدة.. اشتريت خمس خطاطيف وعشرة متر خيط بﻻستيك تخيل بجنية واحد بس و بوصة السنارة الصينى المحترمة ب 60 ل 70 جنيةممكن اجيبها وممكن ﻻء.. والمكنة مش ضرورية قوى يعنى لكن من ناحية تانية انا محتاج تاجير سنارة كاملة لو لقيت حد يوافق ياجرها.. وبس
غير مقروء 14-04-28, 08:57 PM   #5
MBadr
صياد قديم

اوسمتي

الصورة الرمزية MBadr

المدينه: القاهرة
MBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدىMBadr عميد بالمنتدى

بالتوفيق يا استاذ ابراهيم ربنا ييسرلك امرك

وجاء في السنن عن عقبة بن عامر، قال الرسول صلى الله عليه وسلم: « إن الله يدخل بالسهم الواحد ثلاثة أنفار الجنة، صانعه المحتسب في عمله الخير، والرامي به، والممدد به »، وفي لفظ آخر: « ومنيله، فأرموا واركبوا، وأن ترموا أحب من أن تركبوا، كل لهو باطل، ليس من اللهو محمود إلا ثلاثة: تأديب الرجل لفرسه، وملاعبته أهله، ورميه بقوسه ونبله، إنهن من الحق ومن ترك الرمي بعد ما علمه رغبة فإنها نعمة تركها، (أو قال: كفرها)».
MBadr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links