الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-03-19, 09:30 PM   #1
memo2224
صياد نشيط

الصورة الرمزية memo2224

المدينه: محافظة المنيا
memo2224 مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى memo2224
Lightbulb على الطاير!!!!!!!!!!؟؟؟

من اسم الموضوع بان انا اقصد اى
وبردو هوضح / يخونى انا شايف ان المنتدى بقا بسم الله مشاء الله
العدد فى اليمون
اقصد العدد زاد بس الزياده دى محصلتش الا لما الاحداث الاخيره حصلة يعنى معظم الدخل بعد الاحداث المنتدى هتلاقى اول مشاركه ليه كانت عن حاجه للدفاع عن النفس
والمنتدى تحول فى لمح البصر من منتدى لهواية الصيد الى ساحه
بيع وشراء او سوق
علمان ان فى ناس محترمه كتير هدفها الصيد وتنمية الهوايه الجميله دى
بس اتمنى يا جماعه ان الحصل ده مي اثرش بالسلب على المنتدى
يعنى انا ملاحظ ان معظم المشاركات عن اسلحةالردع او الدفاع عن النفس
فيرية مننساش ان المنتدى اسمه
(((((((((الصيد فى مصر))))))))))))))
مش الدفاع عن النفس
ارجو كلامى ده ميزعلش حد
وتحياتى
memo2224 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-03-19, 09:52 PM   #2
Ahmed kouta
صياد متفاعل

المدينه: القاهرة
Ahmed kouta مستواه غير معروف
افتراضي رد: على الطاير!!!!!!!!!!؟؟؟

عندك حق والله يا اخي ده حتي انا لسا منزل امبارح اعلان بيع الدبابة والاباتشي امبارح ومن كتر الطلب من الزملاء عملت عليهم مزاد ____ههههههه
Ahmed kouta غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-19, 09:57 PM   #3
memo2224
صياد نشيط

الصورة الرمزية memo2224

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed kouta مشاهدة المشاركة
عندك حق والله يا اخي ده حتي انا لسا منزل امبارح اعلان بيع الدبابة والاباتشي امبارح ومن كتر الطلب من الزملاء عملت عليهم مزاد ____ههههههه
لا بجد دمك خفيف ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه! !!!!!
الموضوع مش للهزار وان كنت انت مش مهتم غيرك مهتم
غير مقروء 11-03-19, 10:19 PM   #4
Ahmed kouta
صياد متفاعل

الزميل الفاضل للعلم لم اقصد الاستخفاف بموضوعك ولا تقليل اهمية فكرتك ____لكن هو تاكيد ليه باسلوب ساخر تقبل اعتذاري الشديد _
غير مقروء 11-03-19, 10:23 PM   #5
سيدخالد
مشرف الصيد البري

الصورة الرمزية سيدخالد

المدينه: الهرم_جيزة
سيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى سيدخالد

هو فعلا انت معاك حق انى هناك اناس كثيرا دخلت المنتدى من باب البحث عن سلاح للدفاع عن النفس ونظرا للظروف الراهنة وده شىء طبيعى لاتستغرب منه اخى الفاضل وكمان ده عمل دعاية للمنتدى وجعل ناس كتير تشارك معانا وبدات الرغبات فى هوايات للصيد وده شىء جميل انا برحب بيه واتمنى المنتدى يتعدى المليون شخص عشان ننمى هواية رياضة الصيد لانها رياضة الملوك
سيدخالد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-19, 10:24 PM   #6
memo2224
صياد نشيط

الصورة الرمزية memo2224

اقتباس:
الزميل الفاضل للعلم لم اقصد الاستخفاف بموضوعك ولا تقليل اهمية فكرتك ____لكن هو تاكيد ليه باسلوب ساخر تقبل اعتذاري الشديد _
اخى الكريم اعتزارك مقبول بس كان لازم ارد عليك لانى لو حد شاف ردك ده هيتقلب الموضوع الى تريقه وهيقلب كوميديا
منت عارف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
غير مقروء 11-03-19, 10:26 PM   #7
memo2224
صياد نشيط

الصورة الرمزية memo2224

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيدخالد مشاهدة المشاركة
هو فعلا انت معاك حق انى هناك اناس كثيرا دخلت المنتدى من باب البحث عن سلاح للدفاع عن النفس ونظرا للظروف الراهنة وده شىء طبيعى لاتستغرب منه اخى الفاضل وكمان ده عمل دعاية للمنتدى وجعل ناس كتير تشارك معانا وبدات الرغبات فى هوايات للصيد وده شىء جميل انا برحب بيه واتمنى المنتدى يتعدى المليون شخص عشان ننمى هواية رياضة الصيد لانها رياضة الملوك
مشكور اخى على المرور ونت كلامك ده بجد فى نطاق الموضوع النا اقصده
غير مقروء 11-03-19, 10:44 PM   #8
Ahmed kouta
صياد متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memo2224 مشاهدة المشاركة
اخى الكريم اعتزارك مقبول بس كان لازم ارد عليك لانى لو حد شاف ردك ده هيتقلب الموضوع الى تريقه وهيقلب كوميديا
منت عارف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولا يهمك رد براحتك الاقدمية في المنتدي لازم تحترم برضه وعلي فكرة انا نزلت اعلان الدبابة و الاباتشي امبارح فعلا رد علي واحد طالب خرطوش محلي في المنتدي وفعلا معرفتش امسك نفسي قولت لا بقي لازم انزل بالبضاعه بتاعتي قبل ما تبور __ وبرده لو تفضلت وراجعت مشاركاتي السابقه هتلاقيني متفق جدا معاك في رايك ان المنتدي بقي سوق سلاح صوت وسلاح مقلوب _ يا باشا دا كان في موضوع واحد طالب مطواه قرن غزال ___
غير مقروء 11-03-20, 01:27 AM   #9
memo2224
صياد نشيط

الصورة الرمزية memo2224

اقتباس:
ولا يهمك رد براحتك الاقدمية في المنتدي لازم تحترم برضه وعلي فكرة انا نزلت اعلان الدبابة و الاباتشي امبارح فعلا رد علي واحد طالب خرطوش محلي في المنتدي وفعلا معرفتش امسك نفسي قولت لا بقي لازم انزل بالبضاعه بتاعتي قبل ما تبور __ وبرده لو تفضلت وراجعت مشاركاتي السابقه هتلاقيني متفق جدا معاك في رايك ان المنتدي بقي سوق سلاح صوت وسلاح مقلوب _ يا باشا دا كان في موضوع واحد طالب مطواه قرن غزال ___
يعمده ولا اقدميه ولا بتاع انا بس ممكن اكون فهمتك غلط وده الموضوع
انت عارف انك هتقول الكلمتين دول ونت فى نيتك الهظار في ناس بقا تخصص تريقه اول ميشوفو مشاركتك كده هوب
تلقه الموضوع كله نوكت والموضوع يبوظ ويفقد مضمون رسالته هو كل ده النا قصده
وعلى العموم شرفتنى بمشاركتك
وربنا يوفقق فى بيع الدبابه والاباتشى وترسانة السلاح العندك
هههههههههههههههههه
ومتنساش تحجزلى بزوكه عشان اصتاد بيها عصافيرههههههههههه
ههههههههههههههههههه
غير مقروء 11-03-20, 02:38 AM   #10
احمد العوضى
صياد متقدم

الصورة الرمزية احمد العوضى

المدينه: المحلة الكبرى
احمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه

يا اخى ليه منؤلش كتر خير الظروف السياه التى عرفتنا على منتدا جميل ومحترم ومن الممكن ان الانسان يكون داخل يدور على حاجه يحمى بيها نفسه واهله ومن وجهة نظرى ده فى حد ذاته مش عيب ده انسان محترم بيدور على اهله ومن الممكن بعد ما الامور تهدى يفضل برده موجود ويعتنق رياضه الصيد وعلى فكره الاسلحه الناريه هوايه قد تنقلب الى ادمان و المنتدا مفتوح للكل والاعضاء القداما يقدمون كل العون والنصيحه عند الطلب ولم يبخل اى عضو بالنصيحه ونسال الله ان تنتهى الاحداس ويظل المنتدا باعضائه ولا ينقصو بل فى ذياده وعلى فكره قد تكون السخريه سلاح قاتل والفكاهه قد تخفى بين طياتها كلمات اقوى من الرصاص فتقبل الفكهه ولا تغضب وعلى فكره انت كمان دخلت فى الاحداس ذينا ولاكن الفيصل هوى الاستمرار الى داخل يشترى هيشترى ويمشى والى داخل يبيع برده ذى الى قبله والى هوايه المنتدى موجود
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم عدد خلقك ورضاء نفسك وزنة عرشك ومداد كلماتك بعددما ذكره الذاكرون وغفلَ عن ذكره الغافلون
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم صلاه تفتح‘ بيننا وبينه فتحاً مبيناً
لاالله الا الله محمد رسول الله
احمد العوضى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-20, 10:00 AM   #11
messam
صياد متقدم

الصورة الرمزية messam

المدينه: الزقازيق
messam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريقmessam في بداية الطريق

على فكرة انا أستفدت من المنتدى دة جدا جدا من حيث المعلومات والأرشادات القيمة وممكن أى حد من المتابعة الدقيقة لموضوعات المنتدى وأرشادات ومشاركات الأعضاء يتحول من مجرد هاوى الى متخصص وذو خبرة فى وقت قصير جدا جدا

القناص القديم

فريق الشرقية للصيد والرماية
messam غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-20, 12:46 PM   #12
محمود محروس
صياد متفاعل

محمود محروس مستواه غير معروف

الصدقاء ahmed kauta والصديق memo2224والله لقد ضربتوا مثلا فى الزوق والاحترام والادب لم ارى له مثيلا منذ زمن واود ان كل الاعضاء تعتبر من هذا الموضوع الذى يعطى دلاله واضحه ان منتدانا منتدى رائع واخص بالشكر الصديق احمد الذى احتوى الموضوع بسرعه دون تكبر ولا تزمر .ارى انه اخطأ فى رده ولكن تبادر الخطأ واعطانا درس لنتعلم منه ،والله اعتبرها افضل مشاركه وجدتها على هذا المنتدى منذ دخولى اتمنى ان يحزو باقى الاعضاء حزوكم ونتعلم منها اكرر شكرى واعجابى واحترامى لشخصكم الكريم. تقبلوا مرورى
غير مقروء 11-03-20, 03:23 PM   #13
memo2224
صياد نشيط

الصورة الرمزية memo2224

والله يخونه انا مش عارف اقولكو اى
بس بجد شرفتونى وشرفتو الموضوع ونا والله حاسس انى فى وسط عيلتى والمنتدى ده بجد اكثر من رائع
وبشكر كل من ساهم فى الموضوع
والمسهمش كمان
وتحياتى لكل اعضاء المنتدى
ويرب نفضل على طول كده نحترم بعض ونخاف على بعض
وتحياتى
غير مقروء 11-03-20, 03:51 PM   #14
unknown
صياد متقدم

الصورة الرمزية unknown

المدينه: السويس - بورسعيد - المنصورة
unknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريقunknown في بداية الطريق

مغ احترامى الكامل يا اخى memo2224 يجب ان نشكر الظروف التى أدت الى تجمع مثل هذا العدد فى منتدى الصيد وعن تجربة شخصية انا كنت من هواة صيد العصافير و اليمام فى مراهقتى وانقطعت عن هذه الهواية الجميلة ثم جائت هذه الاحداث لتعيد لى ذكرى ما كان وتجعلنى اقرر العودة الى هذه الهواية فرب ضارة نافعة
ثم يا اخى العزيز لاحظ انك ايضا مثلنا دخلت المنتدى فى خضم الأحداث

تحياتى
غير مقروء 11-03-20, 04:54 PM   #15
essam assem
صياد قديم

الصورة الرمزية essam assem

المدينه: cairo
essam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريق

بالنسبة للزميل صاحب الموضوع انا شايف انى ديى حاجة كويس جدا وبالعكس فى صالح المنتدى بس اهم حاجة من الاعضاء القدام امثال سيادتك ان تقوم بعملية تسويق وترويج للمنتدى واهدافة الحقيقية وهى الصيد وكل ما يخصة لللاعضاء الجدد وبحكم انى راجل بتاع مبيعات وتسويق اللى بيحصل دة بنسمية طفرة وبنسغلها فى مصلحتنا وفى ترويج منتجاتنا حتى لو كان المنتج دة منتدى او فكرة فرجاء من سيادتك عدم النفور من الاعضاء الجدد اللى غرضهم اسلحة للدفاع عن النفس ومحاولة جذبهم لفكرة المنتدى الحقيقية وهى الصيد وكل ما يخصة وعلفكرة انا بكلم حضرتك من خلال تجربة لانى كنت واحد من الاعضاء دية وكان غرض دخولى المنتدى هو اسلحىة الدفاع عن النفس وليس اكتر ولكن جو المنتدى وعلاقات الاعضاء الجميلة واسلوب الحوار المنتحضر فى عرض فكرة الصيد من خبراء المنتدى والاعضاء القدامى هى اللى جذبتنى انى اتشرف ان اكون واحد من اعضاء المنتدى المحبين لهواية الصيد --- وانا اسف جدا على الاطالة
essam assem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-20, 05:32 PM   #16
memo2224
صياد نشيط

الصورة الرمزية memo2224

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة unknown مشاهدة المشاركة
مغ احترامى الكامل يا اخى memo2224 يجب ان نشكر الظروف التى أدت الى تجمع مثل هذا العدد فى منتدى الصيد وعن تجربة شخصية انا كنت من هواة صيد العصافير و اليمام فى مراهقتى وانقطعت عن هذه الهواية الجميلة ثم جائت هذه الاحداث لتعيد لى ذكرى ما كان وتجعلنى اقرر العودة الى هذه الهواية فرب ضارة نافعة
ثم يا اخى العزيز لاحظ انك ايضا مثلنا دخلت المنتدى فى خضم الأحداث

تحياتى
ينهار ابيض
اى يخونه الموضوع انا عمله عشان التوعيه وبس
مش للاستخفاف بالاعضاء الجدد الفى المنتدى سواء كان العضو جديد او قديم
بالعكس انا استفد من الاعضاء الجدد بعض المعلومات وده شىء جميل
كل الحكايه انى
ملاحظ ان فى بعض الناس بتدخل المنتدى عشان اسلحه محظوره للدفاع عن النفس
واكيد حضرتكم شوفتو البيطلب مطوه والخ.................
وبالنسبه انى جديد او قديم فى المنتدى انا يعتبر نفسى حدث يعنى جديد بس عدد المشاركة هى البترقى الغاية متبقا عضو قديم
فاتمنى ان اليقراء الموضوع يفهم انا اقصد اى فى الاول وبعدين يعلق
يعنى الاخunknown مفهمش انا اقصد اى فيرية تركز حبه وبعدين عضو جديد او قديم مش هتفرق المهم انن نتعلم من بعض ونستفيد
ونا برحب بكل الاعضاء الجدد فى المنتدى والقدام كمان
فيريت تكون المعلومه وصلة لانى انا شايف ان الموضوع اتحول لموقف انتقادى
مش عارف له
وتحياتى
غير مقروء 11-03-21, 02:42 PM   #17
Ahmed kouta
صياد متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد العوضى مشاهدة المشاركة
يا اخى ليه منؤلش كتر خير الظروف السياه التى عرفتنا على منتدا جميل ومحترم ومن الممكن ان الانسان يكون داخل يدور على حاجه يحمى بيها نفسه واهله ومن وجهة نظرى ده فى حد ذاته مش عيب ده انسان محترم بيدور على اهله ومن الممكن بعد ما الامور تهدى يفضل برده موجود ويعتنق رياضه الصيد وعلى فكره الاسلحه الناريه هوايه قد تنقلب الى ادمان و المنتدا مفتوح للكل والاعضاء القداما يقدمون كل العون والنصيحه عند الطلب ولم يبخل اى عضو بالنصيحه ونسال الله ان تنتهى الاحداس ويظل المنتدا باعضائه ولا ينقصو بل فى ذياده وعلى فكره قد تكون السخريه سلاح قاتل والفكاهه قد تخفى بين طياتها كلمات اقوى من الرصاص فتقبل الفكهه ولا تغضب وعلى فكره انت كمان دخلت فى الاحداس ذينا ولاكن الفيصل هوى الاستمرار الى داخل يشترى هيشترى ويمشى والى داخل يبيع برده ذى الى قبله والى هوايه المنتدى موجود
الله ينور يا استاذ احمد واضح ان حضرتك صياد بحق وحقيق فعلا نشنت صح وفهمت راي صح فعلا القول اللازع بيبقي اوقات كتير مفعولة اقوي من الرصاص . انا مثلا دخلت المنتدي هنا من فترة قليلة جدا اسم المنتدي ظهر علي سيرش جوجل اكتر من مرة في بحث كنت عاملة المهم دخلت بالصدفة وشفت رقي الزملاء والتعامل بينهم داومت علي الدخول وقراءة المواضيع يمكن شهر لغاية ما قررت اني اسجل في المنتدي . وانا فخور جدا اني عضو في المنتدي .......
غير مقروء 11-03-21, 02:51 PM   #18
Ahmed kouta
صياد متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود محروس مشاهدة المشاركة
الصدقاء ahmed kauta والصديق memo2224والله لقد ضربتوا مثلا فى الزوق والاحترام والادب لم ارى له مثيلا منذ زمن واود ان كل الاعضاء تعتبر من هذا الموضوع الذى يعطى دلاله واضحه ان منتدانا منتدى رائع واخص بالشكر الصديق احمد الذى احتوى الموضوع بسرعه دون تكبر ولا تزمر .ارى انه اخطأ فى رده ولكن تبادر الخطأ واعطانا درس لنتعلم منه ،والله اعتبرها افضل مشاركه وجدتها على هذا المنتدى منذ دخولى اتمنى ان يحزو باقى الاعضاء حزوكم ونتعلم منها اكرر شكرى واعجابى واحترامى لشخصكم الكريم. تقبلوا مرورى
تحيتك وصلت يا باشا اخجلتم تواضعنا يا با شا بجد بجد المنتدي هنا كل الناس بتتعامل بذوق وادب جم ياريت تبقي حياتنا كلها التعامل فيها زي المنتدي بالظبط...

sponsor links