الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-02-09, 07:38 PM   #1
elmasrey123
صياد قديم

اوسمتي

المدينه: اسكن اينما وجدت الحياه
elmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدى
افتراضي بالنسبة لطلق البرشام

بالنسبة لطلق البرشام حد يعرف عنها حاجة او اى معلومات ياريت يفيدنا وياسلام لو صور تبقى عسل
غير مقروء 12-02-09, 11:12 PM   #2
كيمو الصعيدي
صياد متفاعل

كيمو الصعيدي غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهكيمو الصعيدي غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهكيمو الصعيدي غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهكيمو الصعيدي غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه
افتراضي رد: بالنسبة لطلق البرشام

انت تقصد البلي ولا ايه قصدك بالبرشام
كيمو الصعيدي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-10, 02:44 AM   #3
ahmedmh_ali
صياد قديم

الصورة الرمزية ahmedmh_ali

المدينه: الأسكندرية
ahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ahmedmh_ali

مفيش أى رد و لا أى صورة .. واضح أن نص الأعضاء كلام فقط ..

Smile ... tomorrow may be worse

فقد ينقلب كل شىء ضدنا و يبقى الله
معنا فلنكن مع الله يكن كل شىء معنا ..

™ AHMED ALI ™

THE BENEFIT OF BEING SMILING ALL THE TIME THAT IS NO ONE WILL EVER KNOW WHAT ARE YOU CAPABLE OF

الحمد لله الذى عافانا مما أبتلى بة غيرنا

ღ ♥ ♥ ღ
ahmedmh_ali غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-10, 04:01 AM   #4
matars
صياد متقدم

الصورة الرمزية matars

المدينه: مدينة الشيخ زايد
matars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيدهmatars لديه مشاركات جيده
افتراضي Re: بالنسبة لطلق البرشام

ياريت توضيح فعلا
غير مقروء 12-02-10, 06:29 AM   #5
Compact
صياد قديم

الصورة الرمزية Compact

Compact في بداية الطريقCompact في بداية الطريقCompact في بداية الطريقCompact في بداية الطريقCompact في بداية الطريقCompact في بداية الطريقCompact في بداية الطريقCompact في بداية الطريقCompact في بداية الطريق

بالنسبة لطلقات البرشام ... اللى بيعملها مش عايز يبعت صور ولا يعرف حد بتتعمل ازاى حتى لا تستخدم فى غير الخير ... و له حقوق الملكية الفكرية فى ذلك و أنا اؤيده تماما حتى لو انا شخصيا عارف

و أى واحد متشكك فى المعلومة و بيرسل كلام غير مباشر فيعتبر ان مفيش حاجة اتقالت خالص عن الموضوع ده من الاساس و ياريت محدش يراسلنى تانى على الخاص يسألنى عليه

و لو فى عضو معانا فى المنتدى عارف الطريقة و عايز يقولها هو حر و اللى مش عايز هو حر برضوا ... مفيش حد ملزم يقول حاجة او يعمل حاجة هو مش عايزها ... و اكيد فى ناس كتير بتعمل الطلق ده ... فى ناس قديمة كتير فى المنتدى وصلوا لحاجات متقدمة جدا بمجهود و تجارب شخصية و مبيقولوش عليها لاى حد و دى حرية شخصية

و شكرا لذوقكم الكريم
Compact غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-10, 02:55 PM   #6
elmasrey123
صياد قديم

اوسمتي

elmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact مشاهدة المشاركة
بالنسبة لطلقات البرشام ... اللى بيعملها مش عايز يبعت صور ولا يعرف حد بتتعمل ازاى حتى لا تستخدم فى غير الخير ... و له حقوق الملكية الفكرية فى ذلك و أنا اؤيده تماما حتى لو انا شخصيا عارف

و أى واحد متشكك فى المعلومة و بيرسل كلام غير مباشر فيعتبر ان مفيش حاجة اتقالت خالص عن الموضوع ده من الاساس و ياريت محدش يراسلنى تانى على الخاص يسألنى عليه

و لو فى عضو معانا فى المنتدى عارف الطريقة و عايز يقولها هو حر و اللى مش عايز هو حر برضوا ... مفيش حد ملزم يقول حاجة او يعمل حاجة هو مش عايزها ... و اكيد فى ناس كتير بتعمل الطلق ده ... فى ناس قديمة كتير فى المنتدى وصلوا لحاجات متقدمة جدا بمجهود و تجارب شخصية و مبيقولوش عليها لاى حد و دى حرية شخصية

و شكرا لذوقكم الكريم
يا باشا اولا مشكور على رد حضرتك
ثانيا هى مش الزرة ولا سر حربى الى انا عايز افهمه انى سمعت المصطلح ده لا اكتر ولا اقل فعايز افهمه ومش عايز اعرف هى بتتعمل ازاى انا عايز اعرف يعنى ايه طلق برشام لو ده مش من حقى انى اعرف يبقى انا غلطان وشكرا ااااااااااااااااااااااااااااااا
غير مقروء 12-02-10, 03:20 PM   #7
okapi knife
صياد قديم

الصورة الرمزية okapi knife

المدينه: القاهرة
okapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدىokapi knife حائز على اهتمام المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 مشاهدة المشاركة
ثانيا هى مش الزرة ولا سر حربى الى انا عايز افهمه انى سمعت المصطلح ده لا اكتر ولا اقل فعايز افهمه ومش عايز اعرف هى بتتعمل ازاى انا عايز اعرف يعنى ايه طلق برشام لو ده مش من حقى انى اعرف يبقى انا غلطان وشكرا ااااااااااااااااااااااااااااااا
و دة برضو الي انا عاوز افهمه ايه طلق برشام دة اصلا بيضرب ايه يعني
غير مقروء 12-02-10, 03:51 PM   #8
ramyhekal
صياد متقدم

الصورة الرمزية ramyhekal

المدينه: كفرالشيخ
ramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريقramyhekal في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact مشاهدة المشاركة

و شكرا لذوقكم الكريم
كلام حضرتك محترم وجميل بس الكلام ده لم اعهده هنا فى المنتدى
الى بشوفه انه الكل عايز يفيد وانا لو عرفت حاجه تفيد اى حد لازم اوضحها
ان شاء الله حتى من غير توضيح الطريقه او المصدر
ولكن الناس بتسال معناها ايه بس
وعادى كاننا مقلناش حاجه
غير مقروء 12-02-10, 03:53 PM   #9
medozs
صياد نشيط

الصورة الرمزية medozs

المدينه: المنصوره
medozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريقmedozs في بداية الطريق

البرشام بتاع الالومنتال

وبينضرب بدل البلى وبيبقى حنين على الماسوره عكس البلى

ومش عارف بيتعمل مقزوف ازاى لانه ميهمنيش اعرفه لانى مش محتاج الموضوع دا فى حاجه انا عارف للعلم بالشئ بس مش اكتر

أبــــو ديـــــاب
[/FONT]
medozs غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-10, 03:54 PM   #10
amhamed
صياد متفاعل

الصورة الرمزية amhamed

amhamed في بداية الطريقamhamed في بداية الطريقamhamed في بداية الطريق

واضح انها حاجه مؤذية وواضح انها لو بقت معروفه ممكن ناس تستغلها في اعمال اجرامية واحنا مش ناقصين اساسا
شكرا للي سأل وشكرا للي ماقالش
غير مقروء 12-02-10, 04:31 PM   #11
elmasrey123
صياد قديم

اوسمتي

هى الفكرة فى كون المعرفة بالشىء
غير مقروء 12-02-10, 05:33 PM   #12
هاوى بس غاوى
صياد قديم

الصورة الرمزية هاوى بس غاوى

المدينه: دمياط و بورسعيد
هاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدىهاوى بس غاوى من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي Re: رد: بالنسبة لطلق البرشام

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amhamed مشاهدة المشاركة
واضح انها حاجه مؤذية وواضح انها لو بقت معروفه ممكن ناس تستغلها في اعمال اجرامية واحنا مش ناقصين اساسا
شكرا للي سأل وشكرا للي ماقالش
يعنى هو البلى الى مش موذى بالعكس فكرة البرشام دى فكرة فاشلة لانك بتفضل تقطم فى البرشام علشان توصل لمقاس فتحة الطلقة الفضى وابعاده مش بتكون مظبوطة وممكن يخرج بالعرض مش بالطول وبيكون مدبب نتيجة التقطيع .. من النهاية ماهما كان هو مؤذى البلية برضو مؤذية اكتر منه وبتكون مظبوطة فى خروجها وكمان بتكون ملساء ومش مدببة بعكس البرشام الى هو الومنيا طبعا كلنا عرفين ان اى معدن بيحتك بنفس المعدن بياكل فيه ونسبة الالمونية فى مسدسات الصوت كبيرة جدا اكتر من الحديد ... وفى الاخر ده وجهة نظرى وعند تجربة انا الحمد لله جربت كل شىء يختر فى بال اى حد وفى الاخر مافيش احسن واسهل من البلية
هاوى بس غاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-11, 05:00 AM   #13
TRIGGER
صياد متفاعل

TRIGGER في بداية الطريقTRIGGER في بداية الطريقTRIGGER في بداية الطريقTRIGGER في بداية الطريقTRIGGER في بداية الطريقTRIGGER في بداية الطريقTRIGGER في بداية الطريقTRIGGER في بداية الطريق

اقتباس:

هى مش ذرة وﻻ سر حربى. .. و مش لﻷطفال كمان
و مش من حقك تعرف حاجة من حد غير برضاه التام و مزاجه
ولو كان عندك طريقة فى الرد احسن من كده كان زمانك عرفت حاجات كتير فى حياتك عموما
TRIGGER غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-02-11, 08:42 AM   #14
elmasrey123
صياد قديم

اوسمتي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة trigger مشاهدة المشاركة
هى مش ذرة وﻻ سر حربى. .. و مش لﻷطفال كمان
و مش من حقك تعرف حاجة من حد غير برضاه التام و مزاجه
ولو كان عندك طريقة فى الرد احسن من كده كان زمانك عرفت حاجات كتير فى حياتك عموما
والله ماحد عارف مين الى محتاج يحسن اسلوبه
غير مقروء 12-02-11, 08:46 AM   #15
ahmedmh_ali
صياد قديم

الصورة الرمزية ahmedmh_ali

المدينه: الأسكندرية
ahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيدهahmedmh_ali لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ahmedmh_ali

اقتباس:
والله ماحد عارف مين الى محتاج يحسن اسلوبه
أشترى دماغك يا مصرى ..

Smile ... tomorrow may be worse

فقد ينقلب كل شىء ضدنا و يبقى الله
معنا فلنكن مع الله يكن كل شىء معنا ..

™ AHMED ALI ™

THE BENEFIT OF BEING SMILING ALL THE TIME THAT IS NO ONE WILL EVER KNOW WHAT ARE YOU CAPABLE OF

الحمد لله الذى عافانا مما أبتلى بة غيرنا

ღ ♥ ♥ ღ
ahmedmh_ali غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links