الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 14-07-20, 03:45 AM   #1
محمد الحكيم
صياد نشيط

الصورة الرمزية محمد الحكيم

محمد الحكيم في بداية الطريقمحمد الحكيم في بداية الطريقمحمد الحكيم في بداية الطريقمحمد الحكيم في بداية الطريق
افتراضي مصيبه جديده قى الزوراكى 925

مع انى عارف ان ممكن الموضوع دا يزعل منى ناس كتير بس الامانه تحتم عليه انى اتكلم
المصيبه اللى انا اكتشفتها عن طريق الصدفه اثناء بحثى عن امكانيات المسدس الشهير جدا زوراكى 925 وهى انا المسدس بالظبط عامل زى الرشاش الisa الصوت بمعنى انا الرشاش عباره عن هيكل فيبر وبداخل الرشاش مسدس ايكول جاكل داول يعنى المسدس اللى 1500 الناس بتشتريه 5000 و4500 علشان الجسم الفايبر المصيبه اللى فى الزوراكى انه عباره عن مسدس زوراكى 914 معدل داخل الجسم بتاع الزوراكى925 يعنى علشان شوية التعديل بنشترى مسدس 2500 جنيه علشان الخزنه الطويله والعلبه الشيك بتاعته وشوية التعديل انا مش بقلل فى شأن 925 ولا 914 لا انا بوضحه حاجه اكتشفتها عن طريق الصدفه واللى لسه نفسه فى المسدس يشترى انا مش بعصى الاعضاء على التجار خالص تحياتى للأعضاء الكرام واخوتنا التجار المحترمين وكل عام وحضرتكم بخير مع انها جايه متأخره
محمد الحكيم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 14-07-20, 03:55 AM   #2
محمدتيجر
صياد متفاعل

محمدتيجر نتمنى ان يقوم بتطوير نفسه (غير مرحب به )
افتراضي رد: مصيبه جديده قى الزوراكى 925

الف شكرا علي الموضوع يا فندم
محمدتيجر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-20, 04:40 AM   #3
gogo italy
صياد متفاعل

gogo italy مستواه غير معروف

معنى كلام حضرتك ان ال ٩١٤ كسعر افضل من ال ٩٢٥ ؟
اسف لو انا فهمت غلط
gogo italy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-20, 05:52 AM   #4
Target Store
تاجر مسجل بالمنتديات

المدينه: مكرم عبيد - مدينة نصر - القاهرة
Target Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريق

* معظم شركات السلاح فى العالم تصنع فئة من الرشاشات (سلاح تكميلى لطبنجة) و يكون اساسها من طبنجة .. صوت او حى
و الامثلة و النماذج عديدة فى الحى قبل الصوت
و سعر الرشاشات حى او صوت اغلى بالتأكيد من سعر الطبنجات و الاساس واحد و عليه شوية فايبر فى الجسم الخارجى

و اداء ال925 مختلف تماما عن ال914 .. و اداء الجاكال مختلف تماما عن ال ايه-اس-آى .. و الاساس طبنجة فى الزوراكى و الايكول

تارجت ستور TARGET STORE

جميع ادوات الصيد البرى و مسدسات الصوت و بنادق الرش و صيانتها

العنوان : 3(أ) عمارات الهيئة العربية للتصنيع - شارع مكرم عبيد - مدينة نصر - القاهرة

التليفون : 23494244 - 01125378555
*ليس لنا اى فروع اخرى*

تارجت ستور TARGET STORE
ثقة .. التزام
Target Store غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-20, 11:52 PM   #5
elmasrey123
صياد قديم

اوسمتي

المدينه: اسكن اينما وجدت الحياه
elmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدى

قديم انته يامان سيب الناس تاكل عيش انا من البدايه اصلا مش بالع ام الزوراكى ده خالص سواء الى او مسدس
غير مقروء 14-07-20, 11:57 PM   #6
GIS
صياد قديم

GIS في بداية الطريقGIS في بداية الطريقGIS في بداية الطريقGIS في بداية الطريقGIS في بداية الطريقGIS في بداية الطريقGIS في بداية الطريقGIS في بداية الطريقGIS في بداية الطريقGIS في بداية الطريق

ايضاح اولا المعلومة مش جديدة المعلومة دى قديمة بس شكرا على المعلومة
بس احب اوضح لحضرتك ان ال914 مبيضربش فردى والى حتى لو اتعدل بيعلق
يعنى ال925 كويس فى الالى والفردى
البودى بتاع ال925 دا مصنع من الفيبر جلاس المقاوم للحرارة ودا معناه ان البودى دا لوحدة مش اقل من 1000 فرق يعنى البودى والطبنجة تكلفة مش اقل نمن 2250 يبقى فين المشكلة
GIS غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-21, 05:50 AM   #7
محمد الحكيم
صياد نشيط

محمد الحكيم في بداية الطريقمحمد الحكيم في بداية الطريقمحمد الحكيم في بداية الطريقمحمد الحكيم في بداية الطريق

اخواتى الاعضاء مع الشكر لكل من تفاعل مع الموضوع بس فى شويه حاجات هعلق عليه ابتدى الاول بالاستاذ محمد تيجر شكرا لحضرتك على ردك الكريم وان فى خدمة اى حد هنا فى المنتدى تانى واحد الاستاذ جوجو ايطالى مع التحفظ فى كلام حضرتك على الاسعار الزوراكى 914 مسدس كويس بس يشوبه عيب كبير صغر الحجم وارتفاع سعر المسدس انا مش بقول ان ال925 كله مصنع من 914 لا دا كمان تم ايضافة تعديلات كتير عليه علشان يطلع بالشكل الممتاز دا بس بعد التعديل اصبح شئ تانى غير914 تالت واحد استاذ احمد من محل تارجت استور قبل اى شئ سلامى كتير لأبو عمار المهم لا غبار على كلام حضرتك استاذ احمد مع التحفظ على بعض الامور طبعا معروف ان فى شركات كتير زى ما بتصنع الصوت بتصنع الحى وكلام حضرتك سليم فى الاداء بالنسبه ل925 و914 وطبعا فى فرق فى اداء الجاكل واداء الasi دى بس اللى الغير صحيح فى كلام حضرتك بالنسبه للسوق المصرى بكرر السوق المصر اللى بيخلى الطبنجه الهكلار ب120000 ويمكن اكتر وخلى الرشاش الكلاشنكوف بيبتدى سعره من اول 10000 جنيه وبيوصل كأقصى حد حوالى 35000 المصرى بك انا ممكن اكون عارف المعلومه من زمان بس كان واجب عليا اتأكد بنفسى انا راجل مش بثق فى كلام حد انا مش بثق غير فى عنيا بعد ما شوف الحاجه بنفسى المهم مش دا الموضوع الموضوع انى لازم اعرف الاعضاء اى حاجه تستجد عليهم مش كل الناس زى المصرى وزى ناس كتير هنا فى المنتدى بلاش تنسى ان المنتدى لسه فيه اعضاء كتير جدد ومفيش عنده خبره ولا انت شايف ايه الاستاذ gisالمعلومه مش جديده بس من الواضح ان حضرتك معلومات مش سليمه زوراكى 914 بيضرب رشاش زى الفل بدون تعديل ادخل وراجع شركة زوراكى هتعرف ان كلامى صح دى حاجه حتى صاحب الشركه الاهليه اللى هو الخواجه ميشيل عازر كان حابب يشتغل فى المسدس دا مع انه شغال فى الايطالى بس وافر تحياتى للجميع
غير مقروء 14-07-21, 07:05 AM   #8
Target Store
تاجر مسجل بالمنتديات

المدينه: مكرم عبيد - مدينة نصر - القاهرة
Target Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريق
Thumbs up رد: مصيبه جديده قى الزوراكى 925

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الحكيم مشاهدة المشاركة
اخواتى الاعضاء مع الشكر لكل من تفاعل مع الموضوع بس فى شويه حاجات هعلق عليه ابتدى الاول بالاستاذ محمد تيجر شكرا لحضرتك على ردك الكريم وان فى خدمة اى حد هنا فى المنتدى تانى واحد الاستاذ جوجو ايطالى مع التحفظ فى كلام حضرتك على الاسعار الزوراكى 914 مسدس كويس بس يشوبه عيب كبير صغر الحجم وارتفاع سعر المسدس انا مش بقول ان ال925 كله مصنع من 914 لا دا كمان تم ايضافة تعديلات كتير عليه علشان يطلع بالشكل الممتاز دا بس بعد التعديل اصبح شئ تانى غير914 تالت واحد استاذ احمد من محل تارجت استور قبل اى شئ سلامى كتير لأبو عمار المهم لا غبار على كلام حضرتك استاذ احمد مع التحفظ على بعض الامور طبعا معروف ان فى شركات كتير زى ما بتصنع الصوت بتصنع الحى وكلام حضرتك سليم فى الاداء بالنسبه ل925 و914 وطبعا فى فرق فى اداء الجاكل واداء الasi دى بس اللى الغير صحيح فى كلام حضرتك بالنسبه للسوق المصرى بكرر السوق المصر اللى بيخلى الطبنجه الهكلار ب120000 ويمكن اكتر وخلى الرشاش الكلاشنكوف بيبتدى سعره من اول 10000 جنيه وبيوصل كأقصى حد حوالى 35000 المصرى بك انا ممكن اكون عارف المعلومه من زمان بس كان واجب عليا اتأكد بنفسى انا راجل مش بثق فى كلام حد انا مش بثق غير فى عنيا بعد ما شوف الحاجه بنفسى المهم مش دا الموضوع الموضوع انى لازم اعرف الاعضاء اى حاجه تستجد عليهم مش كل الناس زى المصرى وزى ناس كتير هنا فى المنتدى بلاش تنسى ان المنتدى لسه فيه اعضاء كتير جدد ومفيش عنده خبره ولا انت شايف ايه الاستاذ gisالمعلومه مش جديده بس من الواضح ان حضرتك معلومات مش سليمه زوراكى 914 بيضرب رشاش زى الفل بدون تعديل ادخل وراجع شركة زوراكى هتعرف ان كلامى صح دى حاجه حتى صاحب الشركه الاهليه اللى هو الخواجه ميشيل عازر كان حابب يشتغل فى المسدس دا مع انه شغال فى الايطالى بس وافر تحياتى للجميع

محمد بك المحترم
انا بتكلم عن اداء و مواصفات و صناعة مش بتكلم عن اسعار السوق المصرى خالص .. المقصود بالاسعار و مقارنة الزيادة البسيطة فى السعر بالنسبة للسلاح فى السوق العالمى .. مثال بسيط: الرونى الذى يتم تركيبه على الجلوك و الهكلر حيزود سعر الطبنجة اد ايه و لو زودها 500 دولار بره مصر بتزيد 10 الاف جنيه فى مصر و قيس على كده كل حاجة ..احنا سوق فرعونى له مواصفات خاصة و ثقافة منفردة و جمارك مرتفعة يا محمد بك

بالنسبة للحى طول ما الحلوان المصنع بينتجه باكتر من 36 الف جنيه طول ما الاسعار حتفضل كده
و العربيات فى مصر كده برضه يتم شرائها باعلى الاسعار العالمية

الزوراكى925 تحديدا من المسدسات المصنفة عالميا ولا غبار عليه .. يتبقى ذوق المستهلك فى الاختيار و لو لم تختلف الاذواق ..

تارجت ستور TARGET STORE

جميع ادوات الصيد البرى و مسدسات الصوت و بنادق الرش و صيانتها

العنوان : 3(أ) عمارات الهيئة العربية للتصنيع - شارع مكرم عبيد - مدينة نصر - القاهرة

التليفون : 23494244 - 01125378555
*ليس لنا اى فروع اخرى*

تارجت ستور TARGET STORE
ثقة .. التزام
Target Store غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-22, 03:50 AM   #9
محمد الحكيم
صياد نشيط

كلام سليم احمد بك ولولا اختلاف الاذواق لبارت السلع
غير مقروء 14-07-22, 09:24 PM   #10
nileprince
صياد متقدم

الصورة الرمزية nileprince

nileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريق
Thumbs up رد: مصيبه جديده قى الزوراكى 925

