الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 08-08-28, 01:11 PM   #1
طلعت بخيت بسكالس
صياد متقدم

الصورة الرمزية طلعت بخيت بسكالس

المدينه: القاهرة
طلعت بخيت بسكالس مستواه غير معروف
افتراضي صياد جديد قديم

تحية طيبه لكل أعضاء المنتدى والقائمين عليه وبعد //
أسمي المهندس / طلعت بخيت
ودي أول مشاركة لي في هذا المنتدي الرائع ؛ وأنا صياد قديم رش و خرطوش ولكنى بسبب ظروف العمل وزحمة الحياة توقفت عن ممارسة هذة الرياضة ولكنى بالطبع لم أتوقف عن حبها لأنكم كما تعلمون جميعا أنها ليست رياضة بل هى عشق يسري فى الدم ومهما حاولت فلا تستطيع أن تبتعد عنها والدليل الحي على ذلك هو أنا وما حدث معي مؤخرا ؛ ففي أحد المرات التى كنت أتصفح فيها بعض المواقع على النت تعرفت بالمصادفة البحتة على القناص فقمت بالأتصال به من باب الدردشة وماحدث بعد ذلك أعجز حقا مهما أوتيت من بلاغة عن وصفه فلقد أعاد القناص الي عروقى دماء الصيد من جديد ولم أجد نفسي ألا وأنا باشترى بندقية جديدة ثم قام بعد ذلك هو ومجموعة أخرى منها MSGM وكاريزما وعماد بدعوتى علي رحلة صغيرة فذهبت أنا وأبنى ريناتو ؛ وهنا يأتى العجز مرة أخري عن وصف هذه المجموعة فأنا لم أري في حياتي كل هذا الحب والأخاء والرجولة والأهم كل هذا العشق لهذه الرياضة ؛لا أستطيع أن أصف لكم كم الأحتضان الذى خصونى به وجعلوني أشعر أنى كما لوكنت أخوهم الصغير أو أنى ضيف مدلل على الرحلة على الرغم من انى أكبرهم سنا مرة أخرى من خلال الموقع شكرا للقناص شكرا يا MSGM شكرا يا محمد شكرا ياعماد شكرا يا كاريزما وكمان شكر واجب لكل أفراد المنتدي والذين بدأت أشعر بأنى أعرفهم هم أيضا وكأن التقت أرواحنا مرارا وتكرارا من قبل ؛ مثال عاصم / مصطفي / Vinatic / جورج والصياد السكندري وباقى الأعضاء .
أرجو أن تقبلوا عضويتى فى منتداكم الموقر ؛ وأنتظروا مشاركاتى
أخوكم مهندس / طلعت بخيت
sponsor links
غير مقروء 08-08-28, 02:08 PM   #2
عماد النجار
صياد نشيط

عماد النجار مستواه غير معروف
افتراضي رد: صياد جديد قديم

اهلا وسهلا بك من جديد يا باشمهندس طلعت وكمان الف اهلا وسهلا بالصياد الواعد ريناتو وربنا يقرب بنا كمان وكمان في حب رياضة الرماية والصيد وتاكد انك بين اخوانك واصدقائق ويارب تكون سعيد ومسرور من المنتدي ويارب نكون كاعضاء للمنتدي بنقدر نفيد الاعضاء ونساعدهم وكمان نتعلم من بعض واحب اعبرلك عن سعادتي بمعضويتك بالاصالة عن نفسي وبالنيابة عن باقي الاعضاء وشكرا لتواجدك معنا .......................عماد النجار
عماد النجار غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 08-08-28, 11:42 PM   #3
القناص
صياد نشيط

القناص مستواه غير معروف

السلام عليكم

اشكرك اخى طلعت على هدا الكلام الجميل واحب ان أقول لك انى معملتش اى حاجة خالص وانا بالعكس خايف انى أكون قصرت كمان وانت صياد قديم ومحترف كمان وبعيدا عن الصيد انت من الشخصيات المحترمة جدا وكان لى شرف معرفتك

وشكرا
القناص غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 08-08-29, 11:29 PM   #4
عاصــم الشبراوينــي
صياد متقدم

الصورة الرمزية عاصــم الشبراوينــي

عاصــم الشبراوينــي مستواه غير معروف

اولا احب اشكرك جدا جدا علي انضمامك معنا وهنا في المنتدي ليس هناك قاءم علي المنتدي المنتدي ملكنا كلنا
واحب ان اشكر القناص بصفه شخصيه جدا علي دعوته ليك للمنتدي
ويا رب نقدر نفيدك
غير مقروء 08-08-30, 11:04 AM   #5
طلعت بخيت بسكالس
صياد متقدم

الصورة الرمزية طلعت بخيت بسكالس

المدينه: القاهرة
طلعت بخيت بسكالس مستواه غير معروف

أخي وحبيبي / عاصم
واسمح قبل أي شىء أن أستميحك عذرا في كلمة أخي وحبيبي في المقدمة وده لأني من كتر كلامنا عنك ومن كتر مابنجيب سيرتك ( بكل خير طبعا ) أنا وأشرف ومحمد وعماد حاسس بجد أني زي ماكون أعرفك من زمان قوي باشكرك علي ترحابك بي عضو في المنتدي باشكرك كمان على روحك الكريمة وكلامك الرقيق وأنت بتقول المنتدي ملكنا كلنا وأنا عارف أنك مؤسسه . أتمني ان اكون عضو فعال ومفيد للجميع كما أتمني أن نلتقى في رحلة صيد سويا في القريب العاجل وانا عندي أقتراحات كتير تقدر تقرب أعضاء المنتدي من بعضهم البعض أكتر وأكتر وأمبراح كنا فى رحلة صيد غاية في الروعة ومش هحرقها دلوقت لأن محمد سيد سوف يقوم في القريب العاجل بتغطيتها بالصور والتفاصيل عموما كانت أههم الأقتراحات التى أقترحتها أن يلتقى أكبر قدر ممكن من أعضاء المنتدي فى أفطار مجمع في شهر رمضان الكريم أعاده الله عليك وعلي كل الأعضاء بكل خير كما يمكننا أن نلتقى أيضا فى أحد ليالى رمضان الجميلة فى سهرة رماضانية لكي نتعرف ببعضنا البعض أكثر وأكثر ونتواصل فى معلوماتنا وخبراتنا خاصة وأننا من عشاق هواية ورياضة واحدة
أشكرك جدا ياعاصم
أخوك طلعت
غير مقروء 08-08-30, 04:31 PM   #6
عاصــم الشبراوينــي
صياد متقدم

الصورة الرمزية عاصــم الشبراوينــي

عاصــم الشبراوينــي مستواه غير معروف

اقتراح جميل جدا جدا والله انا كتير حاولت اطلع مع القناص ومحمد السيد لكن الظروف والله مسمحت خالص وارجوا انهم يسمحوني ويلتمسوا لي الاعذار وان شاء الله نتقابل في اقرب فرصه في افطار جماعي

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم