الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-10-09, 09:14 AM   #1
SMART141366
صياد نشيط

SMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريقSMART141366 في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Skype إلى SMART141366
افتراضي استشهدكم بشهادة حق للفصل بينى وبين العضو محمد راتب mo_rateb

السلام عليكم اخوانى الاعزاء
احب اوضح اولا ان الموضوع دة الهدف منة الاستفادة من تجربتى لكافة الاعضاء فقط بدون الرغبة فى اى ماديات
قام العضو محمد راتب بعمل اعلان لبيع جهازين تتبع ودة الرابط بتاعة
http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=33738
وقمت بالاتصال بة والاتفاق على السعر 700جم وطلبت يشحنهملى ويستلم فلوسة رفض دة بما يفيد انة عايز الفلوس الاول فقمت بشحن الفلوس من محافظتى من خلال شركة شحن لتوصيل الجهازين ليا وقبل ما اشحن الفلوس كلمت العضو وفهمتة ان عايز الجهازين لاطفالى وهعتمد علية لبدء الدراسة مع اطفال صغيرين وانى هشترى من محافظة تانية يعنى هيكون التعامل فية شقاء وصعب واكدت علية ان الاجهزة تعمل وبكفاءة وانة جربهم ومطمنلهم لانى هديهم لاطفال ومع ذلك اكدلى فى التليفون ان الاجهزة تعمل بكفاءة وانة جربهم شخصيا و شحنت الفلوس معتمد على الثقة فى عضو قديم بمنتداى المفضل وقبل ما احد من الاعضاء يلوم عليا انى دفعت فلوس سلعة من غير ما اجربها بوضح ان اعتمدت فى دة ان اعضاء المنتدى القدامى اهل ثقة والصيادين كلمتهم محترمة وتعاملهم جاد وشفت ان العضو محمد راتب صياد ومن القدامى يعنى المفروض انة محل ثقة ولما وصلتنى الاجهزة اتصلت بية تليفونيا لاستيضاح التشغيل فوجئت بية انة بيقولى معرفش طريقة تشغيل الجهازين دول تحديدا انا اعرف الطرق عامة عشان هو مجربهمش دول تحديدا لكن جرب اجهزة تانية مشابهه وهنا ابتدى عدم الاقتناع عندى بالكلام المهم شكرتة وابتديت اشغلهم فوجئت ان جهاز يعمل والاخر لايعمل يعنى بايظ عبارة عن قطعة بلاستيك فقط
فأتصلت بية تانى وقلتلة انة شحنلى جهاز يعمل وجهاز بايظ فرد عليا وقالى خلاص رجعة بس بعد شهر عشان اجهزلك الفلوس وبالرغم من ان دفع ثمنة مقدما كان نظير الثقة فية و المفروض ميجبرنيش انتظر شهر ثمنا لثقتى دى لانة بايظ الا انى برضو وثقت فى كلامة وقلتلة اوك ومش هتصل بيك انت معاك تليفونى ولما تجمع المبلغ كلمنى ومر الشهر ولم يتصل مع العلم انى لو مكانة كنت هسعى انا واتصل وارد حق الناس عشان وثقت فيا وبعتتلى الفلوس مقدما الا انة مر بعد الشهر اسبوع ولم يتصل فقمت انا بالاتصال فلم يرد عليا فى اول الامر ولما كررت الاتصال رد وقالى انا مش مستعد لدفع فلوس فى الوقت الحالى وطبعا مجرد انة اخل بأتفاقة باعادة الثمن بعد شهر كان مؤشر ان الكلام منتهى قلتلة شكرا وانا هعتبر المبلغ خسارة رد عليا قالى طيب مع السلامة والكلام ذى ما كتبتة بالظبط هو الى دار بينا وياريت لو العضو يكذب اى جملة انا قلتها او ينكر الى حصل دة قدام جميع الاعضاء وانا مستعد للرد وعلى فكرة انا عملت الموضوع دة عشان الناس تتعلم من تجاربى ومتثقش ثقة عمياء حتى لو كان صياد قديم لان الكمال للة وحدة وياريت الاعضاء تقولى رايهم فى الموقف دة اية
SMART141366 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links

sponsor links