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Target Store مشاهدة المشاركة
محمد بك المحترم
انا بتكلم عن اداء و مواصفات و صناعة مش بتكلم عن اسعار السوق المصرى خالص .. المقصود بالاسعار و مقارنة الزيادة البسيطة فى السعر بالنسبة للسلاح فى السوق العالمى .. مثال بسيط: الرونى الذى يتم تركيبه على الجلوك و الهكلر حيزود سعر الطبنجة اد ايه و لو زودها 500 دولار بره مصر بتزيد 10 الاف جنيه فى مصر و قيس على كده كل حاجة ..احنا سوق فرعونى له مواصفات خاصة و ثقافة منفردة و جمارك مرتفعة يا محمد بك

بالنسبة للحى طول ما الحلوان المصنع بينتجه باكتر من 36 الف جنيه طول ما الاسعار حتفضل كده
و العربيات فى مصر كده برضه يتم شرائها باعلى الاسعار العالمية

الزوراكى925 تحديدا من المسدسات المصنفة عالميا ولا غبار عليه .. يتبقى ذوق المستهلك فى الاختيار و لو لم تختلف الاذواق ..
تحياتي لردك الكريم يا استاذ احمد
غير مقروء 14-08-05, 10:40 AM   #11
mostafa_lashin
صياد جديد

mostafa_lashin مستواه غير معروف

الف شكر يا باشا على المعلومة
mostafa_lashin غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-08-07, 12:42 PM   #12
gamalmg
صياد متفاعل

المدينه: القاهرة
gamalmg مستواه غير معروف

مش مصيبة ولا حاجة داه شئ عادي و معظم الشركات بتصنع رشاش تكميلي من نفس مكونات و اجزاء اطبنجة
gamalmg غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-08-08, 04:12 AM   #13
LEGION
صياد نشيط

LEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريق

و لا مصيبة و لا حاجة معروفة من أول ما نزل
و كل شركات السلاح بتعمل كده
المنتج الزوراكي مش وحش علي فكرة
و تصميماتهم كويسة
LEGION غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-08-12, 09:28 AM   #14
محمد منير
صياد متفاعل

الصورة الرمزية محمد منير

المدينه: القاهرة هرم
محمد منير مستواه غير معروفمحمد منير مستواه غير معروفمحمد منير مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الحكيم مشاهدة المشاركة
مع انى عارف ان ممكن الموضوع دا يزعل منى ناس كتير بس الامانه تحتم عليه انى اتكلم
المصيبه اللى انا اكتشفتها عن طريق الصدفه اثناء بحثى عن امكانيات المسدس الشهير جدا زوراكى 925 وهى انا المسدس بالظبط عامل زى الرشاش الisa الصوت بمعنى انا الرشاش عباره عن هيكل فيبر وبداخل الرشاش مسدس ايكول جاكل داول يعنى المسدس اللى 1500 الناس بتشتريه 5000 و4500 علشان الجسم الفايبر المصيبه اللى فى الزوراكى انه عباره عن مسدس زوراكى 914 معدل داخل الجسم بتاع الزوراكى925 يعنى علشان شوية التعديل بنشترى مسدس 2500 جنيه علشان الخزنه الطويله والعلبه الشيك بتاعته وشوية التعديل انا مش بقلل فى شأن 925 ولا 914 لا انا بوضحه حاجه اكتشفتها عن طريق الصدفه واللى لسه نفسه فى المسدس يشترى انا مش بعصى الاعضاء على التجار خالص تحياتى للأعضاء الكرام واخوتنا التجار المحترمين وكل عام وحضرتكم بخير مع انها جايه متأخره

بعد اذن حضرتك عرفت المعلومة دي ازاي

بتظهر ازاي اي حد يعرف ان دة في اساسو مسدس ولا لازم يبقي في خبير في الصيانة مثلا

سبحان الله العظيم

استغفر الله

اذكر الله لا اله الا الله

محمد منير غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-08-31, 12:09 PM   #15
hogan
الاداره تحذر التعامل مع هذا العضو فى البيع والشراء

الصورة الرمزية hogan

المدينه: Philippines
hogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر ICQ إلى hogan إرسال رسالة عبر AIM إلى hogan إرسال رسالة عبر Yahoo إلى hogan إرسال رسالة عبر Skype إلى hogan

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم