الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-05-29, 09:08 AM   #1
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

المدينه: الاسماعيلية
_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى
Post عندي بعض الاسئلة بخصوص الكرال لو سمحتم

السلام عليكم و رحمة الله

بما ان ف الفترة القادمة ان شاءالله ناوي اجيب الكرال ف عندي بعض الاسئلة الهامة اللي ارجو من الخبراء يفيدوني و يجاوبوني عليها

في اصدارين ف الكرال اصدار الامان بتاعة جوة قنطرة التتك و اصدار الامان بتاعه من فوق .. اي اصدار فيهم افضل و هل في فرق بينهم كبير ولا لا ؟

هل فعلا زي ما الناس بتقول ان الكرال سوستها ضعيفة و لازم تتغير ب سوستة قوية زي سوستة الجامو ؟

هل انا لو عملت الدليل حديد و قطعة البلاستيك المقوي اللي بتركب ف الدليل حديد برده هل ده يأثر سلبا ولا ايجابي عالبندقية ولو عملت الجلبة معدن هل ده كويس ولا وحش عالبندقية

و اخيرا لية الاسعار ف السما كده ؟

الكرال كسرت ال 1500 جنية و السكوب معدي ال 400 جنية و الباي بود ب 200 جنية ؟؟؟!!!!!!!!!!! انا اخر مرة سمعت سعر الكرال كان 1350 جنية

يرجي الاجابة و الافادة من الخبراء

_SAIKO_ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 13-05-29, 09:57 AM   #2
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

المدينه: القاهرة
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: عندي بعض الاسئلة بخصوص الكرال لو سمحتم

بالفعل الاسعار شدت
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-05-29, 10:01 AM   #3
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

المدينه: أسكندرية
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة _saiko_ مشاهدة المشاركة
السلام عليكم و رحمة الله

بما ان ف الفترة القادمة ان شاءالله ناوي اجيب الكرال ف عندي بعض الاسئلة الهامة اللي ارجو من الخبراء يفيدوني و يجاوبوني عليها

في اصدارين ف الكرال اصدار الامان بتاعة جوة قنطرة التتك و اصدار الامان بتاعه من فوق .. اي اصدار فيهم افضل و هل في فرق بينهم كبير ولا لا ؟

هل فعلا زي ما الناس بتقول ان الكرال سوستها ضعيفة و لازم تتغير ب سوستة قوية زي سوستة الجامو ؟

هل انا لو عملت الدليل حديد و قطعة البلاستيك المقوي اللي بتركب ف الدليل حديد برده هل ده يأثر سلبا ولا ايجابي عالبندقية ولو عملت الجلبة معدن هل ده كويس ولا وحش عالبندقية

و اخيرا لية الاسعار ف السما كده ؟

الكرال كسرت ال 1500 جنية و السكوب معدي ال 400 جنية و الباي بود ب 200 جنية ؟؟؟!!!!!!!!!!! انا اخر مرة سمعت سعر الكرال كان 1350 جنية

يرجي الاجابة و الافادة من الخبراء
أخى العزيز بعد التحية.
كل أسألة حضرتك التقنية تم الرد عليها أكثر من مرة فى مواضيع كتيرة. أبحت فى المنتدى ستجد اجابة لكل أسألة حضرتك.
بخصوص الاصدار الجديد اللى الامان بتاع البندقية من أعلى ده أصدار لسه نازل السوق وهيكون مدة لا تقل عن 3 شهور تجربة لمعرفة السلبيات والايجابيات لهذا الاصدار بعد الاستعمال.
بالنسبة للأسعار أيه اللى ماغلاش فى البلد علشان البنادق تفضل بالسعر القديم؟
رسمى الجنيه المصرى نزل بقيمة %15 امام الدولار فمن الطبيعى ان الكرال يزيد ثمنها %12.
بالتوفيق وتحياتى.
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-05-29, 01:05 PM   #4
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى

اقتباس:
أخى العزيز بعد التحية.
كل أسألة حضرتك التقنية تم الرد عليها أكثر من مرة فى مواضيع كتيرة. أبحت فى المنتدى ستجد اجابة لكل أسألة حضرتك.
بخصوص الاصدار الجديد اللى الامان بتاع البندقية من أعلى ده أصدار لسه نازل السوق وهيكون مدة لا تقل عن 3 شهور تجربة لمعرفة السلبيات والايجابيات لهذا الاصدار بعد الاستعمال.
بالنسبة للأسعار أيه اللى ماغلاش فى البلد علشان البنادق تفضل بالسعر القديم؟
رسمى الجنيه المصرى نزل بقيمة %15 امام الدولار فمن الطبيعى ان الكرال يزيد ثمنها %12.
بالتوفيق وتحياتى.
ردك كفي و وفي يا استاذ عادل شكراا جزيلا

غير مقروء 13-05-31, 04:01 AM   #5
دكتور عابدينوف
صياد متقدم

دكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدىدكتور عابدينوف من كبار اسرة المنتدى

السوستة فعلا بتتكسر وضعيفة ولازم تتغير وانا معايا غالبا مش متاكد لسة اتكسرت بعد حوالى الف رشة وهاغيرها باذن الله
متهيالى مفيش حاجة اسمها جلبة معدن لان الخامات المطاط عشان احكام الهوا اثناء الدفع
كبار خبراء الكرال بيقولوا الجلبة البلاستك لازم تتغير بمعدن ولكن استنتاجى المتواضع ان البلاستك يمتص بعض الطاقة خصوصا مع السوستة القوية الى هتغيرها فيحمى الكانون ان التيلة الى ورا تشرمه لان كتير وصفوا حديد الكرال بانه ضعيف وان كان مش ضعيف بالدرجة دى يعنى بس مقارنة بالحاجات الاعلى ضعيف
اما الدليل الكبار بيقولوا يبقى معدن بطول البستون عشان اتزان السوستة وحماية ليها برضو دا على حسب مافهمت
اما عن السعر سيبك من المحلات شوف تجار المنتدى هنا وادينى 10 ايام لو ماكنتش لسة اشتريتها اكون انا رجعت من القاهرة اسالك فالمحل الى اشتريتها منه ب 1200 فى عز ماكان سعرها 1350 اقل واجب وعند محلات ابو ضيف 1650
اتمنى اكون افدتك
غير مقروء 13-05-31, 08:25 AM   #6
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

اقتباس:
السوستة فعلا بتتكسر وضعيفة ولازم تتغير وانا معايا غالبا مش متاكد لسة اتكسرت بعد حوالى الف رشة وهاغيرها باذن الله
متهيالى مفيش حاجة اسمها جلبة معدن لان الخامات المطاط عشان احكام الهوا اثناء الدفع
كبار خبراء الكرال بيقولوا الجلبة البلاستك لازم تتغير بمعدن ولكن استنتاجى المتواضع ان البلاستك يمتص بعض الطاقة خصوصا مع السوستة القوية الى هتغيرها فيحمى الكانون ان التيلة الى ورا تشرمه لان كتير وصفوا حديد الكرال بانه ضعيف وان كان مش ضعيف بالدرجة دى يعنى بس مقارنة بالحاجات الاعلى ضعيف
اما الدليل الكبار بيقولوا يبقى معدن بطول البستون عشان اتزان السوستة وحماية ليها برضو دا على حسب مافهمت
اما عن السعر سيبك من المحلات شوف تجار المنتدى هنا وادينى 10 ايام لو ماكنتش لسة اشتريتها اكون انا رجعت من القاهرة اسالك فالمحل الى اشتريتها منه ب 1200 فى عز ماكان سعرها 1350 اقل واجب وعند محلات ابو ضيف 1650
اتمنى اكون افدتك
افدتني بصراحة يا دكتور و شكرا ليك .. نورت الموضوع و قدمت افادة جزيت خيرا يارب

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم