الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 12-08-23, 03:06 PM   #12
kghazy
صياد متفاعل

kghazy مستواه غير معروف
افتراضي رد: هل حد استخدم السلاح فعلا في غرض الدفاع مش في الأفراح

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد العوضى مشاهدة المشاركة
يا اخر الفاضل لا تغضب اى سلاح سهل ارجاع الطارق لسنة الامان والا لما صنعتها الشركه انكان بيد الارجاع فى بعض الاسلحه مثل الذيج ذور او بالارجاع اليدوى مثل البارته او الحلوان وهل تصدق شخص ينصح المبتدئين وتكذب شركات عملاقه على العموم ان ارت ارجاع الخرذ الى سنت الامان فى الحلوان بالتحديد بتكوم يدك اليمنا مصيطره على التتك و الابهام مصيطر على الخرز واليد اليسرى تتلقا الخرذ لتطمائن الى نذوله ببطء وامان وعلى فكره الحلوان امن جدا جدا جدا ومن يستعمل السلاح كهاوى طوال عمره ولا يسق فيه لا يموت بسببه اما من يتخيل انه خبير ويئامن للسلاح يقتله يا اخى انا بسحب السلاح من الجراب قى كل مره بطمن برغم من انى المستعمل الوحيد له ولاكن اى تعامل مع السلاح بطبق خطوات الامان كانى لاذلت اتعلم اما الاخوه المحترفين فى ارجاع الخرذ بيكون الابهام فوق الخرذ للامام شويه فيستضم الابهام بالكبرى فى اخر نقطه وبيقوم برفع يده من على التتك ثما يرفع الابهام بشويش وده بيكن سريع ده فيدت فترت التدريب التى تتلقاها قبل استلام الترخيص والسلاح تقبل كلامى بصدر رحب
أنا ياباشا اللى أغضبني اتهامى بانى ممسكتش سلاح فى حياتي وده معناه اتهامى بالكذب وعلى العموم أنا وضحت وجهة نظرة والكلام المظبوت وبالمناسبة الإرجاع اليدوي للطارق يخالف قاعدة الأمان التالتة اللى انت أكيد عرفها وتقول عدم لمس التتك الا عند الضرب. وفى حاجه تانيه غريبة فى المنتدى أنا عمال اكتب مواضيع وردود علميه ومحترمه ومن واحد فاهم مش مدعى وبعدين محدش يقيمها خالص وبعدين أدافع عن نفسى ضد اتهام بالكذب وبره بكلام علمى ومبظبوط أخد تقييم سلبى وانا مش مهم عندى التقييم لان أنا تقييمي الحقيقي مش هنا فى وسط المدعين أنا بتقييم بنشاني فى اماكن تانيه. بس اللى معلنة ان موقع ممكن يكون محترم زى ده تسيطر عليه شلة من بتوع ضرب البلي. وشكلى كده عن قريب حلغي عضويتى لأنى مش حقدر على شلة البلياتيه والمدعين اللى هنا
kghazy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links