الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-03-30, 09:38 PM   #1
heckler
صياد جديد

heckler مستواه غير معروف
Thumbs up عاوز اجيب بريتا او حلوان جديد " حى " ممكن تفيدونى

[SIZE="6"]ممكن بعد أذن الجميع توضيح الفرق اولا: بين مسدس حلوان 920 و 980 .
ثانيا : ما اذا كان هناك فرق جوهرى بينهما وبين مسدس البريتا m92fs ، من حيث الوزن والجودة وتوافر قطع الغيار والسعر ، خاصة السعر بالنسبة للبريتا وقطع الغيار . ولكم جزيل الشكر [/SIZE]
heckler غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-03-30, 09:56 PM   #2
BERETTA M92FS
صياد متفاعل

الصورة الرمزية BERETTA M92FS

BERETTA M92FS مستواه غير معروف
افتراضي رد: عاوز اجيب بريتا او حلوان جديد " حى " ممكن تفيدونى

تمنياتى بالتوفيق
BERETTA M92FS غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-30, 09:56 PM   #3
heckler
صياد جديد

heckler مستواه غير معروف
Thumbs up رد: عاوز اجيب بريتا او حلوان جديد " حى " ممكن تفيدونى

ياريت حد يرد على سؤالى ، لانى قادم على شراء سلاح ومحتاج لنصيحة من خبير او مختص قبل ما ادفع الفلوس .
غير مقروء 11-03-31, 01:20 AM   #4
mahmoud_gaber
صياد جديد

mahmoud_gaber مستواه غير معروف

كلمنى لو كلامك جد ومحتاج سلاح حى تليفون / 0171549792
mahmoud_gaber غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-31, 02:21 AM   #5
احمد العوضى
صياد متقدم

الصورة الرمزية احمد العوضى

المدينه: المحلة الكبرى
احمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه

من الواضح ان الراجل معاه امر شراء
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم عدد خلقك ورضاء نفسك وزنة عرشك ومداد كلماتك بعددما ذكره الذاكرون وغفلَ عن ذكره الغافلون
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم صلاه تفتح‘ بيننا وبينه فتحاً مبيناً
لاالله الا الله محمد رسول الله
احمد العوضى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-31, 12:23 PM   #6
heckler
صياد جديد

heckler مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد العوضى مشاهدة المشاركة
من الواضح ان الراجل معاه امر شراء
نعــــــــــــم ، ولكن محتاج لنصيحة بالنسبة للمبتدأ ، ايهما اشترى البريتا m9fs ام الحلوان 920 انا شفت الاثنين على النت ، طبعا البريتا شكلها اصل الحلوان ، لكن الناحية العملية لا اعرف ، برجاء افادتى اشترى ايه .
غير مقروء 11-03-31, 04:14 PM   #7
كريم الشامي
صياد نشيط

المدينه: القاهرة
كريم الشامي في بداية الطريقكريم الشامي في بداية الطريقكريم الشامي في بداية الطريق

ياريت يا جماعه لو فعلا حد يعرف اسعار البريتا ال fs 92 او m9 يفدنا و لكم الشكر
غير مقروء 11-04-01, 01:16 AM   #8
mo_lashine
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mo_lashine

mo_lashine مستواه غير معروف

مع إحترامى الكامل لحضرتك الفرق كبير قوى بين الطبنجتين.. فى عدة محاور المادة الخام المصنعه منها والوزن ورد الفعل والدقه وأهم نقطه هى السخونه عند الإستخدام ... على الرغم من أن التصميم يكاد يكون واحد ولكن إسمحلى أضرب لحضرتك مثال مع الفارق .. العربيه المينى كوبر مش ممكن تكون زى العربية المينى الصينى اللى إسمها ليفان ... والموبايل الأيفون مش ممكن يكون زى الموبايل الأيفون الصينى... وطبعا الفروق دى كلها هتبان فى السعر مع ملاحظة أن الطبنجه الحلوان ممتازه وأثبتت كفاءة وكفايه إنها لسه شغاله من زمان ولكن ما ينفعش تقارن لادا بمرسيدس... على الرغم من جوده كل منهم فى مكانته بالسوق.. والخيار لك فى الآخر .. وأنا أرجحلك الحلوان أنت أولى بالفلوس وأنت إحتياجاتك بالنسبة للسلاح مش هتحتاج أكثر من الحلوان إلا إذا كنت حضرتك فى مجال تفاخر بنوع السلاح... وختاما حضرتك أولى بالفرق.
غير مقروء 11-04-01, 01:33 AM   #9
mr vigo
صياد قديم

الصورة الرمزية mr vigo

mr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيده

دقة الاصابه

هي دي أهم نقطه بينهم

ومتدورش على أي حاجه تانيه
غير مقروء 11-04-01, 12:04 PM   #10
heckler
صياد جديد

heckler مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_lashine مشاهدة المشاركة
مع إحترامى الكامل لحضرتك الفرق كبير قوى بين الطبنجتين.. فى عدة محاور المادة الخام المصنعه منها والوزن ورد الفعل والدقه وأهم نقطه هى السخونه عند الإستخدام ... على الرغم من أن التصميم يكاد يكون واحد ولكن إسمحلى أضرب لحضرتك مثال مع الفارق .. العربيه المينى كوبر مش ممكن تكون زى العربية المينى الصينى اللى إسمها ليفان ... والموبايل الأيفون مش ممكن يكون زى الموبايل الأيفون الصينى... وطبعا الفروق دى كلها هتبان فى السعر مع ملاحظة أن الطبنجه الحلوان ممتازه وأثبتت كفاءة وكفايه إنها لسه شغاله من زمان ولكن ما ينفعش تقارن لادا بمرسيدس... على الرغم من جوده كل منهم فى مكانته بالسوق.. والخيار لك فى الآخر .. وأنا أرجحلك الحلوان أنت أولى بالفلوس وأنت إحتياجاتك بالنسبة للسلاح مش هتحتاج أكثر من الحلوان إلا إذا كنت حضرتك فى مجال تفاخر بنوع السلاح... وختاما حضرتك أولى بالفرق.
تحياتى واعتزازى بشخصكم الكريم ، وشكرا لرد سيادتكم المتميز ، وكمان نشجع المنتج المحلى فى ظل ارتفاع الاسعار الجنونى .
غير مقروء 11-04-01, 01:49 PM   #11
mo_lashine
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mo_lashine

mo_lashine مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heckler مشاهدة المشاركة
تحياتى واعتزازى بشخصكم الكريم ، وشكرا لرد سيادتكم المتميز ، وكمان نشجع المنتج المحلى فى ظل ارتفاع الاسعار الجنونى .
أنا تحت أمرك وأتمنى أكون أفدت حضرتك .. وربنا ما يكتب عليك أو علينا إستخدام السلاح...
غير مقروء 11-04-22, 09:47 PM   #12
hottoto
صياد جديد

hottoto مستواه غير معروف

انا رحت مصنع 54 الحربى ولاقيت السعر بتاع الحلوان العادية السوداء9126 اما بالنسبة للنيكل سعرها 12521 يعنى مولعة
hottoto غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-22, 10:00 PM   #13
ayman_navy
صياد جديد

ayman_navy مستواه غير معروف

ده اسمه حلوان موديل 920 ويبدأ سعره من 16350 جنيها مصريا وده موجود بقاله فتره
سعره فى اكتوبر 2010 ب 5000 وبعد الثوره مباشرة رفعو سعره بقى ب 7500 جنيه والسعر ده مالحقش يبيعو بيه كتير وجم اواخر فبراير رفعو سعره ل 10000 جنيه وجم اخر مارس وقفو بيعه عشان يغلوه من اول ابريل 2011 ليكون 16350 جنيه وده طبعا لما وجدو التجار بيبيعو المسدس الصوت اللى شبهه ب 2000 جنيه فقالو ماينفعش بغذ النظر عن التكلفه الفعليه له وكمان لقو البريتا 84 ال 9 ملم القصير الجديده زيرو وايطالى ب 16000 قالك اشمعنى دول يعنى وبغض النظر عن اى اعتبارات فى نسب رفع السعر وعن تكلفة التصنيع العالميه وعن مقارنته الصوت ومقارنته بالبريتا الايطالى وشكل الفينيشينج بقو يزودوه بالزياده البسيطه جدا دى اللى طبعا زى ما انتو عارفين يعتبر 16000 جنيه كلام فاضى بالنسبه لاى مواطن مصرى مع العلم ان فى ايطاليا بيبيعو منتجهم لشعبهم وكمان للغريب ب 4000 جنيه وايطالى
تخيل انت مسدس كان ب 5000 جنيه وشويه زودو 2500 وشويه كمان 2500 وشويه 6000 ودى طبعا زياده بسيطه ومناسبه جدا لمستوى الدخل وحتى تقدر تغطى تكلفة استيراده من مدينة حلوان لحد القاهره والشحن
والمفاجأه - البريتا اللى كانت ب 16000 بقة ب 30000 جنيه ليه لان التاجر قالك ده ايطالى وزى ما المصانع الحربيه بتزود ب 100% انا كمان ازود بنفس النسبه
شوفتو الحلاوه - التاجر معزور ليه لانه بيشتغل لحسابه خاص يعنى لازم التانيين يكونو قدوه
صحيح المسدس مش سلعه اساسيه
لكن المعقول حلو
ربنا يهدى
تعديل / حذف المشاركة
ayman_navy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-22, 10:21 PM   #14
osha966
صياد متقدم

osha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريقosha966 في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman_navy مشاهدة المشاركة
ده اسمه حلوان موديل 920 ويبدأ سعره من 16350 جنيها مصريا وده موجود بقاله فتره
سعره فى اكتوبر 2010 ب 5000 وبعد الثوره مباشرة رفعو سعره بقى ب 7500 جنيه والسعر ده مالحقش يبيعو بيه كتير وجم اواخر فبراير رفعو سعره ل 10000 جنيه وجم اخر مارس وقفو بيعه عشان يغلوه من اول ابريل 2011 ليكون 16350 جنيه وده طبعا لما وجدو التجار بيبيعو المسدس الصوت اللى شبهه ب 2000 جنيه فقالو ماينفعش بغذ النظر عن التكلفه الفعليه له وكمان لقو البريتا 84 ال 9 ملم القصير الجديده زيرو وايطالى ب 16000 قالك اشمعنى دول يعنى وبغض النظر عن اى اعتبارات فى نسب رفع السعر وعن تكلفة التصنيع العالميه وعن مقارنته الصوت ومقارنته بالبريتا الايطالى وشكل الفينيشينج بقو يزودوه بالزياده البسيطه جدا دى اللى طبعا زى ما انتو عارفين يعتبر 16000 جنيه كلام فاضى بالنسبه لاى مواطن مصرى مع العلم ان فى ايطاليا بيبيعو منتجهم لشعبهم وكمان للغريب ب 4000 جنيه وايطالى
تخيل انت مسدس كان ب 5000 جنيه وشويه زودو 2500 وشويه كمان 2500 وشويه 6000 ودى طبعا زياده بسيطه ومناسبه جدا لمستوى الدخل وحتى تقدر تغطى تكلفة استيراده من مدينة حلوان لحد القاهره والشحن
والمفاجأه - البريتا اللى كانت ب 16000 بقة ب 30000 جنيه ليه لان التاجر قالك ده ايطالى وزى ما المصانع الحربيه بتزود ب 100% انا كمان ازود بنفس النسبه
شوفتو الحلاوه - التاجر معزور ليه لانه بيشتغل لحسابه خاص يعنى لازم التانيين يكونو قدوه
صحيح المسدس مش سلعه اساسيه
لكن المعقول حلو
ربنا يهدى
تعديل / حذف المشاركة
-بلد أقل ما يقال عنها أنها من غير صاحب ..المسدس ده تكلفته على مصنع حلوان لا تتعدى 600 جنيه -يعنى حاميها حراميها..
osha966 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-22, 10:23 PM   #15
loot-ait
صياد نشيط

الصورة الرمزية loot-ait

loot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريق

ya gama3a ana a3taked kedah aen el mawdo3 dah.siasy men el daraga el ola leh shewayet tafker keda....law se3r el sela7 3'ely 7yb2ah men el sa3b el 7osol 3aleh....ya3ny 3adad el nas el 7ayb2a m3ah sela7 olayel....bardoh el sela7 el 3'er mora7's 7ay3'la....etc....
loot-ait غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-23, 11:42 PM   #16
aly406
صياد متفاعل

الصورة الرمزية aly406

aly406 مستواه غير معروف

لو التجار بتنصب علينا دة علشان معناش ترخيص طيب المصنع بيرفع السعر لية ؟

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم