الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 14-09-10, 07:47 PM   #1
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

المدينه: الاسماعيلية
_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى
Angry خناقة علي وشك ان تقع و لكن

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخبار اهلي ف المنتدي ايه .. ان شاءالله تكونوا بخير

انا جايبلكم فيديو هو مش مهم بس لكن خطير كمان و لازم لازم كلنا نتعلم و نكون علي استعداد لان المشكلة بتقع ف لحظة و فجأة تلاقي نفسك ف مشكلة او خناقة و هيحصل ضرب و انت هتضرب و تنضرب والله اعلم ساعتها هيكون معاك ايه و هتعمل ايه و هتتصرف ازاي

انا كنت علي وشك ان يحصلي اول موقف ف الفيديو .. انا اتعرض للموقف شخصيا و لما شوفت الفيديو قولت لازم اعمل عنه موضوع عشان نستفيد و نوعي بعض و نجدد التحذير عشان نكون مستعدين للمواقف اللي زي دي .. و هحكيلكم حصل معايا ايه

https://www.facebook.com/EGY.Guns/posts/535702346529643

اانا كل يوم الصبح بستني عربية الشغل ف مكان معين معروف و معايا اتنين شباب و بنت بيروحوا معايا الشغل .. المهم ف يوم لقينا عربية ملاكي ماشية و لما الشباب اللي فيها لمحوا البنت اللي قاعدة ف الشارع المتفرع اللي بنستني فيه عربية الشغل قاموا داخلين الشارع بالعربية و عاكسوها بالكلام طبعا احنا بنكون قاعدين بعيد شوية عن البنت احتراما ليها و عشان ماتكونش قلقانة .. المهو البنت لما سمعت كلام الشباب من العربية قامت من مكانها و بعدت شوية قاموا ماشين بالعربية و بعدها ب 5 دقايق راحوا راجعين تاني .. انا اول لما لمحتهم من اول الشارع قولت علطول دول راجعين ياخدوها غصب عنها ف قومت و لما الاتنين اللي معايا ف الشغل شافوا العربية راحوا قايمين معايا و رحنا عند البنت و وقفنا جنبها .. ساعتها راحت العربية واقفة و نزل منها اتنين غير اللي سايق .. انا قولت هي خناقة وش و هيبقي في دم عالصبح و كنت ف اللحظة دي بجمع كل تركيزي عشان اعرف اتصرف و للاسف مكنش معايا اي حاااااجة لاني صعب اخد حاجة الشغل و كنت اتمني فعلا اني يكون معايا الايجل ساعتها او الاستيك . اللي لحق الموقف ان عربية الشغل وصلت ساعتها الشباب اللي نزلوا من العربية وقفوا مكانهم و مقربوش لينا و الحمدلله عدت علي خير بعد ما كانت علي وشك يبقي فيها كلام تاني

انا حبيت احكيلكم موقفي و اجيبلكم الفيديو اللي فيه موقف مشابه لموقفي عشان نتوخي الحذر .. الله يحفظنا كلنا .. اللهم امين

للاسف الفيديو مش لاقية عاليوتيوب ف هحط لينك الفيديو من علي صفحتي بالفيس لو حد لقي الفيديو علي اليوتيوب ف رجاء حذف لنك صفحتي و وضع لنك ليوتيوب

_SAIKO_ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 14-09-11, 04:00 AM   #2
وليد سالم
المشرف العام

اوسمتي

الصورة الرمزية وليد سالم

المدينه: القاهره
وليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدىوليد سالم عميد بالمنتدى
افتراضي رد: خناقة علي وشك ان تقع و لكن

اول حاجة عملها الشاب صاحب اللقطة الاولي انه ذهب اليهم ودخل وسطهم فتحاصر ما بينهم واتاخدت منه البنت بدون ما يصيب اي حد فيهم ويخرجة بره المواجهه لو كان اخر نفسة كان واحد منهم بس اللي اتقدم لمواجهته مش التلاته والاتنين هتكون البنت هي شاغلهم الوحيد كان عرف يخلص من واحد منهم وهو اول مهاجم وقت انشغال الاتنين بالبنت وبعد تعجيزه كان ممكن يعرف يتغلب علي التاني وقت انشغال التالت بالامساك بالبنت عشان متهربش وتطلب مساعده وبكده يكون ادامة مواجهه مع فرد مهاجم واحد فقط وهتكون لية الغلبة لان البنت هتحاول تساعده هو اتسرع في الدخول مابينهم عشان كده عرفوا يتغلبوا علية

وربنا يسترها علي الكل يا عرب احنا في زمن ما يعلم بيه الا ربنا
علي ابن ابي طالب

وليد سالم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-09-11, 07:31 PM   #3
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

المدينه: الاسماعيلية
_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى

اقتباس:
اول حاجة عملها الشاب صاحب اللقطة الاولي انه ذهب اليهم ودخل وسطهم فتحاصر ما بينهم واتاخدت منه البنت بدون ما يصيب اي حد فيهم ويخرجة بره المواجهه لو كان اخر نفسة كان واحد منهم بس اللي اتقدم لمواجهته مش التلاته والاتنين هتكون البنت هي شاغلهم الوحيد كان عرف يخلص من واحد منهم وهو اول مهاجم وقت انشغال الاتنين بالبنت وبعد تعجيزه كان ممكن يعرف يتغلب علي التاني وقت انشغال التالت بالامساك بالبنت عشان متهربش وتطلب مساعده وبكده يكون ادامة مواجهه مع فرد مهاجم واحد فقط وهتكون لية الغلبة لان البنت هتحاول تساعده هو اتسرع في الدخول مابينهم عشان كده عرفوا يتغلبوا علية

وربنا يسترها علي الكل يا عرب احنا في زمن ما يعلم بيه الا ربنا
+++++++++++++++++++++1 ... لنا الله

_SAIKO_ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-09-17, 10:42 PM   #4
احمد حسن ادريس
صياد نشيط

احمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريقاحمد حسن ادريس في بداية الطريق

اهم حاجة التركيز وعلى فكرة ربنا الحامى وناخد بالاسباب الصاعق جميل للدفاع عن النفس
احمد حسن ادريس غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم