الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-07-19, 11:29 PM   #1
imen_imen6
صياد جديد

imen_imen6 مستواه غير معروف
Lightbulb طلب أسعار السلاح اليووووووووم فى محلات إسكندرية

السلام عليكم
أنا نفسى أجيب كرال فايبر أسود وحضرت فلوسها 950
زى ما قال " كاتب الموضوع الشامل للمبتدئين " من 900 إلى 1000 ولكن ناس قالولى إن أسعار السلاخ عموما زادت زيادة جامدة " الرمسيس نمرة 1 ب900 جنيه " وأنا مش عارف الكرال بكام
لو حاد ‘ارف أسعار الإسبوع ده يفيدنا وجزاكم الله خيرا:confused:
imen_imen6 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-07-20, 12:58 AM   #2
أحمد عطاالله إبراهيم
صياد قديم

الصورة الرمزية أحمد عطاالله إبراهيم

المدينه: الإسكندرية
أحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيده
افتراضي رد: طلب أسعار السلاح اليووووووووم فى محلات إسكندرية

الكرال بقت ب 1450 ونصيحة بلاش الكرال لان مشاكلها كتير جدا جدا وهتندم انك اشتريتها ..

وعلى فكرة انا كنت زيك كده وكنت ناوى عليها و مع نصايح خبراء المنتدى الكرام بعدت عنها وناوى على النوريكا جيت وهى عامله حاليا 1650 جنيه .. وبندقية جبارة جدا جدا وتعتبر هاى باور لان سرعتها 305 م / ث ...

ارجو انى اكون افدتك
أحمد عطاالله إبراهيم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-20, 01:18 AM   #3
ahmadkhalaf
صياد متقدم

الصورة الرمزية ahmadkhalaf

المدينه: الاسكندرية
ahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريق

الكرال هو التركى صح ؟
اصل انا لسة سائل على اسعار البنادق عند فتح الله فى الاسكندرية وقالى ان التركى الفايبر بـ 1200 و الخشب بـ 1300
واى خدمة انا موجود
غير مقروء 11-07-20, 01:25 AM   #4
أحمد عطاالله إبراهيم
صياد قديم

الصورة الرمزية أحمد عطاالله إبراهيم

المدينه: الإسكندرية
أحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيده

صح الكرال اللى هى التركى ....

طيب انا عايزك فى خدمة انت سألته على سعر النوريكا جيت ولا لأ
أحمد عطاالله إبراهيم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-20, 03:19 AM   #5
sayed allaa
صياد نشيط

الصورة الرمزية sayed allaa

sayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيده

بص انت الاول اهم حاجة تكون مقتنع بالبندقية اللي انت هتجيبها مش تجيب الكرال عشان مضطر و خلاص عشان عامل حسابك على رينج معين
طالما مقتنع بالبندقية يبقى هاتها و توكل على الله و هية شغالة و زي الفل الكرال و مش بتقول لا و اول لما تتكسر السوستة ركب واحدة جامو و هتبقى معاك 100 100
انت بتشوف الناس اللي جابت الكرال او النوريكا سبورت اللي هما ارخص بندقيتين من البنادق المحترمة طبعا و النضيفة باعوها عشان جابوها و هما مش مقتنعين بيها جابوها عشان السعر و بس و على اساس يعني انهم يعتبرو ممتازين بالنسبة للسعر و الخامات و من البنادق النضيفة بردو
انت ممكن تجيب مثلا الكرال بس انت مقتنع بالرمسيس اكتر مع ان الكرال اغلى و تقدر تجيبها بس اهم حاجة تكون مقتنع بيها عشان مش تقعد معاك شهرين و تروح تبيعها و تخسر فيها و في الاخر هتكمل على فلوسك و هتجيب حاجة اغلى
فلو انت مقتنع بالكرال خلاص يبقى هاتها لو لسة شاكك اصبر شوية و زود المبلغ شوية و فكر برده
انت عندك في الموضوع الشامل للمبتدئين بنادق كتير انا حاططهالك تقدر تختار منهم اي واحدة تعجبك و متعتمدش على الصور بس انت تروح تشوفهم في المحل و تشوف انهو واحدة انت مقتنع بيها و مناسبة ليك
و في الاخر كل البنادق بتصطاد
و خليك فاكر ان البندقية مش ممكن تعمل صياد
الصياد هوة اللي ممكن يعمل بندقية
غير مقروء 11-07-20, 03:25 PM   #6
imen_imen6
صياد جديد

imen_imen6 مستواه غير معروف

أولا : ألف شكر لكل الناس اللى ردوا وساعدونى وخصوصا الأستاذ سعيد علاء لأنه هوه السبب فى حبى للصيد وإقبالى على شراء بندقية "من شهرين لما شفت الموضوع الشامل للمبتدئين فى بحث جوجل "
ثانيا : أنا أول مرة أطلع أصطاد مع زمايلى من إسبوعين وحققت نتايج حلوة مع الشنجهاى ومع النوريكا 56 "قوتهم متوسطة " وقررت أشترى بندقية واللى حطيته فى الإعتبار قوة البندقية و قلة عيوبها و ثمنها المناسب ومخبيش علي حضرتك شكلها وده كله لقيته فى الكرال وأنا مقتنع بيها تمام الإقتناع ولو حضرتك تفضلت بذكر
1 : ثمن السوستة الجامو المطلوب تركيبها
2 : أفضل محل سلاح ممكن أشتريها منه فى إسكندرية من حيث الأمانة و السعر
" مع العلم دى أول بندقية "
وده إيميلى لو حضرتك ممكن تكلمنى عليه

imen_imen6@yahoo
0110948225
وأنا آسف إن أنا طولت على حضرتك والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
imen_imen6 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-20, 04:00 PM   #7
كفافى1
صياد متقدم

الصورة الرمزية كفافى1

المدينه: شبرا - مصر
كفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريق

بالتوفيق 0000000000
غير مقروء 11-07-21, 07:40 PM   #8
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

المدينه: أسكندرية
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة imen_imen6 مشاهدة المشاركة
أولا : ألف شكر لكل الناس اللى ردوا وساعدونى وخصوصا الأستاذ سعيد علاء لأنه هوه السبب فى حبى للصيد وإقبالى على شراء بندقية "من شهرين لما شفت الموضوع الشامل للمبتدئين فى بحث جوجل "
ثانيا : أنا أول مرة أطلع أصطاد مع زمايلى من إسبوعين وحققت نتايج حلوة مع الشنجهاى ومع النوريكا 56 "قوتهم متوسطة " وقررت أشترى بندقية واللى حطيته فى الإعتبار قوة البندقية و قلة عيوبها و ثمنها المناسب ومخبيش علي حضرتك شكلها وده كله لقيته فى الكرال وأنا مقتنع بيها تمام الإقتناع ولو حضرتك تفضلت بذكر
1 : ثمن السوستة الجامو المطلوب تركيبها
2 : أفضل محل سلاح ممكن أشتريها منه فى إسكندرية من حيث الأمانة و السعر
" مع العلم دى أول بندقية "
وده إيميلى لو حضرتك ممكن تكلمنى عليه

imen_imen6@yahoo
0110948225
وأنا آسف إن أنا طولت على حضرتك والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
استاذ ايمن
1- ثمن سوسته الجامو الاصلية انا اشترتها من الحاج محمد فتح الله سعد زغلول 125 جنيه قبل احداث يناير.
2- عليك وعلى المهندس هيثم خضر وده رابط فيه ارقام التليفونات
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=9953
بالتوفيق وتحياتى
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-22, 07:36 AM   #9
sayed allaa
صياد نشيط

الصورة الرمزية sayed allaa

sayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيدهsayed allaa لديه مشاركات جيده

لا ابدا ولا طولت و لا حاجة سعر السوستة زي ما الاستاذ عادل قالك
و الله انا شايف فتح الله غالي شوية بس حجاته مضمونة و انا عن نفسي بثق فيه جدا
انت تروح لفتح الله محطة مصر او سعد زغلول هوة محطة مصر ارخص حبتين من التاني دي المحلات اللي انا بتعامل معاها و بثق فيها جدا و متعاملتش مع حد تاني غيرهم
و بالتوفيق ان شاء الله
غير مقروء 11-08-27, 09:48 PM   #10
Mr_mody
صياد متقدم

Mr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدىMr_mody من كبار اسرة المنتدى

ازيكم يا جماعة انا بقالي اكتر من 3 شهور مش بفتح ولا بتابع المنتدي خالص علشان الدراسة و مشاغل الحياة..عاملين اية و اية اخبار الصيد و البنادق و ربنا يوعدنا و يوعدكم يا رب ..اية نظام الرمسيس اسعارها اية ؟
Mr_mody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-08-27, 10:15 PM   #11
عادل عبده
صياد قديم

الصورة الرمزية عادل عبده

المدينه: القطاميه
عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_mody مشاهدة المشاركة
ازيكم يا جماعة انا بقالي اكتر من 3 شهور مش بفتح ولا بتابع المنتدي خالص علشان الدراسة و مشاغل الحياة..عاملين اية و اية اخبار الصيد و البنادق و ربنا يوعدنا و يوعدكم يا رب ..اية نظام الرمسيس اسعارها اية ؟
الرمسيس جديده ب 900 الى 1000 جنيه
والدنيا حلوه والمحترفين داخلين على موسم والله الموفق

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *
عادل عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-09-13, 01:20 AM   #12
safroot
صياد متفاعل

safroot مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed allaa مشاهدة المشاركة
بص انت الاول اهم حاجة تكون مقتنع بالبندقية اللي انت هتجيبها مش تجيب الكرال عشان مضطر و خلاص عشان عامل حسابك على رينج معين
طالما مقتنع بالبندقية يبقى هاتها و توكل على الله و هية شغالة و زي الفل الكرال و مش بتقول لا و اول لما تتكسر السوستة ركب واحدة جامو و هتبقى معاك 100 100
انت بتشوف الناس اللي جابت الكرال او النوريكا سبورت اللي هما ارخص بندقيتين من البنادق المحترمة طبعا و النضيفة باعوها عشان جابوها و هما مش مقتنعين بيها جابوها عشان السعر و بس و على اساس يعني انهم يعتبرو ممتازين بالنسبة للسعر و الخامات و من البنادق النضيفة بردو
انت ممكن تجيب مثلا الكرال بس انت مقتنع بالرمسيس اكتر مع ان الكرال اغلى و تقدر تجيبها بس اهم حاجة تكون مقتنع بيها عشان مش تقعد معاك شهرين و تروح تبيعها و تخسر فيها و في الاخر هتكمل على فلوسك و هتجيب حاجة اغلى
فلو انت مقتنع بالكرال خلاص يبقى هاتها لو لسة شاكك اصبر شوية و زود المبلغ شوية و فكر برده
انت عندك في الموضوع الشامل للمبتدئين بنادق كتير انا حاططهالك تقدر تختار منهم اي واحدة تعجبك و متعتمدش على الصور بس انت تروح تشوفهم في المحل و تشوف انهو واحدة انت مقتنع بيها و مناسبة ليك
و في الاخر كل البنادق بتصطاد
و خليك فاكر ان البندقية مش ممكن تعمل صياد
الصياد هوة اللي ممكن يعمل بندقية
اة الواحد يستنة شهرين تلاتة عشان يجمع مبلغ اكبر ويجيب البندقية الى هو عايزها ومقتنع بيها تقوم الاسعار تغلى فى الشهرين دول
safroot غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links