الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 14-07-09, 12:39 AM   #1
gamalmg
صياد متفاعل

المدينه: القاهرة
gamalmg مستواه غير معروف
افتراضي تجربتي مع الزوراكي 917

انا من اسبوع اشتريت مسدس صوت زوراكي 917 و بصراحة اكتشفت ان الطبنجة دي وخدة سمعة كبيرة جيدا علي الفاضي . وكمان الخانة فيبر و حديد مش ذي الريتاي بارون كله صلب و بعدين وزنه خفيف للغاية مقارنا بالهكلر او حتي الجلوك الي هو المفروض تقليد ليهم . ممكن يكون السبب لاني اتعملت بالهكلر كتير مش عارف بس الي اكتشفتوا انوا غالي علي الفاضي
gamalmg غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 14-07-09, 02:13 AM   #2
titos
صياد متفاعل

titos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريق
افتراضي رد: تجربتي مع الزوراكي 917

مع احترامى لحضرتك كلامك مش سليم انا لسة شاريها من حوالى اسبوع بردة والطبنجة دى ملهاش حل مقارنة بالطبنجات التركى الموجودة بالسوق يعنى ممكن نقارنها بالطبنجات المانى و الايطالى الطبنجة دى صوتها رعد رهيب عن تجربة اما من ناحية الورن وزنها قريب جدا من الجلوك الحى لانى قريبى ظابط و مستلم جلوك 17 و مسكتها منة ولاقيت وزنها قريب من وزن الزوراكى بنسبة 90% اما جسم المسدس مصنوع من مادة البروبليم مادة مقاومة للحتكاك و مقاومة للسخونة و شديدة الاحتمال و على فكرة ماسورة المسدس دة محملة جدا
titos غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-09, 04:16 AM   #3
el7awi
صياد نشيط

el7awi مستواه غير معروفel7awi مستواه غير معروفel7awi مستواه غير معروف

يا استاذ انا المسدس معايا مشترية من الراجل المحترم ابو عمار تاجر و عضو معانا في المنتدي المسدس صوتة حلو جدا و امبارح دورت علي فكة و تركيبة في اليوتيوب و تمكنت من فكة المغناطيس بيتجاذب مع الماسورة يعني الماسورة مش انتيمونيا ياريت حضرتك توضح اية مضايقك في المسدس بالتحديد بخلاف وزنة ﻻن انا كنت مستخففة في اﻻول الحقيقة و كمان كنت قلقان من حوار البوليمر دة بس طلعت خامة قوية تقريبا كدة من خبرتي البسيطة اقوي من اﻻنتيمونيا
el7awi غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-09, 04:18 AM   #4
el7awi
صياد نشيط

بالمناسبة يا استاذ تيتوس اية رأيك في زوراكي 918 محتار بينة و بين الفرات
غير مقروء 14-07-09, 05:03 AM   #5
lord of the war
Banned

lord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيده

علي ففكره انا مع الاستاذ كابت الموضوع المسدس فعلا واخد طجه اكتر من اللازم ...دي نقطه وبردو المغناطيس مش دليل ع انه صلب والمغناطيس بيلقط طبنجا كتير ومنا بردو الفرات الاصار القديم وعن تجربه بالنسبه للاتنين ومقارنته بالريتاي القديم الريتاي افضل بمراحل او الفرات هو كل الليله حكايه الكتالوج الللي بيجي معاه وكاس الصواريخ غ.
lord of the war غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-09, 05:25 AM   #6
el7awi
صياد نشيط

محدش قال صلب بس علي اﻻقل مش انتوميا )الماسورة) طب عند حضرتك فكرة او معلومات عن الفرات اﻻصدار الجديد ؟ يعني تنصحني بية ولة بالزوراكي 918 ؟
غير مقروء 14-07-09, 06:56 AM   #7
lord of the war
Banned

lord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيدهlord of the war لديه مشاركات جيده

انا معايا الفرات الاصدار الجديد جايبه اول ما نزل . وهو ادائه ممتاز وبيضرب اي نوع طلق .بالنسبه للزوراكي انا جبت ال 917 اول امبارح وشكله واادائه عادي جديمكن الريتاي احسن منه ومشوفتش ال 918 ده .وبالنسبه للفرات الاصدار الجديد بردو متعاملتش معاه وف حد علي فكره هنا عارض جاكال ديوال مستعمل بسعر كويس لو كانت بردو الاصادر القديم اللي مكتوب عليه made in turkey
lord of the war غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-09, 01:14 PM   #8
nileprince
صياد متقدم

الصورة الرمزية nileprince

nileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريقnileprince في بداية الطريق

السلام لكم
تحياتي لكم جميعا
اود ان اضيف فقط توضيح لحكايه ان المغناطيس بيمسك في الماسوره
لازم طبعا يمسك لان الماسوره الخاصه بمحدثات الصوت عباره عن طبقتين
الداخليه حديد لتحمل الضغط المتولد من انفجار الطلقه و تفاضيا انتفاخ الماسوره
و ايضا لتحمل القلوظه الخاصه بكاس الصواريخ (طلقات الاشاره)
و الطبقه الخارجيه مصنوعه من خليط من الانتومنيوم و الزينك و علي حسب ارتفاع سعر محدث الصوت يكون جوده الخليط

يعني الافضل اطلاقا الالماني بانواعه رووم ،ايرما ،ريك ،والتر
يليه الايطالي البروني بانواعه و الجينرال و الفالترو
يليه التركي الزوراكي و افضلهم جميعا و الايكول و الفولتران و زمان شويه كان البلو طبعا

و ارجو ان اكون اضفت افاده لكم علي قدر معلوماتي
و طبعا في انتظار رأي الخبراء و اخواتنا الكبار في المنتدي

و تقبلو تحياتي
غير مقروء 14-07-09, 01:28 PM   #9
gamalmg
صياد متفاعل

المدينه: القاهرة
gamalmg مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titos مشاهدة المشاركة
مع احترامى لحضرتك كلامك مش سليم انا لسة شاريها من حوالى اسبوع بردة والطبنجة دى ملهاش حل مقارنة بالطبنجات التركى الموجودة بالسوق يعنى ممكن نقارنها بالطبنجات المانى و الايطالى الطبنجة دى صوتها رعد رهيب عن تجربة اما من ناحية الورن وزنها قريب جدا من الجلوك الحى لانى قريبى ظابط و مستلم جلوك 17 و مسكتها منة ولاقيت وزنها قريب من وزن الزوراكى بنسبة 90% اما جسم المسدس مصنوع من مادة البروبليم مادة مقاومة للحتكاك و مقاومة للسخونة و شديدة الاحتمال و على فكرة ماسورة المسدس دة محملة جدا

مع احترامي لمعاليك ان ضربت بالجلوك اكتر من 300 طلقة في الكليه و اتعلمت عليه نشان و بالتالي انا بأكد لحضرتك ان في فرق في الوزن و اكيد طبعا الخامات
gamalmg غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-09, 06:03 PM   #10
el7awi
صياد نشيط

استاذي هو حضرتك مش عايز اي فروق بينة و بين الجلوك الحي !! دا مسدس كلة علي بعضة ب1300 جنية !! اكيد مفيش اي مقارنة بينة و بين الجلوك سوي الشكل تقبل مروري
غير مقروء 14-07-09, 06:12 PM   #11
el7awi
صياد نشيط

اختلف معاك في الرأي ( nileprince ) يا فندم انا عندي كذا مسدس صوت و مفيش حاجة منهم ماسورتة بتتجاذب مع المغناطيس و لو حصل تجاذب مع احداهم بيكون بسيط لكن مع الزوراكي 917 تجاذب قوي اﻻ حد ما ملحوظ بوضوح انصحك بالدخول علي موقع شركة زوراكي و اختيار اي مسدس وقرأة مميزاتة و معرفة الكثير عن منتجات الشركة
غير مقروء 14-07-09, 08:12 PM   #12
Target Store
تاجر مسجل بالمنتديات

المدينه: مكرم عبيد - مدينة نصر - القاهرة
Target Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريقTarget Store في بداية الطريق

http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=46054&page=3

تارجت ستور TARGET STORE

جميع ادوات الصيد البرى و مسدسات الصوت و بنادق الرش و صيانتها

العنوان : 3(أ) عمارات الهيئة العربية للتصنيع - شارع مكرم عبيد - مدينة نصر - القاهرة

التليفون : 23494244 - 01125378555
*ليس لنا اى فروع اخرى*

تارجت ستور TARGET STORE
ثقة .. التزام
Target Store غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-09, 11:23 PM   #13
titos
صياد متفاعل

titos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريق

يا جماعة المسدس دة غلطة مسدس حكاية بمعنى الكلمة فينش عالى اوى و شكل محترم و صوت مفيش اعلى من كدة و على فكرة انا مش بقول كدة علشان معايا واحد انا كان معايا بلو c06 و فرات اصدار قديم و كناس و ريتاى بارون اصدار جديد -- الخلاصة من كل دة زوراكى نمرة 1 بلو c06 اصدار قديم نمرة 2 فرات اصدار قديم نمرة 3
titos غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-07-14, 08:26 PM   #14
LEGION
صياد نشيط

LEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريقLEGION في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gamalmg مشاهدة المشاركة
مع احترامي لمعاليك ان ضربت بالجلوك اكتر من 300 طلقة في الكليه و اتعلمت عليه نشان و بالتالي انا بأكد لحضرتك ان في فرق في الوزن و اكيد طبعا الخامات
حضرتك إتعلمت في الكلية علي glock 17 ده لو إنت كنت في كلية الشرطة
و الطبنجة الـ glock 17 صلب مجلفن عالي القدرة و بوليمر
لأنها طبنجة حي مصنعة لتحتمل ضغط عالي جدا في المساورة و إنطلاق مقذوف

إيه بقي وجه المقارنه بينها و بين مسدس صوت ثمنه في أغلي أحواله 1400 جنيه ؟؟؟؟؟

مجرد سؤال لا أكثر و لا أقل
LEGION غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links