1. youtube
  2. new
الإعلانات
الإعلانات

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع

غير مقروء 11-05-14, 12:07 AM   #41
eltenen101
صياد متفاعل

eltenen101 مستواه غير معروف eltenen101 غير متواجد حالياً

الله ينور عليك يا متر

غير مقروء 11-05-14, 12:28 AM   #42
يونس
صياد نشيط
الصورة الرمزية يونس

يونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريق يونس غير متواجد حالياً

ربنا يبارك فيك

التوقيع: ((وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ

)) صدق الله العظيم

غير مقروء 11-05-14, 01:27 AM   #43
mostafa amin
صياد جديد

mostafa amin مستواه غير معروف mostafa amin غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر MSN إلى mostafa amin

اللة ينور عليك نورت أفكارنا أنا من رأيى أن أحنا نستعمل السلاح فى مكانة فقط ولا داعى للتحرك والمنضرة بة ولك الشكر والتحية

التوقيع: m m o h

غير مقروء 11-05-14, 01:43 AM   #44
صياد الفجر
صياد متفاعل
الصورة الرمزية صياد الفجر

صياد الفجر مستواه غير معروف صياد الفجر غير متواجد حالياً

سؤال انا كنت قريت أنى التيلسكوبات الممنوعه هى التى تصلح للتركيب على الأسلحة الناريه أما التيلسكوبات التى تركب على بنادق الهوا فلم تذكر تحديدأً ؟
إيه رأيك أفدنا أفادك الله أحسن الواحد ميستغناش عن التيلسكوب

غير مقروء 11-05-14, 02:33 AM   #45
Hany Ekram
صياد متفاعل

Hany Ekram مستواه غير معروف Hany Ekram غير متواجد حالياً

مشكورين جميعا علي هذه المعلومات و لكني أريد فقد التعقيب علي الزميل العضو الذي حدث معه
المشادة الكلامية مع ضابط الشرطة الذي سأله علي البندقية التي معه
1- رد فعلك يا أخي باستخدام الألفاظ الغير لائقة بسبب سلطة الوالد طبعا لأنك تعلم انك ستكون فوق القانون بسبب الوالد أطال الله في عمره , لنري إذا كان وآلدك غير ذي سلطة مواطن عادي أسيكون هذا ردك - لا أعتقد!!!!
2- الإخوة الاعضاء الذين أكثروا و عالوا في رد فعلهم بقولهم أنا كنت عملت و سويت فيه و كلام الذي لا يصح مثل ده تلاقي مراته ضرباه بالجزمة سوءال ايه اللي دخل الستات اللي في البيت في الموضوع و لا كلامي غلط منتهي التطاول !!!!!!!
في رأيي ان الضابط كان بيعمل عمله و هي دي شغلته و لا لما أقول للضابط اين مهندس يبقي تمام و أنا في المصبوظ و بالمرة بقي أقوله بابا مين عشان نلخص في الحوار مش كده برصه معرفش ليه الكبر وأخذ حده للدرجة دي و لا أنا غلط و ايه ,

العضو الزميل و من غير زعل أخذ والده إلي القسم عشان يربي الضابط الوحش عشان كان شايف شغلة و العضو يعرف بقي يعرف يصطاد مش بين العمارات يصطاد الناس اللي جوه الشقق ؟؟؟؟؟؟؟

أعلم ان الذين يكون لوالدهم سلطة لن يعجبهم كلامي لأنهم يريدون ان يسير العالم في فلكهم فقد و ان كل شيء مسخر لهم لا أحد يقف في طريقهم

و بدون زعل

غير مقروء 11-05-14, 07:37 PM   #46
1stlotengargidrees
صياد متفاعل
الصورة الرمزية 1stlotengargidrees

1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده1stlotengargidrees لديه مشاركات جيده 1stlotengargidrees غير متواجد حالياً

كلام 100 100
ممكن تدور علي اللي انت عاوزة من البحث بدل فتح موضوع جديد

غير مقروء 11-05-15, 02:29 PM   #47
Aboyassin
صياد نشيط
الصورة الرمزية Aboyassin

Aboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريق Aboyassin غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر MSN إلى Aboyassin

أمير باشا
تسلم و تسلم معلوماتك القيمة. كنت محتاجها فعلا يوميها هههههه.
تقبل تحياتى.
السلام عليكم

التوقيع: " من كان يريد العزة فلله العزة جميعا"

غير مقروء 11-05-15, 02:47 PM   #48
Aboyassin
صياد نشيط
الصورة الرمزية Aboyassin

Aboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريقAboyassin في بداية الطريق Aboyassin غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر MSN إلى Aboyassin

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hany ekram مشاهدة المشاركة
مشكورين جميعا علي هذه المعلومات و لكني أريد فقد التعقيب علي الزميل العضو الذي حدث معه
المشادة الكلامية مع ضابط الشرطة الذي سأله علي البندقية التي معه
1- رد فعلك يا أخي باستخدام الألفاظ الغير لائقة بسبب سلطة الوالد طبعا لأنك تعلم انك ستكون فوق القانون بسبب الوالد أطال الله في عمره , لنري إذا كان وآلدك غير ذي سلطة مواطن عادي أسيكون هذا ردك - لا أعتقد!!!!
2- الإخوة الاعضاء الذين أكثروا و عالوا في رد فعلهم بقولهم أنا كنت عملت و سويت فيه و كلام الذي لا يصح مثل ده تلاقي مراته ضرباه بالجزمة سوءال ايه اللي دخل الستات اللي في البيت في الموضوع و لا كلامي غلط منتهي التطاول !!!!!!!
في رأيي ان الضابط كان بيعمل عمله و هي دي شغلته و لا لما أقول للضابط اين مهندس يبقي تمام و أنا في المصبوظ و بالمرة بقي أقوله بابا مين عشان نلخص في الحوار مش كده برصه معرفش ليه الكبر وأخذ حده للدرجة دي و لا أنا غلط و ايه ,

العضو الزميل و من غير زعل أخذ والده إلي القسم عشان يربي الضابط الوحش عشان كان شايف شغلة و العضو يعرف بقي يعرف يصطاد مش بين العمارات يصطاد الناس اللي جوه الشقق ؟؟؟؟؟؟؟

أعلم ان الذين يكون لوالدهم سلطة لن يعجبهم كلامي لأنهم يريدون ان يسير العالم في فلكهم فقد و ان كل شيء مسخر لهم لا أحد يقف في طريقهم

و بدون زعل
السلام عليكم،
واضح أن لدى الزميل مشكلة كبرى فى فهم و تفسير اللغة العربية. فلن يجد أى شخص منصف أى كلمات غير لائقة فى حوارى معه. و لكن استطرادى أثناء سرد الأحداث كان يعبر عما يجيش فى عقلى من مشاعر الظلم و سوء المعاملة. فبرجاء إعادة قراءة الموضوع للفهم الصحيح.
ثم كيف ياأخى تحكم على شخص "بالكبر" و هى صفة مذمومة بدون أن تعرفنى؟ هذا هو قمة الظلم للأشخاص بدون وجه حق. والأخلاق الحميدة توجب على صاحبها أن يتحرى الدقة فى النصح و استخدام الألفاظ الجارحة للأشخاص. مصداقا لقول الله عز وجل :" فبما رحمة من الله لنت لهم و لو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك". صدق الله العظيم.
وقولى للضابط أننى "مهندس" المقصود منه أن يحسن معاملتى كمواطن محترم و ليس "كمسجل خطر" كما كان يفعل. و سبحان الله فى طبعك يا أخى. لو عندك مشكلة ما يمكنك الحوار حولها و لكن لا تسقطها على اناس لم تقابلهم أو تسمع حتى عنهم!!!
وكفى لهذا الحد و بنا يدينا و يهديك.
و أستغفر الله العظيم لى و لك.

التوقيع: " من كان يريد العزة فلله العزة جميعا"

غير مقروء 12-07-14, 06:15 AM   #49
غاوي
صياد جديد
الصورة الرمزية غاوي

غاوي مستواه غير معروف غاوي غير متواجد حالياً

موضوع مفيد ومهم جدا ....شكرا على التقديم السلس و الواضح ...سوال بخصوص الصيد البحري على مجاري الانهار و البحيرا ت
و سوال على اسلحة الصيد البدائية زي القوس و السهم و زي الصيد بالبندق او النبل
و لو فرضا اشتريت قصبة النشان بالسهم الصغير .بيرمي السهم بالنفخ هل يعامل معاملة بندقية الرش ؟

كل الشكر

التوقيع:
الصيد هو اول سلوك بشري عدواني حميد... وهو صراع الانسان من اجل البقاء....

غير مقروء 12-08-02, 01:22 PM   #50
khaled imam
صياد متفاعل

khaled imam مستواه غير معروف khaled imam غير متواجد حالياً

هي المشكلة تقع اولا علي نوعية الظابط فاذا كان مريض نفسيا فكدة كدة لازم هتحصل مشكلة ثانيا اذا كان ظابط محترم اذا ليست هناك مشكلة وتذكر دائما ان احترامك للاخرين هو احترام لنفسك ... اللسان الخلوق يخرج صاحبه من اي مشكلة

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم