الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-03-09, 01:48 AM   #1
essam assem
صياد قديم

الصورة الرمزية essam assem

المدينه: cairo
essam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريق
افتراضي معلومة مهمة جدا واللة اعلم

السلام عليم السادة اعضاء المنتدى المحترمين وصلتنى معلومة من مصدر موثوق منة بان تم ايقاف استيراد جميع انواع السلاح الصوت ومكوناتة وطلافاتة لمدة ثلاث شهور وبالفعل محلات السلاح رفعت جميع اسعار السلاح الصوت من 300ج الى 500ج فى السلاح عن سعرة ويمكن بعض اعضاء المنتدى اتكلمو فى موضوع زيادة الاسعار الملحوظ اليومين دول وانا يا جماعة بنصح اللى متردد وامامة سلاح سعر لسة ثلبت على الاسعار القديمة يشترى فورا لان اكيد صاحبة معندوشة المعلومة دية وكمان الطلاقات سعرها اكيد عيزيد واللة يا جماعة الخبر دة من احد اكبر تجار السلاح فى مصر بدون ذكر اسماء لانة صديق شخصى لية وعندى معلومة تانية بان الجيش اصدر قرار بسحب اى سلاح صوت من 3 ايام لدرجة ان لية صديق كان معاة سلاح صوت ضابط الجبش سحبة من ولما اتحايل علية شوية قالة ادههلك بس هات فاتورة من المحل اللى بعهولك فرجاء لو اشترتو اى سلاح صوت يكون بفاتورة ---- وانا اسف يا جماعة على الاطالة سامحونى
essam assem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-03-09, 01:51 AM   #2
احمد العوضى
صياد متقدم

الصورة الرمزية احمد العوضى

المدينه: المحلة الكبرى
احمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه
افتراضي رد: معلومة مهمة جدا واللة اعلم

ربنا يبارك لك وفبك على النصيحه الغاليهويهدى الى معاه صوت ويعرف انه صوت مش للحمايه ويهدى الشرطه وتمارس عملها تانى
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم عدد خلقك ورضاء نفسك وزنة عرشك ومداد كلماتك بعددما ذكره الذاكرون وغفلَ عن ذكره الغافلون
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم صلاه تفتح‘ بيننا وبينه فتحاً مبيناً
لاالله الا الله محمد رسول الله
احمد العوضى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 02:02 AM   #3
hemi afifi
صياد نشيط

الصورة الرمزية hemi afifi

المدينه: الاسكندريه
hemi afifi مستواه غير معروف

lموضوع مذكرة حمل سلاح صوت اللي بيتعمل في القسم ده بجد ولا لا ده زي رخصه بس للصوت انا سمعت كده و عايز حد يأكدلي
hemi afifi غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 07:11 AM   #4
max666666
صياد متفاعل

الصورة الرمزية max666666

max666666 مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essam assem مشاهدة المشاركة
السلام عليم السادة اعضاء المنتدى المحترمين وصلتنى معلومة من مصدر موثوق منة بان تم ايقاف استيراد جميع انواع السلاح الصوت ومكوناتة وطلافاتة لمدة ثلاث شهور وبالفعل محلات السلاح رفعت جميع اسعار السلاح الصوت من 300ج الى 500ج فى السلاح عن سعرة ويمكن بعض اعضاء المنتدى اتكلمو فى موضوع زيادة الاسعار الملحوظ اليومين دول وانا يا جماعة بنصح اللى متردد وامامة سلاح سعر لسة ثلبت على الاسعار القديمة يشترى فورا لان اكيد صاحبة معندوشة المعلومة دية وكمان الطلاقات سعرها اكيد عيزيد واللة يا جماعة الخبر دة من احد اكبر تجار السلاح فى مصر بدون ذكر اسماء لانة صديق شخصى لية وعندى معلومة تانية بان الجيش اصدر قرار بسحب اى سلاح صوت من 3 ايام لدرجة ان لية صديق كان معاة سلاح صوت ضابط الجبش سحبة من ولما اتحايل علية شوية قالة ادههلك بس هات فاتورة من المحل اللى بعهولك فرجاء لو اشترتو اى سلاح صوت يكون بفاتورة ---- وانا اسف يا جماعة على الاطالة سامحونى
طبعا انا معرفش المعلومة صحيحة ولا بس هو تعقيبى على حكاية لو ضابظ الجيش فتشنى هاخده معايا .هو فين ظابط الجيش ولا شرطة دول اختفوا من الشوارع زى اخواتهم الخونه الى فى الشرطة عارف .يا راجل الشارع بتاعى كان فيه بلطجية كل شوية يطيحو فى الناس ويسرقوهم ويعكسو البنات ويسفلو عليهم كلمنا الجيش مليار مرة. تعالو امسكهم عارف قالو ايه امسكهم انتو واحنا هنبقى نيجى ناخدهم يعنى المفروض المهندس والدكتور والمحامى وكل الناس المحترمة نتعلم ماسكة السكاكين والمطاوى علشان نعرف نتصدى للبلطجية ...والى يموت يموت مننا مش مشكلة ..انت عارف والله لو وقفنى ظابط جيش وقالى هات مسدس الصوت هحط (صوابعى فى عينيه) وهقوله انا بعمل الشغل المفروض انت تعمله انك تحمينى مش مجرد تبقى عربية لنقل المجرمين
max666666 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 08:31 AM   #5
mohamed_esm
Banned

mohamed_esm مستواه غير معروف

عندك حق اخى الكريم فى كلام بتاع البلطجيه دا واحب اقول للاخ صاحب الموضوع ان حتى لو الموضوع دا سليم المفروض احنا مش ننشره علشان الناس مش تجرى علىالتاجار والاسعار تزيد اكتر كفايه الىل احنا فيه من استغلال وبتهيقلى لو زميل حضرتكم كبار التجار فعلا فيايرت تعرف تجيب منه اسعار خاصه للمنتدى بدل ما نقول للناس كده ونخليهم يجرو على التجار وبعدين اطمنو الموضوع كلها كام شهر وهيهدى خالص والاسعار هتنزل جامد وهتشوفو والسوق هيكون استكفى وانت الىل هتدخل المحل يتحيلو عليك تشترى والجيش مش بياخد منك اى سلاح مدام واقف بيه قدام بيتك وهما الىل قايلين الكلام دا هنا بالنص من الضابط طاما واقف بتحمى بيتك محدش هيكلمك انما بقى لو واحد ماشى بيستعرض بيه فىالشارع مهو لازم طبعا ياخده وبعدين صح الجيش كمان انسححب ومفيش شرطه وياريت يا جماعه بلاش نروج اشاعات الاستيراد دى لانى عارف كويس اوى ان الاستيراد مفتوح ومفييش اى نوع اتحذر حتى السلاح مدام بشكل قانونى واللكام ده ثقه بحكم شغلتى ومعاملتى فى الجمارك
mohamed_esm غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 09:08 AM   #6
msa_79
صياد متقدم

msa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريق

بصراحه انا مش فاهم ايه سر اندفاع الناس علي شراء مسدسات الصوت ياجماعه مسدس الصوت بسنبة 90% لن يفيد في الدفاع عن النفس بالعكس الحرامي هايخده منك هو كمان وتبقي خسرت فلوسك علي الفاضي
انا مع اني مش بشيل سلاح بس لو فكرت اشيل هاشيل مطواة او سكين انا شايف انها اكثر جدوي من مسدس الصوت في الدفاع عن النفس.
ولو حد بيشتري مسدس الصوت لأجل الاقتناء وحبا في السلاح يصبر اليومين دول
msa_79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 11:03 AM   #7
tamer el-henawy
صياد نشيط

الصورة الرمزية tamer el-henawy

المدينه: عروس البحر الأبيض المتوسط
tamer el-henawy مستواه غير معروفtamer el-henawy مستواه غير معروف

شكراً جداً على المعومة القيمة ده
غير مقروء 11-03-09, 12:23 PM   #8
lastworld
صياد نشيط

الصورة الرمزية lastworld

المدينه: Fesal Street -Giza
lastworld مستواه غير معروف

alf alf shok 3al ma3loma el gdeda elly ana 7ases enha sa7
3shan kol togar el sla7 bitkalemo o homa metnarfzen keda
tqapal mrore
lastworld غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 01:18 PM   #9
essam assem
صياد قديم

الصورة الرمزية essam assem

المدينه: cairo
essam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريق

السلام عليكم واللة يا جماعة انا اول معرفت بالمعلومة دية قلت من واجبى وانا عضو فى المنتدى دة ابلغ بس مش قاصد انى اروج اشاعات او اشتت الناس وانا قلت فى عنوان الموضوع معلومة مهمة واللة اعلم وعلفكرة انا اتصلت اليوم بالاستاذ هشام سمير وهو اكد على المعلومة ويمكن اضاف ان الاستراد كمان متوقف منذ 4 شهور - عموما انا ببلغ لمن يهمة الامر فقط اذا كان مستهلك او تاجر من اعضاء المنتدى المحترمين وبعدين يا جماعة انا مش محفز اصلا موضوع السلاح الصوت لانة غير عملى بالمرة هو مش اكتر من طلقة طلقتين فى الهواء عشان اعرف البلطجية ان المكان دة فى سلاح وانا عن نفسى بعمل كدة كل يوم بطرب 3 مرات بحكم انى ساكن فى منطقة لسة تحت الانشاء وهو ادينا بناخذ بالاسباب لكن اذا لقدر اللة حاول حد يدخل المكان طبعا مش همسك المسدس الصوت لنة ساعتة مش عيكون اكتر من طوبة فى ايدى ملهاش لازمة واكيد هيكون معاية حاجات تانية عملية اكتر وربنا يبعد عنى وعنكم اى شى وحش يارب واس على الاطالة
essam assem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 02:32 PM   #10
osha966
صياد متقدم

osha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريق

مع احترامى للموضوع..بس هو كتير من السلع موقوف استيرادها من مدة مش بس المسدسات..بسبب الركود الأقتصادى وارتفاع الأسعار و ارتباك السوق.
osha966 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 03:42 PM   #11
waleedrahmy
صياد متقدم

الصورة الرمزية waleedrahmy

المدينه: في المسكن
waleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدىwaleedrahmy حائز على اهتمام المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_esm مشاهدة المشاركة
عندك حق اخى الكريم فى كلام بتاع البلطجيه دا واحب اقول للاخ صاحب الموضوع ان حتى لو الموضوع دا سليم المفروض احنا مش ننشره علشان الناس مش تجرى علىالتاجار والاسعار تزيد اكتر كفايه الىل احنا فيه من استغلال وبتهيقلى لو زميل حضرتكم كبار التجار فعلا فيايرت تعرف تجيب منه اسعار خاصه للمنتدى بدل ما نقول للناس كده ونخليهم يجرو على التجار وبعدين اطمنو الموضوع كلها كام شهر وهيهدى خالص والاسعار هتنزل جامد وهتشوفو والسوق هيكون استكفى وانت الىل هتدخل المحل يتحيلو عليك تشترى والجيش مش بياخد منك اى سلاح مدام واقف بيه قدام بيتك وهما الىل قايلين الكلام دا هنا بالنص من الضابط طاما واقف بتحمى بيتك محدش هيكلمك انما بقى لو واحد ماشى بيستعرض بيه فىالشارع مهو لازم طبعا ياخده وبعدين صح الجيش كمان انسححب ومفيش شرطه وياريت يا جماعه بلاش نروج اشاعات الاستيراد دى لانى عارف كويس اوى ان الاستيراد مفتوح ومفييش اى نوع اتحذر حتى السلاح مدام بشكل قانونى واللكام ده ثقه بحكم شغلتى ومعاملتى فى الجمارك
1+1+1+1+1+1........................حضرتك جيبت الخلاصة يسلم فمك
waleedrahmy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 03:44 PM   #12
JOKER_KLEN
صياد متفاعل

الصورة الرمزية JOKER_KLEN

المدينه: فى الهرم او المعادى او مدينة السلام
JOKER_KLEN مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى JOKER_KLEN

يوجد مسدس صوت رقم 1 النوع أيكول ماجنم 14 طلقة عيار 9ملى عادى المنشا تركى الحجم الكبير جديد تماما بالعلبة .
السعـــر : 1000ج
رقم الموبيل : 0126309816
انا من القاهرة / الهرم او المعادى او السلام
JOKER_KLEN غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 04:10 PM   #13
tamer_tatow
صياد متفاعل

الصورة الرمزية tamer_tatow

المدينه: الاسكندرية
tamer_tatow مستواه غير معروف

مع احترامي لسيادتك بس الاستيراد متوقف لعدة اسباب اهمها ان السوق العالمية غير واثقة في المستورد المصري علشان اضطراب الاوضاع في مصر ودلوقتي اللي بيستورد بيدفع كاش لأن كل المصانع العالمية مش بتبيع كريدت للمستورد المصري -- خايفين علي نفسهم - بس اللي معاه فلوس زي اغلب تجار السلاح في مصر بيستورد عادي جدا وبيدفع مقدم ومعلومة لحضراتكم -- الاسعار العالمية نزلت لأن الجنيه المصري بدأ يتعامل بيه عالميا يعني الاسلحة اصلا رخصت لكن المشكلة في التجار وجشعهم فقط لا غير
tamer_tatow غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 04:19 PM   #14
osha966
صياد متقدم

osha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريق

أنا أؤيدك يا تامر فى رايك- التاجر المصرى هو المشكلة
osha966 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-10, 12:20 PM   #15
trainman
صياد نشيط

trainman مستواه غير معروفtrainman مستواه غير معروفtrainman مستواه غير معروف

المعلومه مؤكده و شكراً للزميل الفاضل وعاشت مصر أمنه.
trainman غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-10, 12:59 PM   #16
hunter1
صياد متفاعل

hunter1 مستواه غير معروفhunter1 مستواه غير معروف

يا عم ولا فيه حاجه زادت ولا شيء
hunter1 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links